Friday, January 8, 2010

Ανακύκλωση φαγητών

Δεν μου αρέσει να πετάω φαγητά. Σπάνια το κάναμε στο πατρικό μου και το ίδιο κάνω κι εγώ. Ακόμα κι αν φτάσει στο απροχώρητο ένα φαγητό, ευτυχώς υπάρχουν τα γατιά μας και ο σκύλος, έτσι στην ουσία δεν τα πετάμε. Προχτές, είχα κάνει μπιφτέκια στο γκριλ και έμειναν αρκετά. Χτες φάγαμε στα πεθερικά, οπότε, ποιος θα έτρωγε προχτεσινά μπιφτέκια; Η λύση δόθηκε με μια νόστιμη σαλτσούλα.

Έφτιαξα μια σάλτσα με:
1 κουτάκι ντοματάκια λιωμένα
λίγο σκόρδο σε σκόνη
αλατοπίπερο
2-3 κ. σ. λάδι
1-2 κ. γ. ζάχαρη
1 κομμάτι φέτα για το τέλος

Την έβρασα για 10-15 λεπτά, πρόσθεσα και τα μπιφτέκια και τα άφησα κι αυτά να βράσουν μαζί για ένα δεκάλεπτο, πάντα με ανάλογο νεράκι όποτε χρειαζόταν. Στο τέλος, πρόσθεσα ένα κομμάτι τυρί φέτα, το οποίο ήταν αυτό που έδωσε νοστιμάδα στο φαγητό. Θύμιζε σαγανάκι! Η κόρη που ξύνισε τα μούτρα της στο άκουσμα ότι θα φάει 2 ημερών μπιφτέκια, έγλυψε το πιάτο, όπως και οι υπόλοιποι.
Συνοδεύτηκε με ρύζι πιλάφι.

Όσο για μένα, εκτός από κανα δυο βούτες και καλά για να δοκιμάσω πώς έγινε, έφαγα ρύζι με γιαούρτι 2%, διότι πρέπει να μαζευτούμε μετά τις γιορτές και το μάζεμα άρχισε από χτες...Όχι τίποτα άλλο, αλλά είναι πολύ κοντά και οι Αποκριές και αν δεν μαζευτώ, το μόνο που θα μου μπαίνει για στολή, είναι ένα σεντόνι με τρύπα για το κεφάλι :-)))

20 comments:

  1. ελα να παρεις το δωρακι σου ! και με σεντονι παλι κουκλα θα εισαι

    ReplyDelete
  2. Πολύ καλή η ιδέα σου με την σάλτσα.
    Ετσι πρεπει να κανουμε να μην πετάμε τίποτα είναι κρίμα. Πολλά ωραία φαγητά μπορούν να γίνουν ετσι.
    Θυμάμαι οταν ημουν μικρή η μητέρα μου έφτιαχνε από πιλάφι κάτι ωραιότατους κεφτέδες.

    ReplyDelete
  3. Deli,παρομοίως δεν πετάω τίποτα.Έχουμε σκυλάκια για το κρέας και γατούλες της γειτονιάς για τα ψάρια.
    Σήμερα φτιάχνω με σάλτσα τα χτεσινά μου μπιφτέκια-θα βάλω και τη φέτα και θα γίνουν τέλεια.Όλο και κάτι κερδίζω σε γεύση από τις οδηγίες σου.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  4. Πολύ καλή ιδέα. Κι εμείς την ίδια συνήθεια έχουμε απο τα πατρικά μας. Μάλιστα συνήθως αυτού του είδους τα μαγειρέματα γίνονται Σάββατο που έχουμε μαζέψει διάφορα απ όλη τη βδομάδα.
    Θα σου δώσω μια καλή ιδέα για μπακαλιάρο παστό που ήδη έχεις τηγανίσει κι έχει περισσέψει.
    Τον μαδάς σε μικρά κομμάτια με το χέρι.
    Σε κατσαρόλα με λίγο λάδι βάζεις αρκετό πολύ ψιλοκομμένο κρεμμύδι να σοταριστεί. Όχι να καεί. Να γίνει διάφανο. Ρίχνεις μέσα τον μαδημένο μπακαλιάρο, τ ανακατεύεις όλα για λίγο πολύ καλά να ενωθούν οι γεύσεις και σβήνεις με λίγο ξίδι. Ναι ξίδι. Ανακατεύεις καλά και σερβίρεις είτε σε μπρουσκέτες, είτε σε απλές φετές ψωμιού, είτε συνοδευτικό στο πιάτο μ ό,τι άλλο θες (π.χ. κάποιο όσπριο). Αυτά.

    ReplyDelete
  5. Κι εγω τα κάνω αυτά με τα περισσευούμενα φαγητά...Επίσης κι εγώ πρέπει να αρχίσω να μαζεύομαι γιατί παραέγινε το κακό αυτές τις μέρες με το φαγητό...και οχι τιποτα αλλο τα σεντονια μου ειναι υπερδιπλααα χχαχαχα Καλή συνέχεια!!

    ReplyDelete
  6. Τί νοστιμες ιδεες εχετε εδω;Ειμαι καινουργια στη γειτονια σας και μου αρεσε και ειπα να σας κανω συντροφια.Με θελετε να μοιραζομαστε τις ιδεες μας;

    ReplyDelete
  7. Άσπα! χαχα! Ευχαριστώ!!!

    anikolatou ευχαριστώ! Ρυζοκεφτέδες ε; Ενδιαφέρον. Εγώ έκαν και κάτι άλλο με ρύζι που είχε μεινει. Θα σας το δείξω κάποια στιγμή...

    Ελένη ευχαριστώ. Κι εγώ παίρνω ιδέες από σας!

    Νουνου! Τι καλή ιδέα! Ενδιαφέρουσα ακούγεται η συνταγή με το ξυδάκι! Ευχαριστούμε!

    pandora, υπέρδιπλο, υπέρδιπλο! χαχα!

    Δώρα καλωσήρθες. Όλοι είναι ευπρόσδεκτοι εδώ!

    ReplyDelete
  8. Αυτό εγώ το κάνω πάντα με τους κεφτέδες γιατί μπιφτέκια δεν περισσεύουν ποτέ.
    Γενικά πάντως δεν πρέπει να πετάμε τίποτα. Όλα γίνονται με κάτι.
    Κικί καλή δύναμη με τους πειρασμούς.
    Φιλιά, καλό βράδυ.

    ReplyDelete
  9. Όσο μπορώ προσπαθώ να μην πετάω φαγητό, με ξέρουν όμως όλα τα αδέσποτα της γειτονιάς!
    Ωραία η σαλτσούλα, μου αρέσουν κι εμένα έτσι τα μπιφτεκάκια...

    ReplyDelete
  10. ούτε εμένα μου αρέσει να πετάω,εδώ στην πόλη όμως δεν έχουμε αδέσποτα κι έτσι έμαθα να μαγειρεύω μετρημένες ποσότητες δλδ να φτιάχνω μια μερίδα παραπάνω για το ταπεράκι.Βοηθάει βέβαια και η ζυγαριά τροφίμων .....

    καλό σαββατοκύριακο :)

    ReplyDelete
  11. Ωραία η ιδέα της σαλτσούλας και γνωστή, αλλά πιο ωραία η προτροπή.
    Είναι κρίμα ασέβεια και σπατάλη το πέταγμα του φαγητού.
    Να είσαι καλά.

    ReplyDelete
  12. Λίνα, με κεφτεδάκια είναι σούπερ!
    Ευχαριστώ!

    Μπέττυ, από ζωάκια καλά πάμε. Καλά κάνεις και τα φροντίζεις!

    Και λοιπόν, διάβασα για το ταπεράκι και θα σχολιάσω σύντομα. Έτσι είναι. Αν δεν έχεις ζωάκι, μαθαίνεις να μετράς για να μην πετάς! Ευχαριστώ!

    Thalassenia, έτσι. Είναι ντροπή αν πετάμε και κρίμα...

    ReplyDelete
  13. συμφωνω...παθαινω μια φρικη οταν βλεπω να πετουν φαγητο...αυτες οι σαλτσουλες(μαζι και τα ογκρατεν) ειναι σωτηριες λυσεις :)

    ReplyDelete
  14. Πόσο εκνευρίζομαι με αυτούς που πετάνε φαγητό, δεν περιγράφεται!!

    Τρελοτουρίστρια

    ReplyDelete
  15. Ουτε και σε εμάς αρέσει να πετάμε φαγητό..γι΄'αυτό μία φορά την εβδομάδα τουλάχιστον κάνουμε μακαρονάδα με υπόλοιπα άλλων τροφών και/η με λιπόθυμα λαχανικά. Τη γαλοπούλα των Χριστουγέννων που δεν φάγαμε τη φιλετοποίησα και την έχω στη κατάψυξη..κάποια στιγμή θα την ανακατέψω με τυριά και χόρτα και θα μπεί σε πίτα.
    Σημειώνω τη σάλτσα. Θα την κάνω την επόμενη φορά που θα κάνω μπιφτέκια.

    Καλή χρονιά σου εύχομαι με υγεία, ωραία μαγειρέματα, να χάσεις 8 κιλά ως τις Αποκριές και να ντυθείς ό,τι σου κάνει κέφι!

    ReplyDelete
  16. Έξυπνη ιδέα η φέτα!

    λίγο πράσινη πιπερίτσα χωρίς το σκόρδο πώς θα σου φαινότανε ;

    ReplyDelete
  17. Να πεις στην κόρη σου ότι όταν θα μείνει μόνη της θα τρώει και φαγητό που θα είναι μια εβδομάδα στο ψυγείο ή πάνω από έναν μήνα στην κατάφυξη! Και εάν δεν σε πιστεύει, πες της να με ρωτήσει!

    Εφέτος έβαλα στην κατάψυξη κουραμπιέδες και μελομακάρονα! Θα τα φάω τον Δεκαπενταύγουστο!!!

    ReplyDelete
  18. Ποτέ δεν πετάμε φαγητό, ή ανακυκλώνεται σε άλλη ιδέα ή ο καθένας μας τρώει ότι έχει περισσέψει από τις άλλες μέρες!!

    ReplyDelete
  19. Παντα βρισκεται λυση για το φαγητο που περισευει.Ενα ειναι σιγουρο, οτι ποτε δεν το πεταμε.

    ReplyDelete
  20. Κουκ, συμφωνώ!!!

    Τρελοτουρίστρια, δεν έχουν συνειδητοποιήσει τι πείνα υπάρχει γύρω!

    Μαρίνα κι εδώ η κατάψυξη παίζει κανονικά.
    Ω! Αν χάσω 8 κιλά, θα είμαι συλφίς!!! Ευχαριστώ!!!

    Άστρια, ω! Η πιπερίτσα παντρεύεται κανονικότατα με τη σάλτσα σαγανακίου! Next time! Merci!

    Πέννυ, μην ανησυχείς, την εκπαιδεύω για του χρόνου! χαχα! Μελομακάρονα το δεκαπενταύγουστο; χαχα! Γουστάρω! Όταν αποφασίσεις να τα φας, ξέρεις....σε καμιά κρίση υπογλυκαιμίας, πες μου πώς ήταν από την κατάψυξη!

    Ξανθή κι εμείς τα ίδια....

    Δημιουργία, παρομοίως!

    ReplyDelete