Wednesday, September 30, 2009

Και τώρα; Τι μαγειρεύουμε για το ολοήμερο;

Η φίλη μου η Νατάσσα, μου έθεσε το ζήτημα: τι να μαγειρεύω τώρα που θα πάει το παιδί μου στο ολοήμερο για να παίρνει μαζί;

Από πού να το πρωτοπιάσεις το θέμα αυτό τώρα; Τι να παίρνει ένα μικρό παιδί που θέλεις να είσαι ήσυχη ότι θα το φάει; Υπάρχει η δυνατότητα ζεστάματος; Υποθέτω πως ναι. Και πώς θα τα μάθεις από μικρά να στρέφονται σε υγιεινές λύσεις, σε λαχανικά, σε ισορροπημένη διατροφή;



Νομίζω, ότι για την κάθε μάνα, πρώτη και κύρια συμβουλή, είναι να ρωτήσει το παιδί της τι θα ήθελε να παίρνει μαζί. Έτσι, έχει περισσότερες πιθανότητες να το φάει, ακόμα κι αν του πασάρετε μερικά λαχανικά μαζί, ή κάτι που δεν του έχει ιδιαίτερη αδυναμία σαν συνοδευτικό.

Ιδέες τώρα για το τι μπορεί να πάρει μαζί:
Η Νατάσσα ενθουσιάστηκε με τα μακαρόνια με κιμά που έβαλα προχτές. Δεν έχει άδικο. Αρέσει σχεδόν σε όλα τα παιδιά.
Από κει πέρα, θα προτείνω μερικές λύσεις, παρόλο που δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό να ζεσταθεί το φαγητό στο σχολείο και αν θέλετε, συμπληρώνετε τη λίστα στα σχόλια του ποστ, για να βοηθηθεί κι αυτή και άλλες μανούλες! Οι προτάσεις είναι ως επί το πλείστον για μικρά παιδιά, μια και αυτά συνήθως μας προβληματίζουν.



Κοτόπιτα
Τυρόπιτα-τυροπιτάκια μαζί με ντομάτα, αγγούρι
Σπανακόπιτα
Κεφτεδάκια με σάλτσα και ρύζι ή ζυμαρικά
Κεφτεδάκια με πουρέ
Ζυμαρικά με κιμά (κατά προτίμηση μικρά ζυμαρικά)
Ρολό κιμά με ντομάτα, αγγούρι ή σωταρισμένα λαχανικά
Γιουβαρλάκια
Σπανακόρυζο
Ζυμαρικά με σάλτσα ντομάτας
Νουά με ρύζι ή πουρέ και λαχανικά
Κοτόπουλο βραστό με καρότα, κολοκυθάκια ή άλλα λαχανικά
Ομελέτα με τυρί και λαχανικά (αυγά, τυρί, πιπεριά ψιλοκομμένη, μανιτάρια)
Σπιτική πίτσα

Όταν είχα μικρά τα παιδιά μου, διάβαζα πάρα πολύ τα θέματα που τα αφορούσαν. Έμαθα πολλά πράγματα, τα οποία όσα έκρινα σωστά, τα ακολούθησα. Οι συμβουλές που ακολουθούν, είναι βγαλμένες από την πείρα μου και από όσα διάβαζα.



Τα γεύματα που απευθύνονται σε ένα μικρό παιδί, δεν θα πρέπει να είναι τεράστια. Ένα λιγόφαγο παιδί, τρομάζει από μια μεγάλη μερίδα φαγητού και είναι πολύ πιθανό να την αφήσει.

Κόβετε τα φαγητά των παιδιών από πριν. Ένα παιδάκι που θα δει ένα μεγάλο κομμάτι στήθος κοτόπουλο, το πιθανότερο είναι να φάει μια μπουκιά και να το αφήσει.



Διαλέγετε τρυφερά κομμάτια κρέατος, ή προτιμήστε τον κιμά, γιατί τα μικρά παιδιά δεν συμπαθούν ιδιαίτερα τα σκληρά κρέατα (μοσχάρι). Εγώ πχ, ήταν η μεγαλύτερη τιμωρία μου να πρέπει να φάω μοσχάρι όταν ήμουν παιδί...Τσίχλα το έκανα!

Βάλτε μαζί βρασμένα ή ωμά λαχανικά, ακόμα κι αν πιστεύετε ότι το παιδί σας δεν τα τρώει. Πολλά παιδιά, παρασύρονται από τα άλλα και τρώνε τελικά τα πάντα. Βρασμένος αρακάς, καρότα, καλαμπόκι, πατάτες, κολοκύθι, σωταρισμένες πιπεριές, μανιτάρια (η κόρη μου τρελαινόταν από μικρή), ωμές πιπεριές, αγγούρι, ντομάτα και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Μην βάζετε συνέχεια τα ίδια και προτιμήστε να βάλετε ποικιλία έτσι ώστε κάτι να φάει από αυτά.


Τέλος, να σας δώσω μια συμβουλή που ευτυχώς αποκόμισα νωρίς από το μεγάλωμα της κόρης μου, που ήταν πιο λιγόφαγη σε σχέση με το γιο μου και που δεν σχετίζεται μόνο με το φαγητό του παιδιού στο σχολείο, αλλά γενικότερα. Μην πιέζετε ένα παιδί να φάει όλο το φαγητό του ή να τρώει περισσότερο από όσο θέλει. Κανένα παιδί δεν έμεινε μικρό επειδή δεν έφαγε το φαγητό του όλο. Αντίθετα, όλοι σαν ενήλικες καταλήγουμε να κάνουμε δίαιτα. Είδατε κανένα παιδάκι να μην μεγάλωσε επειδή έτρωγε λίγο; Αντίθετα, επιμείνετε με καλό τρόπο να τρώει από όλες τις τροφές, να παίρνει βιταμίνες από φρούτα και λαχανικά για να είναι γερό. Η κόρη μου δεν έφαγε ποτέ στη ζωή της αυγό. Ο γιος μου τα τσάκιζε. Κι όμως, έχει γίνει μια γερή ενήλικη κοπέλα που σπάνια αρρώσταινε και αρρωσταίνει. Ο γιος μου που ήταν παμφάγο, ήταν πάντα ένα αρρωστιάρικο παιδάκι, μέχρι που μεγάλωσε κι αυτός αρκετά και το ξεπέρασε.


Περιμένουμε τις δικές σας ιδέες και προτάσεις για το τι φαγητό μπορεί να παίρνει ένα παιδάκι στο ολοήμερο σχολείο. Εσείς, τι βάζετε μαζί στα παιδάκια σας στη τσάντα τους, μαζί με το αποχαιρετιστήριο φιλί;

16 comments:

  1. αχ Κική μου, αυτό το άγχος να τρέφεται σωστά (και στη δική μου περίπτωση, πολύ! ω ναι, ομολογώ, ειμαι φανατική υπερ της μεγάλης μερίδας) το παιδι μας..

    να προσθέσω το βραστό αυγό; ειναι θαυμάσια πηγή σιδήρου και τρώγεται εύκολα.

    καλή σχολική χρονιά να 'χουν όλα τα παιδάκια!

    ReplyDelete
  2. Κική οι προτάσεις σου είναι πολύ καλές, εκείνο που δεν ξέρω βέβαια είναι το κατά πόσο εύκολο είναι να ζεσταθούν τα φαγητά στα σχολεία,μιας και δεν έχω καμιά εμπειρία των ολοήμερων.
    π. χ. αν αυτό δεν είναι εφικτό πως να φάει το παιδάκι κάποια φαγητά που δεν τρώγονται κρύα!!επίσης εγώ θα έλεγα φαγητά με σάλτσες ότι δεν είναι εύκολο να τα χειριστούν τα μικρότερα παιδιά στο σχολείο.
    Τώρα αυτό που λες για την πίεση στα παιδιά να φάνε δεν το εφάρμοσα ποτέ και δόξα το Θεό "παραμεγάλωσαν"

    ReplyDelete
  3. Ωραίες οι προτάσεις σου Κική μου!
    Δεν έχω εμπειρία από ολοήμερα σχολεία, κι έτσι δεν μπορώ να πω πολλά.
    Θα συμφωνήσω όμως με την Ξανθή ότι θα απέφευγα τα φαγητά με σάλτσες!
    Μπιφτεκάκια, κεφτεδάκια, ρολό κιμά, πίτες διάφορες, πίτσες, ακόμα κι ένα αλμυρό κεκάκι. φαγάκια δηλαδή που δεν λερώνουν και τρώγονται νομίζω ευχάριστα από τα περισσότερα παιδάκια.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  4. Επειδή και ο δικός μου γιος ήταν λιγόφαγος πιο μικρός αυτό που έκανα και το κάνω μέχρι σήμερα είναι να ποσάρω λαχανικά και να τα ανακατεύω με κιμά και να φτιάχνω μπιφτέκια ή κεφτεδάκια. Σε λίγο νεράκι ή στον ατμομάγειρα αν ποσάρουμε καρότο, σπανάκι, αρακά, μπρόκολο και τα ανακατέψουμε με κιμά μοσχαρίσιο, έχουμε αφράτα και πεντανόστιμα κεφτεδάκια-μπιφτεκάκια που μπορούμε να τα συνοδέψουμε με φρέσκο αγγουράκι που το τρώνε σχεδόν όλα τα παιδιά.

    ReplyDelete
  5. Μαριλένα
    Ξανθή,
    Έλενα,
    Λίλα,
    ευχαριστούμε για τις ιδέες και τις συμβουλές!

    ReplyDelete
  6. Αχ βαχ Κικι μου
    Τι πρόβλημα είναι αυτό ? Εγώ να δεις τι περνάω που η μικρή δεν τρώει τιποτα
    Το πρωι φεύγει χωρίς πρωινό Αν δεν περάσει 1-2 ωρες απότην στιγμή που ξυπάνει δεν τρώει
    Ετσι τις φτιάχνω αναλλαξ
    Τοστ ή κεικ ή αυγό βραστό
    Το βράδυ κάνουμε συμφωνια γιατο τι θα φάει
    Μεχρί τώρα τις έχω βάλει
    Παστίτσιο
    Κοτομπουκιες (πανέ)
    Ψαρομπουκιές (πανέ)
    Μπιφτέκια
    Και καμιά φορά επειδή της αρεσει ο τόνος (τρώει 2 μπουκιες αντι 1)
    Της φτιάχνω σαντουιτς με τονο και μαρούλι

    Παντώς εχεις δικιο καλυτερα να τα ρωτας τι θέλουν παρά να μένουν ωηστικά αν τους βάλει κατι που δεν το θέλουν καθολου

    Το φαγητό το ζεσταίνουν

    ReplyDelete
  7. Πέρασα να πω Καλημέρα και Καλό Μήνα!

    ReplyDelete
  8. Κι εμείς φέτος όλημερο και το φαγητό είναι ... μεγάλο αγχος ...
    Για τα διαλείματα παίρνει μαζί της , μπισκοτάκια μιράντα ή και γεμιστά Παπαδοπουλου και μια μπανάνα ή κεικ ή τοστάκι (και ψημένο και αψητο - την ρωτάω καθε φορά πως το θέλει ) . Επίσης μια καλή λυση είναι τα κριτσινάκια μαζί με κανα τυράκι τύπου Βabybel ή τυροτρελλα .
    Για το μεσημέρι , πάντα μετα απο συννενοήση με την πιτσιρίκα , έχουμε βάλει μακαρόνια σκέτα (τα λατρεύει χαχα) , μακαρόνια με κιμά , κεφτεδάκια ή μπιφτεκάκια (μικρά) με ρύζι , τυροπιτάκια με σαλάτα . Αλλα παιδάκια , φίλοι της , φερνουν και λαδερά πχ φασολάκια , αρακά κ.ά. Εμείς λέμε να τα ξεκινησουμε την επόμενη εβδομάδα αυτά :)
    Αυτά προς το παρόν !!

    Καλό μήνααααα !!!!!!!!!

    ReplyDelete
  9. Αχ, σε τι σκέψεις με βάζεις νωρίς-νωρίς βρε Κικίτσα μου...
    Καλό μήνα να έχετε.

    ReplyDelete
  10. Deli,πολύ καλές και υγιεινές οι προτάσεις σου-τι να συμπληρώσω,αφού τα παιδιά μου είναι πια μεγάλα.Όση προσπάθεια κι αν έκανα με τη μικρή δεν είχα αποτέλεσμα, ήταν γλυκατζού κι ακόμη είναι,ευτυχώς από χοντρούλα έγινε πολύ λεπτή και χωρίς δίαιτα-το ίδιο ήμουν κι εγώ μικρή.
    Φιλιά-καλό μήνα!

    ReplyDelete
  11. Βίκυ, πολύ καλές οι ιδέες σου!

    Λίλα, καλό μήνα!

    Ιφιγένεια κι εσύ στον αγώνα με τα μικρά; Ευχαριστούμε για τις συμβουλές!

    Πηνελόπη, έρχεται και η ώρα σου... Χαχα!

    Ελένη συμφωνώ. Μερικές φορές, όση προσπάθεια κι αν κάνουμε, τα παιδιά δεν αλλάζουν (βλέπε εμένα με τον τραχανά-μπλιαχ)!

    ReplyDelete
  12. Καλό μήνα είπα σε όλες/ους;
    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!

    ReplyDelete
  13. Πολύ καλή ανάρτηση Κική. Λοιπόν παρόλο που έχετε αρκετές απο σας αμφιβολίες για τα σαλτσάτα, όταν ο γιόκας μου πήγαινε ολοήμερο κάαααποτε, είχα βρει δοχείο πλαστικό θερμός το οποίο έκανε και το πιάτο. Ποτέ δεν χύθηκε κάτι απ αυτά που ήσαν ζουμερα. Μόνο σακκούλα πέταγα συνεχώς γιατί βέβαια στο γυρισμό δεν ήταν σωστά κλεισμένο κι απ τα υπόλοιπα έτρεχε όντως υλικό.

    ReplyDelete
  14. Νένα θα συμφωνήσω μαζί σου. Εξάλλου, όταν λέμε σάλτσα, δεν χρειάζεται να είναι 2 δάχτυλα η σάλτσα. Απλά να μην είναι στεγνά.

    ReplyDelete
  15. Μικρή ήμουνα λιγόφαγη και πολύ δύσκολη στο φαγητό.Πολλές φορές το έδινα ή το μοιραζόμουνα με άλλα παιδάκια (ήμουν διάολος).Αν δε μου άρεσε έμενα νηστική!
    Πολλά τα αναφέρατε.Να προσθέσω μερικά.Λάτρευα όλα τα ήδη σάντουιτς και η μητέρα εναλλαζε το είδος του ψωμιού και το σχήμα,τα αλλαντικά,τα τυριά.Έβαζε ντομάτα ή μαρούλι.Μια φορά μου το έφτιαξε και χάμπουργκερ...ένα μπιφτέκι απλά το έπλασε στρογγυλό.Μπουκιές κοτόπουλο σνίτσελ (nuggets).Λαζάνια,ρύζι με λαχανικα...
    Έτρωγα λίγα φρούτα όπως μπανάνα,ή καθαρισμένα και κομμένα φρούτα Αυγά,κέηκ,πασταφλωρα

    Άρχισα να τρώω τα πάντα μετά τα 20 και όταν ξεκίνησα να μαγειρεύω :)

    ReplyDelete
  16. Καλώς τηνε και ευχαριστούμε για τα τιπς! Θετικό το τελευταίο μήνυμα!

    ReplyDelete