Thursday, September 10, 2009

Ψωμί εύκολο με μπύρα και ελιές

Δε θυμάμαι που βρήκα αυτή τη συνταγή... Μάλλον σε κάποια από τις χιλιάδες περιπλανήσεις μου στο διαδίκτυο. Είναι τόσα χρόνια κολλημένη στο τετράδιο των συνταγών μου, που έχω ξεχάσει πια!
Ένα εύκολο και γρήγορο ψωμάκι. Χωρίς μαγιά, χωρίς προζύμι, αλλά με μαγιά μπύρας. Μια γρήγορη λύση για ψωμί, όταν περιμένουμε φίλους!

Ψωμί εύκολο με μπύρα και ελιές
Υλικά
Ένα πακέτο του μισού κιλού αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
Ένα κουτάκι μπύρα 330 ml
40 μαύρες ελιές χωρίς κουκούτσι (εναλλακτικά, ό,τι ελιές θέλετε, εγώ χρησιμοποίησα πράσινες κομμένες ελιές, ενώ άλλη φορά έβαλα μαύρες. Το κουκούτσι από τις ελιές αν έχουμε δικές μας, βγαίνει πολύ εύκολα με το μηχάνημα για τα βύσσινα. Χρησιμοποίησα το μισό βάζο ελιές)
Λίγο κύμινο ή βασιλικό ή ρίγανη
Λίγο ελαιόλαδο (1-2 κουταλιές)

Εκτέλεση
Σε ένα μπωλ ανακατεύουμε το αλεύρι και την μπύρα με τα χέρια ή πηρούνι, αργά και κυκλικά.
Προσθέτουμε τις ελιές και τα μπαχαρικά.
Ρίχνουμε τη ζύμη σε μια λαδωμένη φόρμα.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για μια ώρα στους 180 βαθμούς.
Όταν ψηθεί, το βγάζουμε από τη φόρμα και κόβουμε όταν κρυώσει (αν αντέξουμε).
Στη συνταγή πρόσθεσα ηλιόσπορους στην επιφάνεια.
Αλάτι δε βάζουμε, έχουν οι ελιές.
Η γεύση της μπύρας ξεχωρίζει. Για τους λάτρεις της μπύρας λοιπόν.

Καλό σκ σε όλους!

28 comments:

  1. Deli,να και μια συνταγή,που έχω φτιάξει.Πραγματικά είναι πολύ νόστιμο και δεν προλαβαίνει να κρυώσει!Μόνο που έβαλα τυράκι,γιατί τα παιδιά μου δεν τρώνε τις ελιές.
    Φιλιά-καλό Σ/Κ!

    ReplyDelete
  2. ...νωρίς-νωρίς ζύμωσες και μας χτύπησε η μυρωδιά του φρέσκου ψωμιού, Τί μας κάνεις, θα βλέπω ψωμί στον ύπνο μου απόψε...

    ReplyDelete
  3. Να και μία δαιφορετική συνταγή για ελιόψωμο. Εγώ μέχρι σήμερα το έκανα παραδοσιακό.
    Έτσι θα το κάνω την επόμενη φορά.
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ReplyDelete
  4. Πανεύκολο φαίνεται και πρέπει να είναι και νόστιμο. Άν δε βάλω ελιές και το κάνω με τυρι όπως διάβασα θα θέλει τις ίδιες αναλογίες;

    ReplyDelete
  5. Τελεια, σιγουρα θα την δοκιμασω, αφου ειμαι λατρης ολων των ειδων ελιας! Εχω δοκιμασει απο διαφορους φουρνους ελιοψωμο, αλλα ακομα δεν εχω βρει καποιο που να μου αρεσει. Τhank you Kiki!

    ReplyDelete
  6. να ρωτήξω, οι 1-2 κ.σ. λάδι μπαίνουν στη ζύμη ή χρησιμοποιούνται για το λάδωμα της φόρμας;

    ReplyDelete
  7. και γω για το τυρι ηθελα να ρωτησω.

    Καλο ΣΚ απο σημερα;;;

    ReplyDelete
  8. μ' αρέσει Κική μου, μ' αρέσει πολύ!
    ξερεις κάποτε έκανα ψωμί, για πολύ πολύ καιρό!

    μετά έκανα το Ραφακι κι έκοψα το χειροποιητο ψωμί.

    καιρος να το ξαναβάλω στη ζωή μας, ε;
    :)))

    ReplyDelete
  9. γαστεροπλήξSeptember 10, 2009 at 2:23 PM

    για μια ώρα ανάγκης είναι ότι πρέπει, με έχει βγάλει από τη δύσκολη στιγμή πολλές φορές, και είναι και νοστιμούλη, με τυράκι το προτιμούν περισσότερο

    ReplyDelete
  10. Καλησπέρα, αυτή τη συνταγή μου την είχε περιγράψει εξαδέλφη που έχει κόρη κριτικό κουζίνας και εστιατορίων,αλλά όχι με ελιές.
    Την έκανα αλλά δεν με ενθουσίασε ίσως με τις ελιές να είναι αλλιώτικη,κι επειδή εμείς ζυμώνουμε πάντα θα την δοκιμάσω.

    ReplyDelete
  11. Ελένη, και με τυράκι μια χαρά θα είναι!

    Πανόπτη, να τι παθαίνει όποιος παρακολουθεί μαγειρικά μπλογκ 2 τη νύχτα! χαχα!

    Λίνα, είναι μια διαφορετική και εύκολη πρόταση.

    Big mama, κάνε το με τυρί χωρίς αλλαγές. Θα το κάνω κι εγώ που το κάνω συνέχεια με ελιές!

    Kiki συνονόματη, έχει ιδιαίτερη γεύση λόγω της μπύρας. Εμένα συνήθως τα ελιώψωμα δεν μου αρέσουν γιατι έχουν πολύ λάδι...

    Heart, μπαίνουν για το λάδωμα, άρα ίσως είναι και πολλή η ποσότητα...

    Αντώνη, κάτι που συνήθως βάζω ποστ Παρασκευή, κάτι που θέλω να είναι Παρασκευή σήμερα, παρασΟΥρθηκα. Και στη δουλεια για Παρασκευή το είχα σήμερα...Γκρρρρ...

    Μαριλένα καιρός να ξαναφτιάξεις ψωμί!

    Ξανθή, η μπύρα δίνει ιδιαίτερη γεύση και δεν αρέσει πάντα...

    ReplyDelete
  12. ευκολονόστιμο!

    και να σε πω..
    αν βαλουμε κανονικό αλεύρι με μαγιά δεν θα είναι πιο νόστιμο;
    η μπύρα συντελεί στο φούσκωμα;

    ReplyDelete
  13. Το πιο εύκολο και από τα πιο νόστιμα, ψωμάκι!!
    Τέλειο!!

    ReplyDelete
  14. Τακα-τακα γινεται, ειναι και πικαντικο το ατιμο.

    ReplyDelete
  15. Αν και άργησα να πάρω κι εγώ λίγο ψωμάκι για να πιω μια μπυρίτσα. Εύκολο και γρήγορο!!!!!!

    ReplyDelete
  16. Τί να κάνουμε βρέ Κική, αυτήν την ώρα έχουμε ελεύθερη να κάνω τις περιπολίες μου.Σαν να είμαι θαλαμοφύλακας(μπλογκοφύλακας)χα χα

    ReplyDelete
  17. Είναι πραγματικά πολύ εύκολη και γρήγορη συνταγή (αν εξαιρέσουμε το χρόνο ψησίματος) και το καλύτερο είναι ότι μπορούμε να την φτιάξουμε σε δεκάδες παραλλαγές! Εγώ το είχα κάνει γλυκό, σαν κέϊκ, βάζοντας αντί για αλάτι, 2-3 κουταλιές της σούπας ζάχαρη, κομματάκια σοκολάτας και καρύδια χοντροκομμένα! Ότι πρέπει για πρωϊνό μαζί με τον καφέ! Καλή και γλυκιά μέρα σε όλους!

    ReplyDelete
  18. Ακουγεται πολύ νόστιμο....
    όμως όσες φορές δοκίμασα να φτιάξω ψωμί, δεν μου φουσκώνει αρκετά με αποτέλεσμα να είναι κάπως νωπό μέσα...
    Τι κάνω λαθος μεγάλη δασκάλα της κουζίνας????

    ReplyDelete
  19. Μαγισσούλα, η μπύρα (με τη μαγιά της) συντελεί στο φούσκωμα. Αν βάλουμε αλεύρι με μαγιά, πιθανόν να είναι πιο νόστιμο...

    Έλενα,, σύντομο και νόστιμο!

    Δημιουργία και τάκα τάκα τρώγεται!

    Λίλα, κεράσου!

    Πανόπτη, ό,τι ώρα μπορεί ο καθείς...

    Efi καλωσήρθες. Μια φίλη μου το κάνει επίσης γλυκό. Δεν είναι αισθητή η γεύση της μπύρας; Δεν το έχω κάνει ακόμα γλυκό, γιατί φοβάμαι ότι θα τους ξενίσει η γεύση της μπύρας, θα το κάνω όμως με σταγόνες σοκολάτας!

    Μαριέλα, για να μην είναι νωπό μέσα, πρέπει να φουσκώσει σωστά και να ψηθεί σωστά. Ένας τρόπος να δοκιμάσεις αν φούσκωσε σωστά, είναι αν χτυπήσεις με τους κόμπους των δαχτύλων σου, από κάτω το ταψί. Αν ακούγεται κούφιο, ειναι έτοιμο για ψήσιμο. Αν το νιώθεις βαρύ και δεν ακούγεται κούφιο, θέλει ακόμα φούσκωμα. Το ίδιο ισχύει και για το ψήσιμο. Ακούγεται κούφιο και είναι ελαφρύ όταν ψηθεί. Αν βέβαια, δεν έχεις βάλει τη σωστή ποσότητα μαγιάς, δεν πρόκειται να φουσκώσει ποτέ...

    ReplyDelete
  20. Καλώς σας βρήκα! Ξέχασα να γράψω ότι στην γλυκιά παραλλαγή, είχα βάλει ανθρακούχο αναψυκτικό αντί για μπύρα, βυσσινάδα συγκεκριμένα. Ο καθένας μπορεί να βάλει κάτι ανάλογα με την προτίμησή του. Και ανθρακούχο νερό ή σόδα επίσης ταιριάζει. Καλή επιτυχία και προπάντων καλή μας όρεξη!

    ReplyDelete
  21. Ευχαριστώ για τις συμβουλές...
    θα δοκιμάσω και θα σου πω!

    ReplyDelete
  22. Efi, με ανθρακούκο νερό το έχω κάνει γλυκό. Με τη μπύρα που κάνει η φίλη μου όχι, γι' αυτό απορούσα για τη γεύση. Με βυσσινάδα αναψυκτικό, θα είναι ενδιαφέρον! Αρέσει στα παιδιά πάντως με ανθρακούχο νερό και σταγόνες σοκολάτας!

    Μαριέλα, παρακαλώ! Εύχομαι να πετύχει!

    ReplyDelete
  23. Κική μου,
    το έβγαλα από το φούρνο και....
    ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΕ ΝΑ ΚΡΥΩΣΕΙ!!!!!

    ΚΟΡΥΦΑΙΟ!!!!

    Το πρωί θα σου στείλω και φωτό!!!!
    Καλό Σαββατόβραδο!

    ReplyDelete
  24. Μαριέλα, τέλεια! Καλοφάγωτο! Πανεύκολο ε; Τέλεια και η φωτό!

    ReplyDelete
  25. Κική καλημέρα σου!
    Όταν είδα την συνταγή σου ενθουσιάστηκα, πήγα στην κουζίνα και άρχισα το ζύμωμα.
    Αλλά κάτι δεν πήγε καλά, το ψωμάκι δεν φούσκωσε, και η ζύμη πολύ υγρή.
    Ουφ, τι να κάνω, help!
    Υπάρει κάποιο μυστικό, μήπως θέλει πιο πολύ αλεύρι?
    Σε ζάλισα,ε?
    Μαρία

    ReplyDelete
  26. Μαρία, δεν φούσκωσε και έμεινε υγρό ΜΕΤΑ το ψησιμο;
    Αν δεν φούσκωσε, ίσως να φταίει η μπύρα. Μήπως ήταν παγωμένη; Μήπως πολυκαιρισμένη;
    Αν το έψησες μια ώρα και σου βγήκε υγρό, είτε ο φούρνος σου θέλει περισσότερο χρόνο για ψησιμο, είτε δεν τον προθέρμανες καλα (άρα ψήθηκε για λιγότερη ώρα στη σωστή θερμοκρασία).
    Αν έχεις ακόμα το ψωμί και είναι υγρό, ξαναβάλε το φούρνο, στους 160 βαθμούς γιε 10-20 λεπτά έτσι ώστε να πάρει την υγρασία. Για το φούσκωμα δεν μπορείς να κάνεις τίποτα τώρα φυσικά. Δεν φουσκώνει υπερβολικά αυτό το ψωμί, αλλά φουσκώνει ικανοποιητικά (φαίνεται στη φωτό το ύψος του).Ελπίζω την επόμενη να τα πας καλυτερα!

    ReplyDelete
  27. Ωωωωω τι καλάαα! Ευχαριστω!

    ReplyDelete