Monday, September 26, 2011

Μουστοκούλουρα μαλακά με πετιμέζι

Χρόνια τώρα αναρωτιόμουν πώς στο καλό φτιάχνουν αυτά τα μουστοκούλουρα που πουλάνε στους φούρνους και είναι τόσο μαλακά. Ναι ναι...Εκείνα εκεί που τα μασάς και γεμίζει το στόμα σου λιωμένο μουστοκούλουρο. Εκείνα που τα μασας και μετά κολλάνε σε όοοοολα τα δόντια (ειδικά στα πίσω) και αρχίζεις απεγνωσμένα να σπρώχνεις με τη γλώσσα σου για να καθαρίσεις τις επιφάνειές τους! Μην μου πείτε ότι δεν σας έχει συμβεί; Μην μου πείτε ότι δεν σας αρέσουν;



Ε, εκείνα αναρωτιόμουν κι εγώ πώς να γίνονται και γιατί όσες συνταγές έχω δοκιμάσει δεν είναι έτσι, μέχρι που πέρυσι έφαγα τη φλασιά. Καθώς έτρωγα μαζί με τη Λουκία ένα ωραιότατο μελαχροινό (σιγά μην το ξαναγράψω με γιώτα),  και καθώς επίσης το έφτιαχνα κι εγώ η ίδια το ίδιο κιόλας βράδυ που μου έδωσε τη συνταγή, αναρωτιόμουν τι θα πρέπει να κάνω, ώστε τα μουστοκούλουρα να βγουν μαλακά. Και τότε μου ήρθε η ιδέα!


Αφού το μελαχροινό μοιάζει τόσο πολύ με τα μουστοκούλουρα στη γεύση και στο κολλώδες του πράγματος, γιατί να μην κάνω την ίδια συνταγή με περισσότερο αλεύρι ή με λιγότερα υγρά;;; Και το έκανα! Και είχα επιτέλους μαλακά και νόστιμα μουστοκούλουρα, σκέτες κολιτσίδες!!! Η χαρά του οδοντίατρου μιλάμε! Μα πώς και δεν το είχα σκεφτεί τόσο καιρό;;;

Οπότε, έχουμε και λέμε:


Μουστοκούλουρα μαλακά με πετιμέζι
Υλικά
½ κούπα ελαιόλαδο
¼ κούπας χυμό πορτοκαλιού
¾ κούπας πετιμέζι
¼ κούπας ζάχαρη
½ κ. γ. σόδα
1 κ. γ. μπέικιν πάουντερ
1 κ. γ. κανέλλα
¼ κ. γ. γαρίφαλο
½ κιλό αλεύρι που φουσκώνει μόνο του


Εκτέλεση
Μέσα σε ένα μπωλ βάζουμε το λάδι, το πορτοκάλι και το πετιμέζι.
Προσθέτουμε τη ζάχαρη και τα κανελλογαρίφαλα και ανακατεύουμε για 2-3 λεπτά με σύρμα.
Προσθέτουμε λίγο από το αλεύρι, στο οποίο έχουμε ανακατέψει τη σόδα και το μπέικιν πάουντερ.
Συνεχίζουμε, ρίχνοντας το υπόλοιπο αλεύρι και ζυμώνουμε με το χέρι μας πια, μέχρι να έχουμε μια ζύμη που δεν κολλάει στα χέρια.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 170 βαθμούς σε πάνω κάτω αντιστάσεις.
Στρώνουμε αντικολλητικό χαρτί σε ταψί.
Πλάθουμε κουλουράκια στο μέγεθος που θέλουμε και ψήνουμε για 10-12 λεπτά στους 170 βαθμούς. Αν τα κουλουράκια σας είναι μεγάλα, ψήστε τα 12 λεπτά ή μέχρι να πάρουν χρώμα πάνω κάτω. Αν είναι μικρά, 10 λεπτά αρκούν.


Tips:
Καθώς κρυώνουν τα κουλουράκια, σκληραίνουν. Γι’ αυτό, αν θέλετε να παραμείνουν μαλακά, μην τα παραψήσετε! Οι χρόνοι ψησίματος από φούρνο σε φούρνο διαφέρουν, οπότε προσαρμόστε σύμφωνα με τον δικό σας, αλλά μην τα παραψήσετε!

Η ποσότητα του αλευριού επίσης μπορεί να διαφέρει για πολλούς λόγους. Μην παρασυρθείτε και προσθέσετε πολύ περισσότερο προκειμένου να πλάθονται! Θα πρέπει το αλεύρι που θα προσθέσετε (αν χρειαστεί), να είναι τόσο, ώστε απλώς να μπορείτε να τα πλάσετε.

Προχτές κατέφτασε στο σπίτι η Ασπασία με 9 λίτρα μούστο που έγιναν πετιμέζι και άλλα καλά. Για πρώτη φορά, έφτιαξα μουστοκούλουρα με μούστο και όχι με πετιμέζι. Μοιάζουν παρα πολύ με τα πετιμεζένια στη γεύση, αλλά είναι πολύ πιο ανοιχτόχρωμα!

Καλή εβδομάδα!

44 comments:

  1. Πωπωπω τα λατρεύω!!!!! έτσι να κολλάνε στα δόντια τα θέλωωωωωωωω
    Αχχχχχχχ δεν είμαστε κοντάααααααααα
    Σμουάτς
    Καλ΄ηεβδομάδα

    ReplyDelete
  2. Αυτή η συνταγή ήταν μια γλυκιά καληνύχτα. Και εγώ σαν και εσένα έψαχνα αλλά δεν έβρισκα συνταγή για μαλακά μουστοκούλουρα. Επειδή νυστάζω όμως, απλά σχολιάζω και θα την αποθηκεύσω αύριο, για να την δοκιμάσω και εγώ με την σειρά μου.Περιττό να σου πω ότι πάω για ύπνο, τώρα, χωρίς να πλύνω δόντια (κακώς)για να κρατήσω την γεύση τους (από την ζωντανή περιγραφή σου).

    ReplyDelete
  3. Νοστιμότατα τα μουστοκούλουρα σου!!!Αν και δεν μου αρέσουν τα μαλακά μπισκότα και κουλούρια, στα μουστοκούλουρα δεν μπορω να αντισταθώ!!Καλή εβδομάδα ευχομαι!!

    ReplyDelete
  4. Τα έκανα...υπέροχη συνταγή όμως εκείνη που πήρα ήταν της Μπέτης και τα έκανα με κορνέ..έτσι έλεγε ηξ συνταγή , θα τα κάνω και ε΄τσι..λατρεύω τα μοπυστοκούλουρα.

    ReplyDelete
  5. Έλα τώρα να μου πεις, πώς να κουβαλήσω πετιμέζι στν Αφρική, χωρίς να το βρουν στην βαλίτσα στο αεροδρόμιο... Εκείνο το παλιόσκυλο που ελέγχει τις βαλίτσες θα το βρει... Και θα γίνω ρεζίλι...
    Ο Γ. λατρεύει τα μαλακά μουστοκούλουρα! Θα γίνω ο ήρωάς του αν τα καταφερω να του τα φτιάξω...

    ReplyDelete
  6. Τρελαίνομαι για μουστοκούλουραααααα!!! αλλά δεν έχω ούτε μούστο ούτε πετιμέζι ούτε τίποτα... Ουάααα, κλαψ κτλ
    Καλημέρα ;-)

    ReplyDelete
  7. Τρελαινομαι για μαλακα μουστοκουλουρα που κολλανε στο στομα!

    ReplyDelete
  8. ο καιρος τους ειναι!
    παρα πολυ ομορφα και εχεις δικιο.
    τα μαλακα ειναι αλλου ειδους εμπειρια!!!!!

    ReplyDelete
  9. Αστέρι, τι να σου κάνω;;;

    para-kelsoscooks τόσο επηρεάστηκες καλέ; χαχα!

    Ριρή, εμένα μου αρέσουν πολύ τα μαλακά μπισκότα και κουλούρια!

    Αχτίδα, κάνε τα και πες μου!

    ReplyDelete
  10. Αγγελική, ούτε στη βαλίτσα που μπαίνει στο αεροπλάνο;;; Να του τα πας έτοιμα!

    Αγγελική στύψε σταφύλια! ;-)

    Ελπινίκη κι εγώ!

    Great πράγματι! Αυτό τον καιρό, όλοι με μούστο ασχολούνται!

    ReplyDelete
  11. Λοιπόν θυμήθηκα ένα κολπάκι που μου είχε πει φίλη να τα ψήνουμε σκεπασμένα με άλλο ταψί μεγαλύτερο κι έτσι μένουν μαλακά και τραγανά.
    Μια φορά το έχω δοκιμάσει αλλά επειδή όπως ξέρεις δεν τα τρώμε έχει μείνει και η συνταγή και το κόλπο στο πίσω μέρος του μυαλού.

    ReplyDelete
  12. Καλημέρα και πάλι!
    Λέω και πάλι γιατί είχα γράψει ένα μακροσκελέστατο σχόλιο, αλλά κάτι πάτησα και σβήστηκε μάλλον, οπότε το ξαναγράφω. Πολύ ωραία η συνταγή! Διαβάζοντάς τη, ανέτρεξα σε παλαιότερες αναρτήσεις σου για την παρασκευή μούστου και πετιμεζιού και θα ήθελα να ρωτήσω αν είναι απαραίτητο να γίνει τόσο ενδελεχές σούρωμα του χυμού των σταφυλιών? Δεν αρκεί ένα απλό σούρωμα για να κρατηθούν τυχόν μεγάλα κομμάτια? Και κάτι ακόμη: Επισκέπτομαι κάθε μέρα το blog, το οποίο μου αρέσει πάαααρα πολύ! Σήμερα μάλιστα μπήκα με σκοπό να κάνω αναζήτηση για την παρασκευή τσίχλας! Έχετε διαβάσει τι περιέχουν αυτές του εμπορίου?!?! Σκέπτομαι ότι όπως και για όλα τα πράγματα σίγουρα θα υπάρχει κάποιος τρόπος για αγνή σπιτική παρασκευή τους. Παλιότερα είχα πετύχει το Masti** **** (καταλάβατε) που είχε μια επίδειξη σπιτικής παρασκευής τσίχλας, αλλά ήταν στο τέλος της. Μήπως κανείς ξέρει κάτι?
    Πάντως η έκπληξή μου ήταν μεγάλη όταν διάβασα την ανάρτηση για τα μαλακά (και μαστιχωτά) μουστοκούλουρα!
    Από Reló.

    ReplyDelete
  13. τα λατρευωωωωωωωωωω!και δεν ηξερα πως φτιαχνονται....καπου ειχα βρει την συνταγη αλλα την ειχα χασει!!!Εισαι η Νικολουλη μου χαχαχαα!!σε ευχαριστωωωωωω !γραφω αμεσως την συνταγη...φιλακια χ2 misirlou

    ReplyDelete
  14. Deli,γιατί;Τα θέλω τραγανά,ποτέ δεν αγόρασα μαλακά-έχεις συνταγούλα για τραγανά,έτσι;
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  15. Σιγά που θα σου ξεφεύγανε εσένα τα μαλακά!! Αν και προτιμώ τα τραγανά γενικώς έτσι όπως τα βλέπω θα χτύπαγα 5-6 να κάνω σύγκριση!:))

    ReplyDelete
  16. Τρελαίνομαι κι εγώ για τα μαλακά, όπως ακριβώς τα περιγράφεις!
    Παρόμοια και η δική μου συνταγή, νομίζω πως ευθύνεται η φαρίνα για το ότι γίνονται μαλακά... ή όχι?

    ReplyDelete
  17. Τα πιο υγιεινά κουλουράκια επίκαιρα τι μοσχοβολιά....αυτήν την εποχή όταν τα ψήνουν όσες πια ψήνουν.... θα την δοκιμάσω την συνταγή και εύχομαι να γίνει η αγαπημένη μου...καλή εβδομάδα...

    ReplyDelete
  18. Κική είχα φτιάξει μαλακά παλιότερα μια συνταγή της Βέφας, αλλά τώρα πλέον φτιάχνω με μούστο και δεν έχει μεγάλη διαφορά.
    Φιλιά

    ReplyDelete
  19. Ξανθή, ευχαριστούμε για το τιπ!

    Ρελο, δεν έχω σουρώσει μεγάλα κομμάτια με το σούρωμα. Απλά πούλπα μένει. Φέτος σούρωσα με μεγάλο σουρωτήρι που είχα βάλει επάνω μουσελίνα και σούρωσε εύκολα και γρήγορα. Όσο περισσότερο μείνει ο μούστος, τόσο δυσκολότερα φιλτράρεται και κάνει περισσότερο αφρό.

    Τωρα για την τσίχλα...Αν κάνεις ένα ψάξιμο σε ξένα σάιτ με τον όρο chewing gum ή bubble gum θα βρεις συνταγές. Το θέμα είναι που βρίσκεις την πρώτη ύλη το κόμμι;

    Μισιρλού καλό μαγείρεμα! χαχα!

    Ελένη, έχω μέσα στο μπλογκ συνταγή για τραγανά!

    ReplyDelete
  20. Λίλα, άνετα θα τα χτύπαγες! Είναι νοστιμότατα!

    Μπέττυ και η φαρίνα και το μπέκιν και η σόδα και όλα μαζί μάλλον...

    Μια καλωσήρθες! Η συνταγή της εποχής!

    Μαρί, στο χρώμα σίγουρα έχουν. Στη γεύση όχι πολύ!

    ReplyDelete
  21. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΚΙΚΗ!!!!!
    ΩΣΤΕ ΕΔΩ ΚΑΝΕΙΣ ΤΑ ΛΙΚΕΡΑΚΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΥΣΤΟΚΟΥΛΟΥΡΑ!!!!!!!
    ΘΕΛΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΤΑ ΛΙΚΕΡΑΚΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΦΤΙΑΧΝΩ ΚΙ ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΙΔΑ ΟΤΙ ΕΧΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΞΕΡΩ!
    ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΤΗΡΑΚΙΑ ΤΟΥ ΛΙΚΕΡ ΜΕ ΞΕΤΡΕΛΑΝΑΝ!!!
    ΠΡΕΠΕΙ Η ΡΕΓΓΙΝΑ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΗΣ ΝΑ ΠΙΝΟΥΝ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΤΑ ΛΙΚΕΡ ΣΟΥ!!
    ΘΑ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ΣΟΥ, ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΩ ΞΑΝΑΚΑΝΕΙ!
    ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  22. Ρένα εδώ, εδώ!
    Για τα λικέρακια μου είμαι περήφανη! Και τη φωτογράφιση επίσης! Αυτό με τη Ρεγγίνα, το κάναμε σε άλλη ιστορία! χαχα!
    Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  23. Μουστοκούλουρα και μάλιστα μαλακά ? Κόλαση θα είναι !!

    Παω να δω αν εχω πετιμέζι .

    Ευχαριστούμε Κικη για τη συνταγή.

    ReplyDelete
  24. Κι εγώ ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  25. Το πετιμεζι απο που το παιρνουμε ξερει κανεις η μπορουμε να το φτιαξουμε?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Έχει το σούπερ μάρκετ. Έχω όμως και συνταγή εδώ και στο βιβλίο που παρήγγειλες!

      Delete
  26. Τα έφταξα μόλις και είναι όπως ακριβώς τα ήθελα. Δεν έβαλα σόδα ούτε αλεύρι που φουσκώνει μόνο του, παρά έβαλα ένα φακελάκι μπέικιν και αλεύρι για όλες τις χρήσεις. Οφείλω να πω ότι όλα τα σάιτ διαφημίζουν μαλακά μουστοκούλουρα και πάντα έβγαιναν σα μπισκότα. Συγχαρητήρια

    ReplyDelete
  27. Πολύ χαίρομαι που σου άρεσαν! Είναι πράγματι μαλακά!

    ReplyDelete
  28. Με λενε Αιμιλια,εκτελεσα τη συνταγη κι εγω κι εγιναν υπεροχα νοστιμα και μαλακα τα κουλουρακια!!!Αντι να σκεπασω με ταψι τα κουλουρακια τα σκεπασα με αλουμινοχαρτο...Ευχαριστω για τη συνταγη!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χάιρομαι που σου πέτυχαν και σου άρεσαν! :-)

      Delete
  29. kala ti na leme tora teliaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.se euxaristo poli.

    ReplyDelete
  30. Τη συνταγή αυτή την έχω βρει στο site σας από πέρσι και απο τότε την έχω κάνει πολλές φορές. Δεν άλλαξα απολύτως τίποτα και πετυχαίνουν κάθε φορά (ενώ συνήθως σε κάθε συνταγή που βρω στο internet πρέπει να κάνω κάποιες μικροαλλαγές για να μου πετύχει)! Ακριβώς σαν τα αγοραστά γίνονται, αν όχι και καλύτερα! Σκεπάζω το ταψί με ένα μεγαλύτερο ταψί. Όταν τα βγάζω από το φούρνο είναι τόσο μαλακά που λιώνουν αν τα αγγίξω αλλά μόλις κρυώσουν είναι τέλεια! Ήθελα απλώς να σας χιλιοευχαριστήσω γιατί λατρεύω τα μαλακά μουστοκούλουρα και δεν είχα ιδέα πως να τα φτιάξω.
    Α, επίσης, τα έχω κάνει και γεμιστά με μερέντα! Ήταν τέλεια!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Άννα χαίρομαι πολύ που έχεις βρει τόσο χρήσιμη τη συνταγή! Ευχαριστώ για τα καλά λόγια!

      Delete
  31. Τα έκανα. Καταπληκτικά και πολύ εύκολα! Τώρα θα δοκιμάσω και με το μούστο.

    ReplyDelete
  32. Μόλις τα έκανα....δεν με ενθουσίασαν..
    καταρχήν δεν μπορούσα να τα πλάσω.
    διαλύονταν και αναγκάστηκα να τα κάνω
    σαν κουραμπιέδες....

    ReplyDelete
  33. υπεροχα εγιναν!!!!να στε καλα κ.Κικη!!!

    ReplyDelete
  34. Το πετιμέζι τι είναι; Μου έδωσαν μούστο, πως μπορώ να τα φτιαξω;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πάτα στις ετικέτες"πώς φτιάχνουμε" στην αριστερή στήλη και θα σου βγάλει τη συνταγή.

      Delete
    2. Ή γκουγκλαρε μουστος πετιμέζι μικρή κουζίνα και θα στο βγάλει.

      Delete
  35. Πολυ νόστιμα και εύκολα. Αλλα όχι μονο 12 λεπτά σε προθερμασμένο φούρνο! Τουλάχιστον 22 λεπτά στους 180 βαθμούς.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εξαρτάται από τον φούρνο κλπ

      Delete