Thursday, January 14, 2010

Βρασμένο γεμιστό ρολό με κιμά, διαίτης!

Η Πέννυ μου στέλνει πριν τα Χριστούγεννα, τη συνταγή της για ρολό διαίτης κι εγώ φυσικά την κρατάω για μετά τα Χριστούγεννα, που βλέπουμε παχυντικά φαγητά και βγάζουμε σπυράκια εξαιτίας των κιλών που πήραμε. Διαβάζω τη συνταγή με προσοχή. Μου κάνει εντύπωση, ότι το ρολό τυλίγεται και βράζεται μέσα σε μεμβράνη και αλουμινόχαρτο. Δεν ήξερα ότι η μεμβράνη αντέχει σε τόσο ψηλές θερμοκρασίες.
Ρωτάω την Πέννυ:
Βρε Πέννυ δεν λιώνει η μεμβράνη;
Όχι, δεν παθαίνει τίποτα!
Εγώ βέβαια, μια αίρεση που λέμε κι εδώ, την έχω με τη μεμβράνη να βράζει μαζί με το ρολό. Αν την έχετε κι εσείς, βράστε το ρολό μόνο με αλουμινόχαρτο. Τα παρακάτω, είναι της Πέννυς. Πέννυ, μερσί!

Σου στέλνω την πρώτη μου συνταγή, για βρασμένο γεμιστό ρολό με κιμά!
Θετικό: Λίγες θερμίδες
Αρνητικό: Τρώγεται από τη στιγμή που θα κρυώσει για να κοπεί και στο τέλος από το δοκίμασε-δοκίμασε σου μένει μισό για τα πιάτα!

Υλικά
500 γρ. κιμάς διπλοαλεσμένος (διπλασιάζεις ανάλογα τα άτομα)
1 αυγό
λίγος πουρές σε σκόνη
αλάτι-πιπέρι
καρότο, ελιές, πιπεριά, αν έχουμε φύλλα σπανάκι, σχινόπρασο ή πράσινο κρεμμυδάκι και αν θέλουμε ένα αγγουράκι τουρσί
μεμβράνη+αλουμινόχαρτο

Εκτέλεση
Ακολουθώντας τις φωτό βράζουμε τα 2 μικρά και στενά ρολά μας για 20 με 30 λεπτά σε νερό, στη συνέχεια τα βγάζουμε σε πιάτο και περιμένουμε να κρυώσουν καλά για να κοπούν σε φετάκια. Εγώ τα βάζω και λίγο στο ψυγείο για να κλέψω χρόνο!
Σκέτα (nature που θα λέγαμε και γαλλιστί γιατί για γαλλική συνταγή πρόκειται) είναι μούρλια αλλά μπορούν να συνοδευτούν αλα ελληνικά με σάλτσα κόκκινη, πάπρικας ή λευκής.

Και ακολουθούν οι επεξηγηματικότατες φωτό της Πέννυς...

Συγκεντρώνουμε τα υλικά μας


Και τα υλικά της γέμισης


Τεμαχίζουμε τα υλικά της γέμισης


Πλάθουμε τον κιμά και βάζουμε τα υλικά της γέμισης κατά μήκος


Διπλώνουμε το ρολό με μεμβράνη και μετά με αλουμινόχαρτο


Και έτοιμα τα ρολάκια μας για την κατσαρόλα


Βράζουμε για 20-30 λεπτά


Βγάζουμε από την κατσαρόλα τα ρολάκια και περιμένουμε να κρυώσουν


Περιμένουμε να κρυώσουν και κάνουμε υπομονή ΧΩΡΙΣ να τσιμπάμε!


Σερβίρουμε και απολαμβάνουμε. Συνοδεύουμε με πατάτες Δουκίσσης!

24 comments:

  1. Εγώ το φτιάχνω με στηθος απο κοτοπουλο Θα το δοκιμάσω και ετσι
    Η μεμβράνη δεν παθείνει τιποτα

    Φιλιά

    ReplyDelete
  2. Deli,πολύ νόστιμο φαίνεται!Διαίτης μπορεί να είναι,αλλά αυτά τα φαγητά μ΄αρέσουν πολύ.
    Γιατί βραστό κι όχι ψητό,έχει διαφορά;
    Θα το φτιάξω κι αυτό λίαν συντόμως.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  3. Γιατί όχι ψητό που λέει κι η Ελένη;;
    Όσο για τη μεμβράνη κι εγώ έχω κάτι τις μαζί της.
    καλημέρα!!

    ReplyDelete
  4. Καλόδρομη
    Aνάλαφρη
    Λαμπερή
    Ήρεμη
    XΡΟΝΙΑ 2010 σε όλες και όλους αυτής της blogoπαρέας!!
    Στις απορίες γιατί όχι ψητό αυτό το διαφορετικό ρολό κιμά θα μπορούσα να δώσω μια μικρή εξήγηση
    χωρίς να απορρίψουμε βέβαια και αυτή την εκδοχή επίσης πεντανόστιμη!!
    Το ψητό μας ταξιδεύει κυρίως σε γεύσεις τσιγαριστές όπου το λίγο λίπος που τυχόν έχει ο κιμάς μας μέχρι να ολοκληρωθεί
    το ψήσιμό του να μην το κάνει τόσο διαίτης!
    Το βραστό μας δίνει γεύση μαγειρέματος στον ατμό και όπως λένε και οι μικροί μου tastydrivers στο σπίτι,το ρολό αυτό
    τους θυμίζει γεύση από βραστά λουκάνικα τύπου hotdog!
    Eίναι επίσης πολύ στενό σε μέγεθος όσο ο καρπός του χεριού μας!!
    Προσοχή όταν το ετοιμάζουμε να χωράει σε μήκος στην κατσαρόλα που θα χρησιμοποιήσουμε γι αυτό και κάνουμε 2 ή 3 μικρά ρολά!
    Όσο για τη μεμβράνη και εγώ τελευταία άρχισα να τη χρησιμοποιώ αλλά μπορούμε να το τυλίξουμε και κατευθείαν στο αλουμινόχαρτο
    προσέχοντας να είναι η γυαλιστερή επιφάνεια πάνω στον κιμά μας,που είναι προτιμότερο να είναι άπαχος μοσχαρίσιος.
    Bon Appétit σε όσες/ους το δοκιμάσουν!!








    nbbmb
    hgjgg

    ReplyDelete
  5. Βίκυ, πρέπει να το δοκιμάσουμε και με κοτόπουλο!

    Ελένη, πέρα από αυτά που είπε η Πέννυ, εγώ θα πρόσθετα ότι γίνεται και πιο γρήγορα.

    Ρένα, πρέπει να είναι!

    Ξανθή διάβασε της Πέννυς το σχόλιο και το δικό μου παραπάνω.

    Πέννυ ντιάρ, μερσί για τις διευκρινίσεις και τη συνταγή. Εγώ προθέτω ότι γίνεται σίγουρα και πιο γρήγορα στην κατσαρόλα σε σχέση με το φούρνο.

    ReplyDelete
  6. Πραγματικά ένα διαφορετικό ρολό κιμά, πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή!
    Καλό μεσημέρι!!

    ReplyDelete
  7. Μούρλια μου μοιάζει και θα δοκιμαστεί το συντομότερο αλλά με κιμά γαλοπούλας παραγωγής μας. Ακόμα πιο λάιτ!

    ReplyDelete
  8. ωχ και γω δεν μπορώ να βάλω την μεμβράνη να βράζει ...
    κατα τα άλλα ...σούπερ!

    ReplyDelete
  9. Ούτε κι εγώ θέλω την μεμβράνη μέσα αλλά κατά τα άλλα είναι πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση.
    Ψητό στο φούρνο δεν γίνεται;
    Καλό βράδυ...

    ReplyDelete
  10. Έλενα, όντως...διαφορετικό!

    Λίλα, όταν ακούω αυτό το "παραγωγής μας" με σκοτώνεις! χαχα!

    Νατάσσα, μη τη βάλεις!

    Μπέττυ γίνεται και ψητό! Απλά βραστό γίνεται πιο γρήγορα!

    ReplyDelete
  11. Κική μου, χίλιες ευχές και από εδώ για τον καινούργιο χρόνο!
    Επιτέλους η φάση αποτοξίνωσης μου από το την ινερνετική εξάρτηση τείνει να ξεπεραστεί!
    Να σκεφτείς, λέω να διαβάσω και τα μέιλς μου...

    Έχω δει τον Δρίσκα να μαγειρεύει κάτι τυλιγμένο σε μεμβράνη! Δεν το έχω τολμήσει! Λες να ήρθε η ώρα να το κάνω?

    ReplyDelete
  12. Diet meatloaf sushi. It looks really good!

    Have I missed any news on the book by the way? When can we expect to be able to get a copy?

    ReplyDelete
  13. Πολύ καλή και εύκολη η συνταγή για τα ρολάκια.
    Η σκόνη του πουρέ θα μπορούσε να είναι και βρασμένη πατάτα;
    Φιλιά

    ReplyDelete
  14. Φιλέτο κοτόπουλο σε ρολάκια (γεμιστά) έχω κάνει κι εγώ με το σύστημα μεμβράνη -αλουμινόχαρτο. Δεν παθαίνει τίποτα η μεμβράνη και κρατάνε πολύ ωραία το σχήμα τους τα ρολάκια.
    Θα το δοκιμάσω κι αυτό με τον κιμά, άφοβα.

    ReplyDelete
  15. Μεμβράνη δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ στο μαγείρεμα. Μιλάμε για αυτή την απλή μεμβράνη που τυλίγουμε τα φαγητά όταν περισσεύουν; Νομίζω θα το κάνω γιατί με τη μεμβράνη οι χυμοί του φαγητού θα μείνουν μέσα ενώ μόνο με το αλουμινόχαρτο νομίζω θα φύγουν στο βράσιμο!
    Πολύ ωραία συνταγή!

    ReplyDelete
  16. Φαίνεται πολύ ελκυστικό! Ακόμη περισσότερο όταν κάνεις δίαιτα!

    Sweet pepper

    ReplyDelete
  17. Αγγελικη, άντε γιατί μου έλλειψες! Εγώ πάντως με τη μεμβράνη, ένα θεματάκι το έχω...

    Liz, you haven't miss anything. I hope soon I 'll have news for all of yoy! Thanks!

    Δήμητρα, υποθέτω πως ναι. Απλά θα έχει περισσοτσρη υγρασία η βρασμένη πατάτα.

    Elie, κι εσύ το έχεις δοκιμάσει το σύστημα ε; Ωραία! Να μαθαίνουμε!

    Big mama, ναι. Η γνωστή μεμβράνη...

    Sweet pepper, όπως τα λες! Καλωσήρθες!

    ReplyDelete
  18. δεν έχω φάει ποτέ μου ρολό κιμά...όλο λέω να φτιάξω και όλο δε φτιάχνω.
    ούτε εγώ μαγειρεύω με τη μεμβράνη,νομίζω ότι δεν είναι υγιεινό

    καλό σ/κ!!!!

    ReplyDelete
  19. Και λοιπόν, εγώ έχα φάει, αλλά μόνο ψητό. Κι εγώ γι΄αυτό αποφεύγω τη ,μεμβράνη, όπως επίσης και τις σακούλες ψησίματος.

    ReplyDelete
  20. Κι εγώ με φιλέτο γαλοπούλας το κάνω, αφού κόψω φετάκια απ το φιλέτο και τα χτυπήσω ελαφρώς ανάμεσα σε 2 μεμβράνες. Γεμίζονται ωραιότατα με ό,τι θέλετε.Από συκωτάκια πουλιών που τά έχετε κάνει κάπως, μέχρι με τυριά. Η μεμβράνη, καλώς ή κακώς, είναι το μόνο που βοηθάει ώστε να σφίξουμε καλά τα ρολάκια και να τυλιχτούν μετά με αλουμινόχαρτο. Υπάρχει μια μεμβράνη κιτρινωπή που είναι περισσότερο για μαγειρική. Αν τυλίξετε μ αυτήν και μετά με αλουμινόχαρτο, μπορείτε να ψήσετε τα ρολά σας σε φούρνο για 20-30 λεπτά.

    ReplyDelete
  21. Να προσθεσω και εγω κατι; Μπορουμε μετα το βρασιμο, να το γκρατιναρουμε το ρολο , για λιγο στο γκριλ , για περισσοτερο χρωμα...

    ReplyDelete
  22. Ενδιαφερουσα προταση για ρολο.Στη σχολη η καθηγητρια τον οικοκυρικων μας το ειχε φτιαξει στην κατσαρολα αλλα με σαλτσα.

    ReplyDelete
  23. Νένα, ευχαριστούμε για τις ιδέες!

    Δώρα, να μια ακόμα ωραία ιδέα!

    Δημιουργία, νόστιμο θα είναι κι έτσι!

    ReplyDelete