Tuesday, March 23, 2010

Σκορδαλιά με ψωμί

Πέρυσι σας είχα γράψει την ιστορία περί σκορδαλιάς και πέτρινου γουδιού μου (προσέξατε το μου;). Μετά από αυτό, η Τζένη μου έστειλε συνταγή για σκορδαλιά με ψωμί. Εγω δεν έχω φτιάξει ποτέ σκορδαλιά με ψωμί. Πάντα με πατάτα φτιάχνω. Σας τη γράφω όμως, όπως ακριβώς μου την έστειλε η Τζένη. Η φωτό είναι από το μπακαλιάρο που έκανα βραστό με πατάτες πέρυσι και με το ζουμάκι του έφτιαξα σκορδαλιά.


Σκορδαλιά με ψωμί
Υλικά:
6-8 σκελίδες σκόρδο
3 κ.σ. ξύδι
1/2 φλ. τσαγιού λάδι
1/2 φλ. τσαγιού νερό
125 γραμ. ψίχα από μπαγιάτικο ψωμί
λίγο αλάτι

Καθαρίζουμε τις σκελίδες σκόρδο και τις ρίχνουμε στο μπλέντερ, προσθέτουμε το αλάτι, το λάδι και το νερό και τα χτυπάμε σε μεγάλη ταχύτητα. Κατόπιν κόβουμε την ψίχα από το ψωμί σε κομματάκια και τα ρίχνουμε από την τρύπα του μπλέντερ. Σταματάμε το μπλέντερ, το ανοίγουμε και ανακατεύουμε την σκορδαλιά. Την ξαναχτυπάμε μέχρι να λιώσει καλά το ψωμί.

Καλή όρεξη

Υ.γ. το πόσο καυτερή την θες την σκορδαλιά εσύ το αποφασίζεις. Αν πάλι την θες πιο ρευστή την αραιώνεις με λίγο ξύδι και λάδι. Επίσης μπορείς να μουλιάσεις το ψωμί και να μην προσθέσεις το νερό της συνταγής, αλλά θα πρέπει να στύψεις πολύ καλά το ψωμί.

22 comments:

  1. αν βάλεις και λίγο καρύδι ψιλοκομμένο θα γίνει μούρλια.

    ReplyDelete
  2. Όσο ωραία είναι η σκορδαλιά όταν την τρως, τόσο δύσκολη είναι η συνέχεια!
    Δεν μπορώ την μυρουδιά

    ReplyDelete
  3. Πατάτα και ψωμί βάζω σε ίσες ποσότητες και γίνεται πάρα πολύ ωραία.
    Αν στα παραπάνω προσθέσεις και καρύδι ακόμη καλύτερη

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    ReplyDelete
  4. Deli,νόστιμη είναι,αλλά, όπως λέει η Αγγελική,η μυρωδιά....
    Αν βγάλεις το πράσινο φύτρο,μυρίζει λιγότερο,έτσι λέει μια γνωστή.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  5. Την σκορδαλιά εδώ στα Βόρεια τη κάνουμε με καρύδι, χωρίς πολύ λάδι (βγάζει το καρύδι) και παίρνει ένα ωραίο ανοικτό μωβ χρώμα.
    Βάζω και άσπρο ψωμί. Για φέτος έκανα (στον αρτοπαρασκευαστή) με αλεύρι ζαχαροπλαστικής, για να γίνει "μαστιχάτο" το αποτέλεσμα, σαν την "αλιάδα", που κάνετε εσείς με πατάτα.
    Καλημέρα.

    ReplyDelete
  6. Καλημέρα κι από εμένα. Κρίμα που δεν κατάφερα να έρθω για καφέ μαζί σας, αλλά η βαπτιστήρα και η κόρη μου, μου άλλαξαν τα φώτα!!!
    Την σκορδαλιά την κάνει η μαμά μου, η οποία είναι από Παξούς με πατάτα, η πεθερά μου, η οποία είναι από Άνδρο με ψωμί. Και οι δύο εκδόσεις είναι για μένα πολύ νόστιμές. Με καρύδι δεν την έχω δοκιμάσει.Ίσως φέτος το τολμήσω.
    Φιλιά πολλά Γιώτα!

    ReplyDelete
  7. Σκορδαλιά φτιάχνει πάντα η μαμά μου και την περιμένω με χαρα παρόλο που με πειράζει. Θα φάω κι ας μου βγει και σε κακό;-)

    ReplyDelete
  8. βυσσινο γλυκοMarch 23, 2010 at 2:35 PM

    Αθάνατη αλιάδα!!!!! Η μάνα μου βάζει μεσα λιγα αμύγδαλα ,αντίδοτο για τη δυσπεψια και τον τυμπανισμό (εχει αποτέλεσμα βέβαιο).Ζήτω το Εθνος!!

    ReplyDelete
  9. βυσσινο γλυκοMarch 23, 2010 at 2:50 PM

    Κικίτσα με συγκινησες!!Η ιστορία της ζωής μου κάθε ευαγγελισμού και μεταμόρφωσης από καταβολής κόσμου. Το ίδιο γουδί, τελετουργία, συμμετέχοντες, σχόλια, καυτή πατάτα,μπακαλιαρόζουμο, πιτσιλίσματα και κατέβασμα καντηλιών....,Δεν εχουμε μαζί μας τον Κεφαλονίτη πιά οπότε φέτος η αλiάδα στο blender..

    ReplyDelete
  10. an kai alergikh sto skordo ws zakynthinh paraskeuazw kaitrwgw skordalia alla pote me pswmi. isws omws dokimasw auth thn syntagh

    ReplyDelete
  11. και με καρύδια μου αρέσει...δοκίμασε

    ReplyDelete
  12. Τώρα έχουμε όλες τις συνταγές για σκορδαλιά στη μπλογκογειτονιά! Μακάρι να είχαμε και τον χρόνο να τις φτιάξουμε! Και του χρόνου Κική μου, φιλιά πολλά!

    ReplyDelete
  13. Και του χρόνου Κικίτσα!!
    Με ψωμί και καρύδια την φτιάχνω κι εγώ, αλλά και με πατάτα το ίδιο μου αρέσει!
    Χαμός αναμένεται την Πέμπτη με μπακαλιάρους σκορδαλιές, ας αποφύγουμε να φιληθούμε εκείνη την μέρα χα χα χα!
    Φιλάκια!

    ReplyDelete
  14. Φουρτουνιασμένη ψυχη, είμαι σίγουρη, αλλά δεν βάζω, επειδή με πειράζει το καρύδι.

    Αγγελική εγώ βάζω λίγο σκόρδο και γίνεται ελαφριά. Της πεθεράς μου σκοτώνει κόσμο! χαχα!

    Γλαρένια, εγώ πάλι, πάντα με πατάτα.

    λένη, έτσι λένε για το φύτρο, ναι!

    ReplyDelete
  15. Δύσπιστε, στον αρτοπαρασκευαστή; Αυτο κι αν είναι καινοτόμο!

    Γιώτα κρίμα! Την επόμενη όμως; Εγώ με καρύδι ουτε την έχω φάει, ούτε πρόκειται μάλλον.

    Big mama, κανόνισε να σε τρέχουμε πάλι! χαχα!

    Βυσσινάκι αμύγδαλα; Α! Μ΄αρέσει αυτή η ιδέα! Θα τη δοκιμάσω!

    Σου θύμησα τα παλιά με την καφιά; (έτσι το λέγαμε εμείς το γουδί). Όμορφα δεν ήταν;

    ReplyDelete
  16. Ζακυνθινιά ανώνυμη κι εγώ ποτέ με ψωμί. Πάντα με πατάτα.

    Και λοιπόν, όλοι το λέτε, αλλά μου κάνει αλλεργία στη γλώσσα, οπότε καλύτερα να το αποφύγω.

    Μαρία, άστα...Να είχε το 24ωρο 48 ώρες...

    Έλενα, ναι ναι. Μακριά από φιλιά! χαχα! Θα μασήξουμε μαϊντανό!

    ReplyDelete
  17. μπορει ο Δυσπιστος στα βορεια να την κανει με καρυδι , αλλα κι εμεις στα νοτια (Τριπολη ) με καρυδι την κανουμε , και παντα θυμαμαι η μανα μου εκανε και με πατατα για τους δυσκολους
    ζηλεψα μωρε παλι που δεν σε ειδα παλι , θα εβλεπα και την big mama
    θα περνουσαμε ωραια αλλα ...
    την επομενη φορα ομως ε ? μου υποσχεσε πως θα πεις και σε μενα , δε σνομπαρω αλλα ειχα βαρδια κικιτσα μου ...

    αυριο θα αναρτησω στο νεο μου blog ψωμακι που εκανα χθες περνα να κεραστεις θα εχω και φρεσκο βουτυρο

    ReplyDelete
  18. Εγώ φέτος λέω να κάνω δύο παραλλαγές με ψωμί και καρύδι και με πατάτα και λίγο ταχίνι... Θα τις κάνω κάπως σαν ντιπ και ανάλογα τα γούστα του καθενός και η επιλογή.
    Καλά να είμαστε όλοι και του χρόνου με υγεία πάλι.

    ReplyDelete
  19. Είτε με πατάτα είτε με ψωμί την φας,η σκορδαλιά και ο βακαλάος(μπακαλιάρος,ακόμα καλύτερα)είναι το καταλληλότερο φαγητό για την 25η
    Μαρτίου!!!!!!Αθάνατη Ελλάδα την βγάζεις και με αλιάδα!!!!!!
    Α,δεν ξέρω αν αύριο έχετε την ονομαστική σας γιορτή(Κική από το Ευαγγελία ή από το Αγγελική)αλλά όπως και να έχει σας εύχομαι ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ!!!!!

    ReplyDelete
  20. Καλησπέρα, χρόνια πολλά,
    δεν έχω φτιάξει ποτέ σκορδαλιά με ψωμί, ούτε με καρύδι αλλά έχω ακούσει ότι είναι πολύ νόστιμες, αν και τελευταία προτιμώ να κάνω το μπακαλιάρο σούπα γιατί είναι πιο ελαφρύς..
    φιλιά, καλό βράδυ!!

    ReplyDelete
  21. Κικίτσα μου η γιαγιά μου (επαγγελματίας μαγείρισσα σε σπίτι γνωστής βασιλικής οικογένειας) θα έβαζε και λίγο καρυδόψιχα και ήτανε υπέροχο... γεια στα χερακια σας..

    ReplyDelete
  22. Άσπα, την επόμενη θα το κανονίσουμε καλύτερα! Σου έστειλα και μειλ, δες.

    Πηνελόπη, εγώ θα παραμείνω στα κλασσικά. Με πατάτα!

    Αγγελίνα (τι όμορφο όνομα..) συνονόματη, ναι. Αύριο γιορτάζω, παρόλο που είμαι Αγγελική. Παραδιοσιακά γιορτάζαμε έτσι στην Πάτρα. Ευχαριστώ!

    Thumbelina, εγώ πάλι, ποτέ με καρύδι...

    Νίκη, η γιαγιά σου καλά τα λέει, αλλά με πειράζει το άτιμο. Φιλάκια!

    ReplyDelete