Monday, June 7, 2010

Κριτσίνια σικάλεως με ούζο και γλυκάνισο

Μεγάλη μπουκιά λένε φάε, μεγάλη κουβέντα μην πεις. Είπα η γυναίκα πως το σκ θα είχα χρόνο να σερφάρω, πως θα έβρισκα τους ρυθμούς μου κλπ κλπ. Χα! Καλό! Όλο το πσκ το πέρασα μαγειρεύοντας και κάνοντας δουλειές που έχουν μείνει πίσω. Παράλληλα, δουλεύω με ενθουσιασμό μια πρόταση που μου έκαναν και που θα σας πω γι' αυτή στο μέλλον. Μέσα σε όλα, οι φίλοι ξέρουν ότι φτιάχνω γλυκά, μαρμελάδες κλπ, με αποτέλεσμα να μου φέρνουν κάθε 2-3 μέρες φρούτα, που δεν μπορούν να περιμένουν και γίνονται μαρμελάδα. Έτσι, το σκ έφτιαξα 3 κιλά μαρμελάδα βερύκοκο, άλλα τόσα μαρμελάδα πορτοκάλι, το γλυκό καρύδι που περίμενε να γίνει και μάζεψα τα κορόμηλα από την κορομηλιά για μαρμελάδα. Άλλο τόσα βερύκοκα περιμένουν στο ψυγείο και πάει λέγοντας... Χτες έκανα και το πρώτο μου μπανάκι επιτέλους. Ο καιρός, μόνο καλοκαίρι δεν θυμίζει έτσι όπως έχει ξεκινήσει ο Ιούνιος, αλλά χτες το έκανα! Δροσερό, αλλά ευχάριστο!

Αυτά τα νέα του σαββατοκύριακου. Πάμε τώρα στα κριτσίνια; Τα κριτσινάκια αυτά, είναι μια παραλλαγή από τα κριτσίνια που έχω στο βιβλίο μου. Θέλησα να δώσω μια ελληνική και μυρωδάτη νότα στα κριτσίνια, έτσι, τα έκανα με ούζο και γλυκάνισο. Μη φοβάστε την ποσότητα του ούζου. Με το ψήσιμο, εξατμίζεται το αλκοόλ και μένει μόνο η γεύση του. Τα είχα φτιάξει και στη γιορτή μου, αλλά δεν είχα σημειώσει τις αναλογίες τότε, οπότε τώρα τα ξαναέκανα, για βούτες σε τυροκευτερή. Είναι ιδανική λύση για μασούλημα ακόμα και σε περίοδο δίαιτας, γιατί δεν έχουν πολύ λάδι και λόγω της σίκαλης, είναι γεμάτα φυτικές ίνες. Αν δεν σας αρέσει ολόκληρος ο γλυκάνισος (εγώ τον λατρεύω), μπορείτε να τον κοπανήσετε και να τον κάνετε σκόνη.

Κριτσίνια σικάλεως με ούζο και γλυκάνισο
Υλικά
200 γρ. αλεύρι σικάλεως ολικής αλέσεως*
100 γρ. αλεύρι ολικής αλέσεως 90%*
200 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κ. γ. μπέικιν πάουντερ
1 κ. γ. αλάτι
1 κ. γ. ζάχαρη
2 κ. σ. σπόρους γλυκάνισου
1/2 κούπα καλαμποκέλαιο
1/2 κούπα χλιαρό νερό
1/4 κούπας ούζο

Εκτέλεση
Ρίχνουμε σε ένα μπωλ τα αλεύρια, το μπέικιν πάουντερ, το αλάτι, τη ζάχαρη, το γλυκάνισο και ανακατεύουμε.
Κάνουμε λακκουβίτσα.
Ρίχνουμε στη λακκουβίτσα το νερό, το ούζο και το λάδι και ζυμώνουμε μέχρι να ενωθούν καλά τα υλικά.

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς.

Κόβουμε τη ζύμη σε μπαλάκια μεγέθους καρυδιού.
Πλάθουμε λεπτά κορδόνια ή κουλούρια στο μέγεθος λεπτού δαχτύλου και τα αραδιάζουμε κοντά-κοντά σε ταψί που έχουμε στρώσει λαδόκολλα.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για περίπου 25 λεπτά, ανάλογα πόσο σκληρά τα θέλουμε, στους 180 βαθμούς. Τα πρώτα 15 λεπτά σε πάνω-κάτω αντιστάσεις και τα τελευταία 10 λεπτά μόνο στην πάνω αντίσταση για να πάρουν χρώμα και να μην καούν από κάτω.

Φυλάμε σε σακούλα τροφίμων αφού κρυώσουν.

Με αυτή τη δόση βγαίνουν 2 ταψιά κριτσίνια περίπου, ανάλογα το σχήμα και το μέγεθος που θα τους δώσουμε.

Tip:
Το αλεύρι σικάλεως, υπάρχει στα σούπερ μάρκετ.
Το αλεύρι ολικής αλέσεως 90% δεν υπάρχει στα σούπερ μάρκετ. Μπορείτε να το αντικαταστήσετε με αλεύρι για όλες τις χρήσεις ή άλλο αλεύρι, ή να κοσκινίσετε το αλεύρι ολικής άλεσης που θα βρείτε στα σμ.

υγ. όταν βλέπεις για 3η (ή 103η) φορά το "Μια βραδυά στο Νότινκ Χιλ" και εξακολουθείς να δακρύζεις με τη σκηνή στο τέλος, είναι φυσιολογικό; :-)))

Καλή εβδομάδα!

26 comments:

  1. Εγώ άμα ξεκινήσω με τα κριτσίνια σου δεν μπορώ να σταματήσω!!!! Πίνουμε και μπόλικο παγωμένο ουζάκι.....αχ! καλοκαιράκι!!

    ReplyDelete
  2. Δείχνουν νόστιμα και καλοκαιρινά.

    ReplyDelete
  3. Deli,αφού έχουν γλυκάνισο,δεν μπορώ ν΄αντισταθώ!Μ΄αρέσειιι,που δε θα σταματήσω σε ένα δυο.
    Αν δεν έχουμε αλεύρι σίκαλης,βάζουμε και ολικής;
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  4. Κική τύπωσα ήδη τη συνταγή για να τα κάνω.
    Πρέπει να είνα πολύ νόστιμα. Κι εμένα ο γλυκάνισος μου αρέσει και μάλιστα ολόκληρος.

    Οσο για το Νοτινγκ Χιλ..joing the club (που λένε και οι φίλοι μας οι Αγγλοι (χιχι))..
    είναι απόλυτα φυσιολογικό μην ανησυχείς..εχω εξεταστεί εγώ.

    Δεν είναι ομως ωραίο οπως λες να βλεπεις μια ταινια 300 φορες και παλι να μην σε κουραζει αλλα και να σου βγάζει τέτοια συναισθήματα ?

    Καλή εβδομάδα

    ReplyDelete
  5. δεν εχω δοκιμασει να φτιαξω ποτε αλλα θα το κανω γιατι λατρευω τα κριτσινια ακομη και χωρις συνοδεια...μονα τους!!!

    ReplyDelete
  6. Λατρεύω τα κριτσίνια και πόσο μάλλον τα δικά σου που έχουν μέσα ούζο και γλυκάνισο :)))

    ReplyDelete
  7. Πάω να βρω τα αλεύρια...

    Κική μου θα σου στείλω τον λογαριασμό του διαιτολόγου, δεν την γλυτώνεις!

    Το Νοτινγκ Χιλ όσες φορές και αν το δω… κολλάω! Για τον ίδιο λόγο ακούω συχνά και το σάουντρακ!

    ReplyDelete
  8. Aχ άμα βάλω μπροστά μου κρίτσινοειδές,δεν μπορώ να σταματήσω!! Ευτυχώωως που τούτα είναι ψηφιακά!!Γεια στα χέρια σου!:))

    ReplyDelete
  9. Ήρθα κι εγώ μετά από 2 μέρες με βαριές γεωργικές ασχολίες και μπόλικη βροχή, και καλά εσύ μπόρεσες κι έκανες μαρμελάδες γλυκά έκανες και μπάνιο και κριτσίνια!!καλά δεν μας λυπάσαι!!!
    Φιλιά θα σου στείλω φωτό.

    ReplyDelete
  10. Ότι πρέπει για να πνίγουμε την πείνα μας στην δουλειά.

    ReplyDelete
  11. Τι να πούμε για τα κριτσίνια σου... το έχουμε πει, είσαι σπεσιαλίστας παιδάκι μου!!!

    Όσο για το Νότινγκ Χιλ... φυσιολογικότατο το βρίσκω, το ίδιο έπαθα κι εγώ χτες...

    Φιλάκιααααααααα

    ReplyDelete
  12. Αχ Κικί μου τι μου κάνεις τώρα!! Κριτσίνια και βουτιές σε τυροκαυτερή... το καλυτερό μου και το γλυκάνισο... ακόμα καλύτερο! Φιλιά πολλά και καλό βραδάκι!!

    ReplyDelete
  13. Εγώ πάλι δεν το μπορώ καθόλου το γλυκάνισο. Οπότε θα το αφαιρέσω τελείως. Σόρυ!!
    Πολύ καλή η συνταγή και ότι πρέπει για τσιμπολόγημα.χιχι
    Καλή εβδομάδα.

    ReplyDelete
  14. Φυσιολογικότατο! Πολύ μου αρέσει το Νότινγκ Χιλ και το σάουντρακ της ταινίας!
    Τα κριτσινάκια, πολύ θα ήθελα να τα είχα μπροστά μου!

    ReplyDelete
  15. Τα κριτσίνια τα τρώμε και είναι αλήθεια δεν έχω φτιάξει ποτέ.
    Είναι ευκαιρία να τα δοκιμάσω τώρα.

    Φιλιά θαλασσένια.

    ReplyDelete
  16. Λίλα, τουλάχιστον δεν είναι ιδιαίτερα παχυντικά και τα τρώμε χωρίς τύψεις!

    Κατερίνα, είναι όντως!

    Ελένη ναι. Βαλε ολικής. Αν χρειαστεί, πρόσθεσε λίγο νεράκι.

    Μάριον, εκτός από το Νότινκ Χιλ, βάλε μέσα και το pretty woman. Κλάμααααα! Μα τι κατάσταση! χααχαχα!
    Περιμένω εντυπώσεις από τα ουζένια!

    ReplyDelete
  17. Πανσοφίξ κι εγώ μόνα τα τσακίζω, αλλά αμα έχω και ντιπάκι, δεν λέω όχι!

    Ατέρι, μενει να τα δοκιμάσεις!

    Αγγελική θα τα βρεις; Σε βιολογικά; Αχ αυτες οι ταινιες...

    Μάγδα ούτε εγώ!!!

    ReplyDelete
  18. Ξανθή, πολλά έκανα! Περιμένω!

    νοστιμιά κι εγώ παίρνω μερικά στη δουλειά. Κόβουν την πείνα λόγω των φυτικών ινών!

    Painter κι εσύ παθούσα; Αχ... :-)

    Φουσκοεγκωμιάκι μου, σε βασανίζω η κακούργα! Αυτό κάνω! Σμακ!

    ReplyDelete
  19. Λίνα, βγάλε το! Κάνε όποια παραλλαγή θες! Μπορείς να βάλεις καρότο ή τυρί!

    big mama, ευχαριστώ γιατρε μου! Χαχα!

    θαλασσένια, είναι πανεύκολα, γίνονται γρήγορα και χωρίς παίδεμα. Οπότε, μπορείς να τα δοκιμάσεις!

    ReplyDelete
  20. Στις μαρμελάδες το χω ρίξει κι εγώ αυτόν τον καιρό!!
    Οτι πρέπει τα κριτσινάκια σου για ... ντιπάρισμα (που είναι μια ψυχή που το έλεγε?)
    Καλή βδομάδα να χουμε!

    ReplyDelete
  21. Θεϊκά τα κριτσινάκια!
    Μου αρέσει που έχεις προσέξει τα υλικά!!!
    Να έχεις και ένα σούπερ ντιπάκι από δίπλα...και άντε να δούμε αν θα τα αφήσεις...πωπωπωπω κόλαση!!!
    Καλημερούδια!

    ReplyDelete
  22. Τώρα αν σου πω ότι στο ψωμί που έφτιαξα χθες έβαλα ένα ποτηράκι ούζο, μαζί με το νερό και τον γλυκάνισο, τι θα μου πεις καλή μου;
    Είπα, ότι αφού το βάζουν στα ουζοκούλουρα, γιατί να μην πηγαίνει και στο ψωμί;
    Με έχει πιάσει "η φάση του ούζου" πάλι, λόγω καλοκαιριού :-))
    Ήταν άλλη περίπτωση.
    Και είχε πολύ ωραία άρωμα και γεύση.
    Το ζύμωσα στον αρτοπαρασκευαστή και μετά το έκανα μαργαρίτα, όπως είχε πει η Αγγγελική Ν. σε μια παλαιότερη ανάρτησή της. Ψήθηκε τέλεια και μοσχομύρισε το σπίτι.
    Κάντο αν καμμιά φορά έχεις τέτοια διάθεση.
    Υλικά: Νερό, λαδάκι, ουζάκι, γλυκάνισος (μπορεί και αλεσμένο αστεροειδή να χρησιμοποιήσεις αν τον κοσκινίσεις λίγο), ένα αυγό, αλεύρι (ανάμεικτο άσπρο με καλαμπόκιου έβαλα εγώ) αλάτι, ζάχαρη, μαγιά και λίγο σκάλα σε σκόνη...

    ReplyDelete
  23. Υπέροχα λαχταριστά!! Εξαιρετική παρουσίαση.
    Έχω φτιάξει κι εγώ (απλά) και τα έχω ...δρομολογήσει :))
    Φιλιά πολλά
    Καλό μεσημέρι

    ReplyDelete
  24. Έλενα, ατέλειωτες οι μαρμελάδες αυτό τον καιρό!

    'Εφη, αμ δεν τ' αφήνεις! Χαχα!

    Πηνελόπη, αμ γι΄αυτό λέει η Αγγελική πως ταιριάζουμε στις ιδέες! χαχα! Πολύ καλό μου ακούγεται το ψωμάκι με γλυκάνισο και ούζο! Θα το δοκιμάσω!

    Γιώργο, περιμένω να τα δω! Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  25. Έκανα 2 βαζα μαρμελάδα βερύκοκο κι άλλα δυο φράουλα. Γίνανε πετυχημένα, όμως τα σφράγισα γιατί αν βάλω χέρι αλοίμονό μου.
    Τώρα που λέτε για ουζάκια κιάλλα τέτοια κριτσίνια παννόστιμα από χρυσοχέρες, να σας πω ότι έκανα τάρτα με αλεύρι ολικής αλέσεως και στο ζυμαράκι έβαλα λίγο βότκα, αφαιρώντας την απ τα υγρά που χρησιμοποίησα, μια που η τάρτα ήταν με καπνιστό σολομό. Αριστούργημα γίνεται!
    Κική μου, μια φορά πούκανα κριτσίνια σου έφυγαν σε δύο απογεύματα. Δεν το ξανακάνω, τουλάχιστον μέχρι να πάω στο γάμο που πρέπει στις 26 Ιουνίου... Ο νοών νοήτω...

    ReplyDelete
  26. Νένα κι εγώ τα ίδια (με τις μαρμελάδες). Ωραία η ιδέα για τάρτα! Σε κατανοώ απόλυτα περι γάμου και κριτσινίων! Χαχα!

    ReplyDelete