Tuesday, October 7, 2008

Λικέρ δαμάσκηνο

Κι αφού μάθαμε μερικές γενικές οδηγίες για την παρασκευή των λικέρ, ας περάσουμε στην πράξη.

Δαμάσκηνα υπάρχουν ακόμα υποθέτω (άλλο αν εγώ δε μπορώ να βρω). Ας κάνουμε λικέρ δαμάσκηνο. Τη συνταγή την είχα βρει στο περιοδικό Vita και την έχω φτιάξει αρκετές φορές.

Λικέρ δαμάσκηνο
Τι θα χρειαστούμε:
1/2 κιλό δαμάσκηνα
2 ποτήρια ζάχαρη
1 κιλό κονιάκ
2 βανίλιες

Και τι θα κάνουμε:
Βγάζουμε τα κοτσάνια, πλένουμε τα δαμάσκηνα, βγάζουμε τα κουκούτσια και πολτοποιούμε τον καρπό. Αφαιρούμε τα κουκούτσια και τα σπάμε (εγώ δεν το έχω κάνει ποτέ, απλά βάζω μερικά μέσα έτσι ολόκληρα).
Βάζουμε όλα τα υλικά μαζί σε ένα γυάλινο βάζο και τα αφήνουμε στον ήλιο για ένα μήνα. Ανακινούμε το βάζο κάθε βδομάδα.
Μετά, σουρώνουμε και βάζουμε σε γυάλινη αποστειρωμένη μπουκάλα.

TIP:
Αν δε θέλετε να βαστημοκοπήσετε την ώρα και τη στιγμή που το πολτοποιήσατε, αντί να το πολτοποιήσετε, απλά κόψτε σε μικρά κομματάκια το φρούτο. Αλλιώς, το σούρωμά του είναι μπελάς (και σ' αυτό και σε όσα φρούτα πολτοποιούνται), ειδικά αν φιλτράρετε με χάρτινο φίλτρο...

Η φωτό είναι τραβηγμένη από τη φίλη μου τη Φωτεινή. Ένα από τα μπουκαλάκια που τις είχα χαρίσει, περιείχε και λικέρ δαμάσκηνο. Φέτος δεν έχω βρει ακόμα δαμάσκηνα, έτσι η φωτό είναι γενικού περιεχομένου.

Καλή επιτυχία!


Update 9-10-08
Με λυπηθήκανε!Τόσα είπα πια πως δε βρήκα δαμάσκηνα φέτος και χτες μου έφεραν πεσκέσι.
Η Μαρία, ας είναι καλά, μου έφερε 1 κιλό δαμάσκηνα. Το μισό κιλό κέρδισε ένα τζακούζι διαρκείας σε κονιάκ, για το μήνα Οκτώβριο. Το άλλο μισό θα αποφασίσω τι θα το κάνω. Σε ένα μήνα, θα έχουμε και φωτό με το αποτέλεσμα. Για την ώρα, βλέπουμε το τζακούζι και τη γάτα μου που με κοιτά με απορία. Ευχαριστώ Μαρία, όχι μόνο για τα δαμάσκηνα αλλά και για τον εξαιρετικό Αυγουστιάτη μαστελάδο που μου έφερες. Θα τον πίνω στην υγειά σου!

27 comments:

  1. bonjour deli :)

    Γιατί να μη μπορούμε να το φτιάξουμε με αποξηραμένα δαμάσκηνα? Και το άρωμά τους κρατούν και δεν έχουμε περίσσια υγρών και θα φιλτράρεται πιο εύκολα.

    Πολύ πρωτότυπο λικερ που σηκώνει πολλά πειράματα!

    ReplyDelete
  2. Deli,καλημέρα,
    που να βρω δαμάσκηνα;Λίγο νωρίτερα μου έδωσαν μια τσάντα και τα έκανα μαρμελάδα.Όπως λέει και η Μάγισσα,γιατί να μην κάνουν και τα ξερά;
    φιλιά

    ReplyDelete
  3. πειράζει που εγώ θέλω το γιασεμί της φωτό;; :) για τα κουκούτσια σκέφτομαι πως αν τα σπάσουμε θα πάρουμε το άρωμα πικραμύγδαλου που έχει το κουκούτσι τους (όπως και του βερύκοκου) Και μια που είπα πικραμύγδαλο, το έχετε φτιάξει ποτέ ντίαρ κική; το αγαπώ αυτό το άρωμα, εσείς να το κάνετε λικέρ και η μάγισσα κρέμα!

    ReplyDelete
  4. ωχ ξεχάστηκα κι είπα γιασεμί, μήπως έπρεπε να πω μπουγαρίνι; ή γραντούκα; :ΡΡ

    ReplyDelete
  5. heart έκανα εγώ βερύκοκα με κουκούτσια και μυρίζει πικραμύγδαλο.
    κι αναρωτιόμουν, γιατί στο καλο μυρίζει έτσι!
    (όχι, για να θαυμάσεις την ευστροφία μου :ΡΡ)

    Κική, θα αναμένω αλλη συνταγή, τα δαμάσκηνα δεν με εμπνέουν και τόσο :))

    την καλησπερα μου :)

    ReplyDelete
  6. Μαριλένα, μα δεν είναι τέλειο αυτό το άρωμα; Όταν θα σας κάνω επίσκεψη, από αυτό θα με τρατάρετε:)

    ReplyDelete
  7. Μάγισσα, μου έβαλες ιδέα αφού δε βρίσκω φρέσκα. Ναι, γιατί να μην πειραματιστούμε;

    Ελένηηηη!!! Όλα τα έκανες μαρμελάδα καλέ;;;

    Χαρτ, 1)είναι γιασεμί, 2)ναι έχω φτιάξει πικραμύγδαλο από κουκούτσια βερύκοκου και με τη συνταγή που έκανα φέτος έγινε τέλειο, 3(ναι, θα μυρίζει πικραμύγδαλο πιθανότατα!

    Μαριλένα, αν αναμονή λοιπόν!

    Χαρτ, αμ δεν ήξερα τι λικέρ προτιμάς...τι να σε κάμω;

    ReplyDelete
  8. να με κάμετεεε, να με κάμετεεε...θα με κάμετε να φτιάξω:)

    ReplyDelete
  9. Να φτιάξεις, να φτιάξουμε όλες μαζί με ξερά (γιατί χλωμό το βλέπω να βρω φρέσκα) και να ανταλλάξουμε εμπειρίες, χεχε!

    ReplyDelete
  10. να αφήσετε τα γιασεμιά ήσυχα!

    δικά μου είναι :)

    Deli, για δες ή ρωτα πλιζ, αυτό με τα κουκούτσια του βερύκοκου ή δαμάσκηνου. Εχω κάνει κι εγω τέτοιο λικερ, τύπου αμαρέτο, αλλά άκουσα τελευταία πως στο "αμύγδαλο" των κουκουτσιών περιέχεται μια ουσία δεν-τη-θυμάμαι-τώρα, που μπορεί να είναι επικίνδυνη.
    Θα ψάξω κι εγώ.

    ReplyDelete
  11. Το έχω διαβάσει κι εγώ κάπου, αλλά δεν έχω διαβάσει ποτέ με σιγουριά για το τι συμβαίνει. Αν ήταν αλήθεια, όσοι πίνουν αμαρέτο θα ήταν κιόλας νεκροί. Δεν ξέρω παρόλο που το έχω ψάξει, αλλά με σιγουριά δε μπορώ να πω αν είναι σωστό ή όχι.

    ReplyDelete
  12. σε υγιεινάδικο της περιοχής πουλάνε, πανάκριβα, πικραμύγδαλα βερίκοκου, με disclaimer να μην τρώμε πάνω από 1 την ημέρα. Βρήκα πληροφορίες στο νετ (π.χ. δείτε εδώ: http://www.anticancerinfo.co.uk/)
    ότι έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες. Εγώ όταν πάω χωριό και έχει πικραμύγδαλα η πικραμυγδαλιά μαζεύω και βάζω 1-2 σε μιλκ σέικ, πικρίζουν αλλά το άρωμα θεϊκό

    ReplyDelete
  13. Deli μου, όλα τα έφτιαξα,αλλά για μένα κράτησα λίγο-έχω απ΄όλα τα είδη σχεδόν,άλλωστε μόνο εγώ τις τρώω στο πρωινό.Την υπόλοιπη,σαν και σένα,δώρα σε φίλους.

    Heart,μαζί σου για το πικραμύγδαλο,με τρελαίνει η μυρωδιά του.Θυμάμαι-από μικρή,μέτρα χρόνια-κάποιες κρέμες προσώπου μ΄αυτή τη μυρωδιά,έχωνα το πρόσωπο και απολάμβανα.
    Deli,συγνώμη για το σεντόνι-σχόλιο.

    ReplyDelete
  14. λοιπόοοοον, πόσα θένε να μας τρελάνουν?

    ρίχτε πλιζ μια ματιά εδώ αλλά και εδώ, στην τρίτη παράγραφο.

    ReplyDelete
  15. Ελένη, γράφε όσο θες, όποτε θες. Χαρά μου!

    Χαρτ, μάγισσα, τώρα εσείς βγάζετε άκρη; Το ένα άρθρο λέει ότι μπορούν να σε στείλουν στον τάφο, το άλλο να τρως αλλά όχι πάνω από 3 γρ. τη μέρα. Εγώ τώρα, με το πρακτικό μου μυαλό και όσο μιλάμε για το λικέρ πικραμύγδαλο λέω το εξής: Στο λικέρ εκχυλίζουμε τα κουκούτσια, ούτε καν τα τρώμε. Η ποσότητα των κουκουτσιών τώρα, πόση να είναι και πόση να αναλογεί σε ενάμιση λίτρο και βάλε που βγαίνει το λικέρ; Υποθέτβω λίγη. Άρα, ίσως τα πικραμύγδαλα να είναι επικίνδυνα, αλλά όχι στο λικέρ (λέω εγώ τώρα). Πειστήκαμε;

    ReplyDelete
  16. καλά, τώρα, what's new, βρείτε μου θέμα υγείας που να μην υπάρχουν τουλάχιστον δύο συγκρουόμενες απόψεις, έχω βαρεθεί να αναρωτιέμαι. Άκρη δε βγαίνει, μόνο η οδός του μέτρου και της κοινής λογικής, και ενός έμπιστού μας γνώστη στην ιδανική περίπτωση. Η φαρμακοβιομηχανίες, ειδικά στα αντικαρκινικά φάρμακα, είναι η μεγαλύτερη μπίζνα και οι μεγαλύτεροι ψεύτες. Δεν έχω ακούσει για θανάτους από πικραμύγδαλο, εσείς; Θανάτους από φάρμακα έχω ακούσει, κυκλοφορούν όμως ακόμα. Αυτό δε σημαίνει δώστε στο παιδί σας ένα μπωλ να μασουλάει καθώς βλέπει Νέμο (καλό;:), δε θα τα φάει έτσι κι αλλιώς είναι θεόπικρα, ούτε να τα τρώμε εμείς σα στραγάλια, δε θα μπορούσαμε άλλωστε, σου κάνουν το στόμα τσαρούχι. Εγώ προσωπικά δεν έχω πάθει τίποτα από μηλοκούκουτσα ή το ενίοτε πικραμύγδαλο (όπως είπα πριν, 1-2 καθημερινά για ένα μήνα έτρωγα). Αχ κική, ένα λικεράκι είπες να βάλεις κι εσύ:)))

    ReplyDelete
  17. Heart, συμφωνώ. Αυτό θα έλεγα κι εγώ. Έχετε ακούσει κανέναν να πέθανε από πικραμύγδαλα;
    Όσο για τα αντικαρκινικά φάρμακα και τις εταιρείες το ίδιο πιστεύω κι εγώ. Μεγάλη μπίζνα. Φαντάζεσαι να βρεθεί (ή να έχει βρεθεί) το φάρμακο για τον καρκίνο; Να ξέρουν τι τον προκαλεί; Για φαντάσου τις αλυσιδωτές αντιδράσεις λίγο...
    Εν ολίγοις, παν μέτρον άριστον. Αναμείνατε λοιπόν εκεί κοντά στον Ιούνιο, λικέρ πικραμύγδαλο από τα χεράκια μου.

    ReplyDelete
  18. bonjour :)

    Ας ξανα-μανα-καταθέσω την άποψή μου. Όχι δεν έχω ακούσει θανάτους απο πικραμύγδαλο, αλλά φαντάζομαι πως εγώ δεν είμαι το μέτρο.

    Στην ταμπακιέρα τώρα, πέρα από τα ιατρικά που δεν κατέχω την επιστήμη, νομίζω πως η προσθήκη 4-5 κουκουτσιών στο λικέρ δαμάσκηνο θα δώσει άρωμα, και η αναλογία τους είναι πολύ μικρη για τυχόν παρενέργειες.

    ReplyDelete
  19. μπονζουρ! Μάγισσα την κρατάω τη φράση σας, "εγώ δεν είμαι το μέτρο", μ'αρέσει και θα την χρησιμοποιώ!:) Ούτε εγώ θέλω να πιστεύω ότι είμαι το μέτρο, ούτε ξερόλας να 'μαι. Οι τοξίνες είναι φυσικές ουσίες που βρισκονται και σε πικραμύγδαλα, και σε μανιτάρια και σε βότανα κλπ κλπ και θέλει γνώση και σεβασμό η χρήση τους, γιατί μπορούν να χρησιμοποιηθούν για καλό. Με νευριάζουν όμως μονόπλευρες επιστημονικές απόψεις που μιλούν πχ για ένα πικραμύγδαλο λες και είναι η συντέλεια του κόσμου (οκ, συμφωνώ, μην πλακωθείς σα χαζός στα πικραμύγδαλα επειδή κάπου πήρε το αυτί σου ότι κάνουν κάτι καλό) αλλά ξεχνούν να αναφέρουν ότι αν διαβάζαμε το χαρτάκι που έχουν μέσα οι συσκευασίες φαρμάκων θα βλέπαμε στη στήλη παρενέργειες να αναφέρονται σε μερικά, λέξεις όπως "κώμα", ή "θάνατος", παρ'όλα αυτά τα παίρνουμε. Κική, πιάστε ένα λικεράκι παρακαλώ να πάνε τα φαρμάκια(!) κάτω!:)

    ReplyDelete
  20. πάντως, τα πικραμύγδαλα αποκλείεται να είναι τοξικότερα των ομολόγων της Lehman;-)

    ReplyDelete
  21. Witch, Heart, ούτε εγώ είμαι το μέτρο αλλά έχουμε μυαλό και κρίνουμε τι να κάνουμε αν διαβάσουμε κάπου ένα τέτοιο αρθρο. Το μέτρο έχει σημασία. Μην το παρακάνουμε και ας μη δοκιμάσουμε αν λένε αλήθεια.
    Τώρα φέρνω ρακόγυαλα (γουστάρετε ζακυνθινή λέξη;) και σερβίρω όχι λικέρ δαμάσκηνο, αλλά λικέρ πικραμύγδαλο! Γεια μας!

    ReplyDelete
  22. στην αναμονή λοιπόν μαζί με το βατόμουρο..

    είδες, αν δεν γκρινιάξει το μωρό η μάνα δεν του δίνει;-)

    ReplyDelete
  23. Η ιδέα για το λικερ από δαμάσκηνα καταπληκτική!
    Εμεις τα δαμάσκηνα τα κάνουμε μόνο γλυκό του κουταλιού και μαρμελάδα.
    ευχαριστώ για την ιδέα σου.

    ReplyDelete
  24. Μάγισσα!!! χαχαχα! Σωστά!!!

    Δήμητρα, και γλυκό και μαρμελάδα τα έχω κάνει, αλλα επειδή τα τρώω μόνη μου (και είπα να μαζευτώ) είπα να τα λικεριάσω!
    Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  25. Αρτίστα, ευχαριστώ!

    ReplyDelete