Monday, November 23, 2009

Σούπα μινεστρόνε

Μινέστρα στα ιταλικά, σημαίνει σούπα. Ακριβής συνταγή για τη σούπα αυτή δεν υπάρχει, αφού ο καθένας βάζει τα υλικά που θέλει αλλά και τα λαχανικά που υπάρχουν στην εποχή που τη φτιάχνει. Μπορούμε να φτιάξουμε μινεστρόνε μόνο με λαχανικά, με λαχανικά και ζυμαρικά, με κρέας κλπ.
Εμένα μου αρέσει με λαχανικά σκέτη ή με λαχανικά και ζυμαρικά.
Τη σουπίτσα μας την έκανα νηστίσιμη ή αν θέλετε, πείτε τη veggan.

Σούπα μινεστρόνε
Υλικά για 4-5 άτομα
1 φλυτζάνι ανάμικτα κατεψυγμένα λαχανικά
1 μεγάλη πατάτα καθαρισμένη και κομμένη σε κύβους
3 καρότα καθαρισμένα και κομμένα σε κύβους
1 μικρό μπουκετάκι σέλερυ (να έχει 5-6 κλωνιά επάνω), κομμένο σε φετούλες ο βλαστός και ψιλοκομμένα τα τρυφερά φυλλαράκια
1,5 φλυτζάνι ψιλό μακαροτσίνι
2 κύβους λαχανικών ΒΙΟ ή χειροποίητους
1 κ. σ. πάστα ντομάτας
λίγο λάδι
αλάτι
πιπέρι
1,5-2 λίτρα νερό

Εκτέλεση
Βάζουμε σχεδόν 1 λίτρο νερό να βράσει.
Όταν πάρει βράση, ρίχνουμε τους κύβους, την πάστα και τα κατεψυγμένα λαχανικά.
Αφήνουμε να βράσουν 2-3 λεπτά και προσθέτουμε τα καρότα σε κύβους.
Καθαρίζουμε την πατάτα, την κόβουμε σε κύβους και την προσθέτουμε κι αυτή.
Κόβουμε και το σέλερυ και το προσθέτουμε στην κατσαρόλα.
Από τη στιγμή που ξεκίνησε να βράζει μέχρι να έχουν σχεδόν γίνει τα λαχανικά (όχι εντελώς), χρειάστηκε ένα 20λεπτο. Δοκιμάστε κάνα δυο από τα λαχανικά να δείτε αν είναι έτοιμα, αλλιώς βράστε μερικά λεπτά ακόμα.
Κατά τη διάρκεια του βρασίματος προσθέτουμε νερό όποτε θεωρούμε ότι χρειάζεται.
Τέλος προσθέτουμε τα μακαροτσίνια.
Προσθέτουμε νερό και αλατοπίπερο.

Εδώ θα πω ότι αφού ρίξω τα μακαροτσίνια, αφήνω να πάρουν μια βράση και μετά σβήνω το μάτι της κουζίνας. Αφήνω την κατσαρόλα επάνω και τα μακαροτσίνια γίνονται από τη θερμότητα και μόνο. Αν τα βράσετε και τα βγάλετε μετά, θα λιώσουν. Βγάλτε τα να κρατάνε.
Προσθέστε το λάδι αν είναι δυνατόν στο τέλος του μαγειρέματος, αλλιώς προσθέστε το κατά τη διάρκεια. Εγώ έβαλα λάδι αρωματισμένο με δεντρολίβανο και σκόρδο.

Σερβιρίστηκε με ζυμωτό προζυμένιο ψωμί ολικής άλεσης.

Στη μινεστρόνε μπορούμε να προσθέσουμε και αλλαντικά, κοτόπουλο βραστό που μας έχει μείνει από την προηγούμενη, κρεμμύδι (που δεν έβαλα για τα ευαίσθητα στομάχια μας), φρέσκια ντομάτα (αρνούμαι να χρησιμοποιήσω φρέσκια ντομάτα μες το χειμώνα και προτίμησα την πάστα) και οπωσδήποτε ό,τι λαχανικό θέλουμε.

Καλή εβδομάδα!

29 comments:

  1. Όπως το λές, γρήγορο έυκολο και νόστιμο λέω εγώ. Μια χαρά για το κρύο που δεν λέει να έρθει. Καλύτερα.
    Τομάτα χυμό, να σου στείλω βάζα από την καλοκαιρινή παραγωγή.
    Ωραίο φαγάκι ειδικά για βραδυνό.

    Καλή εβδομάδα.

    ReplyDelete
  2. Νοστιμη και ελαφρια σουπα,καλα και μου την θυμισε,ς εχω παρα πολυ καιρο να την φτιαξω.Καλη εβδομαδα να εχεις.

    ReplyDelete
  3. Αχ, σουπίτσα,ότι καλύτερο! Να χειμώνιαζε και λίγο!
    Καλή εβδομάδα Κικίτσα!

    ReplyDelete
  4. Mια χαρά σουπίτσα και για όσους νηστεύουν και για όσους δεν νηστεύουν!
    Καλή βδομάδα Κικίτσα!

    ReplyDelete
  5. Σουπίτσα πεντανόστιμη και θρεπτική. Ότι πρέπει για το κρύο (λέμε τώρα) και για νηστεία.

    ReplyDelete
  6. Καλή σου μέρα Κική! Η σούπα αυτή είναι πολύ κοντά στη "μανέστρα" της Κερκυραίας γιαγιάς μου! Θυμάμαι την έκανε πάντα νηστίσιμη, με μακαρόνια σπαγγετίνη (Νο 10)που τα έκοβε με το χέρι, πατάτες και πελτέ ντομάτας (λόγω του χειμώνα). Αρκετό κόκκινο γλυκό πιπέρι (το αγαπούν στην Κέρκυρα) επίσης πάντα!
    Από 'κει και πέρα, έβαζε ότι λαχανικά είχε! Γινόταν πολύ νόστιμη και ότι πρέπει για το χειμώνα!

    ReplyDelete
  7. Deli,νοστιμότατη σουπίτσα!Πολύ μ΄αρέσει και την φτιάχνω τακτικά.Όταν δεν τρώμε λάδι της βάζω λίγο ταχίνι-δε φαντάζεσαι πόσο γλυκαίνει!Τα κορίτσια τρελαίνονται.
    Καλή εβδομάδα-φιλιά!

    ReplyDelete
  8. και εδω στη Ζακυνθο την σουπα την λεμε "μανεστρα"με ντοματα και κομμενο μακαρονι οπως και στην Κερκυρα ,που αναφερει ο αγαπητος dark chef....Οσο για την μινεστρονε παντα νοστιμη και υγιεινη...

    ReplyDelete
  9. Πω πω ! Κική μου τέλεια η σουπίτσα σου. Μου αρέσουν πολύ όλες οι σούπες αλλά η μινεστρόνε είναι λατρεμένη!

    ReplyDelete
  10. Πολύ θα ήθελα τώρα ένα πιάτο από αυτή τη σούπα κι ελλείψει αυτής θα αρκεστώ σε μια έτοιμη ντοματόσουπα.
    Καλή εβδομάδα!!

    ReplyDelete
  11. Μιαμ μιαμ!! Σε άσπρη έκδοση (χωρίς ντομάτα βεβαίως βεβαίως) θα είναι καλή λες;

    Τρελοτουρίστρια

    ReplyDelete
  12. Κική, είμαι σε σεμινάριο στην Κέρκυρα με γνωστή σου απο Ζάκυνθο θαυμάστρια πιστή της κουζίνας σου, κι όσο εξυμνούσα την κολοκυθόπιτά σου και τον πρίγκιπά της, τόσο περιμένει να γυρίσει τέλος βδομάδας γιατί την περιμένει το μανταρινάκι σου.. Θα είχες ..λόξυγκα σήμερα.. και σύ και ο Π.Κ.
    Φιλιά

    ReplyDelete
  13. Μπορώ να περιοριστώ στο ζυμωτό προζυμένιο ψωμάκι ολικής άλεσης? Η σούπα δεν με τραβά με το καλοκαιριάτικο σημερινό καιρό! Το ζυμωτό προζυμένιο ψωμί ολικής άλεσης στο όνειρό μου θα το βλέπω...

    ReplyDelete
  14. Πανόπτη κοριτσάκι είναι η Dark! Χεχε! Μανεστρούλα και για μας, όπως τα λες! Αμ το χοντρομενούδελο;;;

    Λίλα, εγώ δεν έχω αδυναμία στις σούπες, αλλά αυτή μου αρέσει!

    Ξανθή και η ντοματόσουπα μια χαρά είναι!

    Τρελοτουρίστρια, σε άσπρη θα δοκίμαζα και με λεμονάκι!

    Αναΐς καλέ ποια; Θα σκάσω από περιέργεια!!! Χαχα!

    Αγγελική...αχ αυτά τα ζυμωτά ψωμάια! Αδυναμία μου μεγάλη. Χτες έφτιαξα σικάλεως πολύσπορο και σήμερα με πουρέ κολοκύθας! Έλα να φας ζεστό!

    ReplyDelete
  15. γαστεροπλήξNovember 24, 2009 at 12:29 PM

    όσο η Άννα μου ήταν μικρή, όλο αυτήν τη σούπα ζητούσε, αυτήν που την τρώνε μήνες!!!!!!!!

    ReplyDelete
  16. Nα με συγχωρεσει η dark chef, που την εκανα αντρα, συνηθως οταν ακους τη λεξη σεφ, σε παραπεμπει σε αντρα....

    ReplyDelete
  17. Εγώ της προσθέτω ταχίνι με λεμόνι που έχω πριν χτυπήσει και μετά προσθέσει λίγι κι απ το ζουμάκι-δίκην αυγολέμονου..
    Θεσπέσιο!

    ReplyDelete
  18. Η κυρία Καίτη Π. που είναι μηχανικός στη νομαρχία. Εξαιρετική!
    Καλό βράδυ.
    H σούπα πολύ καλή. Εγώ της έβαλα και σπανάκι.

    ReplyDelete
  19. Γαστεροπλήξ, τα παιδιά κάτι ξέρουν!

    Πανόπτη, συγχωρεμένος :-)))

    Αριάδνη, καλωσήρθες! Πολύ καλή ιδεά! Τελευταία παίζω με το ταζίνι και μου αρέσει!

    Αναΐς, δεν είμαι σίγουρη ότι την ξέρω (υποψιάζομαι όμως).
    Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  20. Δεν παρεξηγώ κανέναν φυσικά! Είναι ωραία η ιντερνετική σας παρέα!
    Ναι, κοριτσάκι είμαι (που κοντεύει τα 30):-)
    Είπα να γίνω σεφ διαδυκτιακά, αφού δεν έγινα στ' αλήθεια...:-)
    Όσο για το dark, πάντα μου άρεσε το μαύρο χρώμα...
    Καλό σας βράδυ!

    ReplyDelete
  21. Ζώντας στην Ιταλία, την έχω φάει τη μινεστρόνε... με το κουτάλι!!!

    Πολύ όμορφο το ιστολόγιό σου! Το βρήκα τυχαία ψάχνοντας τι να φτιάξω αύριο για φαγητό..!

    Πολλά φιλιά από τη Ρώμη!

    Γιάννης

    ReplyDelete
  22. Κική καλημέρα ...
    Πάλι εγώ θα προσθέσω και λίγα αποξηραμένα μανιτάρια στην νόστιμη σούπα σου!
    Φιλιά

    ReplyDelete
  23. Dark chef, άρα καλά σε είπα κοριτσάκι λοιπόν! Ποτέ δεν είναι αργά για σέφ!

    Γιάννη, καλωσήρθες! Ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Η Ιταλία, η ιταλική γλώσσα και οι συνταγές της, είναι αδυναμία μου!

    Δήμητρα και δεν θα έχεις καθόλου άδικο να το κάνεις!!!

    ReplyDelete
  24. Χαχαχαχαχααα!
    Αν σου πω Κική ότι πίστευα ότι την έλεγαν Μινεστρονε γιατί έβαζαν μέσα μανέστρα...!
    Ασχετο τελείως.
    Λοιπόν την φτιάχνω την χορτόσουπα αυτή πολύ συχνά ακόμα και το καλοκαίρι. Ετσι υδαρής που είναι με ελάχιστο ζεσταμα είναι τέλεια δροσιστική με την ζέστη.
    Εγω την φτιάχνω με καρότο-σέλινο(πολύ) πατάτα καρότο κρεμύδι, χωρίς ντομάτα και οποια μικρα ζυμαρικά υπάρχουν στο ντουλάπι κάθε φορά.
    Να τι έκανα λάθος και το κατάλαβα τωρα.
    Εβραζα τα ζυμαρικά από την αρχή μαζί με τα λαχανικά και έλειωναν λιγάκι. Θα τα βάζω όπως και συ στο τέλος για λίγο να βαστάνε, σίγουρα θα είναι πολύ καλύτερα.

    ReplyDelete
  25. Ραλού σσσσσσσσσσσσσσσσ! Μη φωνάζεις. Κι εγώ το ίδιο νόμιζα! χαχαχα!
    Καλοκαίρι ε; Καλό!
    Ναι, ναι! Στο τέλος τα ζυμαρικά για να μη λιώνουν!

    ReplyDelete
  26. Να προσθέσω οτι λατρεύω την Ιταλική κουζίνα..!
    Μπορώ να τρώω κάθε μέρα μακαρόνια χωρίς να παραπονεθώ..!

    ReplyDelete
  27. Κι εγωωωωωωωωωωωωωώ!

    ReplyDelete
  28. Γεια ΣΕ ΟΛΟΥς!φτιαχνω τη σουπιτσα σου αποψε!
    Γιατι να βαλω το λαδι τελευταια κικη; νομιζω οτι οταν το βαζω τελευταια νιωθω λιγο τη λαδιλα στο στομα..
    Επισης και το αλατοπιπερο καλο ειναι να το βαζω στο τελος;
    θελω τις συμβουλες σου!!!
    καλη νυχτα!

    ReplyDelete
  29. Γεια σου Ιωάννα. Το λάδι το βάζουμε στο τέλος μόνο για το λόγο ότι κρατάει τις βιταμίνες του αν προστίθεται στο τέλος του μαγειρέματος. Αν δεν σου αρέσει η λαδίλα, βάλε το από την αρχή. Το αλατοπίπερο όποτε θες. Καλή όρεξη!

    ReplyDelete