Wednesday, February 20, 2013

Κανελόνια γεμιστά με ρικότα, σπανάκι και καρύδια

Την περασμένη βδομάδα, αφού μου έχει κάνει ένα χουνέρι ο υιός όταν είδε ότι θα φάει φασολάδα, αναρωτιόμουν για άλλη μια φορά τι να φτιάξω για την επόμενη μέρα. Βαριέμαι να φτιάχνω τα ίδια και τα ίδια, θέλω να δοκιμάζω νέες γεύσεις, αλλά να εξασφαλίζω ότι ό,τι φτιάξω, θα το φάει ευχάριστα και η οικογένεια.
Εκεί λοιπόν που περιφερόμουν στους διαδρόμους του σούπερ μάρκετ με το ερώτημα ακόμα αναπάντητο, το μάτι μου έπεσε στο κουτί με τα κανελόνια. Το γέμισμά τους* δεν είναι ότι ευκολότερο (δείτε tip) και ο κιμάς δεν μου πολυαρέσει (λες και θα έτρωγα εγώ, χεχε). Αλλά με τι να τα γεμίσω; Το κουτί επάνω είχε συνταγή για γέμιση με ρικότα και σπανάκι. Αφού σιγουρεύτηκα ότι το μισό κιλό ρικότα που ζητούσε δεν κόστιζε όσο το εισιτήριο Πάτρα-Ανκόνα, προχώρησα στην αγορά των υλικών που χρειαζόμουν. Τα 40 γρ. σπανάκι που ζητούσε η συνταγή μου φάνηκαν πολύ λίγα και αύξησα την ποσότητα. Επίσης πρόσθεσα καρύδια για πιο ενδιαφέρον αποτέλεσμα. Πράγματι ήταν πολύ ωραία και τα φάγαμε όλι ευχάριστα. Το σπανάκι, όπως και το καρύδι μπορείτε να το αυξήσετε κι άλλο.

 
Κανελόνια γεμιστά με ρικότα, σπανάκι και καρύδια 
(συνταγή τροποποιημένη από τη συσκευασία)
Υλικά για 16 περίπου κανελόνια 
1 κουτί προβρασμένα κανελόνια για τη γέμιση
1-2 κ. σ. ελαιόλαδο
100 γρ. σπανάκι κατεψυγμένο ή φρέσκο χοντροκομμένο (χρησιμοποίησα κατεψυγμένο)
1 μικρό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
30 γρ. τριμμένο καρύδι
30 γρ. παρμεζάνα τριμμένη
500 γρ. τυρί ρικότα
λίγο αλάτι
πιπέρι
για τη μπεσαμέλ
μισή δόση μπεσαμέλ όπως περιγράφεται εδώ ή
60 γρ. βούτυρο αγελάδας
50 γρ. αλεύρι
½ λίτρο γάλα (χρησιμοποίησα λάιτ)
αλάτι
μοσχοκάρυδο
λευκό πιπέρι
λίγη παρμεζάνα τριμμένη


Εκτέλεση 
Σε κατσαρόλα βάζουμε πολύ λίγο νερό και βράζουμε για λίγα λεπτά (περίπου 10) το σπανάκι. Εγώ φρόντισα να έχει τόσο λίγο νερό που να βράσει και να μη χρειαστεί να χύσω όσο νερό περίσσευε. Αν βράσει το σπανάκι σας και έχει νερό, πετάξτε το περισσευούμενο νερό.
Βγάζουμε το σπανάκι σε ένα πιάτο και βάζουμε στην κατσαρόλα τα ελαιόλαδο.
Σωτάρουμε για 2-3 λεπτά το κρεμμύδι μέχρι να γίνει διάφανο.
Προσθέτουμε το σπανάκι, το τυρί, την παρμεζάνα, αλατοπίπερο και ανακατεύουμε.
Αφήνουμε στην άκρη.

Φτιάχνουμε τη μπεσαμέλ όπως είχα περιγράψει εδώ ή αν θέλετε περιγραφή στα γρήγορα χωρίς πολλή ανάλυση:
Λιώνουμε σε σκεύος (προτιμώ αντικολλητικό τηγάνι) το βούτυρο.
Προσθέτουμε το αλεύρι, ανακατεύουμε για μερικά λεπτά να «ψηθεί».
Προσθέτουμε το γάλα κατά προτίμηση ζεστό ή σε θερμοκρασία δωματίου και ανακατεύουμε μετά μανίας και αδιάκοπα με σύρμα για να μην σβολιάσει, μέχρι να πήξει.
Προσθέτουμε αλάτι, πιπέρι και παρμεζάνα (κρατάμε λίγη για πασπάλισμα).

Βουτυρώνουμε ένα μικρό πυρίμαχο ταψί.
Απλώνουμε 2-3 κ. σ. μπεσαμέλ στον πάτο του ταψιού. 
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 190 βαθμούς.
Γεμίζουμε τα κανελόνια με τη γέμιση μας με κουταλάκι* και τα βάζουμε στο ταψί το ένα κοντά στο άλλο.
Αφού τα γεμίσουμε και τα τοποθετήσουμε όλα, τα περιχύνουμε με την υπόλοιπη μπεσαμέλ. Πασπαλίζουμε με λίγη παρμεζάνα.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 190 βαθμούς για μισή ώρα περίπου, μέχρι να πάρει χρώμα η μπεσαμέλ.


Tips: Επειδή η γέμιση με βασάνιζε και αργούσα με το κουταλάκι*, την έβαλα σε πλαστικό κορνέ και γέμισα τα κανελόνια σφαίρα! Αν το κάνετε αυτό, έχετε υπόψη σας ότι μπορεί να γεμίσετε λιγότερα κανελόνια έτσι, επειδή η γέμιση μπαίνει πιο συμπαγής σε σχέση με το γέμισμα με κουταλάκι.

Μερικά κανελόνια που μου είχαν μείνει, τα γέμισα με ένα μίγμα από γιαούρτι και τσάτνευ ντομάτας, για να γεμίσω το ταψί. Ήταν εξίσου τέλεια!

Μη φοβάστε τα προβρασμένα σας κανελόνια (όπως και τα προβρασμένα λαζάνια). Αν η γέμισή σας ή η μπεσαμέλ είναι ζεστή, μαλακώνουν μια χαρά στο φούρνο. Η δική μου μπεσαμέλ και γέμιση ήταν απλά χλιαρή και μαλάκωσαν μια χαρά χωρίς να διαλυθούν στο φούρνο.

Τις τελευταίες εβδομάδες, δεν προλαβαίνω να σχολιάσω ούτε εδώ, ούτε αλλού. Συμπαθάτε με...Θα βρω τους ρυθμούς μου :-)

40 comments:

  1. Ουαου...βραδιάτικα!!! Πες μου τώρα πως θα πάω να πέσω στο κρεβάτι μου χωρίς να σκέφτομαι αυτά τα πεντανόστιμα κανελόνια! Και έχω και καιρό να τα φτιάξω! Καλή ιδέα για τις επόμενες μέρες!
    Όνειρα γλυκά!!!

    ReplyDelete
  2. Τι να λέμε; Δείχνουν πεντανόστιμα! Θα τα τσάκιζα πολύ ευχαρίστως!

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Κάνθαρε, μ΄αρέσει που εφανίζεσαι σε γκουρμεδιάρικα ποστ ;-)

      Delete
  4. Καλημέρα Κικίτσα,πρέπει αρχικά να πω ότι συμμερίζομαι τα συναισθήματα του νεαρού σου τα σχετικά με τη φασολάδα..χιχι..Απίθανα δείχνουν τα γεμιστά ζυμαρικούλια, κι εγώ δεν προτιμώ τον κιμά.. Πολλά φιλιά!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Θα σε βάλουμε στο κλαμπ! χαχα!

      Delete
  5. Καλη η φασολάδα (λατρεύω πλέον τα όσπρια, μου πήρε χρόνια πολλά όμως), αλλά τα κανελόνια είναι ακόμα καλύερα. Και εγω προτιμώ να μην έχουν κιμά αν γίνεται και η γέμιση σου μου αρέσει ιδιαίτερα. Θα σήκωνε λές και άλλο σπανάκι ή θα χάλασει η ισορροπία? Και εγώ κορνέ εχω χρησιμοποιήσει κανα δυο φορές που εχω φτιάξει κανελλόνια, αλλά πάντα μου περίσσευαν κανελλόνια χωρίς γέμιση και αναρωτιόμουν τι έκανα λάθος... μου έλυσες μεγάλη απορία λεμε!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εγώ λατρεύω τη φασολάδα...
      Ναι, πιστεύω ότι σηκώνει λίγο ακόμα σπανάκι.
      Τώρα σου λύθηκε η απορία ;-)

      Delete
  6. Λατρεύω τα κανελλόνια αλλά είναι μπελαλίδικα τα άτιμα! Πολύ λαχταριστά τα έφτιαξες! Και το σπανάκι μου αρέσει σαν γέμιση!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είναι και γι΄αυτό τα αποφεύγω... ;-)

      Delete
  7. Δείχνουν πολύ γευστικά!καλημέρα!!

    ReplyDelete
  8. Κική, θα συμφωνήσω με τον γιό σου. Και εγώ τα γεμιστά κανελόνια θα προτιμήσω από την φασολάδα. Είναι και η γέμιση φτιαγμένη με τυρί, όπως μου αρέσει, ακόμα καλύτερα!! Μας αρέσει αυτός ο συνδυασμός ζυμαρικού-τυριού-μπεσαμέλ. Δίνει πολύ νόστιμο αποτέλεσμα. Το σπανάκι επίσης, δίνει ιδιαίτερο τόνο στο φαγητό.
    Καλή σου ημέρα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Στο κλαμπ του υιού κι εσύ! ;-)

      Delete
  9. Τα κανελλόνια κι εμένα μου αρέσουν περισσότερο με σπανάκι παρά με κιμά. Κάνω κι εγώ μία παρόμοια συνταγή.
    Πολύ νόστιμο πιάτο!!!!
    Φιλιά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να τη βάλεις να τη δούμε :-)

      Delete
  10. Κική μου και γω τα κανελόνια προτιμώ!!!Πολύ ωραία συνταγή σίγουρα είναι νοστιμότατα!!!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  11. Κική μου, τελικά η μάνα δεν σταματά ποτέ να προβληματίζεται σχετικά με το φαγητό που θα φάνε τα βλασταράκια της!!
    Νομίζω ότι μια χαρά τακτοποίησες τον υιό! Δεν υπάρχει περίπτωση να μην άδειασε το πιάτο!
    Ωραίο φαγάκι, ωραία γέμιση και η μπεσαμέλ που το συνοδεύει το κάνει ακόμα πιο νόστιμο και χορταστικό!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  12. Καλημέρα Κική!Φοβερή συνταγή!!Θά ήθελα τώρα ένα από τά πεντανόστιμα κανελόνια σου!Τό σπανακοριζο πού έφαγα δέν μέ πολύ ενθουσίασε!!Πολλά φιλάκια!!

    ReplyDelete
  13. Καταπληκτική συνταγή!!! Θα δοκιμαστεί πάραυτα!!!!

    ReplyDelete
  14. πεθαίνουμε για κανελλόνι κιμα οικογενειακώς!με σπανάκι όμως μονο εγω και ο πατέρας τα τρώμε,το δε καρύδι κάνει τη διαφορά,εύγε στη μαγείρισσα!

    ReplyDelete
  15. Τέλειο πιάτο, Κική μου! Είναι απολύτως του γούστου μου! Τα καρύδια σίγουρα θα δίνουν ένα ιδιαίτερο touch! Αλήθεια, το αγοράκι σου πόσα πιάτα έφαγε;;;
    Φιλάκια!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το αγοράκι μου έφαγε ικανοποιητικά ;-)

      Delete


  16. Τα κανελόνια σου φαίνονται τέλεια,όσο για τα όσπρια ο δικός μου γιος ένα περίεργο πράγμα όταν τα βλέπει είναι πάντα χορτάτος.

    ReplyDelete
  17. τελεια τα κανελονια! τα λατρευω εννοειται!και το καρυδι πολυ μ αρεσε!εβαλα τις προαλλες σε μπιφτεκια χωρις ψωμι!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Στα μπιφτεκάκια καρύδι; τα έκανες λαιτ! :-p

      Delete
  18. Φαινεται τελειο φαγακι!!!!!

    ReplyDelete
  19. Ε, τώρα ελπίζω ο κανακάρης σου παράπονο να μην είχε κανένα!!!
    Ωραιότατα τα έφτιαξες!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  20. Αυτά τα προβρασμένα δεν ξέρω ποια είναι;;έχω καταργήσει τα έτοιμα και φτιάχνω μόνη μου σε στιλ κρέπας. Παλιότερα θυμήθηκα ότι είχα μια συνταγή με σπανάκι έτοιμη για ανάρτηση αλλά μάλλον χάθηκε στο δρόμο.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τόσο τα λαζάνια, όσο και τα κανελόνια, γράφει πάνω στο κουτί αν είναι προβρασμένα. Πρόσεξέ το.

      Delete