Monday, November 16, 2009

Πρασόρυζο

Η νηστεία των Χριστουγέννων ξεκίνησε χτες. Εύχομαι καλή σαρακοστή σε όλους και καλή δύναμη σε όσους νηστέψουν. Ξεκινάω τη νηστεία με ένα αγαπημένο νηστίσιμο φαγητό και σιγά-σιγά, όσο θα πλησιάζουν οι γιορτές, θα βάζω και χριστουγεννιάτικες συνταγές. Για την ώρα, ας φτιάξουμε πρασόρυζο!

Πρασόρυζο
Υλικά
4 μεγάλα πράσα ή περισσότερα μικρότερα
1 μεγάλο κρεμμύδι
1 κούπα ρύζι (προτιμώ το κίτρινο για να μη γίνεται νιανιά)
2 μεγάλες κουταλιές πάστα ντομάτας ή συμπυκνωμένο χυμό (περισσότερο από δύο κουταλιές)
λίγο λάδι
λεμόνι για το σερβίρισμα
αλάτι, πιπέρι ή ένα κύβο λαχανικών ΒΙΟ ή χειροποίητο

Τι κάνουμε:
Βάζουμε λαδάκι σε κατσαρόλα ή μεγάλο τηγάνι (έβαλα ελάχιστο).
Κόβουμε το κρεμμύδι μας και το σωτάρουμε σε μέτρια φωτιά μέχρι να γίνει διάφανο.
Καθαρίζουμε τα πράσα. Εκοψα σχεδόν το μισό και κράτησα όλο το άσπρο μέρος και όσο τρυφερό είχε από το πράσινο μέρος.
Κόβουμε τα πράσα σε κομμάτια των 2 εκατοστών περίπου. Τα μισά τα έκοψα έτσι (σε χοντρές ροδέλες) και τα μισά τα έκοψα κατά μήκος και μετά σε κομμάτια γιατί φοβήθηκα πως δε θα άρεσαν οι ροδέλες στα παιδιά μου.
Ρίχνουμε και τα πράσα και τα σωτάρουμε κι αυτά για λίγο.
Ρίχνουμε λίγο νεράκι και αφήνουμε τα πράσα λίγο να μαλακώσουν (5-10 λεπτά), ενώ προσθέτουμε την ντομάτα και τον κύβο ή αλατοπίπερο. Εγώ πρόσθεσα και μυρωδικά (ξερό σέλινο, σχνοινόπρασο κλπ).
Αφού βράσουν λιγάκι, προσθέτουμε το ρύζι. Ρίχνουμε και νερό και αφήνουμε να βράσει όσο επιθυμούμε.
Σβήνουμε το φαγητό και αποσύρρουμε από τη φωτιά.
Το σερβίρουμε με λεμονάκι που του πάει πολύ.

TIP:
Για λόγους εξοικονόμισης ενέργειας και επειδή το ρύζι με την ώρα μαλακώνει ακόμα περισσότερο, ποτέ δε σβήνω το φαγητό μόλις γίνει. Πάντα προσθέτω νερό και όπως είναι ζεστό το μάτι της κουζίνας, το σβήνω πριν ακόμα βράσει το ρύζι και αφήνω εκεί την κατσαρόλα να πάρει όλη τη θερμοκρασία του ματιού.

Καλή εβδομάδα να έχουμε!

34 comments:

  1. Ωραίο φαγάκι! Συνδυάζει ισορροπημένα το γλυκό του πράσου με το ρύζι και το λεμόνι! Σερβιρισμένο με φέτα και σπιτικό ψωμί....
    Μόνο που εγώ βάζω ρύζι για ριζότο! Μου αρέσει ο τρόπος που χυλώνει!
    Μπράβο Κική μου, καλά που μου το θύμισες!

    ReplyDelete
  2. Καλή Σαρακοστή.
    Ακριβώς έτσι το έφτιαχνε η σύζυγος, χρόνια ολόκληρα και έτσι μου έδειξε και το κάνω και εγώ. Επειδή όμως δεν βάζει λεμόνι από πάνω, έτσι για τα αντιοξειδωτικά, στίβω ένα λεμόνι μέσα.
    Η σύζυγος είναι εξπέρ στα λαδερά, δεν έχει δικό της μπλογκ και εγώ δεν την αφήνω να βάλει χέρι εδώ.
    Καλημέρα από την Θεσσαλονίκη.

    ReplyDelete
  3. Λατρεμένο φαγητό!Απο τοτε που ημουν παιδάκι το τρώω χάριν της γιαγιάς μου που το μαγείρευε υπέροχα!

    ReplyDelete
  4. καταπληκτικό φαγητό Αλλά δυστηχως δεν το τρώει κανεις στο σπίτι και έτσι δεν το φτιάχνω
    Καλημέρα

    ReplyDelete
  5. μ' αρέσει
    μ' αρέσει
    μ' αρέσει

    θα κανω και το τιπ σου και θα βγει, τέλειο!

    καλημερα
    καλη βδομαδααα :)))

    ReplyDelete
  6. Αγαπημένο φαγητάκι το πρασόρυζο όλης της οικογένειας. Τα πράσα μας ακόμα είναι μικρά, αργούν να γίνουν τ'άτιμα κι έτσι θα το τιμήσουμε σε περίπου ένα μήνα. Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    ReplyDelete
  7. Καλημέρα Κική.
    Καλή εβδομάδα και καλή σαρακωστή.
    Αν και δεν βλέπω να κρατάμε νηστεία!
    Το φαγάκι σου το μαγειρεύουμε και εμείς με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
    Φιλιά

    ReplyDelete
  8. ωραίο φαγάκι, οι δικοί μου ούτε να το δουν. η πλάκα είναι πριν χρόνια συνεχώς ζητούσαν επίμονα να φάνε πρασόρυζο. εγώ παραξενεύτηκα και ρώτησα, είστε σίγουροι; όλοι μαζί απάντησαν καταφατικά. τα πράσα τα λατρεύουμε το ρύζι το ίδιο, να τα φάμε μαζί!! ξεκινάω το φτιάχνω, περίπου με τον ίδιο τρόπο, ευτυχώς προνόησα και δεν έφτιαξα πολύ, κάθονται τρώνε από 2 πιρουνιές, κοιτιούνται μεταξύ τους και συνεχίζουν να τρώνε ψωμάκι και σαλάτες, μάντεψε ποιά έτρωγε πρασόρυζο τρεις μέρες!!!!!!!
    εκτός αν έχει και κρέας μέσα, τότε να δεις τι καλά που το τρώνε!!!!

    ReplyDelete
  9. A nice change from Spanakorizo. I have a similar risotto recipe which adds some sun-dried tomato. Oh and wine :P I really love leeks.

    Liz

    ReplyDelete
  10. άι λαβ πράσα, οπότε και το πρασόρυζο, μμμ, θα το φτιάξω (με αναποφλοίωτο ρύζι). και η ιδέα του ριζότου είναι ωραία!

    ReplyDelete
  11. Μου έδωσες ιδέα για αύριο.
    Καλή εβδομάδα!!!

    ReplyDelete
  12. Γεια σου Κική
    Το λιμπίστηκα το φαγάκι σου και να είσαι καλά,που μου έδωσες ιδέα για το φαγητό της Τετάρτης,θα το κάνω σίγουρα.Δεν νηστεύω λόγω της κατάστασης,αλλά παραδοσιακά Τετάρτη και Παρασκευή έχουμε λαδερό ή όσπριο.
    Άλλωστε τα πράσα είναι από τα αγαπημένα μου χειμωνιάτικα λαχανικά.
    Σου εύχομαι καλή Σαρακοστή,καλή δύναμη αν νηστεύεις και καλά μαγειρέματα.
    Πολλά φιλιά

    ReplyDelete
  13. Ωραίο φαγητάκι. Τα πράσσα είναι αγαπημένα μας και τα χρησιμοποιώ πολύ! Άκου ένα αστείο! Μόλις ανακάλυψα ότι εδώ και τόσο καιρό φτιάχνω την πρασσόπιτα σου! Την έχω από τότε που μόνο τριγύριζα στα blog, τώρα το είδα! ΧΙΧΙ!

    ReplyDelete
  14. Ααααααα, γιατί μου το κανες αυτό??
    Πρασόρυζο σερβίρω κι εγώ αύριο χα χα χα!
    Λοιπόν, παίρνω να δοκιμάσω από το δικό σου και για ... τιμωρία θα φας δύο πιάτα από το δικό μου αύριο:PPP
    Για να μάθεις!! χα χα χα!
    Φιλιά, καλή βδομάδα!

    ReplyDelete
  15. καλό είναι το πρασόρυζο ΑΛΛΑ
    πιάσε να κλειδώσεις το blog, να μην σου κλέβουν τις συνταγές και το watermark κάντο λίγο πιο έντονο.
    Να σου πω πόσες ώρες έχεις ξοδέψει γι αυτό το blog ή για το ομαδικό ή μάλλον να στο [ω σε βδομάδες ???
    Πάρε τα μέτρα σου, ο κλεφτης δεν πτοείται επειδή εσύ τα γραψες και 'ισως ξεθύμανες λιγάκι...σκασίλες του...
    και το copy screen καλό είναι, άσε που ότα γραφεις την συνταγή και κάνεις σημειώσεις την κατανοείς πιο εύκολα,
    καλή νηστεία !!

    ReplyDelete
  16. Από τα αγαπημένα μου φαγητά. Προσθέτω και μανιτάρια και του πάει πολύ. Φορές, κάνω την εκδοχή χωρίς ντομάτα και στο τέλος ρίχνω λεμόνι. Καλά που μου το θύμησες Κικόν μου.

    ReplyDelete
  17. Ενώ φτιάχνω συχνά σπανακόρυζο, πρασόρυζο δεν έχω φτιάξει ποτέ!
    ο καλός μου θα το τιμήσει, εκείνο το μικρό μου το σκασμένο όμως δεν θα δοκιμάσει ούτε μπουκιά, είμαι σίγουρη...
    Πολύ μου άρεσε η συνταγή σου, τρελαίνομαι για πράσα, θα την δοκιμάσω κι ας το φάω όλο μόνη μου!

    ReplyDelete
  18. Συνηθως σπιτι το τρωμε χωρις ντοματα ασπρο με λεμονακι και μπολικο πιπερακι φρεσκοτριμμενο. Ωραια γευση γλυκοξυνη!!!

    ReplyDelete
  19. Αγγελική, φέτα και σπιτικό ψωμί είναι must!

    Δύσπιστε, και πολύ καλά κάνεις και δεν την αφήνεις να βάλει χέρι στο μπλογκ! Τι δύσπιστος θα ήσουν; χαχα! Ο καθένας στην κουζινα του!

    Φαραώνα, είχες γιαγιά που ήξερε πολλά! Αυτό έχω καταλάβει!

    Βίκυ, κάνε τα μαγικά σου με τη μεταμόρφωση και θα το φάνε! Μέχρι τοτε, έλα να σου κάνω το τραπέζι!

    Μαριλένα, να το κάνεις γιατί εξοικονομουμε ενέργεια για το περιβάλλον!

    ReplyDelete
  20. Λίλα, με το καλό να βγουν τα πράσα σας και να τα φάτε! Καλή εβδομάδα!

    Δήμητρα, ούτε εγώ την κρατάω. Μόνο την τελευταία βδομάδα θα νηστέψω!

    Γαστεροπλήξ, είναι του κρέατος η οικογένεια; Κι εμένα δεν το είδαν με καλό μάτι τα παιδιά, αλλά το έφαγαν.

    Λιζ, θα με ενδιέφερε να δω τη συνταγή που λες!

    Χαρτουλίνι, I love them too! Όπως κι αν είναι μαγειρεμένα!

    ReplyDelete
  21. Ξανθή, χαίρομαι! Επίσης!

    Λιλάκι μου, μας λείπεις! Αλλά δεν πειράζει! Να είσαι καλά και όλα να πάνε καλά! Δυστυχως δεν θα νηστέψω γιατί είμαι σε φάση δίαιτας και είναι λίγο δύσκολο να φτιάχνω διαφορετικό φαγητό για μένα. Κι εμείς έχουμε λαδερό ή όσπρια 2 φορές τη βδομάδα. Επιβάλλεται στην Ελλάδα που ζούμε!

    Big mama! Καλεεεέ!!! Σοβαρά; Χαχα! Καλό κι αυτό!

    Έλενα, σε πρόλαβα; Μωρέ και 2 και 3 πιάτα τρώω απ' αυτό το φαγητάκι!

    Νατάσσα, δεν είναι λίγο άσχημο σε μπλογκ μαγειρικής να κόψεις το δεξί κλικ; Άσε που με το print screen τυπώνεται και το μαύρο φόντο του μπλογκ και χαλάς μισό κουτό μελάνι...Ξέρω γω..;

    Νένα, όπως και στο σπανακόρυζο, έτσι και στο πρασόρυζο, βάζω και ντομάτα και λεμόνι! Παραξενιά της οικογένειας! :-) Μανιτάρια ε; Ωραία ιδέα!

    Μπέττυ, μια δοκιμή θα σε πείσει αν θα φάει και ...το σκασμένο! χαχα!

    Πανόπτη, μια φορά που τους έφτιαξα σπανακόρυζο χωρίς ντομάτα, δεν το έφαγαν!

    ReplyDelete
  22. Γλυκο λαχανικο το πρασο.Πρασορυζο δεν φτιαχνω τακτικα, αλλα το βαζω μεσα στο λαχανορυζο και στο σπανακορυζο παντα.Καλη εβδομαδα.

    ReplyDelete
  23. Πρασόρυζο δεν έχω φτιάξει ποτέ.
    Καιρός να το φτιάξω λοιπόν.
    Ευχαριστώ Κικί.
    Καλή εβδομάδα.

    ReplyDelete
  24. Κάπως έτσι φτιάχνω και γώ αυτό το θρεπτικό φαγάκι.
    Ρύζι νυχάκι, ένα κλαράκι δυόσμο και καροτάκια.
    Πράσα κόβω με καμάρι από το μποστάνι μου.
    Μια επίσκεψη θα σας πείσει.

    ReplyDelete
  25. καλύτερα έτσι να σημειώνουμε την συνταγή στο τετράδιο μαγειρικής
    έχουμε καταργήσει το γράψιμο για το τύπωμα
    και απο την αλλη θα κανουμε οικονομία στις εκτυπώσεις και σε ενα σωρό μελάνια και χαρτιά
    και έτσι θα περιορίσεις και τους κλέφτες

    ReplyDelete
  26. Κική μου όπως πάντα φοβερή η συνταγή!Και πολύ διαιτητική.

    Αλήθεια άρχισε η νηστεία; Ωχ και έφαγα μπριζόλες για μεσημερι και μετά ένα προφιτερόλ...στην κόλαση θα πάω.

    ReplyDelete
  27. Deli,όπως πάντα τέλεια η συνταγή!
    Σήμερα το συνδύασα με ψητό κοτόπουλο και ήταν γλύκα!Το φτιάχνω άσπρο με πολύ λεμόνι-ρυζάκι βάζω ό,τι τύχει.
    Φιλιά!

    Έλειπα,γι΄αυτό και η απουσία σχολίων.

    ReplyDelete
  28. Δημιουργία, πολύ γλυκό και γι΄αυτό μου αρέσει φαίνεται!

    Λίνα, να φτιάξεις και να μας πεις εντυπώσεις!

    Θαλασσένια, έχεις μποστάνι με πράσα; Ζήλεψα!

    Έμμυ λες; Αν πας στην κόλαση, θα βρεις πολλούς από μας εκεί που δεν νηστεύουν! Χαχα!

    Ελένη ήσουν στα κοριτσάκια;

    ReplyDelete
  29. Νατάσσα έχεις δίκιο σ΄αυτά που λες... Θα δω τι θα κάνω...

    ReplyDelete
  30. μπηκα στις σουπιες, αλλα δε μ' αρέσουν και βρήκα απο κατω το (λατρεμένο) πρασόρυζο!!

    φιλιά Κική :))

    ReplyDelete
  31. Βρε βρεεεεε! Καλώς το το κορίτσι! Κάτσε να σε κεράσουμε κάτι νηστίσιμο!

    ReplyDelete
  32. δεν μας αρεσε καθολου το πρασοριζο αλλα ειπα να ξεκινησω να φτιαξω το δικο μου μηπως και αλλαξουμε γνωμη!!! βρηκα τη συνταγη σου και δοκιμασα!!! μου αρεσε πολυ!!! ελπιζω και η υπολοιπη οικογενεια να εχει την ιδια αποψη!!! να εισαι καλα!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαίρομαι!
      Τι απέγινε τελικά;

      Delete
  33. θα την κρατησω τη συνταγη!!! πολυ ευκολη και νοστιμη!!! σ'ευχαριστω πολυ!!!

    ReplyDelete