Monday, September 28, 2009

Μακαρόνια με κιμά

Πολλοί τα λατρεύουν. Τα παιδιά τα αγαπούν. Εγώ πάλι δεν είμαι φανατική. Το έχω ξαναπεί. Περισσότερο μου αρέσουν οι μακαρονάδες με λαχανικά ή οι περίεργες μακαρονάδες τέλος πάντων. Παρόλα αυτά, αν και όταν τα τρώω, μια και είναι πολύ θερμιδοφόρο φαγητό, τα προτιμώ με πολλή ντομάτα. Άλλοι δεν θέλουν σχεδόν καθόλου. Γούστα είναι αυτά. Εγώ σας προτείνω την εκδοχή που λατρεύει η οικογένεια.

Μακαρόνια με κιμά
Υλικά
1 κιλό κιμάς
1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
1/2 ποτήρι κρασιού κρασί
1-2 κουτιά ντοματάκια ψιλοκομμένα ή 2 κουτ. σούπας πάστα ντομάτας
1 κουτ. σούπας ξερό μαϊντανό ή μισό ματσάκι φρέσκο ψιλοκομμένο
1 ξύλο κανέλλας
1 πρέζα γαρίφαλο
προαιρετικά:1 κύβο λαχανικών ΒΙΟ ή 1 κ.σ. αρωματικό αλάτι

Εκτέλεση
Τσιγαρίζουμε τον κιμά χωρίς απαραίτητα να προσθέσουμε λάδι.
Προσθέτουμε το κρεμμύδι, γυρίζουμε κι αυτό μαζί.
Σβήνουμε με κρασί.
Προσθέτουμε ντομάτα, κανέλλογαρίφαλα, μαϊντανό, κύβο (ή αλάτι) και νερό να τον καλύπτει.
Βράζουμε για 25-30 λεπτά σε χύτρα ή διπλάσιο χρόνο σε κανονική κατσαρόλα.

Tip:
Η ποσότητα είναι μεγάλη. Αν δε θέλουμε να κάνουμε τόσο πολύ, βάζουμε το μισό κιμά, μειώνοντας και τα απαραίτητα υλικά. Προσωπικά θα μείωνα μόνο την ποσότητα της ντομάτας και του αλατιού). Φυλάμε τον υπόλοιπο σε μεταλλικά μπωλάκια στην κατάψυξη για επόμενες δόσεις, ή όλο μαζί σε μπωλ για να τον χρησιμοποιήσουμε άλλη φορά.

Όπως είπα και πριν, η ποσότητα είναι μεγάλη. Είναι ιδανική όμως για παστίτσιο ή μουσακά για μέτριο ταψί. Το ποστάκι δεν έχει ενδιαφέρον από άποψη πρωτοτυπίας, αλλά είναι φαγητό all times classic και πρέπει να υπάρχει εδώ μέσα, όπως επίσης επειδή στο μέλλον θα βάλω συνταγές με κιμά.

Η προσθήκη κανέλλας και γαρίφαλου έχει οφέλη για τον οργανισμό. Η κανέλλα είναι θερμαντική, τονωτική του κυκλοφοριακού και του πεπτικού συστήματος, έχει αντιοξειδωτική και αντιδιαβητική δράση. Μαζί με το γαρίφαλο έχουν αντιμικροβιακή, χωνευτική και αντιβακτηριδιακή δράση. Το γαρίφαλο έχει ιδιότητες αντιμικροβιακές, αντιφλεγμονώδεις και αναλγητικές. Μια πρέζα στο φαγητό μας, αρκεί για να δώσει νοστιμιά και οφέλη!

Καλή εβδομάδα!

Ξέχασα! Το φτιάχνουμε και το τρώμε τραγουδώντας
"θα σου φτιάξω μακαρόνια με κιμά για να φας¨, κατά προτίμηση ουρλιάζοντας παράλληλα: Σάκηηηηηηηηηηηηηηηη!!!!

32 comments:

  1. Έτσι περίπου τα έφτιαξα κι εγώ τις προάλλες (τη μία και μοναδική φορά που έφτιαξα μακαρόνια με κιμά) και έγιναν πολύ ωραία. Δεν το ήξερα ότι η κανέλλα έχει τέτοιες καλές ιδιότητες. Μάλλον πρέπει να αρχίσω να τη χρησιμοποιώ περισσότερο!

    ReplyDelete
  2. Αυτό το στυλ μακαρονάδας, στα Ελληνικά, το λένε "Μπολονέζ", όπως έλεγε και η Θεία Λούλα.
    Τον κυμά τον προτιμώ χωρίς κανελλογαρύφαλο και στο βράσιμο του συνεχίζω με κρασί, χωρις νερό.
    Και χωρις πλαστικούς κύβους, έστω και ΒΙΟ.
    Καλή σου μέρα και καλημέρα και σε αυτόν τον Σάκηηηηη, όπως λες. Συγγενής σου φαίνεται ότι είναι και του αρέσουν τα ζυμαρικά.....

    ReplyDelete
  3. Θα πάρω ένα πιατάκι για το γιόκα μου που τα λατρεύει! Όσο για την ποσότητα εξαρτάται από το ποιός τρώει, εμένα το λιονταράκι μου 1 κιλό κρέας το θέλει για ορεκτικό! Καλή εβδομάδα να έχουμε!

    ReplyDelete
  4. Το λατρεμένο πιάτο του Ευθύμη (ο μικρός μου γιος)!!
    Κι εγώ δε λέω όχι :)
    Φιλιά
    Καλημέρα Κική και καλή εβδομάδα

    ReplyDelete
  5. εγω θα κρατησω την ιαχη στο τελος...
    Σακηηηηηηηηηη!
    καλημερα,καλη βδομαδα κικη μου!
    :-)

    ReplyDelete
  6. Για να δοκιμάσω τη συνταγή σου να δω τι θα μου πει η κόρη μου που ενώ της αρέσει αυτό το φαγητό με κατηγορεί ότι δεν το κάνω καλό! Φιλιά Κική μου, καλή βδομάδα!

    ReplyDelete
  7. Κοίτα να δεις! Ποτέ δεν περίμενα να διαβάσω μια συνταγή για μακαρόνια με κιμά! Λοιπόν, εκτός από τόσα άλλα το ωραίο μπλογκάκι σου έχει τον τρόπο του να είναι ΚΑΙ πρωτότυπο

    ReplyDelete
  8. Εγώ πάλι το λατρεύω το φαγητό αυτό και μου αρέσει που το έβαλες. Εξάλλου ένα μπλογκ το διαβάζουν πολλοί και αρκετές φορές και αρχάριοι. Η δική μου εκδοχή διαφέρει από τη δική σου στο ότι δε βάζω μαϊντανό και προσθέτω μοσχοκάρυδο.

    ReplyDelete
  9. Κική καλή εβδομάδα!
    Ενα φαγητό που το τρώει όλη η οικογένεια και που το κάνω τουλάχιστο μία φορά στις 10 μέρες.
    Εγω ρίχνω στον κιμά ένα ψιλοκομμένο καρότο και μία σκελίδα σκόρδο...γίνεται πολύ πικάντικό!
    Φιλιά

    ReplyDelete
  10. Κι εγώ σαν τη Δήμητρα το κάνω με καρότο με το μαϊντανό δεν έχω και πολύ καλές σχέσεις με τα μπαχαρικά δε δεν έχουν καλές σχέσεις οι υπόλοιποι, όπως κι αν είναι όμως είναι αγαπημένο φαγητό.
    Καλή εβδομάδα!!

    ReplyDelete
  11. στο δικό μας σπιτι, καμμία ποσότητα δεν ειναι αρκετή Κική μου :))
    βεβαίως κλασσικό και αγαπημένο επισης.

    ούτε εγώ το προτιμώ με κιμα, αλλά τα παιδιά τρελλαίνονται
    (πως τρελλαίνομαι εγώ για τον Sakis; ε, έτσι! :)))

    ReplyDelete
  12. Σοφία, χαχα! Το θυμάμαι που το έλεγες!
    Όσο για την κανέλλα έχει και άλλες!

    Δύσπιστε, μπολονέζ σε άψογα ελληνικά! χεχε! Για τους κύβους, ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει ό,τι θέλει. Ακόμα και δικούς τους κύβους (ζωμό) λαχανικών. Όσο για τον Σάκη(ς), κάτσε να μπει γυναίκα εδώ μέσα και θα δεις ποιος είναι...

    Λίλα, αν μιλάμε για αντρικές μερίδες, τότε ναι 1 κιλό είναι καλά! χαχα!

    Γιώργο, μα υπάρχει κάποιος που να μην του αρέσει (εκτός από μένα, χεχε).

    Εύα (να η 1η γυναίκα που λέγαμε), άντε επιτέλους να με καταλάβει κάποια τι εννοώ!!! χαχα!

    Μαρία, δοκίμασε και πες μου! Εμένα τα παιδιά μου τα θέλουν με πολλή ντομάτα!

    Διονύση!!!! Κάτσε καλααααααααααααά!

    Ρένα και το μοσχοκάρυδο μ΄αρέσειιι!

    Δήμητρα, πολύ συχνά ρίχνω καρότο και σκόρδο κι εγώ!

    Ξανθή, κι όμως κάνουν τόσο καλό! Κρίμα!

    Μαριλένα, μακαρόνια και Σάκης! Χαχα!

    ReplyDelete
  13. ΜΟΥ ΑΝΟΙΞΕΣ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ ΤΩΡΑ . ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΤΑΚΤΙΚΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΜΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΓΙΟΚΑΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΑΡΟΝΑΣ. ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΠΡΟΣΘΕΤΩ ΟΤΑΝ ΕΧΩ ΛΙΓΟ ΚΑΡΟΤΟ-ΠΙΠΕΡΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ-ΚΟΚΚΙΝΗ ΨΙΛΟΚΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΝΕΙ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΓΕΥΣΗ. ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙΣ

    ReplyDelete
  14. Ράνια (η γνωστή;) κι εγώ βάζω λαχανικά κατά καιρούς, ειδικά το καλοκαίρι και ειδικά αν τον βάλω σε παστίτσιο κλπ.

    ReplyDelete
  15. Deli,τις ίδιες προτιμήσεις έχω στις μακαρονάδες,αλλά όταν τα κορίτσια είναι εδώ το φαγάκι αυτό το φτιάχνω,αγαπημένο τους.
    Κανελίτσα και γαρίφαλο απαραίτητα σε πολλά φαγητά για το άρωμά τους,αλλά και για τις άλλες ιδιότητες.
    Φιλιά!

    Σίριαλ σήμερα ν΄αφήσω μήνυμα-μόλις το έγραφα η ΔΕΗ κατέβαζε διακόπτες,τέσερις φορές.m

    ReplyDelete
  16. Το αγαπημένο φαγητό του γιού μου. Αλλά επειδή είναι καλόβολος, εμείς τον "καπελώνουμε" με άλλες συνταγές γιατί είμαστε των λαχανικών. Που και που το φτιάχνω για να μην παραπονιέται. Φτιάχνω πολύ και το βάζω στην κατάψυξη.
    Για πες μου γιατί πρέπει να είναι σε μεταλλικά μπωλ;

    ReplyDelete
  17. Κική μου πολύ ωραία η εκδοχή σου της μακαρονάδας με κιμά.
    Αν την είχα δει ειλικρινά ετσι θα την έκανα σήμερα που την έφτιαξα...

    ReplyDelete
  18. ... καλά..."Σάκηηηηη" μπορούμε να ουρλιάζουμε ούτως ή άλλως! χαχαχα..
    κλασσική η συνταγή, έτσι τον φτιάχνω κι εγώ, νοστιμότατος γίνεται και έχει πολλές εφαρμογές...

    ReplyDelete
  19. Ελένη, είστε κι εσείς του κανελλογαρίφαλου; :-)))

    Big mama, τα μεταλλικά μπωλ απλά βολεύουν για να ζεσταθεί εκεί. Για κανέναν άλλο λόγο!

    Θεανώ! καλώς τηνε!

    Μπέττυ! Όλες μαζί: Σάκηηηη! χαχαχα!

    ReplyDelete
  20. Εγώ είμαι φανατική στην μακαρονάδα με κιμά. Δεν ζω χωρίς αυτήν. Ούτε και αυτή χωρίς εμένα.χαχα
    Φιλάκια.

    ReplyDelete
  21. και γω δεν τρελλαινομαι για κιμά, αλλά έτσι που το βλέπω πιάσε 2 πιατα γι'αρχή και βλέπουμε..

    ReplyDelete
  22. χαχαχαχαχαχαχα, ακου Σακηηηηηηηη

    (να σε λεω ρουβιτσα μπορω; χαχαχα)

    εγω βαζω και μια πρεζα ζαχαρη σε αυτο το φαγητο, το οποιο ειναι το αγαπημενο μου ΜΑΚΡΑΝ!!!

    Καλημερες.

    ReplyDelete
  23. να το!
    ε'ιδες? αυτό ακριβώς εννοώ με τις συνταγές, νόστιμες, εύκολες και να τα τρώνε τα παιδιά !

    ReplyDelete
  24. ( Βρε Κικούλα μου, σοβαρολογούσα:ΕΙΝΑΙ πρωτότυπο. Ίσως επειδή κανείς δεν τολμά να προτείνει απλές συνταγές που όλοι "ξέρουν" και που όλοι μαγειρεύουν κλπκλπ. Αλήθεια το έλεγα και ήταν λόγια εκτίμησης.)

    ReplyDelete
  25. Λίνα, βάζω πιάτο στο τραπέζι, οκ;

    Μαγισσούλα! χαχα! Για μας θα φτιάξω μακαρονάδα με λαχανικά!

    Αντώνη! χαχα! Κι όμως δεν είμαι ρουβίτσα αν και εκτιμώ ότι έχει ταλέντο σε αυτό που κάνει ο Σάκης και μ΄αρέσει, αλλά όχι τόσο ώστε να φωνάζω! Αντιθέτως, ευχαρίστως φωνάζω Γιάννηηηηηηηηηηηηηηηηη!!! (Κότσιρας) Χαχα!

    Νατάσσα, δεν έχεις παράπονο πάντως. Βάζω εύκολες και γρήγορες συνταγές που μου είχες πει οταν άνοιξα το μπλογκ! ;-)

    Διονύση σοβαρολογούσες; Εγώ έλεγα πως με κογιονάρεις ορέ! Σμουατς!

    ReplyDelete
  26. Καλησπέρα σας! Μια συνταγή δεν χρειάζεται πάντα να είναι πρωτότυπη, και η συγκεκριμένη είναι φυσικά αγαπητή από όλους. Να γράψω και ΄γω τη δική μου εκδοχή: πάντα βάζω στη σάλτσα του κιμά δαφνόφυλλο. Αλλά και με την κανέλα και το γαρίφαλλο συμφωνώ. Όπως επίσης και για το καρότο. Όποιος θέλει, μπορεί να δοκιμάσει και κομματάκια κόκκινης πιπεριάς Φλωρίνης. Δεν ξέρω αν ταιριάζουν όλα αυτά μαζί βέβαια...

    ReplyDelete
  27. Αγαπημενο φαγακι για ολους και με μπολικο τυρακι απο πανω.

    ReplyDelete
  28. Αυτή τη μακαρονάδα θέλω. Μακαρόνια με κιμά αλα ελληνικά.Αν θέλω μπολονέζ θα βάλω άλλα. π.χ.
    ½ κιλό κιμά μοσχαρίσιο
    1 μικρό ξερό κρεμμύδι
    1 καρότο
    1 κλωναράκι σέλερι
    1 σκελίδα σκόρδο
    2 κουτιά ντοματάκια κονκασέ (προαιρετικά και 1 Κ. σ. ζάχαρη)
    ½ φλ. γάλα
    ½ φλ. λευκό κρασί
    1 κοφτή Κ. σ. θυμάρι
    1 κοφτή Κ. σ. βασιλικό
    αλάτι
    φρεσκοτριμμένο πιπέρι

    ReplyDelete
  29. κικιτσα θα συμφωνησω απολυτως μαζι σου, προτιμω κι εγω τις αλλες μακαροναδες , αλλα στην αναβροχια καλη ειναι κι αυτη, οσο για την εκδοση που παρουσιαζεις με βρισκει επισης απολυτως συμφωνη !!!!!!! καλο μεσημερι

    ReplyDelete
  30. Dark chef, ευχαριστώ για τις ιδέες!

    Δημιουργία, στο τυράκι συμφωνώ!

    Νουνού, ωραιότατη βερσιόν!

    Άσπα, τρώμε μία με μύδια;

    ReplyDelete
  31. ... τα ουρλιαχτά απαραίτητα! :)
    η ποσότητα μια χαρά μου φαίνεται, ιδιαίτερα αν έχεις στο σπίτι μακαρονάδες που δεν τα χορταίνουν ακόμα και την επόμενη μέρα!
    τα κανελλογαρύφαλα απαραίτητα, επίσης συνήθως προσθέτω και μια καυτερή πιπερίτσα για μια πιο πικάντικη νότα!
    φιλιά Κικίτσα...

    ReplyDelete
  32. Μπέττυ και για τους δικούς μου είναι πολυαγαπημένο φαγητό! Φιλιά!

    ReplyDelete