Monday, November 5, 2012

Λικέρ λωτού

Οι λωτοί (ή λώτα) είναι φρούτα που δεν με έχουν συγκινήσει ΠΟΤΕ! Η μάνα μου τρελαινόταν. Της άρεσαν (και της αρέσουν) πολύ, ενώ εγώ δεν καταλάβαινα τι ακριβώς της αρέσει σ΄ αυτό το στυφό πράγμα...


Τελικά οι λωτοί είναι ένα πολύ ιδιαίτερο φρούτο που για να πεις πως σ΄ αρέσει, πρέπει να το φας την απόλυτα σωστή στιγμή. Ούτε να είναι αγίνωτο (άρα στυφό), ούτε υπερβολικά ώριμο (άρα νιανιά και υπερβολικά γλυκό). Στην κατάλληλη εποχή είναι ώριμο και πολύ γλυκό, χωρίς στυφή γεύση. Έλα όμως που εμένα δεν μου αρέσουν τα γλυκά φρούτα! Οπότε, εξακολουθεί ως φρούτο να μη με ενδιαφέρει...

Παρόλα αυτά, στα πλαίσια των πειραματισμών μου με τα λικέρ, ήθελα να το δοκιμάσω. Και έκανα πολύ καλά, γιατί το αποτέλεσμα με ικανοποίησε. Για να πω την αλήθεια, δεν περίμενα ότι θα μου αρέσει το λικέρ του, αλλά ήταν πάρα πολύ καλό!

Τώρα που είναι η εποχή τους, δοκιμάστε το. Και αν το κάνετε, μην πετάξετε τα φρούτα μετά το φιλτράρισμα του ποτού. Σε μια βδομάδα που θα είναι έτοιμο, θα φτιάξουμε κέικ με τους λωτούς που χρησιμοποιήθηκαν στο λικέρ!


Λικέρ λωτού
Υλικά
2 ώριμοι λωτοί (περίπου 340 γρ.)
250 γρ. ρακή
2 αστεροειδείς γλυκάνισοι
100 γρ. ζάχαρη
100 γρ. νερό

Εκτέλεση
Πλένουμε και καθαρίζουμε τους λωτούς από τα φλούδια.
Τους κόβουμε μικρά κομμάτια και τους βάζουμε σε γυάλα που σφραγίζει, μαζί με τη ρακή και τους αστεροειδείς γλυκάνισους.
Αφήνουμε σε σκοτεινό μέρος μέσα στο σπίτι για 1 εβδομάδα.
Μετά, φτιάχνουμε ελαφρύ σιρόπι με τη ζάχαρη και το νερό που θα βράσουμε για 1-2 λεπτά.
Όταν κρυώσει, το προσθέτουμε στη γυάλα.
Αφήνουμε ένα 24ωρο και φιλτράρουμε.
Αφού φιλτράρουμε όλο το λικέρ, αφήνουμε τους λωτούς στο φίλτρο για ώρες, να βγάλουν όσο λικέρ έχουν, χωρίς να στύψουμε.



Tip: Τους λωτούς που έμειναν δεν τους πετάμε, αλλά μπορούμε να τους προσθέσουμε σε κέικ! Αναμείνατε συνταγή σύντομα!

Καλή εβδομάδα!

52 comments:

  1. ευχαριστουμε πολυ!!!
    ευκολο...και γρηγορο...γιαμας τις....ανυπομονες!!!!θα το δοκιμασω....δεν εχω φαει ποτε λωτο....
    καλη εβδομαδα!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν χάνεις τίποτα αν δεν έχεις φάει! Χαχα! Το λικεράκι όμως πρώτο!

      Delete
  2. Πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή. Ομολογώ ότι σκέτο λωτό δεν έχω δοκιμάσει ποτέ, αλλά η ιδέα του λικέρ (και του κέικ) μου αρέσει πολύ!
    Καλημέρ και καλή εβδομάδα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν χάνεις τίποτα σου λέω! χαχα! Το κέικ ήταν πολύ καλό!

      Delete
  3. Είμαι περίεργη να δω με τι άλλο ακόμα φρούτο θα φτιάξεις λικέρ Κική μου.

    Πολυ ενδιαφέρον το σημερινό σου λικεράκι.

    Φιλιά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αααα έχω μέλλον ακόμα! χαχα!

      Delete
  4. Ως λικέρ είναι γλυκό; Ωραία ιδέα πάντως, περιμένω επίσης και τη συνταγή του κέικ, κι εμένα η μητέρα μου τρελαίνεται για τους λωτούς.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είναι γλυκοφρουτένιο! Χαχα! Συνταγή για το κέικ τη Δευτέρα!

      Delete
    2. Δεν ξέρεται τί χάνεται που δεν τρωται λοτους.ειναι νοστιμοτατοι. Τοβλικερακι παντος θα το δοκιμασω.

      Delete
    3. Είναι καθαρά θέμα γούστου. Το λικέρ πάντως είναι υπέροχο!

      Delete
  5. Ούτε εμένα με ξετρελαίνει το φρούτο, άσε που έμαθα πως τα ωριμάζουν και δεν θέλω.Αν βρω κάποιο φυσιολογικά ωριμασμένο θα φτιάξω λικέρ με τσίγκλισες.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κι αυτά τα ωριμάζουν με το ζόρι; Έλεος! Πάντως αν είναι άγουρα, κλείστε τα σε σακούλα χάρτινη και θα ωριμάσουν μια χαρά!

      Delete
  6. Στην περιγραφή σου καλή μου φίλη, λείπει το καθοριστικής σημασίας στοιχείο: Ξεχνάς πίνοντα;; Κι αν ναι, στα πόσα ποτηράκια; ;)
    -Αεί πειραματοζομένη, αγαπητή! Επ'αγαθώ της γνώσης μας βεβαίως-βεβαίως!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κοίτα...Ξεχνάς ψιλοπράγματα και για λίγο. Μην περιμένεις πως θα ξεχάσεις και τα νέα μέτρα! ;-)

      Delete
  7. Πολυ ιδιαίτερο και ξεχωριστό λικεράκι Κική μου!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ReplyDelete
  8. Καλημέρα Κική!Δέν τό έχω δοκιμάση!Ωραίο φαίνετε!Φιλάκια!

    ReplyDelete
  9. Τι όμορφο! Δύο σε ένα! Και λικέρ και κέικ από το ίδιο φρούτο!!
    Για να είμαι ειληκρινής ούτε εγώ έχω συμπάθεια στους λωτούς.

    Αλλά και μόνο που η συνταγή σου είναι τόσο πρακτική που δεν πετάμε το φρούτο αλλά το χρησιμοποιούμε και σε άλλη παρασκευή μετά το λικέρ, μου άρεσε πολύ!!

    Καλημέρα! Καλή εβδομάδα!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χρυσαυγή, στα περισσότερα λικέρ που κάνω, δεν πετάω τα φρούτα. Γίνονται μαρμελάδες, τσάτνεϋ ή μπαίνουν σε κέικ. Ανακύκλωση υλικών!
      Ευχαριστώ! Επίσης!

      Delete
  10. Καλά είσαι Θεά!
    Το timing σου φοβερό. Μου έφεραν λωτούς πολλούς (πάρα πολλούς!)
    Θέλω συνταγή για κέικ εν ανάγκη στείλε mail με σώζεις.
    Το λικεράκι γίνεται με κάτι άλλο εκτός από τσίπουρο;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πάνω στην ώρα!
      Με βότκα, ρούμι, τζιν, μπράντυ κλπ.

      Delete
  11. Ξέρω γιατί όσοι από τους συντρόφους του Οδυσσέα έφαγαν λωτούς έχασαμ την μνήμη τους! Προσπαθούσαν να ξεχάσουν πόσο απαίσια γεύση είχε το φρούτο!
    Όμως Κική μου το λικεράκι φαίνεται υπέροχο στην φοβερή φωτογραφία σου! Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να το δοκιμάσω και εγώ? Τι???

    ReplyDelete
    Replies
    1. να σου στειλουμε...ενα μπουκαλακι ...μολις το φτιαξουμε...χιχιγιαυτο στεναχωριεσα?

      Delete
    2. Πες τααααααα! χαχαχα! Μόλις φτιάξω, θα δοκιμάσεις ;-)

      Delete
    3. Ορίστε! Έχουμε και εθελοντές όπως βλέπεις! Μπράβο Ίριδα!

      Delete
  12. AΓΑΠΗΜΕΝΗ ΜΑς
    ΚΙΚΗ....
    ΕΑΝ ΒΑΛΩ...
    ΟΥΖΟ...Η ΤΣΙΠΟΥΡΟ...
    ΠΕΙΡΑΖΕΙ????
    ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΩ...ΡΑΚΙ!!!!!
    ΚΑΛΗΜΕΡΑ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το ούζο καλύπτει τη γεύση λόγω του γλυκάνισου. Προτίμησε κάτι χωρίς γλυκάνισο. Αλλιώς ρούμι, βότκα, μπράντυ κλπ

      Delete
  13. αν βάλω jean πρέπει πάλι να βάλω γλυκάνισο?

    ReplyDelete
  14. Οι γλυκάνισοι μπαίνουν για άρωμα. Αν δεν θέλετε, δεν τους βάζετε!

    ReplyDelete
  15. Hi Kiki! I have put a link to this post today, thanks for sharing the recipe.
    Καλή εβδομάδα!
    ☼☼☼

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλώς την Εύα! Ευχαριστώ για την αναφορά!

      Delete
  16. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΚΙΚΗ.ΕΙΜΑΙ Η ΑΝΘΗ ΑΠΟ ΡΟΔΟ.ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΓΓΡΑΦΗ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλώς τηνε! Όχι καλέ! Δεν χρειάζεται να κάνεις εγγραφή! Τι εγγραφή;;;

      Delete
  17. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΙΚΗ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΕ ΔΕΧΤΗΚΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΣΑΣ. ΣΗΜΕΡΑ ΜΠΗΚΑ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΩΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΩ{2 ΤΣΑΝΤΕΣ} ΚΑΙ ΑΡΧΙΣΑ ΑΜΕΣΩΣ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΛΙΚΕΡ. ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΦΕΡΩ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Και γιατί να μη σε δεχτώ; Όλοι οι καλοί χωράνε έστω και σε μια μικρή κουζίνα!! :-) Καλή επιτυχία!

      Delete
  18. A ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΟΙΤΟΥΣΑ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΑ ΚΡΙΜΑ ΤΟΣΑ ΦΡΟΥΤΑ ΝΑ ΠΕΦΤΟΥΝ ΚΑΤΩ ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΩ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕΣ ΙΔΕΑΑΑΑΑ ΤΕΛΕΙΑ ΠΑΩ ΝΑ ΜΑΖΕΨΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΑΩ ΤΟ ΛΙΚΕΡΑΚΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Περιμένω εντυπώσεις! Και μαρμελάδα κάνε!

      Delete
  19. Χτες έφτασε σακούλα από τη μάνα για την πραγματοποίηση και αυτού του λικερ! Για να δούμε, γιατί κάθε χρόνο τους πετάγαμε και ήταν κρίμα! Καλημέρα!
    CrazyTourist1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Περιμένω εντυπώσεις αν το κάνεις!

      Delete
  20. Καλησπέρα κι από μένα!!! Πολύ ωραία η σελίδα σου!
    Μόλις έβρασα το σιρόπι και το άφησα να κρυώσει.Είμαι βέβαιη πωςθα γίνει νοστιμότατο.
    Αύριο βράδυ το λικέρ θα είναι έτοιμο.
    Η συνταγή για το κέικ λωτού πού είναι; :-)
    Χαιρετίσματα από το Νομό Κιλκίς!

    ReplyDelete
  21. Ωραία!!! Το κέικ λωτού το βρήκα στις συνταγές σου. Επειδή όμως έκανα 4πλή τη δόση του λικέρ, μπορώ να βάλω τους υπόλοιπους μεθυσμένους λωτούς στην κατάψυξη για τα επόμενα κέικ;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Οκ! Ναι. Πιστευω ότι μπορείς να τους φυλάξεις στην κατάψυξη...

      Delete
    2. καλημερα υπεροχο το λικερ.. αλλα επειδη ειμαι φαν για τα γλυκα του κουταλιου συνταγη υπαρχη..

      Delete
    3. Δυστυχώς όχι. Δεν έχω κάνει ποτέ. Μαρμελάδα όμως θα μπορούσατε να κάνετε με αναλογία 2 μέρη φρούτα, 1 μέρος ζάχαρη.

      Delete
  22. Είμαι απο τις λίγες που λατρεύω τους λωτούς ! κ τους έμαθα πριν λίγα χρόνια. Όντως πρεέπει να τους πετύχεις την κατάλληλη ώρα. Τους τρώω σαν γλυκό κ βέβαια θα δοκιμάσω οπωσδήποτε το λικέρ σου Κικι. Ευχαριστώ πολύ

    ReplyDelete
  23. Γειά σας. Μήπως γίνεται κ με ούζο η συνταγή σας; Ευχαριστώ!!

    ReplyDelete
  24. Προσωπικά τούς λατρεύω. Μήπως γίνεται κ με ούζο η συνταγή σας; Ευχαριστώ!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Όλα τα λικέρ μπορούν να γίνουν με λικέρ ούζο. Εμένα μου αρέσουν πολύ. Απλά, συχνά η γεύση του ούζου, καλύπτει τη γεύση του φρούτου.

      Delete