Friday, July 9, 2010

Κριτσίνια από σφολιάτα

Τη συνταγή την είχα βρει στο ζάπινγκ αν δεν κάνω λάθος, γιατί την έχω χρόνια κολλημένη στο τετράδιό μου. Την έκανα συχνά σε πάρτυ, ή όταν περίμενα φίλους και άρεσαν σε όλους. Γίνονται γρήγορα και πανεύκολα. Συνοδέψτε τη μπυρίτσα σας με αυτά τα τυρένια κριτσινάκια. Αν φτιάξετε και ένα ντιπάκι για βούτες, ακόμα πιο καλά.

Κριτσίνια
Τι θα χρειαστούμε:
1 πακέτο φύλλο σφολιάτας (εγώ χρησιμοποίησα μόνο το 1 από τα 2 φύλλα που έχει μέσα)
λίγο τυρί που να λιώνει (τσένταρ, ένταμ ή άλλο)
1 αυγό χτυπημένο
σουσάμι, παπαρουνόσπορο, μαυροκούκι ή κάτι άλλο για στόλισμα

Τι κάνουμε:
Ξεπαγώνουμε το ένα φύλλο. Το ένα φύλλο βγάζει ένα ταψί κριτσίνια, όσα βλέπετε στις φωτό. Αν έχετε παρεούλα, φτιάξτε και τα 2 φύλλα.
Απλώνουμε χαρτί ψησίματος στο ταψί που θα τα ψήσουμε.
1. Ανοίγουμε το φύλλο και αλείφουμε με τη βοήθεια πινέλου την επιφάνεια, με το χτυπημένο αυγό.
Τρίβουμε επάνω του τυρί που να λιώνει. Άλλες φορές βάζω ένταμ, άλλες τσένταρ.
2. Διπλώνουμε το φύλλο στα δύο και το πιέζουμε να κλείσει απαλά. Μπορείτε να επιμηκύνετε αν θέλετε το φύλλο πατώντας με ένα μικρό πλάστη για να βγουν τα κριτσίνια πιο μακρουλά.
Όπως είναι διπλωμένο, περνάτε πάλι με αυγό την επιφάνειά του.
Πασπαλίζετε με σουσάμι ή παπαρουνόσπορο ή μαυροκούκι. Ακόμα και με κάποιο σκληρό τυρί μπορείτε να τα πασπαλίστε.
Πατικώνετε με ένα μικρό πλάστη την επιφάνεια απαλά για να κολλήσει το σουσάμι.
3. Κόβετε κατά μήκος στενές λουρίδες ένα-ενάμιση εκατοστό (ένα δάχτυλο υπολογίστε).
4. Αραιώνετε τα κριτσίνια στο ταψί.
Τα κάνετε 2-3 στροφές με το χέρι σας ή αν δε θέλετε τα βάζετε ίσια όπως τα κόψατε. Εγώ τα στριφογύρισα όπως βλέπετε.
5. Ψήνετε στο φούρνο όσο χρειάζεται για να πάρουν χρώμα (10 λεπτά πάνω-κάτω στους 180 και 10 στο γκριλ στους 200 για χρώμα, ή ανάλογα το φούρνο σας).
6. Τα τσακίζετε με τύψεις (ό,τι έχει φύλλο παχαίνει)!

Είναι εύκολα και εντυπωσιακά σε ένα τραπέζι παρόλο που είναι απλά.

Tip:
Όταν ξεπαγώνετε σφολιάτα, αν την αφήσετε να ξεπαγώσει σε θερμοκρασία δωματίου και περάσει πολύς χρόνος, τότε σας παιδεύει. Κολλάει στα χέρια, κολλάει ακόμα και στο χαρτί. Μην αφήνετε λοιπόν πάρα πολλές ώρες τη σφολιάτα εκτός ψυγείου, ειδικά το καλοκαίρι, γιατί θα σας βασανίσει να τη χειριστείτε. Καλύτερα να είναι λίγο "παγωμένη" και να την τεντώνετε για να πάρει τα μέτρα του ταψιού πχ ή να περιμένετε λιγάκι ακόμα, παρά να κολλάει και να αχρηστευτεί.

31 comments:

  1. χιιχχιχι αφού ήρθα πρώτη βουτάω καμιά 10αριά!!!
    Μου αρέσουν πολύ τα άτιμα!
    Σμουάτς

    ReplyDelete
  2. Άμα σου πω ότι έψαχνα καιρό μια συνταγή με κριτσίνια!Ευχαριστώ

    ReplyDelete
  3. τα τσακίζουμε και δίχως τύψεις εμείς, σιγά μη χολοσκάσουμε!!!!!

    ReplyDelete
  4. Ένα ταψακι είναι λίγο...πολύ λίγο!
    Δύο ταψάκια είναι λίγα ...τι να πω!
    3 ταψάκια είναι λίγα θα σου πω!
    Δώσε μου 4 αν θες να σ' αγαπώ...

    ReplyDelete
  5. Moύρλια τα στριφτάκια στείλε το άλλο φύλλο για μένα!!!!!!

    ReplyDelete
  6. είναι τα αγαπημένα μου με μπόλικο σουσάμι

    καλημερούδια

    ReplyDelete
  7. καλημέρα!
    υπέροχη πρόταση! :D

    ReplyDelete
  8. Καλημέρααα!!!
    Τα λατρεύω πρωί,μεσημέρι,βράδυ!!!
    Υπέροχα!!
    Εγώ φτιάχνω,ειδικά τον χειμώνα και με ξύσμα πορτοκαλιού..
    Φιλάκια!!!

    ReplyDelete
  9. ax! νάχα τωρα ενα-δυο για την πρωινή λιγούρα στο γραφείο...
    Eτσι τραγανά κι αφράτα μ αρέσουν.
    Αλλά...
    πάλι καμιά έτοιμη σφολιατοτυροπιτα θα φαμε σημερα για πρωινό.

    ReplyDelete
  10. Ωραία!!! Εγώ επειδή είμαι λάτρεις της σφολιάτας θα προτιμήσω αυτά.
    Θα είναι υπέροχα!!
    Καλημέρα.

    ReplyDelete
  11. Τα κριτσίνια αυτά τα πουλάνε και σε φούρνους, και σε σούπερ - μάρκετ έτοιμα συσκευασμένα ακόμα! Είναι πράγματι πολύ αγαπητά!
    Και αν κάποιος τα έχει τόσο καλά με τη συνείδησή του, μπορεί να βάλει και λωρίδες μπέικον στη γέμιση του τυριού!
    Καλό μεσημέρι και καλό Σ/Κ!

    ReplyDelete
  12. Πολύ ωραία τα κριτσινάκια σου! Εύκολα και πεντανόστιμα!

    ReplyDelete
  13. Kali idea me thn sfoliata...gia snack h na servereis me fagito. Mpoliko sousami gia mena!

    ReplyDelete
  14. Αστέρι, αφου είσαι η πρώτη, εισια τυχερη! Απάνω τους!!! Χαχα!

    Efi, δες και την άλλη συνταγή που έχω εδώ για χειροποίητα.

    Γαστεροπλήξ, βουρ!

    Πηνελόπη! χαχα! Δος μου ταψιαααά πολλά, αμέτρηταααα ταψιά, κι εγώ βασίλισσα θα σ’έχω στη καρδιά μου,
    μη τσιγγουνεύεσαι πάντα να σκέφτεσαι, πως τα ταψιά είν’ η καλύτερη δουλειά!!! χαχαχα!

    ReplyDelete
  15. Λίλα, έφτασεεεεεεεεεε!

    Και λοιπόν, έγινεεε!

    Λιβύα και με τζατζικάκι για βούτες;

    Eva και με κανελλοζάχαρη είναι μούρλια!

    ReplyDelete
  16. Ραλούκααααααααααα! Ραλούκα μουυυυυυ! Καλώς το!!!! Να σου στείλωωωω;;;

    Λίλα, βολέψου!

    Dark chef, να σου πω. Από φούρνο οκ. Αλλά συσκευασμένα δεν θα με τράβαγαν να τα πάρω.

    Big mama ειδικά για βράδια στη βεράντα με μπύρα!

    Πήτερ σε σουσαμάκι μπόλικο για σένα! Έγινε!

    ReplyDelete
  17. Πολύ ωραία για σκαν και τσιμπιματάκι με παρεούλα... καλύτερα απο τα πατατάκια :)

    ReplyDelete
  18. σούπερ!!τρελλαίνομαι!τα κανω και με κανελα και μαυρη ζάχαρη....

    ReplyDelete
  19. Μαριον, νοστιμότατα θα έλεγα!

    Κουκ κι εμένα μου αρέσει η γλυκιά βερσιον!

    ReplyDelete
  20. Γλυκά ή αλμυρά τρώγονται μετά μανίας.Ωραίο το tip με την μισοξεπαγωμένη σφολιάτα Κική.

    ReplyDelete
  21. Τα έχω φτιάξει και εγώ και είναι πολύ νόστιμα. Δεν τα ξαναφτιάχνω όμως γιατί έφαγα τόσα πολλά που μετά είχα τύψεις για μία εβδομάδα.

    ReplyDelete
  22. Vita, ναι τα ατιμα!!!
    Νολεύει όντως η μισοξεπαγωμένη!

    Κατερίνα, έχουν αυτό το αρνητικό. Δεν σταματάς!

    ReplyDelete
  23. Πανεύκολα και εντυπωσιακά με τη σφολιάτα!
    Μπράβο Κική.
    Τέτοιες συνταγές αξίζει να μας τις δίνεις.
    Όλες μπορούμε να τις κάνουμε.
    Φιλιά πολλά από Θεσσαλονίκη με αγάπη.
    Καλό καλοκαίρι!

    ReplyDelete
  24. Βασιλική ευχαριστώ! Επίσης!

    Blogger Tim, Lisa, Trenton, and Grant thanks!

    ReplyDelete
  25. τα φτιάχνω συχνά και μου αρέσουν κι απέξω νάχουν τυρί. Όμως αποφάσισα να τα κάνω μόνο όταν θάρθουν και κάποιοι στο σπίτι γιατί τα τσαίζω μόνη μου.

    Νένα

    ReplyDelete
  26. Νένα ναι. Καλύτερα με παρέα γιατί δεν παίζονται!

    ReplyDelete
  27. den exo ftiaksei kritsinia... akoma! Ama meino spiti to sk, tha ftiakso! filia polla kiki mou!

    ReplyDelete
  28. Δοκίμασέ τα στις γιορτές!

    ReplyDelete
  29. hi, new to the site, thanks.

    ReplyDelete