Tuesday, September 6, 2011

Ζυμαρικά με λαχανικά και light κρέμα

Αυτή η μακαρονάδα είναι από τις πιο αγαπημένες της κόρης μου και το ίδιο ισχύει και για μένα. Μου είναι αδύνατον να αντισταθώ σε μακαρονάδα, ειδικά όταν αυτή ΔΕΝ περιέχει κρέας ή κιμά. Αντιθέτως, άνετα μπορώ να προσπεράσω μια μακαρονάδα με κιμά ή με κάποιο κρεατικό κόκκινο. Περίεργο; Κι όμως!


Λατρεύω τις απλές μακαρονάδες με κόκκινες σάλτσες, με θαλασσινά, με πέστο, με λαχανικά. Λατρεύω τα μακαρόνια, ακόμα και σκέτα με τυρί, ή άνευ! Όσο για τα είδη των ζυμαρικών που προτιμάω...Δεν μου αρέσουν τα χοντρά μακαρόνια, ειδικά αυτά με τις τρύπες. Αν θες να με τιμωρήσεις λοιπόν, κάνε μου το τραπέζι με χοντρό μακαρόνι και κιμά ή με κρέας! Μου αρέσουν τα πολύ ψιλά μακαρόνια, οι πένες, τα ριγκατόνι, τα λιγκουίνι και οτιδήποτε δεν είναι χοντρό με τρύπα! Η παρακάτω μακαρονάδα, ταιριάζει τέλεια με λεπτά μακαρόνια, με πέννες, με ριγκατόνι αλλά και με λιγκουίνι. Η κρέμα της είναι όντως light αν δεν το παρακάνετε με το αλεύρι. Αν την φτιάξετε, θα δυσκολευτείτε να πιστέψετε πως δεν έχει κρέμα γάλακτος, και εδώ που τα λέμε, είναι καλύτερα χωρίς! Δοκιμάστε τη και φάτε τη με ελάχιστες τύψεις. Αρκεί βέβαια, να μπορέσετε να σταματήσετε στο ένα πιάτο!



Ζυμαρικά με λαχανικά και light κρέμα
Υλικά
λαχανικά (μανιτάρια σε φέτες, πιπεριές, καρότο, κρεμμύδι, κολοκύθι ζουλιέν, καλαμπόκι)
1 κ. σ. ελαιόλαδο
για την κρέμα
1-2 κ. σ. αλεύρι
½-1 κούπα γάλα light φρέσκο
αλατοπίπερο ή 1 κύβο λαχανικών
φρεσκοτριμμένο πιπέρι


Εκτέλεση
Σωτάρουμε τα λαχανικά για 4-5 λεπτά με 1 κ. σ. ελαιόλαδο.
Ρίχνουμε λίγο νεράκι (1/2 κούπα πχ.) και βράζουμε για 5-10 λεπτά, ανάλογα πόσο μαλακά τα θέλουμε. Καλό είναι να κρατάνε λίγο. Μπορούμε να μην τα βράσουμε καθόλου με νερό, παρά μόνο να τα σωτάρουμε, αλλά αυτό εξαρτάται από τα λαχανικά που θα χρησιμοποιήσουμε. Για παράδειγμα, τα καρότα, θέλουν λίγο βράσιμο.
Αλατοπιπερώνουμε ή βάζουμε τον κύβο με το βράσιμο. Αν δεν τα βράσουμε, βάζουμε τον κύβο την κρέμα.
Σ’ αυτή τη φάση, μπορούμε να σβήσουμε τη φωτιά. Η θερμοκρασία θα παραμείνει για αρκετά λεπτά.
Πασπαλίζουμε τα λαχανικά με το αλεύρι, με έναν αχνορίχτη ή σουρωτηράκι. Ανακατεύουμε. Θα δούμε ότι μοιάζουν να λασπώνουν.
Ρίχνουμε το γάλα και ανακατεύουμε. Η σάλτσα μας πήζει και είναι έτοιμη. Αν τη θέλετε πιο πηχτή ή πιο αραιή, ρίχνετε αναλόγως αλεύρι ή γάλα και ανακατεύετε. Μην βάζετε μεγάλη ποσότητα αλευριού, για να μην σβολιάσει, αλλά προσθέτετε εναλλάξ, αλεύρι και γάλα, πάντα ανακατεύοντας, μετά τις προσθήκες.


Τα λαχανικά που θα χρησιμοποιήσετε ενδεικτικά για 4 άτομα μπορεί να είναι:
1 μικρή κονσέρβα μανιτάρια
2 πιπεριές
1 μικρή κονσέρβα καλαμπόκι

ή
1 μικρή κονσέρβα μανιτάρια
1 πιπεριά
1 μικρή κονσέρβα καλαμπόκι
1 ξερό κρεμμύδι

ή
2 πιπεριές
1 κολοκύθι
1 καρότο
1 κρεμμύδι


Γενικά είναι ωραίο να υπάρχουν χρωματικές αντιθέσεις στα λαχανικά, όχι μόνο για την ομορφιά του πιάτου, αλλά για να παίρνουμε διαφορετικές βιταμίνες και στοιχεία από το κάθε λαχανικό.

Σερβίρετε τη μακαρονάδα με φρεσκοτριμμένο πιπέρι!

17 comments:

  1. Deli,ήρθα νωρίς για να προλάβω!Ένα μεγάλο πιάτο,παρακαλώ!
    Την ίδια προτίμηση έχουμε-οι μακαρονάδες με λαχανικά-είτε με άσπρη είτε με σάλτσα ντομάτας-είναι η αδυναμία μου.Μόνο μερικοί κατεβάζουν τα μούτρα...
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  2. Μου τρέχουν τα σάλια!! Και εγώ προτιμώ μακαρονάδες χωρίς κρέας ή κιμά! ;)

    ReplyDelete
  3. Αχ κι εγώ τα λατρεύω τα άτιμα, ειδικά με λευκές σάλτσες!
    ούτε να το σκεφτώ ότι θα αντισταθώ σε τέτοιο πιάτο!
    Καλή σου μέρα Κικίτσα...

    ReplyDelete
  4. Καλή σου μέρα και καλή εβδομάδα. Και πως να μην πάει καλά η μέρα και η εβδομάδα όταν ξεκινούν με ένα ωραίο πιάτο ζυμαρικών; Πιστεύω να πρόλαβα. Τι κι αν είναι πρωί;

    ReplyDelete
  5. Και εγώ και εγώ του μακαρονιού είμαι και το προτιμώ άνευ κρέατος/κιμά!!!!! Αχ κακούργα πρωί πρωί μου τρέχουνε τα σάλια!!!! Φτιάξε μια μακαρονάδα με καφέ για πρωινό... ικανή σε έχω ;-)

    ReplyDelete
  6. εμεις στο σπιτι εχουμε μονιμως διαμαχη. ο συζυγος θελει τα πιο ψηλα μακαρονια που υπαρχουν ενω εγω τα προτιμω λιγο πιο χοντρα!
    πολυ ωραιο το πιατο σου πρωι πρωι!!!! :)

    ReplyDelete
  7. εμεις στο σπιτι εχουμε μονιμως διαμαχη. ο συζυγος θελει τα πιο ψηλα μακαρονια που υπαρχουν ενω εγω τα προτιμω λιγο πιο χοντρα!
    πολυ ωραιο το πιατο σου πρωι πρωι!!!! :)

    ReplyDelete
  8. Ένα φαγητό εύκολο και γρήγορο!!θα με βγάλει ασπροπρόσωπη κάποια μέρα από τις επόμενες!!
    Φιλιά

    ReplyDelete
  9. Ελένη συμφωνούμε!

    Σταυρούλα κι εγώωω!

    Μπέττυ δεν απορώ που συμφωνούμε!

    para-kelsoscooks ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  10. Αγγελική το φαντάζεσαι καφέ με μακαρονάδα; χαχα!

    Great, εγώ με τον σύζυγο! ;-)

    Μαρί, δοκίμασέ τα!

    ReplyDelete
  11. Τέλεια η μακαρονάδαααααααα
    Φιλάκια

    ReplyDelete
  12. Καλώς σε βρήκα Κική, ναι απ'της Χαρούλας έρχομαι..... Μπήκες ήδη στο blog-roll μου χάρει αυτής εδώ της συνταγής. Θα ψάξω να βρω κι άλλα διαμάντια γιατί μάλλον έχεις γευστικές προτιμήσεις παρόμοιες με τις δικές μου. Καλή σου βδομάδα και πρόσεχε ... αύριο (Τρ.13) :-)

    ReplyDelete
  13. Αστέρι ευχαριστώ!

    Ginger καλωσήρθες. Ελπίζω να βρεις χρήσιμες συνταγές!

    ReplyDelete
  14. Τέλειο,το έφτιαξα σήμερα!!! Πολύ νόστιμο!!!

    ReplyDelete
  15. Φοβερή συνταγή!ο άντρας μου ξετρελάθηκε!πολλα μπράβο!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πολύ χαίρομαι! Ευχαριστώ!

      Delete