Wednesday, October 27, 2010

H Μανουσίνα, Η Martha Stewart και τα cup cakes

Φέτος, με τα παιχνιδάκια, τα κουίζ και τους διαγωνισμούς στα μπλογκς, έχω κερδίσει μερικά δωράκια. Με τόσα μπλογκς που είμαστε πια, όλοι έχουμε μεγάλη πιθανότητα κάποια στιγμή να κερδίσουμε. Στν αρχή της χρονιάς, κέρδισα μια φόρμα σε σχήμα καρδιάς από τη Λιζ. Μετά, ένα βιβλίο στην Πέννυ. Και τώρα τελευταία, το βιβλίο της Μάρθα Στιούαρτ από τη Μανουσίνα. Περιττό να σας πω πόσο έχω ενθουσιαστεί με το βιβλίο. Είναι ένα βιβλίο με πάρα πολλές συνταγές, ιδέες, προτάσεις. Το συνιστώ αν δεν το έχετε.

Ήμουν σε δίλημμα αν θα πρέπει να βάλω τη συνταγή, επειδή είναι μέσα στο βιβλίο, αλλά σκέφτομαι ότι έτσι κι αλλιώς, συνδύασα 2 συνταγές για να τη φτιάξω. Σε μερικές συνταγές, αναφέρονται υλικά που δεν βρίσκεις συχνά στην Ελλάδα ή στην επαρχία, όμως αυτό δεν πρέπει να πτοεί κανέναν, γιατί για όλα υπάρχει λύση και υποκατάστατο. Για παράδειγμα, αναφέρεται το cake flour, που εμείς δεν χρησιμοποιούμε, αλλά μπορεί κάποιος να το φτιάξει άνετα με αλεύρι για όλες τις χρήσεις και corn flour.

Ψάχνοντας τι να φτιάξω, κατέληξα σε μια απλή συνταγή που όλα τα υλικά είναι εύκολο να τα βρει κανείς. Βγαίνουν 18 cup cakes και ομολογώ, ότι είναι τα πιο αφράτα κεκάκια που έχω φάει ποτέ και παρόλο που τα έχω κάνει από το Σάββατο, ακόμα είναι αφράτα και μαλακά σαν φρέσκα.

Chocolate cup cakes
Υλικά για 18 κεκάκια
1 1/2 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις
3/4 κούπας κακάο
1 1/2 κούπα ζάχαρη
1 1/2 κ. γ. σόδα
3/4 κ. γ. μπέικιν πάουνερ
3/4 κ. γ. αλάτι
2 μεγάλα αυγά
3/4 κούπας ξινόγαλο*
3 κ. σ. σπορέλαιο
1 κ. γ. εκχύλισμα βανίλιας
3/4 κούπας ζεστό νερό

Για το στόλισμα*
170 γρ. ανάλατο βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
2 κούπες άχνη ζάχαρη
1/4 κ. γ. εκχύλισμα βανίλιας

Εκτέλεση
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 175 βαθμούς και στρώνουμε χαρτάκια σε ταψί για μάφινς.
Μέσα σε ένα μπωλ ανακατεύουμε το αλεύρι, κακάο, ζάχαρη, αλάτι, σόδα, μπέικιν πάουντερ.
Προσθέτουμε στο κέντρο τα αυγά, το ξινόγαλο, το λάδι, το εκχύλισμα και το νερό.
Χτυπάμε για μερικά λεπτά με το μίξερ, μέχρι να ενωθούν όλα τα υλικά. Το μίγμα θα είναι αρκετά αραιό. Μην σας ανησυχήσει.
Μοιράζουμε το μίγμα στα χαρτάκια και γεμίζουμε κατά τα 2/3. Βγαίνουν 18 κεκάκια, οπότε θα χρειαστεί να ξαναγεμίσετε το ταψί.
Ψήνουμε για 20 λεπτά, ενώ δοκιμάζουμε με ένα μαχαίρι ή σουβλάκι αν βγαίνει καθαρό.

Για το στόλισμα, χρησιμοποίησα ένα απλό frosting βανίλιας και όχι την βουτυρόκρεμα που πρότεινε, για μεγαλύτερη ευκολία.
Έτσι, έκανα τη μισή συνταγή από το frosting που έλεγε, γιατί οι 4 κούπες που έβγαινε, μου φάνηκαν πολλές. Οπότε...

Χτυπάμε το βούτυρο μέχρι να ασπρίσει για 2-3 λεπτά.
Προσθέτουμε τη ζάχαρη σε χαμηλή ταχύτητα, χτυπάμε για λίγα λεπτά και τέλος προσθέτουμε τη βανίλια.

Στολίζουμε με κορνέ τα κεκάκια αφού έχουν κρυώσει εντελώς. Φυλάμε στο ψυγείο και όταν θέλουμε να σερβίρουμε, τα βγάζουμε λίγο νωρίτερα για να έρθουν σε θερμοκρασία δωματίου. Μένουν φρέσκα για μέρες!

Tip:
Αν δεν έχετε ξινόγαλο, κάνετε το εξής: ανακατέψτε 3/4 κούπας γάλα, με 3/4 κ. σ. ξίδι ή λεμόνι και χρησιμοποιήστε το μετά από 5 λεπτά.

Το ποστ αφιερώνεται φυσικά στη Μανουσίνα για το καταπληκτικό βιβλίο που μου έστειλε! Μανουσίνα, ευχαριστώ!

35 comments:

  1. Kiki, ta cupcakes eginan telia! Thelo na fao to icing prota ke meta to keik.

    ReplyDelete
  2. Σαν ζωγραφιά μου φαίνονται!
    Θα τα δοκιμάσω το γρηγορότερο!

    ReplyDelete
  3. Γεια στα χέρια σου Κική!!
    Κέντησες πάλι στη μικρή -θαυματουργή- κουζίνα σου!!!!
    Φιλιά
    Καλημέρα

    ReplyDelete
  4. Το κακό με αυτά τα κεκάκια είναι ότι είναι μικρά και σε ξεγελάνε. Αρχίζεις και τρως και στο τέλος καταλαβαίνεις ότι έχεις φάει περισσότερο απ'όσο θα έπρεπε. Πολύ νόστιμα.

    ReplyDelete
  5. Αυτά ειναι cupcakes!!!!! Καλά εκανες Κική μου κι εβαλες την συνταγή ,γιατ οσους δεν εχουν το βιβλίο!!!Το frosting βουτύρου,δεν το φτιάχνω γιατί ειναι ιδιαίτερα γλυκό, οπότε αυτό της βανίλιας μια χαρά ειναι....
    Φιλάκια

    ReplyDelete
  6. Εγώ τώρα γιατί να πίνω το καφεδάκι μου σκέτο και να τα βλέπω, ε?
    Φανταστικά φαίνονται και το ντεκόρ λέει τρελά....
    Καλημέρα!

    ReplyDelete
  7. Εγώ έχω το βιβλιο της για μπισκότα και είναι εξαιρετικό, οπότε φαντάζομαι ότι και αυτό θα είναι αντίστοιχο! Οι φωτογραφίες σου πάλι τρελά ληγουρευτικές! Καλά, δε μας λυπάσαι καθόλου; Χιχι!!

    Τρελοτουρίστρια

    ReplyDelete
  8. Deli,πές μου τι πιάνεις με τα χεράκια σου και δεν γίνονται τέλεια!
    Λαχταριστά είναι!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  9. Αμάν !!!!!!!!!
    Έρχομαι αμέσως να φάω και εγώ τα Chocolate cup cakes.

    ReplyDelete
  10. Έχεις κερδίσει τρεις φορές; Σα δε ντρέπεσαι:))
    Πολύ λαχταριστά τα κεκάκια σου Κικίτσα!

    ReplyDelete
  11. H Martha katektise thn Ellada! Sto diadiktio na deis ti thrauseis kanei! vlepe marthastewart.com

    ReplyDelete
  12. Eίμαι φαν της Μάρθας αλλά και της Μπέτυ Κρόκερ! Θα πάρω ένα γιατί μόλις έφτιαξα καφεδάκι!

    ReplyDelete
  13. Tέλειααααααααααααααααααααααααααα!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  14. Κι εγώ θα πάρω που δεν τρώω γλυκά!!
    Τυχερή όλο κερδίζεις!!

    ReplyDelete
  15. Περίσσεψε κανένα ή να φτιάξω εγώ άλλα?
    Ωραία τα στολισες Κική.
    Αντε πάντα τυχη να έχεις :)
    Φιλιά

    ReplyDelete
  16. Πήτερ κι εγώ από το icing ξεκινούσα ;-)

    Αγγελική, όταν θα περιμένεις κόσμο! :-)

    Γιώργο ευχαριστώωωω!

    Κατερίνα, άσε...Και είναι νόστιμα τα άτιμα!

    ReplyDelete
  17. Ριρή, κι αυτό το φρόστιν είναι πολύ γλυκό (και πολύ παχυντικό)! :-)

    Εφη, να στείλω;;; χαχα!

    Τρελοτουρίστρια, ναι καλά! Κάνε με τώρα να πάρω και το βιβλίο για μπισκότα!!! χαχα!

    Ελένη ευχαριστώωωω!

    ReplyDelete
  18. Ελλάδα έλα!

    Ανώνυμε αμα είναι καλή, γιατί όχι;

    Λία, αυτή δεν την ξέρω, όπως δεν ήξερα και τη Στιούαρτ μέχρι πέυσι! Θα ψάξω να δω τι κάνει!

    Μάγδα θενκς!

    ReplyDelete
  19. Ξανθή, φτύσε με! χαχα!

    Μάριον είναι ένα ακόμα στο ψυγείο!!!
    Να βάλω;

    ReplyDelete
  20. mmmmmmmmm.......delicious!!!!
    ξετρελαθηκα!!!!
    καλωs σε βρηκα!!!!

    ReplyDelete
  21. Τέλειες φωτογραφίες και τέλεια κεκάκια!
    Συφωνώ με τη Λίλα είμαι φαν και των δυο κι εγω!

    ReplyDelete
  22. Κική τα cupcakes σου είναι εκπληκτικά! Το icing φαίνεται πολύ αφράτο και έκανες τέλεια δουλειά με το κορνέ! Η Martha Stewart μου αρέσει πολύ, έχω το βιβλίο της με cookies κι έχει βγει πολύ καλό. Περιμένουμε στο μέλλον κι άλλες συνταγές από το βιβλίο με τα cupcakes!
    Γιατί είχες ενδοιασμούς να βάλεις τη συνταγή; Από τη στιγμή που αναφέρεις την πηγή είναι απολύτως αποδεκτό. Αν είχες και κάποιο link για το βιβλίο ακόμα καλύτερα.
    Μάγδα

    ReplyDelete
  23. Μου άνοιξες την όρεξη ΠΑΛΙ!!!
    Τι θα κάνω με σένα;
    Νοιώθω..υποχρεωμένη να το δοκιμάσω (και..)αυτό..!

    ReplyDelete
  24. Σε ευχαριστώ πολύ Κική μου!!!!! Υπέροχα φαίνονται!! μόνο διαφήμιση της κάνεις με το να φτιάχνεις και να ανεβάζεις συνταγή της....
    Φιλάκια πολλά
    Καλό ΠΣΚ

    ReplyDelete
  25. Υπέροχα φαίνονται!! Με διευκολύνεις τώρα που πλησιάζουν οι γιορτές των παιδιών μου και θέλω κι εγώ να τους φτιάξω καπ κέικς για το σχολείο. Ευχαριστώ και πάντα τύχη!!!!

    ReplyDelete
  26. τέλεια τα έφτιαξες!
    το στόλισμα τους είναι τόσο όμορφο μες την απλότητά του!
    μπράβο Κικίτσα, ζωγράφισες πάλι!

    ReplyDelete
  27. Μαρία καλωσήρθες! Ευχαριστώ!

    Γιάννη ευχαριστώ!

    Taste advisor ευχαριστω! :-)

    Μάγδα ευχαριστώ. Συμπλήρωσα και το λινκ :-)

    ReplyDelete
  28. Ρεγγίνα, δεν πταίω, δεν πταίω!!! :-)))

    Μανουσίνα, εγώ σ' ευχαριστώ για το υπέροχο βιβλίο!

    Ανεράιδα σκεφτόμουν ότι ειναι πολύ όμορφα για παιδικά πάρτυ!

    Μπέττυ ευχαριστώ! :-)

    ReplyDelete
  29. Ωραίο το βιβλίο, αλλά έχει και πολλές συνταγές στο site της για όσους δεν το έχουν. Τα κεκάκια σου φαίνονται υπέροχα! Πάντως ξινόγαλο βρίσκει κανείς πια παντού. Είναι το γνωστό Αριάνι.

    ReplyDelete
  30. Δεν θέλω να το μάθω. Να το φάω θέλω!
    ΄Αριστα, κι όπως λένε στο fb πολλά like!
    Νένα

    ReplyDelete
  31. Καλο μηνα και καλη εβδομαδα να εχεις.Τα cup cakes σου σκετη γλυκα.

    ReplyDelete
  32. Ιωάννα, πρόσεξα κι εγώ ότι έχει πολλές συνταγές και μάλιστα από το βιβλίο. Το ξινόγαλο, μέχρι πριν κανα δυο χρόνια, εδώ δεν το έφερναν. Πάντως είναι ωραίο! Σε περίπτωση που δεν βρίσκουμε, απλώς πρότεινα λύση.

    Νουνού, αυτή την ατάκα τη λέγαμε στο καμπ! χαχα!

    Δημιουργία ευχαριστώ! Επίσης!

    ReplyDelete
  33. Γεια σου Κική!Έρχομαι για δεύτερη φορά να πάρω την ίδια συνταγή...Την πρώτη φορά ήταν η δοκιμή...Τι δοκιμή δηλαδή..δεν έμεινε ούτε ψίχουλο!!!Με την σίγουρη επιτυχία της πρώτης φοράς, παίρνω την συνταγή για δεύτερη φορά και σου λέω ότι απλά είναι ΤΕΛΕΙΑ!!!!Φιλιά!

    ReplyDelete
  34. Λαμπρινή χαίρομαι! Καλημέρα!

    ReplyDelete