Friday, September 9, 2011

Αρωματικό ξύδι με βατόμουρα

Όπως σας έλεγα πριν λίγες μέρες, τα πειράματα με τα βατόμουρα και το ξύδι έγιναν και πέτυχαν. Βγήκε ένα αρωματικό ξυδάκι, που παίρνει το χρώμα των βατόμουρων όσο περισσότερο μείνει.
Τα πράγματα είναι πάρα πολύ απλά, αρκεί βέβαια να βρείτε βατόμουρα! Χρειάζεστε όμως πολύ λίγα, οπότε αν βρείτε μπορείτε να το κάνετε. Τι χρειάζεστε:





Αρωματικό ξύδι από βατόμουρα
Υλικά
50 γρ. βατόμουρα
200-250 γρ ξύδι
1 μικρό μοσχοκάρυδο (ή μισό)
λίγους κόκκους πιπέρι
προαιρετικά:
2 κ. σ. ζάχαρη


Εκτέλεση
Βάζουμε όλα τα υλικά σε ένα γυάλινο βάζο που κλείνει. Αφήνουμε να περάσουν 4-5 μέρες εντός σπιτιού, και φιλτράρουμε. Το ξύδι μας είναι έτοιμο!

Tips:
Το ξύδι που χρησιμοποίησα την πρώτη φορά, ήταν μισό μηλόξυδο και μισό κανονικό ξύδι. Τη 2η φορά χρησιμοποίησα μόνο λευκό ξύδι. Και τις δύο φορές ήταν καλό το αποτέλεσμα.

Η ζάχαρη του πάει πολύ!


Παρόλο που σε 4-5 μέρες είναι έτοιμο για φιλτράρισμα, το 1ο βάζο δεν το έχω φιλτράρει και έχω αφήσει όλα τα υλικά μέσα. Στο 2ο βάζο, το άφησα για περισσότερο από 5 μέρες. Γενικά, μπορείτε να το φιλτράρετε στις 5 μέρες, αλλά αν το αφήσετε παραπάνω, δεν θα πάθει τίποτα.

Καλό πσκ!

21 comments:

  1. Μμμμμ τέλειο!!!!
    Καλό ΠΣΚ

    ReplyDelete
  2. Κυνηγάω τα βατόμουρα της Χαλκιδικης κι όχι μόνο οπότε γυρίζοντας θα συνεχίσω με συνταγές με βατόμουρα.
    Καλημέρα!!

    ReplyDelete
  3. Στις βόλτες με τα σκυλιά, στα βαθειά του Πόρτο-Καρράς, εντόπισα αυτοφυείς βατομουριές.
    Λες να έχουν καρπούς τώρα;
    Φεύγω για εκεί σε μια ώρα.
    Από Δευτέρα-Τρίτη που θα γυρίσω, θα έχω νέα.
    Καλό Π/Σ/Κ...

    ReplyDelete
  4. Ζηλεύω γιατί κάτι τέτοια μου αρέσουν πάρα πολύ αλλά πού να βρω βρε παιδί μου τα βατόμουρα; Όσα έχω δει σε θάμνους στην εξοχή δε μου γέμισαν το μάτι, άσε που ήταν μέσα στη σκόνη.....μάλλον δε ψάχνω στο σωστό μέρος εεεεε;
    Τα φιλιά μου

    ReplyDelete
  5. Θα μου φέρει η μαμά μου από το χωριό βατόμουρα(όσα μπορέσουν γιατί τα άλλα έγιναν μαρμελάδες!)και θα το δοκιμάσω! Φαντάσου έψαχνα να αγοράσω ξύδι με διάφορα φρούτα, αλλά προτιμώ το χειροποίητο!

    ReplyDelete
  6. Πολύ καλή ιδέα..αλλά που να βρεις βατόμουρα!Τυχερή Κική μου είσαι που βρίσκεις διάφορα.Εγώ πολλές φορές επιστρατεύω γνωστούς και φίλους για τα πιο απλά.Άτιμη κοινωνία!Φιλιάααααααααα

    ReplyDelete
  7. Πού να τα βρούμε μαρή τα βατόμουρα??? χαχαχα Τα ψάχνω πόσον καιρό και για το λικεράκι μου!!! Αχ να μην κόψω εκείνη τη μέρα από την Εύβοια... Αντε βρε Κικίτσα μας ξεσηκώνεις πάλι!! Καλό ΠΣΚ

    ReplyDelete
  8. Από χρώμα και εμφάνιση σκίζει!!!
    Αν βρω βατόμουρα, υπόσχομαι να το φτιάξω;-)
    Καλή σου μέρα Κικίτσα!

    ReplyDelete
  9. Πολύ ωραία ιδέα...δε θα το σκεφτόμουν...

    ReplyDelete
  10. Τέλειο για να το χρησιμοποιείς στις φακές.

    ReplyDelete
  11. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ , ΕΙΜΑΙ Η ΕΦΗ. ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΤΑ ΒΑΤΟΜΟΥΡΑ ΠΟΛΥ!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  12. Τι ωραίο χρώμα! Είσαι πολύ τυχερή που βρίσκεις αυτά τα "περίεργα"!
    Καλό ΣΚ!

    ReplyDelete
  13. λατρεύω τα μούρα!πολύ ωραία ιδέα!

    ReplyDelete
  14. Δεν ξερω απο γευση, αλλα το χρωμα του ειναι υπεροχο.Καλο φθινοπωρο Κικη, με ομορφα μαγειρεματα.

    ReplyDelete
  15. Κόρες ευχαριστώ για τα σχόλια!
    Βατόμουρα φέρνει τέτοια εποχή το ΑΒ φρέσκα από ό,τι θυμάμαι! Οπότε, για λίγα, κάτι γίνεται!

    ReplyDelete
  16. Αυτές είναι ιδέες!!

    Τρελοτουρίστρια

    ReplyDelete
  17. ολα μεσα στο βαζο και περιμενουμε|
    οσο για το πιπερι.... ποσο να βαλω???
    εβαλα 5-6 κοκους, να βαλω αλλους τοσουν ή φτανουν αυτοι????

    ReplyDelete
  18. Μια χαρά είναι τόσοι! Εύχομαι να σας αρέσει!

    ReplyDelete
  19. Πολύ παλιό το ποστ αλλά να ενημερώσω ότι εγώ καλλιεργώ βατόμουρα.

    ReplyDelete