Friday, September 23, 2011

Ψωμί μπύρας ολικής, με παπαρουνόσπορο

Το ψωμί που φτιάχνεται εύκολα και γρήγορα με μπύρα το γνωρίζετε οι περισσότερες (και περισσότεροι που ασχολείστε με την κουζίνα). Πρόσφατα, έκανα μια παραλλαγή με αλεύρι ολικής αλέσεως που φουσκώνει μόνο του και ήταν ενδιαφέρουσα! Το ψωμί μπύρας, σε βγάζει από τη δύσκολη στιγμή, αφού γίνεται μόλις σε μία ώρα, χωρίς να χρειάζεται προετοιμασία! Οπότε, απλά δοκιμάστε το. Φτιάξτε το όταν έχετε ξεμείνει από ψωμί, ή αφήστε τους καλεσμένους σας με ανοιχτό το στόμα, σερβίροντας ζεστό ψωμάκι!



Ψωμί μπύρας ολικής, με παπαρουνόσπορο
Υλικά
1 κουτάκι μπύρα 330 ml
250 γρ. αλεύρι ολικής αλέσεως που φουσκώνει μόνο του
150 γρ. αλεύρι άσπρο που φουσκώνει μόνο του
1 κ. γ. αλάτι
½ κ. γ. κόκκινο γλυκό πιπέρι
1 κ. σ. παπαρουνόσπορο


Εκτέλεση
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180-190 βαθμούς.
Μέσα σε ένα μπωλ, ανακατεύουμε τα στερεά υλικά.
Προσθέτουμε τη μπύρα σιγά-σιγά, ενώ ανακατεύουμε με πηρούνι, μέχρι να υγροποιηθεί όλο το αλεύρι.
Λαδώνουμε μια στενόμακρη φόρμα για ψωμί και ρίχνουμε μέσα το υλικό.
Ψήνουμε για μία ώρα περίπου, το βγάζουμε από το φούρνο και από τη φόρμα και κόβουμε αφού κρυώσει.

Καλό Σαββατοκύριακο!

29 comments:

  1. Τέλειο το ψωμάκι :)
    Καλό βράδυ

    ReplyDelete
  2. Ζεστό και μυρωδάτο ψωμάκι πρωί πρωί!!

    ReplyDelete
  3. Το ψωμί μπύρας με έχει βγάλει ασπροπρόσωπη πολλές φορές!!
    Καλό απόγευμα!

    ReplyDelete
  4. Οταν είδα τον τίτλο σκέφτηκα μήπως δεν είναι οκ στη γεύση με σκέτο ολικής..μπαίνοντας όμως μέσα είδα ότι έχει και από το άλλο οπότε μια χαρά θα είναι και πιο θρεπτικό! Θα το κάνω! Γρήγορο και ωραίο μου ακουγεται! Φιλιά Κικόν μου!

    ReplyDelete
  5. Deli,μ΄αρέσει αυτό το ψωμάκι!
    Όταν δεν έχω χρόνο φτιάχνω,αλλά ακούω γκρίνιες,εδώ δεν αρέσει πολύ του αρτοπαρασκευαστή.
    Θα το δοκιμάσω.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  6. Τέλεια συνταγή.Την κάνεις μόνη σου και γίνεται πολύ πιο γρήγορα από το να κάθεσαι να ζυμώνεις με τις ώρες.Θα την γράψω και εγώ στις συνταγές μου.

    ReplyDelete
  7. Πολύ ωραίο το ψωμάκι. Εγώ με τα αλεύρια δεν έχω σχέση, ούτε ήξερα ότι υπάρχει ολικής που φουσκώνει μόνο του:))

    ReplyDelete
  8. Όταν ακούω από σένα παπαρουνόσπορο ξέρεις τι θυμάμαι!!
    Καλό Σ/Κ

    ReplyDelete
  9. Δεν θα ..ναρκωθούμε λες με τον παπαρουνόσπορο;
    Αν και στις συνθήκες του άγχους που ζούμε..
    Κάτι όμως .."μαγειρεύω" κι εγώ!
    μπές εδώ:http://anemondixtia.blogspot.com/2011/09/blog-post_23.html
    και συνέχισε..καθώς υπάρχει πάντα μια διαφορετική εκδοχή!
    Πάντα εκτός από τις συνταγές σου που είναι και με υπογραφή!

    ReplyDelete
  10. Κικίτσα αγαπημένη μου,καλό φθινόπωρο σου εύχομαι σε σένα και στην οικογένειά σου
    μου λέιπετε κικίτσα πάρα πολύ, όπως είπα και στην Ελένη ,μου λέιπουν τα ωραία μας από το άρομα
    να ξέρεις πως σε παρακολουθώ πάντα κικίτσα και ας μην σου γράφω και πως ότι φτιάχνω στην κουζίνα μου από σένα έχει άλλη νοστιμιά γιατί "είσαι εσύ μέσα"
    να σαι πάντα καλά, σε φιλώ

    ReplyDelete
  11. Τελικά Κικίτσα, εσύ δε σταματάς ποτέ τις δοκιμές στα ψωμιά...
    Πολύ ωραία πρόταση ΚΑΙ αυτή!

    Πολλά φιλιά, Καλό Σαββατοκύριακο

    ReplyDelete
  12. Δεν έχω πάρει ακόμη το ολικής που φουσκώνει μόνο του και όλο το λέω. Το ψωμί σου θα είναι αιτία να μη το αναβάλλω άλλο...

    ReplyDelete
  13. δεν βάζεις αλλο νερό ε? Ωραία..
    Ευκολο φαίνεται και γρήγορο.

    Καλή κυριακή :0)

    ReplyDelete
  14. Ζεστό ψωμάκι και τίποτε άλλο!!για μένα είναι το τελειότερο!!
    Φιλιά πολλά

    ReplyDelete
  15. Δεν το ήξερα! Το έμαθα και θα το φτιάξω ;) Αντε και με παπαρουνόσπορο! CrazyTourist1

    ReplyDelete
  16. Ωραίο ψωμί, Καλή Κυριακή Κική

    ReplyDelete
  17. καλησπέρα!!!!!!!!!

    αχ.. ευχαριστώ!!!!! θα πάρω ένα καρβελάκι!!!

    φιλιά ομορφούλα!

    ReplyDelete
  18. καλησπερα κικη.παρακολουθω το blogσου 2χρονια και.εχω φτιαξει πολλες συνταγες σου μα ποιο πολυ τα παξιμαδακια σου.εχουν τρελλανη κοσμο.η μαμα μου ειναι απο το καλιπαδο ζακυνθου.τα μπελουσιωτκα κρεμυδια τα βρηκα σε sm εδω στο my market.τελεια.......μιλαμε με την αχτιδα σχετικα με την κλωντη.πολυ στεναχωρηθημα.σε καληνυχτιζω θα σου στειλω το emailμου.δημητρα λαγονησι

    ReplyDelete
  19. Σας ευχαριστώ όλες για τα σχόλια!

    Σαντιγούλι μου κι εμένα μου λείπεις! Μμμμμμάκια!

    Δήμητρα καλωσήρθες!

    ReplyDelete
  20. Αχ τί καλά! Είχα δει το ψωμί σου με τη μπύρα και τις ελιές και ήθελα να κάνω παραλλαγή με αλεύρι ολικής... Με πρόλαβες κι έτσι γλύτωσα τους πειραματισμούς! Έτοιμες οι αναλογίες!

    Πολύ με αρέσουν τα ψωμάκια σου! Καλή συνέχεια! :)

    ReplyDelete
  21. καταπληκτική ιδέα!!! εύκολη , γρήγορη και νόστιμη!!!όλη η παρέα το απόλαυσε!!!

    ReplyDelete
  22. θεικο το ψωμακι! δεν αλλαζω πλεον συνταγη! το πετυχα, ειναι ευκολοτατο και απλα υπεροχο! λογω διατροφης βαζω αλευρι ντινκελ και 1/3 κουταλακι σοδα γιατι το αλευρι ντινκελ δεν εχει διογκωτικα σαν τις φαρινες! τελειο-τελειο-τελειο

    ReplyDelete
  23. Σοφία ευχαριστώ! Τώρα είδα ότι δεν είχα απαντήσει εδώ! Σόρυ!

    Peps το ίδιο ισχύει και για σένα.
    Ευχαριστώ!

    barb3 χαίρομαι που σου άρεσε! Μπορείς να κάνεις πολλές παραλλαγές με τη βασική συνταγή (μπύρα+αυτοφούσκωτο αλεύρι)!

    ReplyDelete
  24. φενεται τελειο!!θα το φτιαξω αυριο!!θα ηθελα να ρωτησω η φορμα που το εβαλες τι διαστασεις εχει??μολις πηρα μια 30χ11 θα πρεπει να κανω τη διπλη δοση λογικα??ειμαι λιγο ασχετη σε τετοια θεματα!! αφροδιτη

    ReplyDelete
  25. Μια χαρά είναι η φόρμα σου! Καλή επιτυχία!

    ReplyDelete
  26. εφτιαξα το ψωμακισημερα και βγηκε καταπληκτικο!! θα μπορουσα να βαλω και μονο αλευρι ολικης?
    αφροδιτη

    ReplyDelete
  27. Θα μπορούσες, αρκεί να έχει μπέκιν. Θεωρώ ότι θα είναι αρκετά τραχύ.

    ReplyDelete
  28. εφτιαξα το ψωμι χθες μονο με αλευρι ολικης και βγηκε καταπληκτικο!!!

    ReplyDelete