Thursday, October 7, 2010

Τι φαγητά καταψύχετε;

Κατά καιρούς με ρωτάνε φίλες μου αν μπορούν να βάλουν το ένα ή το άλλο στην κατάψυξη. Έχω βάλει απίθανα φαγητά και υλικά στην κατάψυξη κατά καιρούς. Θεωρώ την κατάψυξη μεγάλο εργαλείο και αν είχα χώρο για καταψύκτη, μάλλον θα με χαστούκιζε κάθε φορά που θα τον άνοιγα, από αυτά που θα είχα βάλει μέσα!


Αν είχα καταψύκτη, θα έβαζα απίθανα πράγματα. Δεν θα το χρησιμοποιούσα όπως κάνουν μερικές γνωστές μου: βάζω 20 κοτόπουλα μέσα. Ξεπαγώνω δύο κοτόπουλα. Ξαναβάζω 2 κοτόπουλα μέσα για να είναι πάλι 20. Αποτέλεσμα: τα κοτόπουλα γίνονται κοτόπουλα Σιβηρίας με ηλικία της προγιαγιάς μου μέχρι να χρησιμοποιηθούν. Όοοοοοχι! Δεν το θέλω γι΄αυτή τη χρήση εγώ! Θα έβαζα μέσα κρεατικά, αλλά θα έβαζα και εποχιακά προϊόντα. Σάλτσα ντομάτας, φασολάκια, αρακά, βύσσινα, κεράσια κλπ. Θα έβαζα μαϊντανό και σέλινο που δεν έχω ποτέ φρέσκο. Ψωμί, κολοκύθες, βατόμουρα και άλλα πολλά!

Υπάρχουν πολλοί δεν χρησιμοποιούν την κατάψυξή τους. Το κατανοώ, αλλά εγώ δεν είμαι από αυτούς. Δεν αποθηκεύω μεγάλες ποσότητες αγαθών στην κατάψυξη, ούτε για μεγάλο διάστημα, έτσι κι αλλιώς δεν χωράνε πολλά, αλλά πάντα υπάρχουν μέσα πράγματα.

Ξεκινάω να γράφω τι έχω βάλει κατά καιρούς στην κατάψυξή μου. Σίγουρα θα ξεχάσω πολλά, γιατί κατά καιρούς βάζω διαφορετικά πράγματα. Εσείς; Τι βάζετε στην δική σας κατάψυξη; Συμπληρώστε τη λίστα στα σχόλια και αν θέλετε τα περνάμε κι εδώ! Δεν θα αναφέρω τα ωμά κρέατα, γιατί πιστεύω ότι όλοι λίγο-πολύ τα ξέρουμε σαν κατεψυγμένα.

αρακά μαγειρεμένο
βατόμουρα
γέμιση γαλοπούλας/κοτόπουλου
ζωμό κότας/μοσχαρίσιος/λαχανικών
κολοκύθα ωμή
κρέας με σάλτσα (κοτόπουλο, μοσχάρι, χοιρινό)
κρέπες
λαχανικά ζεματισμένα (φασολάκια, αρακά κλπ)
μαϊντανό
μανιτάρια στιφάδο
μοσχάρι με κυδώνια
μπιφτέκια
ντομάτα τριμμένη
πιπεριές ολόκληρες
πίτες για γύρο
πουρέ κολοκύθας
σάλτσα κιμά
σάλτσα με λαχανικά
σάλτσα με μύδια/γαρίδες
σάλτσα ντομάτα μαγειρεμένη
σέλινο
τυρί τριμμένο
τυροπιτάκια με τη γέμιση
φακή
φασολάδα
φασολάκια μαγειρεμένα
φράουλες
χυμό από παντζάρι
χυμό λεμονιού
ψωμί

Οπωσδήποτε, ορισμένα φαγητά/λαχανικά/φρούτα, δεν είναι το ίδιο καλά όταν αποψύχονται. Για παράδειγμα, μην περιμένετε ότι τα φρούτα θα είναι το ίδιο σφριγηλά. Μπορεί τα βατόμουρα να μην σε ξετρελαίνουν πχ να τα φας όπως τα φρέσκα, αλλά μέσα σε κέικ είναι μια χαρά. Επίσης, γενικά τα φαγητά μαλακώνουν στην κατάψυξη. Πχ στη φασολάδα, τα καρότα θα είναι πιο μαλακά. Όσο πιο ήπιος είναι ο τρόπος που θα ξεπαγώσει το φαγητό, τόσο καλύτερη εμφάνιση θα έχει. Σίγουρα έχω ξεχάσει πολλά. Αυτά μου ήρθαν τώρα στο μυαλό!

Λοιπόν; Εσείς τι καταψύχετε;

72 comments:

  1. Αρκετα απο αυτα που βαζουμε στην καταψυξη, τα εγραψες και συ.
    Να προσθεσω ενα απο μνημης, που υπαρχει παντα.
    Αμπελοφυλλα.

    ReplyDelete
  2. Να μια καλή ευκαρία να σκεφτώ και να γράψω για την κατάψυξη.
    Έχω την ρύθμιση στους 24 οC, και όχι στους -18 που λένε τα τρόφιμα. Σε δοκιμή που έκανα κατέβασε μέχρι -38 (το -40 θεωρείται βαθειά κατάψυξη).
    Αυτή τη στιγμή έχουμε
    Κρεατικά (Μοσχάρι και κιμά) σε σακκουλάκια τροφίμων, ανά μισόκιλο.
    Ψωμιά δύο ή τριών ειδών, από το βιβλίο σου και από αρτοπαρασκευαστή, πάλι σε σακκ.τροφ. υπολογισμένα για την ημέρα. Βγάζω από βραδύς για την επόμενη.
    Λαχανικά διάφορα (κρεμμυδάκια κοκκάρι, μανιτάρια σε φέτες, αρακά, μπαρμπουνοφάσουλα.
    Επίσης κρεμμύδι ψιλοκομμένο, σκελίδες σκόρδο, μαϊντανό, άνιθο, σέλινο φύλλα και ρίζα.
    Ξύσμα πορτοκαλιού και φλούδες λεμονιού, για γλυκά.
    Μερικές λεμονόκουπες (καίω καμιά φορά στο μικρό ματάκι του καφέ για να ξεμυρίζει το σπίτι).
    Παγάκια και 4 κρίκερ για μπύρα.
    Μέχρι χθες βράδυ είχε ζύμη κουρού και γέμιση, αλλά με μια έκτακτη επίσκεψη, καταναλώθηκε.
    Κατά καιρούς και μερικές σούπες σε τάπερ.
    Σπάνια άλλα φαγητά.
    Όλα τα σακκουλάκια γράφουν ημερομηνία κατάψυξης με ανεξίτηλο μαρκαδόρο.
    Έχω και 4 επιδέσμους με τζελ, για διαστρέμματα ή κανένα λουμπάγκο!!
    Τι να σου κάνει μια κατάψυξη 90 λίτρων;
    Αν είχα χώρο θα αγόραζα από μια εταιρία παγωτού ένα καταψύκτη (στο τέλος της σαιζόν τους πουλάνε πάμφθηνα).

    Καλό βράδυ!!!!

    ReplyDelete
  3. Πέρυσι είχα έτοιμα ανοιγμένα κολοκυθάκια για γεμιστά. Τα γέμισα παγωμένα,αλλιώς διαλύονται και ήταν μια χαρά. Εφέτος τα έτριψα στο ρεντέ για κολοκυθοκεφτέδες, μοιρασμένα σε σακουλάκια.

    Επίσης ψημένες μελιτζάνες για μουσακά, τοποθετημένες με σειρά σε λαδόκολα σαν ταψάκι. Σε λίγο καιρό μη γίνουν και προϊστορικές, βάζω δύο μελιτνζανοταψάκια στο αντίστοιχο σκεύος με τον σχετικό κυμά και έτοιμος ο μουσακάς χωρίς πολύ κόπο.
    Η κατάψυξη είναι σωτηρία, αλλά κατάψυξη όχι κατάχρηση.

    Καλό ξημέρωμα.

    ReplyDelete
  4. Το ψυγείο μου είναι πολύ μικρό κι η κατάψυξη ακόμα μικρότερη επομένως δε μπορώ να αποθηκεύσω και πολλά πράγματα εκεί, δυστυχώς. Ούτως ή άλλως όμως είμαι του φρέσκου. Δεν προτιμώ να καταψύχω φρούτα και λαχανικά, τα προτιμώ πάντα φρέσκα. Η λίστα σου μου φαίνεται υπερπλήρης Κική μου. Θα συμπλήρωνα ξηρούς καρπούς. Το έχω αναλύσει το θέμα των ξηρών καρπών! Τους έχω αδυναμία.
    Μάγδα

    ReplyDelete
  5. Eu também congelo tudo que posso. Adorei o post.
    Beijos Carol

    http://cozinhando7.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Σας αφήνω πρώτη φορά μήνυμα - ευχαριστούμε για τις συνταγές και τη καλή παρέα! Στη κατάψυξή μου αποθηκεύω πάντα το αλεύρι. Δεν παγώνει και μου φαίνεται πως διατηρείται μια χαρά.Το χρησιμοποιώ απευθείας από τη κατάψυξη σε φαγητά και γλυκά.
    Και ξηρούς καρπούς όπως αναφέρθηκε πιο πάνω. Α,και ξύσμα πορτοκαλιού που μου στέλνει η μαμά μου (μένω Αμερική και τα πορτοκάλια εδώ είναι κερωμένα).

    ReplyDelete
  7. ' Εχω καταψύκτη και βάζω τριμμένη κόκκινη κολοκύθα για πίτες, λάχανο ψιλοκομμένο για λαχανόρυζο, μπάμιες, φασολάκια, πιπεριές για γεμιστά, κολοκυθάκια ανοιγμένα για γεμιστά, χόρτα τα οποία προηγουμένως έχω ζεματίσει,τριμμένη ντομάτα για σάλτσες,ολόκληρες ντομάτες, σαλιγκάρια, ψωμί, χυμό λεμονιού σε θήκες για παγάκια,μπρόκολο, αμπελόφυλλα, μαιντανό, σέλινο, άνιθο, πατάτες κομμένες για τηγάνι (επειδή μερικές φορές βιάζομαι), μπιφτέκια, μουσακά, παστίτσιο, κολοκυθάκια και μελιτζάνες κομμένα για μπριάμ και φυσικά ένα τζελ που χρησιμοποιώ για την τενοντίτιδα, ζαμπόν και τυρί για τόστ σε φέτες, για να μην χαλάνε επειδή δεν τα χρησιμοποιω καθημερινά.Σας κούρασα;

    ReplyDelete
  8. Πάει με τρελάνατε!
    Αντέγραψα και τα σχόλια!
    Πάλι την έξυπνη θα κάνω, για ορισμένα που δεν τα γνώριζα!

    Μια απορία:
    Τα κυδώνια δεν χάνουν τη γεύση τους;
    Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  9. Εκτός από τα κρεατικά... Τομάτες ολόκληρες τις οποίες τρίβω στον τρίφτη παγωμένες για τα φαγητά μου, Τηγανισμένες μελιτζάνες για μουσακά, Κεφτεδάκια τυλιγμένα με μελιτζάνες, σάλτσα και τυρί (κατευθείαν στην κουζίνα και... έτοιμο για φίλους), Πίτες ψημμένες και άψητες (χορτόπιτες, τυρόπιτες κλπ), Λαχανικά από τον κήπο της μαμάς μου, Διάφορες σούπες σε μικρές μερίδες (ποτέ όμως αυγοκομμένες), Ψωμί, Μαϊντανό, Σέλινο, Άνηθο, Ψιλοκκομμένη πιπεριά σε μερίδες για τις φακές μου (ναι... βάζω πιπεριά), Μπιφτέκια έτοιμα ψημμένα, τραχανά και χυλοπίτες για να μην μουχλιάζουν, Αρακά μαγειρεμένο, Ροδέλες καρότο από τον κήπο της πεθεράς μου (κάνουμε μαζική παραγωγή για όλο το χρόνο σχεδόν)...
    Πιστεύω πως ξέχασα πολλά... Σίγουρα όμως θα συμπληρώσουν και οι υπόλοιποι...
    Την καλημέρα μου!!!

    ReplyDelete
  10. Κική μου καλημέρα,
    Όλα σχεδόν τα παραπάνω κατά περίπτωση. Χρησιμοποιώ πολύ την κατάψυξη. Βάζω και ολόκληρο ταψί παστίτσιο ΑΨΗΤΟ γιατί έχω προσέξει ότι το ψημένο αν μπει κατάψυξη μετά δεν είναι το ίδιο νόστιμο. Άψητο το ψήνω απευθείας από την κατάψυξη και είναι της ώρας! Εννοείται οτι δεν το αφήνω και πολύ καιρό, μπορεί και 10-15 μέρες.
    Το τυρί φέτα δεν το βάζω γαιτί έχω την εντύπωση οτι χαλάει.
    Επίσης έχω βάλει τούρτα και πάστες και οποιοδήποτε γλυκό και μπισκότα, και είναι μια χαρά.
    Τα φιλιά μου

    ReplyDelete
  11. Ξέχασα ότι βάζω και κρέπες έτοιμες τυλιγμένες με γέμιση αλμυρή ή γλυκιά και όχι αφού ψηθούν.

    ReplyDelete
  12. κικη μου , καλο φθινοπωρο και καλως σε ξαναβρισκω, λιγο πολυ ολοι και ολες καταψυθχουμε τα ιδια αλλα αυτο που καταψυχω και δεν το ειδα στα σχολια και τη λιστα σου , ειναι οι μπαμιες , μου το εμαθε η πεθερα μου , επειδη τις αγαπω πολυ , αν ενδιαφερεστε μπορω να σας πω τι ακριβως κανω , φιλια πολλα

    ReplyDelete
  13. καλημέρααααα :-)
    λοιπον έχω αποθυκεύσει κατα καιρούς στην κατάψυξη:
    - λίγα σκόρδα καθαρισμένα (σε περίπτωση ανάγκης)
    - μαγειρίτσα
    - κοκοτέρτσι
    - κατσικάκι απο το Πάσχα που περίσεψε
    - άνιθο, μαϊντανό, καλοκύθα, μπάμιες, φασολάκια... κλπ όπως ειπες κι εσυ

    ReplyDelete
  14. Εκτώς από όλα τα άλλα που αναφέρθηκαν στα προηγούμενα σχόλια :
    Τα σπασμένα καρύδια...ολοι οι ξηροί καρποί και φυσικά τα άγρια μανιτάρια.
    Η κατάψυξη είναι ο μεγάλος βοηθός της νοικοκυράς.

    ReplyDelete
  15. Πολύ ωραίες οι ιδέες σου Κική.
    Μπραβο..
    Θα συμφωνήσω κι εγώ για τον καταψύκτη.. κανει χρυσες δουλειες..αν είχα χωρο θα έπερνα σίγουρα ενα μικρό.

    Εγω φαγητά δεν βαζω. Η μαμά μου βαζει πιο πολύ.
    Εγω βαζω τα κλασσικα. μαιντανο-σελινο, ψωμί..τυρι (κίτρινα τυρια, κασέρι)

    Επισης βαζω ζαμπον, παριζα μπεικον. Επειδη δεν κρατανε πολυ στο ψυγειο μολις βλεπω δεν τα τρωμε τα βαζω καταψυξη σε σακουλακια. Τα χρησιμοποιώ μετά σε σουφλέ, η μακαροναδα φουρνου ή γεμιση για τις κρεπες.

    Επίσης, τα φυλλα της αλοης απο την γλάστρα μου σε σακουλάκια (κοβω λίγο και το ξεπαγωνω και το τζελ που βγάζει κα΄νει καλό στο πρόσωπο (ακμή κλπ)).

    Καλή σου μερα :))

    ReplyDelete
  16. καλημέρα, ούτε μέσα στο μυαλό μου να ήσουνα Κική. Αύριο θα κάνουμε ανάρτηση για λαχανοντολμάδες και εχω την πρόταση για την καταψυξή τους. Ετσι λοιπόν προσθέτω και εγώ στην λίστα:

    - Λαχανοντολμάδες ή ντολμάδες με αμπελόφυλλα

    σίγουρα αυτό το πόστ θα μας βοηθήσει να μαθουμε και αλλα πραγματα που δεν τα ξέραμε!!

    φιλια

    ReplyDelete
  17. Κατά περιόδους έχω βάλει πολλά από τα παραπάνω. Επειδή στη γειτονιά μου δεν έχω κοντά μαγαζιά, έχω πάντα τα μυρωδικά μου στην κατάψυξη. Επίσης μανιτάρια σε φέτες, πράσσα σε φέτες και μικρά παγωτάκια, χειμώνα, καλοκαίρι!

    ReplyDelete
  18. Αυτό είναι που λέμε σήμερα γίνετα εδώ της "κατάψυξης"!!

    Η πρόσφατη πάντως προσωπική μου εμπειρία είχε μορφή πανικού. Μέσα στο κατακαλόκαιρο κι΄ ενώ απουσιάζαμε ο καταψύκτης, γιατί εμείς αποκτήσαμε έναν με δωρά του πεθερού, έπαθε μια πανολεθρία και άρχισε να τα φτύνει!!! Στο τσάκ προλάβαμε κάποια πράγματα. Κάποια άλλα τα πετάξαμε.
    Εκ' τοτε και για λόγους λιγότερης καταναλώσης, μιας και τρώμε πια όλοι λιγότερο (άλλη ιστορία αυτή) δεν τον έβαλα ακόμη σε λειτουργία.

    Παρόμοιο περιστατικό έπαθα δε, δεύτερη φορά αμέσως μετά με το ψυγείο του εξοχικού μέσα στον μήνα... Εκεί πια μόλις και μετα βίας πρόλαβα κάτι χταπόδια που ήταν στον πάτο της κατάψυξης!!!

    Μην μου πατάς λοιπόν τον κάλλο φιλενάδα μας. Ένα νόμισμε με δύο όψεις η κατάψυξη, όπως άλλωστε και με όλα σχεδόν τα πράγματα σε τούτη την ζωή.

    ReplyDelete
  19. Καλημερα... πολύ ωραία όλα αυτά... μαθαινουμε κιολας τι καταψυχεται καλα κια τι όχι.
    Εγω βάζω και γέμιση για γεμιστα. Απλά την ξεπαγωνω απο το προηγουμενο βραδυ στην ψυξη.
    Φιλια

    ReplyDelete
  20. καταψυξα την ιστορία που γράψαμε για να την εχω ενθυμιο .:):)
    τι νονά είσαι εσύ που ούτε μια βόλτα απο το σπίτι μου δεν πέρασες;;:):)

    ReplyDelete
  21. Σου λείπει το ζακυνθινό στιφάδο απο τις τοπικές συνταγές.
    Αν δεν το ξέρεις στειλε μου μήνυμα να σου στείλω την συνταγή.

    ReplyDelete
  22. Κυρίες και κύριοι
    Μου θυμίσατε πράγματα που βάζω στην κατάψυξη και φυσικά είχα ξεχάσει, όπως: αμπελόφυλλα, ξύσμα, άνιθο, κέικ, κρέπες, μπάμιες.

    Τα τζελ για χτυπήματα τα βάζω στην συντήρηση και όχι στην κατάψυξη. Έχω παρατηρήσει στα τζελ που έχω, ότι δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα η θερμοκρασία του.

    Διάβασα επίσης, ότι δεν είναι καλό να καταψύχεις φαγητά με κρέμες (παστίτσιο, μουσακά κλπ). Υποθέτω ότι ίσως η κρέμα κόβει. Εσείς που βάζετε παστίτσιο έχετε παρατηρήσει κάτι τέτοιο;

    Επίσης κάπου διάβασα ότι δεν βάζουμε ψωμί με προζύμι στην κατάψυξη. Εγώ έχω βάλει και δεν είχε κανένα πρόβλημα!

    Δύσπιστε, σήμερα έμαθα τι είναι κρίκερ!!! :-)))

    Θαλασσένια, καλό το τιπ που γεμίζεις παγωμένα κολοκυθια.

    Μάγδα, είδα τη διατριβή για ξηροκάρπια! :-)


    Κατερίνα καλωσήρθες. Αλεύρι ήξερα στη συντήρηση. Στην κατάψυξη πρώτη φορά το ακούω! Είναι σαν το τριμμένο τυρί. Ούτε εκείνο γίνεται συμπαγές.

    Εριφίλη οι πατάτες δεν μαυρίζουν;

    Γιαγιά Αντιγόνη, μια χαρά ήταν τα κυδώνια. Λίιιιγο πιο μαλακά μόνο!

    Κάλλια καλωσήρθες. Καλά κάνεις και βάζεις στη φακή πιπεριά. Με τη βιταμίνη c που έχουν, δεσμεύεις το σίδηρο.

    ReplyDelete
  23. Άσπα ναι. Θέλουμε τον τρόπο για τις μπάμιες!

    Πηνελόπη, όταν πρωτόρθα εδώ, φούλαρα την κατάψυξή μου και έφυγα για τετραήμερο. Το μοτέρ χάλασε και ...δεν θες να ξέρεις τι βρήκα όταν γύρισα!!!

    Ομολογώ ότι κουφάθηκα με τα εξής υλικά: σκόρδα, αλόη, ζαμπόν-τυρί, ιστορίες :-)))

    Βασιλική, ναι, τη θέλω τη συνταγή και αν έχει ςκια φωτό ακόμα καλύτερα! :-)

    ReplyDelete
  24. Εγω έβαλα για πρώτη φορά φέτος και ντομάτες, όπως είναι... παλιότερα εβαζα μόνο το χυμό τους.
    Με βολεύει επίσης να βάζω δύσκολα ή χρονοβόρα φαγητά, που δεν τα φτιάχνεις εύκολα....Για παράδειγμα σήμερα έφτιαξα μουσακά.....αφού λοιπόν τηγάνιζα που τηγάνιζα, έβαλα σε ένα πυρεξάκι δύο στρώσεις μελιτζάνες και κολοκύθια και από πάνω κιμά με τυρί....Όταν το ψήσω θα φτιάξω επιτόπου την κρέμα και θα την ρίξω από πάνω....Πατάτα δεν έβαλα γιατί χαλάει στην κατάψυξη, όπως και η μπεσαμέλ....

    ReplyDelete
  25. κικη μου σας παραθετω τα σταδια για τις μπαμιες , δια χειρος πεθερας οπως προανεφερα, λοιπον αφου καθαρισουμε κανονικα τις μπαμιες και τους ριξουμε ξυδι και της αφησουμε να τραβηξουν στον ηλιο , τους κανουμε μια ελαφρια επαλειψη με ελαιολαδο και τις βαζουμε στο grill για 15min αναλογα με το φουρνο που εχουμε , τις βγαζουμε κι αφου κρυωσουν τις βαζουμε σε polybag και εχουμε οποτε θελουμε μπαμιες νοστιμες και λαχταριστες, δεν σαλιωνουν, δεν μαλακωνουν, δεν χανουν τπτ απο την πραγματικη τους γευση
    ευκολο ε ?

    ReplyDelete
  26. Πρόλαβα;;; ήρθα μετά από 8ωρο ταξίδι!
    Μέχρι που αγόρασα καινούργιο ψυγείο με καταψύκτη στην κατάψυξη υπήρχαν τα ποτήρια της μπύρας μια βότκα ένα μπουκάλι ρακί που έφερε η κόρη από την Κρήτη και τα αμπελόφυλλα μου.
    Τίποτα άλλο και δεν μου αρέσει!!!
    Τώρα έχουν προστεθεί λόγω καταψύκτη μπάμιες και φασολάκια που μου χάρισαν από σπιτικό περιβόλι, α και παγάκια που τα ξέχασα.
    Προτιμώ τα νωπά προϊόντα άσε που ξεχνάω να τα ξεπαγώσω έγκαιρα!!!
    Φιλιά.

    ReplyDelete
  27. καλησπερα κικη!!!! μονο που βλεπω τις φωτο των συνταγων σου μου ανοιγει η ορεξη!!!!!μηπως εχεις και καμια τρουφα;;;;

    ReplyDelete
  28. Καλησπέρα. Παλαιότερα στην κατάψυξη έβαζα τα κλασικά, μαιντανό, σέλινο, άνηθο, ντομάτα χυμό, λεμόνι χυμό. Απ' όταν ο γιός μου έφυγε φοιτητής στην Θεσσαλονική αναγκαστικά έμαθα τρόπους για να του στέλνω φαγητά. Κι έτσι τώρα μαγειρεύω φαγητά τα κάνω μεριδες και τα καταψύχω. Από φακές, γίγαντες, γεμιστά, παστίτσιο, σουφλέ με μακαρόνια, ψάρι ή κοτόπουλο ψητό μέχρι ρύζι και μακαρόνια. Αλλά και στο σπίτι όταν μαγειρεύω και περισεύει φαγητό δεν το πετάω, αλλά το βάζω στην κατάψυξη και το χρησιμοποιώ κάποια στιγμή που δεν προλαβαίνω να μαγειρέψω.
    Καλό βράδυ
    Τζένη

    ReplyDelete
  29. τα σαπούνια δε τα πες, που τα βάζεις στην κατάψυξη να τα φοβερίσεις:))

    ReplyDelete
  30. το τζελ για τενοντιτιδα τι ειναι??

    ReplyDelete
  31. Όλα όσα γράφεις και πολλά ακόμη όχι τόσο για μας όσο για τα παιδιά μου που λείπουν και τους τα στέλνω κατεψυγμένα. Το παστίτσιο το καταψύχω ψημένο, τους τηγανητούς κεφτέδες, κανελόνια, ατομικές μερίδες ψημένου κιμά με μακαρόνια, όλα τα όσπρια, όλα τα λαδερά, γεμιστά, κρεατάκια κατσαρόλας και βάζουν αυτοί τη σάλτσα. στο σπίτι μου κρατώ ωμά λαχανικά (σχεδόν όλα)όταν υπάρχει υπερπαραγωγή.Πολλά απ' τα λαχανικά τα προβράζω τρία λεπτά. Δεν έχω καταψύξει ωμά χόρτα αλλά τσιγαριστά για χορτόπιτες έχω πάντα.Μυρωδικά απ΄όλα.
    Το αλεύρι κι εγώ στη συντήρηση το βάζω αλλά τις ζύμες ακόμη και τις ανεβατές τις καταψύχω

    ReplyDelete
  32. Έχω δυο κατάψυχτες, Και βάζω μέσα ότι βγάζω από το κήπο μου.
    Βάζω και βασιλικός, ζωμούς κρέας και λάχανων, καλαμπόκι, και πολλά αλά.
    Καλό σου σαββατοκύριακο.

    ReplyDelete
  33. γεια σου,
    εγώ πάντα κάνω προμηθειες με τα εξης
    1) σακουλάκια με ψημένες στα καρβουνα πιπεριες Φλωρίνης για να έχω για σαλάτα το χειμώνα
    2) σακουλάκια με σπανάκι ψιλοκομένο, πράσο, φρ. κρεμμύδι κ άνηθο, για σπανακόπιτες
    3) αμπελόφυλλα σε σακουλάκι των 50 φύλλων.
    4) φρέσκα φασολάκια καθαρισμένα για το μωρό
    5) ψιλκομμένο πράσο, καρότο κρεμμύδι για ζωμους
    6)το καλοκαίρι που κάνω συχνα κολοκύθια γεμιστά, κρατάω αυτό που αδειάζω από μεσα και κάνω κολοκυθοκεφτέδες. Μόλις τους ζυμώσω, τους βάζω στην κατάψυξη
    7)κάνω ζωμους... τους βάζω σε παγοθήκες, όταν παγώσουν και γίνουν παγάκια, σε σακουλάκια στην κατάψυξη
    δεν μου έρχεται κάτι άλλο
    πάντως αν είχα χώρο, θα είχα σίγουρα 2 καταψύκτες...

    ReplyDelete
  34. Δεν βαζω συχνα στην καταψυξη. Δεν εχω γενικά πολλά πραγματα στο ψυγειο, μόνο το φαγητο της ημέρας και φρουτα σαλάτες.

    Οι πιτούλες παντως φαινονται σούπερ!

    ReplyDelete
  35. Ανεράιδα, αν χωρούσε η κατάψυξή μου,θα έβαζα ΚΑΙ ολόκληρα ταψιά! Καλά κάνεις!

    Άσπα, ευχαριστούμεεεεε!

    Ξανθή! Ολόκληρος καταψύκτης μόνο γι αυτά; :-)))

    a pink dreamer χαχα! Είχα, αλλά μου την έκλεψαν!!!! χαχαχα!

    ReplyDelete
  36. Τζένη, βλέπω καλά το χειρίζεσαι το θέμα! :-) Κι εγώ ο,τι μένει εκεί το βάζω για άλλη φορά!

    Χαααααααααρτ! χαχαχαχα! Καλά που τα θυμήθηκες!!! Στη Σιβηρίααααααα! χαχα!

    Ανώνυμε/η, υπάρχουν κάτι τζελ τα οποία τα έχεις στο ψυγείο για διαστρέματα, τενοντίτιδες κλπ. Τα φέρνει συχνά η γερμανική αλυσίδα σμ.

    Vita, καλέ πώς στέλνεις κατεψυγμένα τόσο μακριά;;;
    Όλα τα λαχανικά κανονικά θέλουν ζεμάτισμα λένε πριν καταψυχθούν φρέσκα!

    ReplyDelete
  37. Ελλάδα, είσαι τυχερή που έχεις κήπο!

    My little prince, καλωσήρθες! Πολύ καλές ιδέες!

    Efi, μου δανίζεις το ψυγείο σου τους καλοκαιρινούς μήνες; :-)

    ReplyDelete
  38. εγώ δυστυχώς δεν έχω μεγάλη κατάψυξη για να μπορώ να καταψύξω πολλά πράγματα! Συνήθως αποθεκεύω περισσεύματα φαγητών και πάντα έχω ψιλοκομμένες πιπεριές κόκκινες-πράσινες-κίτρινες σε μια σακκούλα, όπως και πράσα, σέλινο, κρεμμύδι ψιλοκομμένο για να τα έχω εύκαιρα όταν τα χρειάζομαι ;)

    ReplyDelete
  39. Κική, η μικρή εμπειρία μου λέει ότι η μπεσαμέλ- η ωμή του παστίτσιου δεν παθαίνει απολύτως τίποτα στην κατάψυξη και όταν το βγάλεις γαι να το ψήσεις, απλά πετάς λίγο βουτυράκι από πάνω και δυό κουταλιές νερό και γίνεται σαν να το έκανες εκείνη τη στιγμή.
    Φιλιά

    ReplyDelete
  40. i am BIG on the use of a deep freeze - we freeze all our seasonal produce in it, i freeze muffins for kids' school lunches, kalistounia, haniotiko boureki, pastitsio, moussaka in serving size portions, papoutsaki, gemista - there is never a real of nothing fresh to eat in our house

    ReplyDelete
  41. Στο χωριό με κήπο έχουμε μία μεγάλη κατάψυξη και βάζουμε μέσα ότι περισσέψει από τον κήπο μας. Εγώ προσπαθώ να έχω πάντα χόρτα έτοιμα πλυμένα για βράσιμο. Χόρτα για σαλάτα εννοώ. Το επόμενο είναι κεφτεδάκια έτοιμα τηγανισμένα με τα οποία έχεις πάντα ένα σχεδόν έτοιμο φαγητό και μάλιστα με παραλλαγές. Αυτό που κάνω επίσης είναι το εξής: παίρνω παστό μπακαλιάρο σε ποσότητα, τον ξαλμυρίζω και τον βάζω στην κατάψυξη, οπότε έχω άλλο ένα γρήγορο φαγητό και άμα δεν έχεις πρόσβαση σε φρέσκο ψάρι είναι μία λύση. Πίτες έτοιμες ψημένες. φυσικά κέϊκ για απρόσμενες επισκέψεις για καφεδάκι. Κυδώνια και ρόδια. Κάτι άλλο που ανακάλυψα τελευταία και με διευκόλυνε πολύ. ξύσμα πορτοκαλιού και άλλων εσπεριδοειδών. Όταν τρώμε πορτοκάλι το πλένω πρώτα καλά-καλά και μετά αντί να πετάω τη φλούδα βγάζω το πολύ άσπρο τη βάζω σε κομμάτια στο μούλτι και μετά σε σακουλάκια στην κατάψυξη και έτσι έχω πάντα έτοιμο ξύσμα για τα κέϊκ μου ή στεγνώνω τη φλούδα σε λωρίδες στο καλοριφέρ βάζοντάς την πάνω σε χαρτί κουζίνας και τη βάζω στο τσάϊ μου. Σίγουρα υπάρχουν και άλλα που δεν θυμάμαι. Η κατάψυξη πάντως είναι κάτι πολύ χρήσιμο τουλάχιστον για τους εργαζόμενους.
    Βίκυ

    ReplyDelete
  42. Eve, χρήσιμα όλα! :-)

    Ρεγγίνα, αφού το έχεις δοκιμάσει, σε εμπιστευόμαστε!

    Μαρία, απ' όλα ξέρεις τι ζήλεψα ε; Τα καλιτσούνια!!!!

    Βικυ, πολύ χρήσιμες οι ιδέες σου! Φιλάκια!

    ReplyDelete
  43. έχω ενθουσιαστεί
    πάντα λάτρευα την χρήση της κατάψηξης αλλά τώρα έχω πάρει τρομερές ιδέες

    ReplyDelete
  44. Όλα αυτά τα καλούδια χωράνε. Και μακάρι να'χαμε να βάζαμε κι άλλα :-)
    Χρήσιμη ανάρτηση, πραγματικά!

    ReplyDelete
  45. My little prince, χαίρομαι που βοηθήσαμε!

    ΚitsosMitsos, μωρέ έτσι κι είχα καταψύκτη...Thanks!

    ReplyDelete
  46. Εμείς τον καταψύκτη τον χρησιμοποιούμε κατά κόρον από τότε που ήρθαν τα παιδιά (3 τον αριθμό) γιατί έχουμε θείους με κοπάδια οπότε όταν σφάζουν κότες, μοσχάρια ή αιγοπρόβατα καταλαβαίνετε ότι γεμίζει εντελώς και έχουμε για αρκετούς μήνες. Που αλλού να βρεις το φρέσκο. Αναλυτικότερα, σας αντιγράφω τον πίνακα περιεχομένων του καταψύκτη αυτή τη στιγμή:
    Καλαμπόκι βρασμένο
    Ψωμί αγοραστό για κεφτέδες
    Φασολάκια
    Κατσικι (1 μπούτι και παιδάκια)
    Φράουλες ψιλοκομμένες για milkshake μες στο χειμώνα
    Αρακά
    Σακουλάκι με μελάνι σουπιάς! (του συζύγου πατέντες!)
    αγκινάρες
    Αγκιναρόπιτα
    γαρίδες
    Κολοκυθανθούς γεμιστούς με ρύζι
    Ψάρια που παίρνουμε κάθε Παρασκευή για την εβδομάδα.
    1 Κότα
    Αυτά υπάρχουν αυτή τη στιγμή αλλά κατά καιρούς έχει μπει οτιδήποτε. Α! Εγώ λαχανικά (φασολάκια, μπάμιες, αρακά) δεν τα ζεματάω καθόλου. Καθάρισμα, πλύσιμο (τις μπάμιες και στο ξύδι) στέγνωμα και κατάψυξη. Είναι λάθος? Αν ναι, γιατί?

    ReplyDelete
  47. Ανώνυμη, κι εγώ για τα λαχανικά το είχα διαβάσει, αλλά το λόγο δεν το θυμάμαι... Αν ξέρει κάποιος, ας μας πει! Γκούγκλαρέ το μήπως σου βγάλει τίποτα. Ευχαριστούμε γιια τις ιδέες!

    ReplyDelete
  48. Δεν είμαι πια ανώνυμη... χαχαχα! Λοιπον το γκουγκλαρα όπως με συμβούλεψες και βρήκα το εξής: Το ζεμάτισμα είναισημαντικό, γιατί εξασφαλίζει το άρωμα, το χρώμα και τις Θρεπτικές ιδιότητες τωνλαχανικών.
    Βέβαια δεν το αιτιολογεί αλλά θα το βρω κάποια στγμή και θα ενημερώσω...

    ReplyDelete
  49. Εγώ καταψύχω ό,τι έχω περίσσευμα από λαχανικά, τα περισσότερα κομμένα σε κομμάτια, και τα κολοκυθάκια τριμμένα μαζί με καρότα και ό,τι άλλο μου βρίσκεται - μετά τα χρησιμοποιώ σε σούπες ή σε σάλτσες.

    ReplyDelete
  50. Φιερούλα, διαβαζω κατι σχετικο τελευταια και αν λεει κατι παραπανω θα σου πω!

    Σοφια, άψογα κάνεις!

    ReplyDelete
  51. Εκτός από όλα αυτά τα ωραία που είπατε δοκιμάστε να βάλετε ζύμη έτοιμη για κουλουράκια σε μερίδες και θα έχετε πάντα φρεσκοψημένα κουλουράκια για τον καφέ και το τσάι... Καθώς και έτοιμη ζύμη για ψωμί σε φραντζόλες...
    http://bourodimos.blogspot.com/2010/10/frozen-cookies-idea.html

    ReplyDelete
  52. Bourbour ευχαριστούμε για το τιπ! Δεν εχω καταψύξει ποτέ ζύμη για κουλουράκια!

    ReplyDelete
  53. Μπορείτε θαυμάσια να καταψύξετε μουσακά και παστίτσιο έτοιμα στο ταψί
    δεν παθαίνουν τίποτα,τα βγάζω και τα ψήνω κατευθείαν.Έχω ψήσει μουσακά τον
    Μάρτη απ το καλοκαίρι,μόνο γεμιστά δεν έχω καταψύξει,ξέρετε κάτι;

    ReplyDelete
  54. Ρώτα τη Μαρία εδώ μήπως σε βοηθήσει!
    http://www.organicallycooked.com/search?updated-max=2011-09-20T08%3A06%3A00%2B03%3A00&max-results=20

    ReplyDelete
  55. Εγώ εκτός από μαϊντανό καταψύχω και δυόσμο λίγο καιρό τώρα, όμως σαν να μαυρίζει κάπως. Εσύ έχεις καταψύξει δυόσμο;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν θυμάμαι να έχω καταψύξει δυόσμο...Τουλάχιστον όχι τα τελευταία χρόνια.

      Delete
    2. Εγώ εκτός από όλα αυτά που έχουν αναφερθεί, βάζω στην κατάψυξη και τον καφέ! διατηρεί το άρωμά του.Βέβαια πάντα κλεισμένο αεροστεγώς.Επίσης πλένω και καθαρίζω πιπεριές για γεμιστά, τις στεγνώνω και όταν τις χρειαστώ τις γεμίζω παγωμένες.Βάζω και ολόκληρο λάχανο κι όταν θέλω να κάνω λαχανοντολμάδες..το αφήνω να ξεπαγώσει και δε χρειάζεται να το ζεματίσω, είναι έτοιμο να τυλίξω τους λαχανοντολμάδες μου!!Απ ότι έχω διαπιστώσει, ρύζι, πατάτες, μακαρόνια μαγειρεμένα..εμένα προσωπικά δε μ αρέσουν.Το ρύζι ειδικά γίνεται σα χώμα.Καταψύχω και τσουρέκια,σοκολατόπιτα (σε μερίδες).Τελικά όλες-οι έχουμε πολύ καλές ιδέες, απ ότι διαβάζω... και διαπιστώνω πως λίγα πράγματα δεν καταψύχονται.

      Delete
    3. Ωραίες ιδέες! Ευχαριστούμε!

      Delete
  56. χαιρετω ονομαζομαι Ασπασια και με τον αντρα μου το θεμα της καταψυξης το δουλευουμε πολυ, μενουμε επαρχεια εχουμε τον κηπο μας και τις κοτουλες μας συνεπως περα απο το φρεσκο σπιτικο αλανιαρικο κοτοπουλο και φυσικα τα αγοραστα κρεατα ντοπια η οχι στον καταψυκτη που αγορασαμε πριν απο ενα χρονο βαζουμε οτι καλο μπορουμε να φτιαξουμε στο κηπο μας.
    Αυτή την στιγμη εχουμε απο λαχανικα:φασολακι πλατι και αμπελοφασουλα (ή πιχες), μπαμια απλως πλυμενη και καθαρισμενη (δεν εχουμε προβλημα με την μιξα ουτε και μου βγαινει στο μαγειρεμα, ετσι δεν την πειραζω)σε μεριδες αναμεικτα λαχανικια γαι ριζοτο, πιπεριες κομμενες και ακοπες, μελιτζανες σε φετες γαι μαγειρεμα ή τηγάνι, κολοκυθακι κομμενο μεριδε, καροτα κομμενα, παντζαρια καλαμποκι ολοκληρο, ντοματα χυμο, κρεμμυδι ξερο και φρεσκο σκορδο, σπανακι χορτα αγρια.
    απο φρουτα μονο λεμονια ολοκληρα εχω δοκιμασει (αλλα προτειμω μετα απο τι ειδα να αποθηκευω τον χυμο) και ξεχωριστα τις λεμονοκουπες για μαρμελαδα και το ξησμα το ξερενω τον χειμωνα στην σομπα και στο καλοριφερ γινεται και το αποθηκευω σε βαζακια, δεν χαλαει δοκιμαστετο και την ιδια διαδικασια και για το πορτοκαλι και το μανταρινι
    απο χυμους: κρασι και μουστο κομμενο και γαλα (ειτε αγελαδινο απο χαρτο κουτι ειτε απο φρεσκο κατσικισιο ή προβειο)χυμους και ανψυκτηκα(τα πλαστικα μπουκαλια δεν σπανε παραμορφονοντε τα μεταλλικα σου κανουν την καταψυξη αγνωριστη) γενικα
    αλαντικα και τυροκομικα χωρις κανενα προβλημα,
    ζημες γαι κουλουρακια λιγο προζυμακι απο μαγιά
    ετειμα αψητα ταψια γεμιστων ζωμους και και φετος θα δοκιμασω γεμιστα κολοκιθια και παπουτσακια(ψαχνοντας γαι να μαθω αν συντηρειται η μπεσαμε βρηκα το σαϊτ)
    μυροδικα : μαιντανο ανοιθο διοσμο
    αλλα παγοκυστεις για διαστεμματα
    μου αρεσε η ειδεα της αλοης θα το κανω !!!!!!!!!!
    γαι μας η αγορατου καταψυκτη ηταν μια επενδυση που θελαμε να κανουμε γιανα διασφαλησουμε οτι το παιδακιμας θα μπορουσε να εχει καλης ποιοτητας τροφημα αλλα και οικονομιας ζουμε 5 ατομα μαζι.
    παιδια ποσταρετε και αλλες φρεσκοκατεψυγμενες ιδεες σας πολυ χρησημα ολα αυτα
    Κηκη ευχαριστω για την φιλιξενια Ασπασια

    ReplyDelete
  57. το e mail μου ειναι artemia_rotifer@hotmail.com ασπασια

    ReplyDelete
  58. Ευχαριστούμε για τις συμβουλές!

    ReplyDelete
  59. Καλησπερα κι απο εμενα και καλο Μηνα ειμαι κι εγω υπερ της καταψυξης εχω 2 μεγαλους καταψυκτες τους οποιους σχεδον δεν αδειαζουν ποτε γιατι παντα κατι νεο θα βρεθει στο δρομο μου για να το συμπληρωσω...Εγω ζυμωνω πολυ λα τα ζυμωτα μου λοιπον τα αποθηκευω στην καταψυξη και οποτε ζητησουν τα παιδια απλα τα ξεπαγωνω πχ( κρουασαν καλιτσουνια ανεβατα κουλουρια ανεβατα τσουρεκια γεμιστα με σοκολατα η σκετα, τυροπιτες ζαμπονοτυροπιτες πυροσκι και ολα αυτα τα πρωινα) απο λαχανικα βαζω απο ολα ειτε ψημενα ειτε φρεσκα συνιθως παω μια φορα το μηνα στην λαικη αγορα και παιρνω απο ολα ( απο χορταρικα μαιντανο και τα σχετικα απο λαχανικα φασολακια μπαμιες κεντανε και παλι τα σχετικα το μονο που εμενα προσωπικα δεν μου αρεσει να εχω στην καταψυξη ειναι τα φρουτα γιατι αλιονονται οι γευσεις τους.
    Απο κρεατικα βαζω τα παντα μαγειρεμενα και οχι κανω λουκανικα απακια κοιλιτσες κοκκινιστες και γαρδουμακια και κραταω και κρεας το οποιο το εχω για φουρνο η για σχαρα.
    Αυριο για την τοφοδοσια της καταψυξης μου εχω σπιτικη πιτσα και πιτες γεμιστες με μπιφτεκι και διαφορα τυρια...
    επισης αποθηκευω χοχλιους μουστο προζυμι ψωμι τραχανα γιατι ο αντρας μου ειναι απο τρικαλα και εκει τον τρωνε πολυ. Ακομα και πατατες οταν ειναι η εποχη τους τις καθαριζω τις κοβω τις περναω για 2 λεπτα απο το τηγανι και επειτα τις αφηνω να κρυωσουν και να στραγγισουν και τις βαζω και αυτες καταψυξη... ευτυχως εδω στην κρητη εχουμε αρκετα πραγματα που μπορουμε να βαλουμε ακομα και τυρι και ζαμπον απο το σουπερ μαρκετ το βγαζω σε 4-5 φετες και μετα αφου γραψω ημερομηνιες τα βαζω κι αυτα στην καταψυξη , επισης σαν νησι εδω εχουμε και αφθονια στο ψαρι οποτε με καθε ευκαιρια που βρισκω καλο ψαρι καθαριζετε σχολαστικα και μπαινει και αυτο παρεα με τα κοτοπουλακια και τις κατσικουλες .... η αποψυξη ειναι το θεμα να γινει σωστα ποτε δεν ξεπαγωνω βιαια τα τροφημα γιατι το λιγοτερο που μπορουν να παθουν ειναι να χασουν τις γευσεις τους και το περισσοτερο να προκαλεσουν τροφικη δηλτηριαση.... π.χ αυγο ομω οπως ασπραδι η κροκο μην αποθηκευσετε ποτε γιατι στο ξεπαγωμα αποκτα μυκητες και στην γνωστη σε ολους μας σαλμονελα... αυτα εχω ξεχασει αρκετα το ξερω απλα η καταψυξη στις εποχες που διανοιουμε και απο την δυσκολη θεση θα μας βγαλει σε ενα οικονομικο προβλημα και ασπροπρωσοπους σε μια ξαφνικη επισκεψη.... με εκτιμηση Μαρια κρητη

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μαρία,πάρα πολύ χρήσιμες πληροφορίες! Ευχαριστούμε!

      Delete
  60. Μαρία απ την όμορφη Κρήτη. Διάβασα αυτά πού έγραψες για την κατάψυξη και θέλω να σε ρωτήσω...τα πιροσκί πως τα βάζεις στην κατάψυξη, ωμά η πρώτα τα τηγανίζεις? Ευχαριστώ! !

    ReplyDelete
  61. Πολύ ωραίες ιδέες κορίτσια!! Δυστυχώς η κατάψυξή μου είναι μικρή και δεν μπορώ να καταψύξω όσα θα ήθελα...Έχω μια ερώτηση για τα γεμιστά (χωρίς κιμά). Αν τα γεμίσω και τα καταψύξω πειράζει?Παθαίνει τίποτα το άψητο ρύζι στην κατάψυξη??

    ReplyDelete
  62. Δεν νομίζω πως θα πάθει κάτι το άψητο ρύζι στην κατάψυξη...

    ReplyDelete
  63. καλησπέρα.ψαρόσουπα με αλεσμένα λαχανικά και ελάχιστο ρύζι καταψύχεται;
    ευχαριστω

    ReplyDelete
  64. Καλησπερα και καλη σαρακοστη!
    Μπορουμε να αποθηκευσουμε ταραμοσαλατα στην καταψυξη;και αν ναι, για ποσο καιρο;Πχ μπορουμε μεχρι τη μεγαλη εβδομαδα;
    Εννοω την ταραμοσαλατα με ψωμι και οχι με πατατες.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Επίσης!
      Δεν το έχω κάνει, αλλά θα το έκανα άνετα μέχρι το Πάσχα!

      Delete
  65. βρε κοριτσια τους λαχανοντολμαδες να τους βρασω πριν τους βαλω καταψυξη ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Προσοχή στο ρύζι, γιατί όσες φορές έβαλα το πέταξα...

      Delete