Monday, May 11, 2009

Πώς φτιάχνουμε λουκάνικα χωριάτικα

Με τον Ηλία γνωριστήκαμε στο παλιό hungry.gr, όταν έκανα τις πρώτες απόπειρες για να φτιάξω τυρί. Ανταλλάξαμε emails και τα λέγαμε που και που. Κάποια στιγμή χαθήκαμε και από τότε που άνοιξα τη μικρή κουζίνα, έχουμε και πάλι συχνή επαφή. Ο Ηλίας είναι κι αυτός μερακλής με τη μαγειρική και του αρέσει να μαθαίνει πώς φτιάχνονται διάφορα δύσκολα ή περίεργα πράγματα. Έτσι, άδραξε την ευκαιρία και έκανε τον ρεπόρτερ όταν ο θείος του και ο πεθερός του είπαν να φτιάξουν λουκάνικα. Ηλία ευχαριστώ για το ρεπορτάζ. Να σας πω δε, ότι ο Ηλίας έχει σχεδόν ανοίξει το διαδυκτιακό του μαγαζί με γκουρμεδιές που συγκεντρώνει από όλη την Ελλάδα και θα μπορούμε σε λίγο καιρό να τις αγοράζουμε από το on line μαγαζί του, το Hellenic Delicatessen . Η περιγραφή και οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι του Ηλία.

Λουκάνικα χωριάτικα
Μαζευτήκαμε όλοι πρωί! (σιγά!!!) Εγώ (ο γαμπρός) ο πεθερός και ο ξάδερφός του ο Νίκος.
Για την ιστορία ο θείος Νίκος δούλευε σε εργοστάσιο αλλαντικών. Οπότε ξέρει αρκετά μυστικά για τα κρεατοειδή. Η όλη διαδικασία στην αρχή με έβαλε σε υποψίες. Αν και δεν ήξερα από τέτοια πράγματα, τελικά κατάφερα να πείσω τον εαυτό μου να αγοράσει μηχάνημα για να φτιάχνω τα δικά μου λουκάνικα! Τι πιο καλό, ε;
Το ραντεβού ήταν για τις 9.30. Εγώ πήγα μετά την εκκλησία, ο πεθερός ήταν μόνιμος και ο θείος Νίκος….(βαρύ το έχει το άλογο του… ήρθε 10.30). Ε αφού τον βρίσαμε λίγο για πείραγμα βάλαμε κάτω τα υλικά και τις μηχανές που είχαμε για να καταστρώσουμε το σχέδιο (business plan) Τα υλικά που χρειαστήκαμε ήταν:

• Μία μηχανή για το τρίψιμο του κρέατος
• Μία μηχανή για το γέμισμα των Λουκάνικων
• 6 κιλά μοσχαρίσιο κρέας
• 3 κιλά χοιρινό κρέας
• 2 κιλά γίδα
• Αντεριές περίπου 1 κιλό
• 2 κιλά πράσα περίπου
• Αλάτι με το μάτι και την γεύση
• 20 γραμμάρια κύμινο
• 20 γραμμάρια μπαχάρι 2
• 20 γραμμάρια μαύρο πιπέρι*
• 10 γραμμάρια κόκκινο πιπέρι*
(ο Ηλίας λέει ότι ο θείος το μπουμπούνιξε στο πιπέρι και να βάλετε λιγότερο οπωσδήποτε)

Και ξεκινάμε: Ιδού οι μηχανές μας (δανεικές αλλά μας βόλεψαν την δουλειά)


Ανακατέψαμε όλα τα μπαχάρια εκτός του αλατιού


Και ξεκινήσαμε να ξεκοκαλίζουμε την γίδα


Μετά κόψαμε τα πράσα


Και ξεκινήσαμε και αλέθαμε πρώτα τα πράσα


Που μάλλον δεν ήθελαν την μηχανή του κιμά και ήθελαν μούλτι. Εδώ φαίνετε και το χέρι της πεθεράς (φιλική συμμετοχή). Τελικά τα κόψαμε στο μούλτι. Και ξεκινήσαμε να αλέθουμε τα κρέατα εναλλάξ πάντα.

Αφού τα αλέσουμε όλα τα κρέατα ξεκινάμε να τα ζυμώνουμε όλα μαζί. Εδώ πρέπει να είσαι μάστορας στο ζύμωμα! Ο Νίκος ξέρει καλά από ζύμωμα….


Μαζί προσθέτουμε και τα μπαχάρια μας. Σιγά-σιγά! Αυτό το χέρι με το γάντι, δικό μου είναι!!!


Και ζυμώνουμε καλά!!!

Και μυρίζουμε νοστιμιά!!!

Μετά αφού έχουμε ζυμώσει καλά αφήνουμε γύρω στα 10 λεπτά να ξεκουραστεί το μίγμα, ευκαιρία για καφέ! έπειτα το ξαναπερνάμε το μίγμα μας από την μηχανή του κιμά.

Μετά ετοιμάζουμε την μηχανή για τα λουκάνικα. Αφού έχουμε πλύνει τα άντερα ή έντερα.

Βρίσκουμε την άκρη και τα περνάμε στην άκρη της μηχανής. Μαζί βάζουμε και το μίγμα στην μηχανή χωρίς αέρα μέσα δηλαδή το πιέζουμε καλά.


Κανουμε και ένα κόμπο στην ακρη. Κάντε ακόμα ένα κόμπο για καλό και για κακό.


Και ξεκινάμε να γυρνάμε την προπέλα από την μηχανή και γεμίζουμε τα έντερα


Σ αυτήν την φωτογραφία βλέπουμε το τσουνί από την μηχανή και πώς έχει περαστεί το έντερο.

Εμένα κάτι άλλο μου θύμιζε και γελούσα, με κατάλαβαν και έπεσε πολύ γέλιο! Μετά το έπιανες το εντερο σε δυό μεριές και γύριζες το εσωτερικό του έτσι ώστε να σχηματιστεί το λουκάνικο και πήγαινε διαδοχικά στο υπόλοιπο του εντέρου.

Και στο τέλος τα τρυπάς με μία καρφίτσα έτσι ώστε να βγει ο αέρας από μέσα τους. Πρέπει να κάνεις αρκετές τρυπούλες. Βλέπεις ότι το έντερο πάει και αγκαλιάζει τον κιμά. Η επόμενη φάση είναι να τα αφήσεις να ξεραθούν στον αέρα. Δυστυχώς δεν είχαμε χρόνο , χώρο και υπομονή και έτσι αποφάσισαν οι μεγάλοι να τα ψήσουμε ελαφρώς. Στους 100 βαθμούς για μισή ώρα με αέρα επάνω στην σχάρα και από κάτω βάζεις ένα ταψί για να τρέξουν τα λίγα υγρά.


Μετά τα βγάλαμε από κεί και τα πλύναμε με κρύο νερό για να κρυώσουν απότομα.


Και τα αφήσαμε να στεγνώσουν

Μία μέρα μετά θα τα βάλουμε στις σακούλες τις νάιλον και στην κατάψυξη για να αντέξουν. Ετσι πέρασε η Κυριακή μας. Ηταν ωραία γιατί με δίδαξε ο πεθερός και ο θειός ! Παρθενικό λουκάνικο από τα χεράκια μου! Καλή επιτυχία!

64 comments:

  1. Οι χασάπηδες της Καρδίτσας πρέπει να μάθουν ότι δημοσιεύθηκε τέτοια ανάρτηση! Να τρέξω να τους ειδοποιήσω!

    ReplyDelete
  2. γαστεροπλήξMay 11, 2009 at 2:41 AM

    και εμείς φτιαχνουμε κάπως έτσι τα λουκάνικα Τζουμαγιάς (Ηράκλειας) Σερρών όπου το πράσο έχει τον πρώτο λόγο. δεν βρήκα χρόνο για τέτοια ανάρτηση διότι δεν έχω χώρο, οι χασάπηδες που φυλάνε επτασφράγιστο το μυστικό θα αρχίσουν να αυτοκτονούν με τέτοιες αναρτήσεις....
    να είσαι καλά Ηλία, αν και πάλι εμείς κι εμείς θα μείνουμε να τα φτιάχνουμε, αλλά ας βλέπει κι ο κόσμος, μήπως και προστεθεί κανένας μερακλής στην παρέα!!!
    KIKH, εις υγείαν....ότι λέγαμε να κόψουμε τα παχυντικά.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλη η προσπα8εια παιδια.
      Αλλα προς 8εου φιλε μου τα λουκανικα τζουμαγιας δν γινονται σημερα με αυτον τον τροπο ουτε εχουν οποιαδηποτε ομοιοτητα με τα παραπανω χωριατικα λουκανικα.Μονο αν γνωριζεις οντως τα λουκανικα τζουμαγιας καταλαβαινεις τι λεω.

      Delete
  3. καλά ε! μιλάμε για πολύ τέχνη!!
    πολύ ωραίο το ποστ σου κικίτσα!!!
    καλημέρα και καλή βδομάδα!!!!!

    ReplyDelete
  4. Πω,πω, κουράστηκα μόνο που το είδα, που να το φτιάξω κιόλας! Άσε, θα τα πάρω έτοιμα, αν χρειαστεί! Φιλάκια Κική μου, καλημέρα! Σε περιμένω στο μπλογκ μας!

    ReplyDelete
  5. αχ βρε Κικιτσα μου, χαρας το κουραγιο σου , να εισαι καλα και καλοφαγωτα !

    ReplyDelete
  6. Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτησή σου αυτή Κικίτσα!!
    Αν φτάσω κάποτε στο σημείο να φτιάχνω μόνη μου λουκάνικα, θα αρχίσω να με ... θαυμάζω πολύ και δεν το θέλω, διότι είμαι και σεμνή:P
    Φιλάκια, καλή βδομάδα:))

    ReplyDelete
  7. ιιιιι!!!!!!!!!!!
    εσύ τα φτιάχνεις ΟΛΑ!

    ReplyDelete
  8. Κική καλημέρα.
    Πολύ καλή εμπειρία η τέχνη του λουκάνικού.
    Καλή ξεκούραση και καλές συνταγές με τα λουκάνικα σου.
    Φιλιά

    ReplyDelete
  9. Deli,όμορφες εικόνες από την παρασκευή λουκάνικων!Για όσους τα τρώνε,ας ανασκουμπωθούν να φτιάξουν!Πάντως ξέρεις τι υλικά βάζεις και τα τρως ευχάριστα.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  10. Μπράβο Κικίτσα. Πολύ ενδιαφέρον το ποστ σου. Θα το διαβάσω με την ησυχία μου το βραδάκι και θα επανέλθω.

    ReplyDelete
  11. To ποστ, υπερπαραγωγή!

    η χαρά του λουκανικοφάγου :)

    ReplyDelete
  12. φηψίζω μάγισσα: όντως η χαρά του λουκανικοφάγου η υπερπαραγωγή :))

    καλη βδομαδα :))

    ReplyDelete
  13. Μου ξύπνησες παλιές μνήμες!!Τον πατέρα μου να φτιάχνει αυτά τα λουκάνικα καθότι χασάπης σε μικρό ορεινό χωριό της Φθιώτιδας, κι εκεί δεν υπήρχε άλλος τρόπος προμηθειών παρά μόνο τα σπιτικά άντε και του χασάπη του χωριού.
    ευχαριστούμε πολύ!!!

    ReplyDelete
  14. Πολύ ωραία ιδέα αυτή η ανάρτηση! Όχι ότι θα φτιάξω ποτέ λουκάνικα αλλά είναι ενδιαφέρον να ξέρει κάποιος πως γίνεται. Συγχαρητήρια στον Ηλία και μπράβο σου Κική που μας τα έδειξες.

    ReplyDelete
  15. πολύ καλό το στεπ μπάι στεπ:) τώρα να πω ότι παίζετε με τον πόνο μας; το ξέρετε ήδη! το αγαπημένο μου λουκάνικο είναι λακωνικό, με πορτοκαλόφλουδα, καπνισμένο με φασκόμηλο και ψημένο στα κάρβουνα. πάω να κλάψω:)

    ReplyDelete
  16. Μπράβο Κική! Υπέροχο ποστ!

    Κι εμείς φτιάχνουμε μόνοι μας τα λουκάνικά μας, να πω για όσους το βρίσκουν δύσκολο ότι δε χρειάζεται να έχεις μηχανήματα, αρκεί να συνεννοηθείς με το χασάπη σου, θα σου περάσει αυτός τα κρέατα από τη μηχανή και θα σου γεμίσει τα άντερα όταν του πας στη συνέχεια το μίγμα (κιμάς-πράσσο-μπαχαρικά). Εμείς τουλάχιστον τόσα χρόνια έτσι τα φτιάχνουμε ;-)

    Το κόλπο με το "στέγνωμα" πρώτη φορά το είδα, ενδιαφέρον!

    ReplyDelete
  17. Είχα την φαεινή ιδέα να φάω ένα λουκάνικο τζουμαγιάς νυχτιάτικα χθες και φυσικά δεν έκλεισα μάτι...

    Το πόστ πολύ κατατοπιστικό για τους μερακλήδες, τα συγχαρίκια κι από μένα Κική μου :)))

    ReplyDelete
  18. Πάρα πολύ ωραίο το post σου! εννοείται ότι δεν τολμώ ούτε να διανοηθώ ότι θα επιχειρήσω ποτέ κάτι ανάλογο...χαρά στο κουράγιο σου!!!

    ReplyDelete
  19. Μπραβο στον Ηλια και στα λουκανικά τους. Πολυ ομορφη αναρτηση Κικη!

    Βαριεμαι βεβαια να κατσω να κανω ολα αυτα, και δεν εχω και τα εργαλεια.

    Οπότε τα παιρνω ετοιμα!

    :)

    ReplyDelete
  20. Κωνσταντίνε, λες να π'αθουν τίποτα; Χαχα!

    Γαστεροπλήξ, εγώ έκοψα από σήμερα τα πάντα. Τέρμα τα ψέμματα...

    Μαρία Μπ. ευχαριστώ! Καλή εβδομάδα!

    Μαρία βλέπω έχουν αποτέλεσμα οι κόποι σου ε; Μπράβο!

    Άσπα μου δεν τα έκανα εγώ αλλά ο Λιάκος! Εγώ ούτε μυρωδιά η έρμη!

    Έλενα, εγώ ξέρεις...Με τις περίργες συνταγές έχω ένα κόλλημα. Μην απορήσεις αν ακούσεις ότι έφτιαξα λουκάνικα...

    Νατάσσα, καλέ δεν τα έκανα εγώ! Χαχα!

    Δήμητρα, ευχαριστώ. Να είχαμ εένα με λίγο ουζάκι ή παγωμένη μπύρα τώρα!

    Ελένη, οπως το είπες. Αν μη τι άλλο, ξέρεις τι τρως.

    ReplyDelete
  21. Ρένα, ευχαριστώ! Καλή ξεκούραση!

    Μαγισσούλα, πάμε στα Ξύγκια για λουκάνικο; Εγώ θα τρώω κι εσύ θα κοιτάς! :-)))

    Μαριλένα, καλή εβδομάδα! Φιλάκια!

    Ξανθή, ξέρεις από πρώτο χέρι λοιπόν! Ευχαριστώ!

    Big mama κι εμένα γι' αυτό μου αρέσουν αυτά τα ποστ. Πάντα είχα απορία πως γίνονται τα λουκάνικα...

    Χαρτ, να τραγουδήσουμε μαζί το "Υποφέεεεερω υ[οφέεεερω...". Εμένα το αγαπημένο μου λουκάνικο είναι στην Πράγα κσι στη Γερμανία. Πάμε; Χαχα! Αντε καλά. Μπορώ και πιο κοντλα να προτείνω. Πάμε στα Ξύγκια;

    Βάνα! Ευχαριστούμε για το τιπ της απλούστευσης της συνταγής. Χτες ήμουν στα πάτρια...;-)

    Ισιδώρα, μα κι εσείς βράδυ; Τα σιμέκο τα ξέρετε; :-)))
    Χαμομηλάκι; Μέντα;

    Μπέττυ μου δεν θα έφτιαξα εγώ, οπότε μην ανησυχείς. Χαχα!

    Αντώνη είδες μεζεδάκι και μπήκες ε; Με μπυρίτσα παγωμένη; Πω.... Τι λέω ο θαλασσοπόρος βραδιάτικα...

    ReplyDelete
  22. Το προτιμω με τσιπουρακι το λουκανικο αυτο, κυρια Κολομβου!!!

    :)

    ReplyDelete
  23. Τι ομορφα πραγματα που εμαθες Κικιτσα Κυριακατικα! Αλλα ειναι αυτο που λενε ολοι. Αν δεν εχεις τα μηχανηματα, δυσκολα το αποφασιζεις. Καλο ομως ειναι να ξερεις.

    ReplyDelete
  24. καλέ κυλία, τι Πράγα τι Πάργα, τι Ξύγκια, εγώ για την τέχνη μου να θυσιαστώ πάλι:) α, να θυμηθώ να σας στείλω κι ένα ζευγάρι κυάλια, ξέρετε, για να συνομιλήτε με τα σόσατζιζ (τζιζ!)

    ReplyDelete
  25. Μωρ'συ!
    Θέλεις να με πεθάνεις τωρα;
    Ευκολο μου φαίνεται εμένα, και ο κιμάς μπορεί να γίνει από τον χασάπη αν δεν έχεις μηχανή και το υλικό να φτιαχτεί και τα μπαχαρικά και τα μυριστικά να μπούν κατα το δοκούν...
    Εκείνα τα άντερα ή έντερα όμως που τα παίρνουμε; Ειναι αρνίσια ή χοιρινά; Τα πουλάνε τα χασάπικα ή αν τα ζητήσω θα με κοιτάνε σαν να ήρθα από τον Αρη;
    Για τα συνοικιακά χασάπικα μιλάω, όχι για τον μερακλη χασάπη του χωριού.
    Και το στέγνωμα; φτάνει τόσο στο φούρνο; Αν έχω υπομονή να τα αφήσω να στεγνώσουν φυσικά, πόσο καιρό και πως το κάνει κανείς;
    Αχ Κική!
    Ρωτα τον Ηλία να μας πει, εθισμένη γυναίκα είμαι...
    ;)

    ReplyDelete
  26. Κικίτσα όταν ματάρθεις (και είμαι Πάτρα, γιατί την "κάνουμε" για χωριό κι εμείς συνήθως) πάμε για καφεδάκι ε?

    Παίρνω το θάρρος να απαντήσω στη ralou αυτό που κάνω εγώ, απλά πάω το μίγμα στο χασάπη μου μετά από συνεννόηση και γεμίζει εκείνος άντερο που έχει.
    Αν θες να τα γεμίσεις μόνη σου, απλά ζήτα του λεπτό άντερο για λουκάνικο, να ξέρεις όμως ότι είναι πολύ δύσκολο να τα γεμίσεις με το χέρι.
    Για το στέγνωμα, τα κρεμάς κάπου να στεγνώσουν κι αυτό ανάλογα την εποχή και το κλίμα, μπορεί να πάρει 3, 6 ή και 10 μέρες.

    ReplyDelete
  27. Δέσποινα κι εμένα μουα ρκεί να ξέρω πώς γίνεται κι ας μην το κάνω ποτέ! Φιλάκια!

    Χαρτ! χαχα! Αραχτες στην Πάργα σε ξαπλώστρα με ένα σοσατζ ανα χείρας! Εμένα με μουστάρδα πλιζζζζ!!! Χαχα!

    Ραλούκα, είδες λουκανικάκι και μπήκες; Κάτσε να σε φιλέψω! Λεμονάκι; Μουσταρδίτσα; Η Βάνα μας έλυσε τις απορίες!

    Βάνα, ευχαριστούμε για την αμεση ανταπόκριση. Ήσουν η καταλληλότερη και ταχύτερη! χαχα!
    Ευχαρίστως να πιούμε καφεδάκι στα πάτρια. Στις 30 θα ξανάρθω αλλά δεν ξέρω από τώρα πόσο χρόνο θα έχω. Θα σου πω τότε. Εσύ ήσουν που έψαχνες την πιπερόπιτα; Αν ναι, έχω το email σου!

    ReplyDelete
  28. Να ξέρεις τι μου έκανες τώρα...έχει φαγωθεί ο Δημητρης να πάρει κρεατομηχανή για να κάνει λουκάνικα και σουτζούκια..Άνοιξε το μπλοκ σου..τα είδε και με φώναξε..τώρα θέλει να πάμε σε μαγαζί να πάρουμε μηχανή.Προχθές πάλι θα με π΄ηγαινε να αγοράσουμε και του ξέφυγα , τώρα πάει να ντυθεί..αχ! αχ!

    ReplyDelete
  29. Κική ναι, εγώ είμαι η πιπεροπιτού!
    Στείλε μν :)))

    ReplyDelete
  30. Αχτίδα, μερακλής ο Δημήτρης! Μωρέ να σου πω κι εγώ θα ήθελα να είχα...Άμα κάνετε, να με κεράσετε κι εμένα :-)

    Βάνα, χαίρομαι που είσαι εσύ η ίδια!
    :-)))

    ReplyDelete
  31. Αχ βρε Κικη τι μου θυμισες.Πριν απο αρκετα χρονια, τα Χριστουγεννα, που φτιαχναμε λουκανικα με την πεθερα μου στο χωριο και με κρεατομηχανη χειροκινητη... δεν σου λεω τιποτα.

    ReplyDelete
  32. Κατερίνα, ξέρεις λοιπόν καλά την τέχνη!

    Κάποιος να φτιάξει και να δώσει και σε μένα ρε παιδιά!!!!

    ReplyDelete
  33. Κικί πολύ ωραία η ανάρτηση σου και πολύ ενδιαφέρον. Εγώ έχω όλα τα σύνεργα και θα το προσπαθήσω γιατί το λέω πολλά χρόνια και ακόμα δεν το έχω πάρει απόφαση. Τώρα όμως που τα είδα ..........ζήλεψα.χιχι
    Σε ευχαριστώ πολύ.

    ReplyDelete
  34. Περιμένω να μας πεις ότι τα έκανες! Κλαψ! Όλοι θα κάνουν εκτός από μένα! Θέλω λουκάνικααααα!

    ReplyDelete
  35. Καταπληκτικό ποστ!
    Δεν θα τα κάνω, μα χάρηκα που κατάλαβα πως γίνονται!

    ReplyDelete
  36. ΚΙ εμένα γι' αυτό μ΄ άρεσε Αγγελική. Επειδή έμαθα πώς γίνονται!

    ReplyDelete
  37. καλησπεεεεερα....
    αργησα να κάνω σχόλιο στο ποστ σας παιδια...ωστόσο επειδη μου αρέσει να φτιάχνω οτι φτιάχνεται το έκανα!!!
    Για πρώτη φορά γύρω στο μαϊο...και δευτερη τώρα...τα εχω απλωμένα και στεγνώνουν στην κουζάνα...(ευτηχως μένω μόνη μου :)!!!).
    Η συνταγή ειναι φοβερή αν και έκανα παραλαγές...ως καλή νοικοκυρά!!Όσο για τα μηχανήματα...΄να ναι καλά το μηχάνημα για τα κουλουράκια!!!
    Να προσθέσω πριν κλείσω οτι αυτή την εποχή λόγο του οτι δεν εχουμε ακόμα πράσα (κ αν υπάρχουν δεν είναι η εποχή τους) έβαλα πορτοκάλι...στα 3.5 κιλα κιμά (χωρις γίδα) έβαλα φλούδα απο 2 πορτοκάλια, τα οποία αρχικά τα άφησα να στεγνώουν στο τζάκι απο την ζέστη και την κάπνα (όχι πανω απο φωτιά). Τα έβαλα μετα στο multi γίναν κομματακια και τα ανακάτεψα!!!
    καλή μας όρεξη και ευχαριστώ πολύ!!!

    ReplyDelete
  38. Μαρία χαίρομαι πολύ που τα έκανες και πέτυχαν! Μπράβο!
    Η προσθήκη πορτοκαλιού τα κάνει αρωματικά και νόστιμα, το έχω ακούσει και από άλλους.
    Με το μηχάνημα για κουλουράκια; Ποιό; Εκείνο που μοιάζει με πιστόλι με έμβολο και το πιέζεις για να βγει η ζύμη; Για πες μη δοκιμάσω κι εγώ!
    Εμείς ευχαριστούμε πολύ που μας είπες τις εντυπώσεις σου!

    ReplyDelete
  39. ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ΝΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΤΑ ΚΑΝΩ...ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ...ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΜΑ ΤΟΝ ΠΛΑΘΩ ΠΟΛΥ ΩΡΑ ΑΦΟΥ ΤΟΝ ΑΦΗΣΩ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΛΙ ΠΕΡΑΣΜΑ ΣΕ ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΚΙΜΑ!!!
    ΚΑΙ ΕΝΑ ΤΙΡ, ΤΟΝ ΑΦΗΝΩ ΕΝΑ ΒΡΑΔΥ ΣΚΕΠΑΣΜΕΝΟ ΣΤΟ ΨΥΓΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΣΟΥΝ ΚΑΛΑ ΟΙ ΜΥΡΩΔΙΕΣ!!!ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΠΕΡΙ...ΒΑΖΩ ΚΑΙ ΛΙΓΗ ΤΡΙΜΕΝΗ ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΑΥΤΕΡΗ ΠΙΠΕΡΙΑ!!!ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΡΠΑΣΤΑ...ΔΕ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΩ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΩ!!!

    ReplyDelete
  40. Έχω κι εγώ τέτοιο μηχάνημα. Ώρα είναι να με κάνεις να φτιάξω λουκάνικα τώρα αντί για μπισκότα!!! Τα τιπς εξαιρετικά! Μερσί!

    ReplyDelete
  41. ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΒΑΖΕΙΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΕΣΥ ΚΑΙ ΤΑ ΤΙΠΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΑ!!! :)

    ReplyDelete
  42. Μαρία! Χαχα! Έγινε!

    ReplyDelete
  43. καλα τα λουκανικα...δυο φορες το χρονο κανω...εχετε ακουσει τιποτα για αλλα αλλαντικα???

    ReplyDelete
  44. Μαρία, μπα...Τίποτα! Σιγή ιχθύος! Αν μάθεις τίποτα, πες και σε μας!

    ReplyDelete
  45. Geia sas paithia, apo Australia (katagwgh apo Livadia Serron). Thokimasa tin syntagi afti kai ta loukanika einai perifima. Tora psahno gia mia sintagi gia Krasata Loukanika. Borei na voithisi kaneis? Efharisto.

    ReplyDelete
  46. Χαίρομαι που σου άρεσαν τα λουκάνικα. Εγώ δεν ξέρω άλλο τρόπο, αλλά ελπίζω όποιος δει το σχόλιό σου να βοηθήσει!

    ReplyDelete
  47. καλησπερα,
    και καλο φθινοπωρο!!!για κρασατα δεν εχω ακουσει...αλλα ειναι μια καλη ιδεα για να βαλουμε την φαντασια μας να δουλεψει!!!αν δεν δοκιμασεις εσυ ανωνυμε εγω μεσα στον επόμενο μηνα θα κανω την καινουρια σοδια θα βαλω και ενα κιλο κιμα να δω τι θα βγει και θα σας πω αν εχω αποτελεσματα...
    φιλια!!!!
    EIMAI H MARIA ALLA DEN 8UMAMAI TON KWDIKO MOU GIA NA POSTARW

    ReplyDelete
  48. Μαρία, ευχαριστώ για το σχόλιο περί κρασάτων. Μ΄ αρέσει πολύ που πειραματίζεσαι! Περιμένω αποτελέσματα!

    ReplyDelete
  49. Ευχαριστώ πολύ για τις ιδέες.
    Φτιάχνω για πρώτη φορά λουκάνικα και χρησιμοποιώ μόνο χοιρινό.
    Αντώνης-Σκωτία.

    ReplyDelete
  50. καλημερα να ρωτησω κατι!εφτιαξα και γω τα λουκανικα και μου ξυνιζουν λες και εχω ριξη λεμονι μεσα γιατι?εβαλα χειρινο και μοσχαρι.ευχαριστω!

    ReplyDelete
  51. Δυστυχώς δεν ξέρω να σου απαντήσω. Θα ρωτήσω τον Ηλία που τα έκανε μήπως ξέρει.

    ReplyDelete
  52. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΡΙΞΕΙΣ ΛΕΜΟΝΙ!!!ΔΟΚΙΜΑΣΕΣ ΤΑ ΚΡΑΣΑΤΑ ΚΑΙ ΣΟΥ ΞΥΝΙΖΟΥΝ???ΤΙ ΥΛΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΣ ΑΝΟΝΥΜΟΥΣ???ΤΟ ΚΡΕΑΣ ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΑΙΞΕΙ ΡΟΛΟ ΠΑΝΤΩΣ ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΤΟ ΕΙΧΕ ΜΑΡΙΝΑΡΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΜΕ ΛΕΜΟΝΙ Η ΞΥΔΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΥΡΩΔΙΕΣ ΚΑΙ ΔΕ ΤΟ ΗΞΕΡΕΣ!!!ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΩ ΣΑΝ ΜΑΡΙΑ!!!ΕΓΩ ΠΕΡΣΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑ ΚΑΘΟΛΟΥ....ΦΕΤΟΣ ΘΑ ΦΤΙΑΞΩ ΠΑΛΙ!

    ReplyDelete
  53. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΥΝΙΖΟΥΝ ΤΑ ΛΟΥΚΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΕΠΑΙΞΕ ΡΟΛΟ ΤΟ ΚΡΕΑΣ...ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΕΙΧΕ ΒΑΛΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΣΕ ΞΥΔΙ Η ΛΕΜΟΝΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΥΡΩΔΙΕΣ!!!ΤΙ ΥΛΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΣ?ΑΦΗΣΕΣ ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΣΟΥ ΚΑΜΙΑ ΜΕΡΑ ΕΚΤΟΣ ΨΥΓΕΙΟΥ?
    ΜΗΠΩΣ ΕΙΧΕ ΖΕΣΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΗΡΕΑΣΕ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ευχαριστούμε για τη βοήθεια!

      Delete
  54. τα υλικα που εβαλα ειναι χοιρινο και μοσχαρι πρασο αλατι πιπερι μπαχαρι.μια απλη γεμιση.ναστε καλα ευχαριστω!

    ReplyDelete
  55. Πολυ πιθανον να του πουλησαν αλογισιο κρέας αντί για μοσχαρίσιο, μοιάζει πάρα πολυ, και το οποίο έχει το χαρακτηριστικό να βγάζει ξυνή γέυση. (μπορει να σας φαίνεται αστείο αλλα δέν είναι)

    ReplyDelete
  56. (Μπορεί να σας φανεί αστείο αλλά δέν είναι) για τον Anonymous μπορεί να σου πούλησαν αλογίσιο κρέας, αντί για μοσχαρίσιο, καθόσον μοιάζουν πάρα πολύ, αλλά το αλογίσιο κρέας βγάζει - χαρακτηριστικά - ξυνή γεύση. Αλιώς μόνο με μαρινάρισμα εξηγείται. Σχετικά με τα κρασάτα λουκάνικα υπολογίστε (στην συνταγή σας) ένα ποτήρι κόκκινο -μπρούσκο- κρασί ανά 5 κιλα κιμά (όλα τα άλλα όπως έχουν αλλά με ελάχιστο έως καθόλου κόκκινο πιπέρι).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κουφάθηκα με την πιθανή αιτία! Λες ε;
      Ευχαριστούμε για τις διευκρινίσεις!

      Delete
  57. Μπράβο παιδιά είστε καταπληκτικοί.Να μας γράφετε τέτοιες συνταγές από τους μεγαλύτερους γιατί είναι αυθεντικές και πρέπει να μη χάνονται με το πέρασμα του χρόνου

    ReplyDelete