Friday, September 18, 2009

Κεφτεδάκια ψητά αλα Κική με σάλτσα γιαουρτιού

Είχα βαρεθεί να φτιάχνω τα ίδια και τα ίδια. Ήθελα να φτιάξω κάτι διαφορετικό και να το φάνε με ευχαρίστηση και τα παιδιά. Ήθελα κεφτέδες, αλλά δεν ήθελα να τηγανίσω. Πολλά ήθελα ε; Πολλά, ξε-πολλά, έβαλα μπροστά για κεφτέδες και πρόσθετα υλικά που υπέθετα ότι θα τα έκαναν νόστιμα και διαφορετικά. Και έγιναν νόστιμα! Και συνοδεύτηκαν με μια σάλτσα γιαουρτιού ακόμα πιο νόστιμη. Και το σημαντικότερο: ΔΕΝ τηγάνησα!

Κεφτεδάκια ψητά αλα Κική με σάλτσα γιαουρτιού
(βγαίνουν περίπου 30-35 κεφτεδάκια)

Υλικά
Για τα κεφτεδάκια
½ κιλό κιμά μοσχαρίσιο
2 μεγάλες φέτες ψωμιού, χωρίς την κόρα, μουσκεμένες σε γάλα
½ κρεμμύδι
1 κ. σ. ξερό δυόσμο
2 κ. σ. ούζο
1 κ. σ. ξύδι μπαλσάμικο
1 κ. γ. κόκκινο καπνιστό πιπέρι Πόζαρ

Για τη σάλτσα γιαουρτιού
1 μικρό κεσεδάκι γιαούρτι στραγγιστό 0% (150 γρ.)
λίγο αλάτι
¾ κ. γ. κόκκινο καπνιστό πιπέρι Πόζαρ
1 κ. σ. μηλόξυδο

Εκτέλεση
Μέσα σε ένα μπωλ βάζουμε τον κιμά.
Στύβουμε ελαφρώς τις φέτες του ψωμιού και τις λιώνουμε στο μπλέντερ. Το ψωμί δεν είναι ανάγκη να έχει μουλιάσει σε πολύ γάλα. Αρκεί να το βρέξουμε με γάλα, να το στύψουμε ελαφρώς και να το λιώσουμε στο μπλέντερ. Το προσθέτουμε στο μπωλ.
Λιώνουμε στο μπλέντερ και το κρεμμύδι. Αν χρειάζεται, βάζουμε ½ κ. σ. νερό για να λιώσει καλά.
Προσθέτουμε το κρεμμύδι και όλα τα άλλα υλικά μέσα στο μπωλ και ζυμώνουμε καλά.
Αφήνουμε μισή ώρα να σταθεί το μίγμα.
Μετά, πλάθουμε κεφτεδάκια, τα πατικώνουμε και τα τοποθετούμε σε ταψί, που έχουμε στρώσει χαρτί ψησίματος.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στο γκριλ, στους 200-220 βαθμούς και ψήνουμε για 40 λεπτά περίπου, ενώ τα γυρίζουμε μια φορά κατά τη διάρκεια του ψησίματος, μέχρι να πάρουν χρώμα και από τις δύο πλευρές.

Στο μεταξύ, φτιάχνουμε τη σάλτσα.
Ανακατεύουμε όλα τα υλικά σε ένα μπωλάκι. Δοκιμάζουμε και διορθώνουμε με αλάτι ή ξύδι, μέχρι να μας ικανοποιεί στη γεύση.
Τη βάζουμε στο ψυγείο.

Σερβίρουμε τα κεφτεδάκια ζεστά, με την κρύα σάλτσα γιαουρτιού. Τρώμε χωρίς τύψεις!

Tip:
Αν δεν έχετε μπαλσάμικο ή μηλόξυδο, αντικαταστήστε με κανονικό ξύδι.
Αν δεν έχετε πιπέρι Πόζαρ, αντικαταστήστε με κόκκινη γλυκιά πάπρικα.

Τι μέρα είναι σήμερα, μην κάνω πάλι λάθος; Α ναι! Παρασκευή! Καλό σκ!

40 comments:

  1. Αν και Παρασκευή, ωραίο φαίνεται - ακούγεται για το σαββατοκύριακο!

    ReplyDelete
  2. Κάτι απο ανατολή μου θυμίζει αυτό το φαγητό.Φαίνεται αρκετά νόστιμο!!Σπίτι έχουμε καταργήσει φριτέζα και τηγάνι. Τα έχουμε σαν κειμήλια φυλαγμένα.Με τον ίδιο τρόπο φτιάχνουμε κεφτεδάκια σε λαδόκολα στο φούρνο...για πιό λάιτ κατάσταση και λιγότερο πλύσιμο για τα σκεύη...

    ReplyDelete
  3. Μου τρέχουνε τα σάλια με αυτα που ανεβάζεις.. τι λιγουριάρικη φωτο ειναι αυτή παναγιτσα μου... μιαμ μιαμ...

    ReplyDelete
  4. πιάτο έτοιμο για την κόλαση, στα Τάρταρα και στην φωτιά, ευτυχώς έβαλες γλυκό πιπέρι

    το πιπέρι αγορασμένο στα λουτρά Πόζαρ μπορεί να είναι αλλά Πόζαρ δεν είναι σίγουρα, Πόζαρ θα πει "κάτω από τη φωτιά" στα σλάβικα και είναι ονομασία που χρησιμοποιείται μόνο για τα ιαματικά λουτρά του Λουτρακίου Πέλλας.
    εκτός αν το έχει ονομάσει έτσι ο παραγωγός, (αυτό δεν το ξέρω) έτσι διαφημίζεται και ο τόπος, η περιοχή είναι δεύτερο σπίτι μας, την γνωρίζω πολύ καλά.

    από ότι ξέρω το καπνιστό πιπέρι είναι προϊόν μόνο μιας οικογένειας πια, πριν χρόνια είχα επισκεφθεί το μέρος που το φτιάχνουν δε θυμάμαι το όνομα του χωριού, αλλά το πιπέρι είναι προϊόν της περιοχής Αλμωπίας και φυσικά βασικό προϊόν είναι το καυτερό, αλλά ευτυχώς βγάζουν και γλυκό για μας που δεν τρώμε τα πικάντικα

    ReplyDelete
  5. Νόστιμα τα ψητά αλά Κική!!
    Και η γιαουρτοσαλτσούλα σούπερ!
    Καλό βράδυ!

    ReplyDelete
  6. Και μεις τα κεφτεδακια τα ψηνουμε στο φουρνο εδω και καιρο.
    Πολυ ωραια συνταγη!

    Καλημερα!
    Καλο ΣΚ!
    ;)

    ReplyDelete
  7. Πιστεύω ακράδαντα ότι τα αρωματικά και τα μπαχαρικά είναι αυτά που κάνουν ένα αλμυρό ή και γλυκό έδεσμα ξεχωριστό! Βρίσκω το ούζο και το καπνιστό πιπέρι πολύ ωραία σαν αρωματικά για ένα τέτοιο πιάτο! Μου θυμίζουν κεμπάπ έτσι ψητά. Και συνοδεύονται άψογα με σάλτσα γιαουρτιού!...
    Καλό και νόστιμο Σ/Κ σε όλους!

    ReplyDelete
  8. Κική μου καλημέρα.
    Τι κρίμα που μου πέφτεις κάπως μακρυά και δεν μπορώ να έρθω να με τρατάρεις! Πολύ καλοφτιαγμένα τα κεφτεδάκια φούρνου και πολύ ορεκτική η γιαουρτοσαλτσούλα.
    Το μίγμα των κεφτέδων το κάνω και εγώ έτσι ακριβώς (εκτός του κόκκινου πιπεριού) από συνταγή της γιαγιάς μου που γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Σμύρνη. Ξύδι, ούζο, δυόσμος απαραιτήτως!
    Καλό Σ/Κ:}}

    ReplyDelete
  9. αν και διαφορετικα απο τα δικα μου κεφτεδακια. ακουγονται και φαινονται λαχταριστα, οσο για τη σος αρκετα πρωτοτυπη. καλο Σ/Κ

    ReplyDelete
  10. νοστιμοτατο , κι εγωω τα ψηνω πολλες φορε στο φουρνο προσθετοντας σαλτσα φρεσκιας ντοματας!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  11. mmmm delicious!! bravo Kiki, wraia idea k diaforetiki. Mou aresoun poli ta keftedakia, biftekia genika o kimas, alla den tiganizw pote! x

    ReplyDelete
  12. Deli,νοστιμότατα!Ψητά τα προτιμώ κι εγώ,αλλά με τη σάλτσα γιαουρτιού φαντάζομαι ότι θα είναι ακόμη γευστικότερα.
    Φιλιά!Καλό Σ/Κ!

    ReplyDelete
  13. σλουρπ - σλουρπ Κικίτσα !!!
    κεφτεδάκια δώσε μου και πάρε μου την ψυχή !!!!!!

    καλό σ/κ

    ReplyDelete
  14. Πολύ μου άρεσε τούτη η ρετσέτα σου καλή μου. Το πως αποφεύγουμε το τηγάνι είναι πια ένα "must" για μένα.
    Έχω προμηθευτεί πρόσφατα καπνιστή πάπρικα από τα μπαχαράδικα, οπότε τους βλέπω να φτιάχνονται σύντομα τούτοι οι κεφτέδες σου.
    Καλό ΣΚ.

    ReplyDelete
  15. Τι ωραία ιδέα τα ψητά Κική μου. Κι εγώ σαν την Ειρήνη την ίδια συνταγή φτιάχνω-χωρίς το πιπέρι- Η σαλτσούλα σου πολύ ιδιαίτερη. Τα ζήλεψα!

    ReplyDelete
  16. Κι επειδή έχω κι εγώ την ίδια πάπρικα με σένα θα το δοκιμάσω σύντομα. Η ιδέα της σάλτσας μου άρεσε ιδιαίτερα!!!

    ReplyDelete
  17. Π.Κ., τα ποστ μου δεν συμβαδίζουν πάντα με τις μέρες νητείας. Είναι απλά ιδέες για άμεση ή μελλοντική χρήση.

    Πανόπτη, η φριτέζα είναι ένα σκεύος που δεν θέλησα ποτε να αποκτήσω. Τη θεωρώ άχρηστη. Μια χαρά μας κάνουν και τα ψητά.

    Νίκη, επίτηδες το κάνω! ;-)

    Γαστεροπλήξ, το πιπέρι είναι χαρισμένο και αγορασμένο από την περιοχή που το παράγει. Τώρα αν υπάρχουν τερτίπια με την ονομασία, δεν ξέρω και δεν με πολυνοιάζει κιόλας.

    Έλενα μερσί!

    Αντώνη! Με εκπλήσσεις! Κι εσείς τα ψήνετε; Τι έγινε; Προσέχουμε πρισσότερο τη διατροφή μας; Μπράβο!

    ReplyDelete
  18. Dark Chef, συμφωνώ ότι ένα απλό πιάτο μπορεί να αποκτήσει χαρακτήρα από τα μπαχαρικά και τα αρωματικά! Καλό σκ!

    Ειρήνη, κρίμα όντως! Σοβαρά; Έχεις παρόμοια συνταγή; Και είπα πως πρωτοτύπησα! χαχα!

    Ελευθερία, θα περιμένω να δω και τα δικά σου! Καλό σκ!

    Άσπα μου αρέσουν ΚΑΙ με σάλτσα ντοματας!

    Kiki και πολύ καλά κάνεις και δεν τηγανίζεις! Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  19. Ελένη, το γιαουρτάκι τα κάνει δροσερά και ακόμα πιο νόστιμα! Φιλάκια!

    Μαρία, πιάσε έναααααα!

    Πηνελόπη, η αποφυγή του τηγανιού είναι must!

    Ρένα, δοκίμασέ τα και με τη σαλτσούλα. Εμείς την τσακίσαμε!

    Ξανθη! Έχεις κι εσύ καπνιστό πιπέρι από το ίδιο; Καλέ πού το βρήκες;
    ;-) :-))))))))))))

    ReplyDelete
  20. Γειά σου βρε Κική με τα ωραία σου. Για μια ακόμη φορά μένω άφωνη. Αν τα αλευρώσουμε τα κεφτεδάκια πριν τα ψήσουμε στο φούρνο δεν θα είναι πιο κεφτεδάκια? Για τη σάλτσα δεν το συζητάω, άπαιχτη!

    ReplyDelete
  21. Όσο πιο πολύ σε γνωρίζω, τόσο πιο πολύ σε αγαπάω. Σε διαβάζω και είναι σαν να σε βλέπω. Μιλάς και σκέφτεσαι όπως γράφεις: αυθόρμητα, και με χιούμορ.

    Λοιπόν, ήθελα να φτιάξω κάτι με κιμά και ήρθα ντρίττα εδώ για να χρησιμοποιήσω το ψαχτήρι σου. Και ...βρε Κική, μέσα στο μυαλό μου είσαι; Σκεφτόμουν κάτι σε μπιφτεκοκέφτεδο, αλλά κόλαγα στη χρήση τηγανιού.
    Ωπα! λέω, εδώ είμαστε! Αααμ πως!Μηλόξιδα, πιπέρια μυστήρια, ουφ που να τα βρω, τέτοια ώρα; Χμ! μπορώ να αλλάξω τα ξίδια και τα πιπέρια με τα συνηθισμένα είδη. Και σάλτσα γιαουρτιού; Τέλειο μου μοιάζει.
    Πάω να ζυμώσω τον κιμά...Φιλιά πολλά και καλό ΠΣΚ. (Εδώ μόλις έριξε καρέκλες).

    ReplyDelete
  22. ωραίο πράγμα το κεφτεδάκι!
    και πιο ωραίο πράγμα το κεφτεδάκι αν έχει ούζο, δυόσμο και πιπέρι ποζαρ!(που δεν ξερω τι είναι αλλά αποφάσισα ότι μου αρέσει:)

    ReplyDelete
  23. κι εγώ ΄Κική μου έτσι τα κανω. εννοώ όχι τηγανητά.
    θα δοκιμασω και τη δικη σου συνταγή, σίγουρα!

    καλό Σαββατοκύριακο
    καλή ξεκούραση :))

    ReplyDelete
  24. Μια χαρά τα μπιφτεκάκια αλλά κόλλησα με τη σάλτσα γιαουρτιού! Καλό Σ/Κ!

    ReplyDelete
  25. η φωτό με τα κεφτεδάκια είναι όλα τα λεφτά! ουφ και πεινάω...
    η σαλτσούλα πολύ ωραία ιδέα, θα δοκιμαστεί την επόμενη φορά...
    καλό σ/κ και σε σένα

    ReplyDelete
  26. Τα κεφτεδακια παντα ψητα, για να μην εχουμε και τυψεις οταν τα τρωμε.Την επομενη φορα θα δοκιμασω τη σαλτσα γιαουρτιου γιατι συνηθως τα φτιαχνω με κοκκινη σαλτσα.

    ReplyDelete
  27. και σκεφτόμουνα αύριο να ξαναγτιάξω το ψωμί.... μου έδωσες όμως άλλη ιδέα τώρα!!!!!!
    Καλό ΣΚ.. φιλιά!

    ReplyDelete
  28. Ωραία ιδέα!!! Μιαμ μιαμ μιαμ!

    ReplyDelete
  29. Πω πω με το ζόρι κρατιέμαι να μην γλείψω την οθόνη!!!

    ReplyDelete
  30. Κεφτεδάκια ψητά ε!!!! Δεν είναι κακή ιδέα γιατί τα τηγανητά έχουν αρχίσει να μου παίζουν τα νεύρα. Προς στο τέλος πρέπει να αλλάζω το λάδι γιατί από το αλεύρι μαυρίζουν.
    Λοιπόν την επόμενη φορά έτσι θα τους φτιάξω. Νά' σαι καλά Κικί για την ωραία ιδέα.

    ReplyDelete
  31. Λίλα, αν τα αλευρώσεις, ενδέχεται να εξακολουθεί να φαίνεται το αλεύρι και μετά το ψήσιμο αν δεν αποροφηθεί... Ευχαριστώ!

    Ιωάννα, κοκκινίζω :-) Σ΄ευχαριστώ πολύ! Σε διαβάζω και είναι σαν να σε βλέπω, αυτή είναι μια ατάκα που μου λένε όλοι όσοι με ξέρουν ή αφού με γνωρίσουν. Και χαίρομαι που βλέπουν ότι είμαι η ίδια, λαιβ και εδώ! :-)))
    Τα έφτιαξες λοιπόν; Ελπίζω να σας άρεσαν.

    Μαγισσούλα! χαχα! Κοκκινοπίπερο καπνιστό είναι! Θα σου φέρωωωω!

    Μαριλένα ευχαριστώ! Όσο για ξεκούραση, από βδομάδα θα σας πω τι έκαν το σκ!

    ReplyDelete
  32. Big mama, εγώ να δεις κόλλημαπου έφαγα με τη σάλτσα!

    Μπέττυ, ευχαριστώ! Δοκίμασέ τη!

    Δημιουργία, καλά κάνεις! Δοκίμασε και με γοαούρτι!

    Μαριέλα, όλο ιδέες είμαι! χαχα!

    Πλεκτό εγκώμιο, ευχαριστώ!

    Σοφία, είναι προκλητική η οθόνη η αλήθεια είναι...:-)

    Λίνα και το λάδι μαυρίζει, και αυτά μαυρίζουν μετά, και παχαίνουν και πιτσιλάνε και άλλα πολλά. Ψητά λοιπόν! Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  33. με επιασε προκοπη νυχτιατικα και φτιαχνω το γλυκο δαμασκηνο, θα σου πω τα νεα αυριο, καλη εβδομαδα !!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  34. Άσπα καλή επιτυχία!

    ReplyDelete
  35. Μεγάλη υπόθεση να τρως κεφτέδες χωρίς να τηγανίζεις!!

    Εξυπνο μου φαίνεται το πακέτο...!

    ReplyDelete
  36. Να δω πώς θα τους πλάσεις!!! Αλλά και γι' αυτό σου έχω λύση: Κουταλιές στο ταψί! χαχα!

    ReplyDelete
  37. Πρέπει να γράψω εδώ ένα σχόλιο που καιρό τώρα το ξεχνώ, συγγνώμη καλή μου Κική. Ότι απο την μέρα που διάβασω τούτην την συνταγή, την έχω φτιάξει τουλάχιστον 6 φορές, με διάφορες παραλλαγές.
    Μου έλυσε τα χέρια το μη τηγάνισμα και γίνονται με όλους τους πιθανούς συνδυασμούς υλικών (που μου έχουν περάσει από το μυαλό) εξαιρετικά νόστιμα.

    ReplyDelete
  38. Ευχαριστωωώ! Δεν πειράζει που το ξέχασες! Παραλλαγες μπορεις να κανεις και να κάνουμε άπειρες. Το ψήσιμο δε, όλα τα λεφτά!

    ReplyDelete
  39. Να 'μαστε πάλι! Σήμερα θέλαμε κάτι ελαφρύ και κάναμε αυτά τα κεφτεδάκια, με χοιρινό κιμά (κατά λάθος, εχμ), και βγήκαν πάρα πολύ ωραία! Αντικαταστήσαμε τη σάλτσα γιαουρτιού με μια δικιά μας την οποία χρησιμοποιούμε συχνά-πυκνά: γιαούρτι, άνιθος, ελαιόλαδο και λιγουλάκι σκόρδο σε σκόνη και αλάτι. Τζατζικίζει λίγο, αλλά δεν είναι ακριβώς. Βάλαμε και λίγο σπανάκι δίπλα και ήταν μούρλια.
    Ευχαριστούμε!

    ReplyDelete
  40. Αλέξη και Κύνθια πολύ καλή ακούγεται η σάλτσα και ας τζατζικίζει. Με το γιαούρτι μπορείς να κάνεις πολλές παραλλαγες! Χαίρομαι που σας άρεσαν!

    ReplyDelete