Saturday, May 16, 2009

Ο κήπος μου


Eδώ και μερικά χρόνια φυτεύω στον κήπο μου καλοκαιρινά λαχανικά. Πέρυσι δεν είχα φυτέψει επειδή θα έφευγα το καλοκαίρι για 3 εβδομάδες και δεν ήθελα να δεσμεύσω κάποιον να τα προσέχει. Φέτος είπα ότι δεν θα φυτέψω πάλι, γιατί αυτός που έρχεται και οργώνει είχε καθυστερήσει σημαντικά. Είχα νεύρα! Πολλά νεύρα και βλαστημοκόπαγα που δεν ερχόταν να οργώσει. Για να το κάνω με το χέρι, ούτε λόγος... Και τελικά ήρθε. Εδέησε και ήρθε. Και φύτεψα... Δεν φαντάζεστε τι γεύση έχουν τα λαχανικά τα σπιτικά. Οι ντομάτες....εκείνα τα αγγουράκια....ΚΑΜΙΑ σχέση με αυτά του μανάβη. Μαζί με τα ζαρζαβατικά, αγόρασα και μέντα, δυόσμο, ματζουράνα, βασιλικό και καλέντουλες για τα λικέρ μου, τα φαγητά μου και την αρωματική μαγειρική μου. Με περηφάνια σας παρουσιάζω τον κηπάκο μου και ελπίζω σε 2 μήνες από τώρα να τρώω τα πρώτα μου λαχανικά!

Ντοματούλες


Αγγουράκια



Πιπεριές


Απο αριστερά στα δεξιά με τη φορά του ρολογιού: μέντα, δυόσμος, ματζουράνα, βασιλικός.

17 comments:

  1. Η μαγείρισσα - κηπουρός...!

    Τόχω πει εγώ, η μέρα τση Ζάκυθος έχει 48 ώρες!

    ReplyDelete
  2. γαστεροπλήξMay 16, 2009 at 2:26 PM

    υπέροχο το κηπάκι σου, για νοστιμιά άλλο πράμα, δε μας λειπουν ευτυχώς είχαμε χρόνια στο εξοχικό τώρα πια δεν ασχολούμαστε....

    Εσύ τουλάχιστον έχεις κήπο, εγώ με τη βεράντα βολεύομαι, μέχρι και ντομάτες και πιπεριές φάγαμε πέρυσι, αρωματικά έχω πολλά, θα κάνω ανάρτηση με τα αρωματικά και τα λουλούδια που άνοιξαν τώρα καθώς και με ορισμένα κρεμαστά λουλουδια νέα

    ReplyDelete
  3. Τι τύχη Κική μου να έχεις λίγο χώμα για κήπο!!
    Σου εύχομαι καλή σοδειά!!!

    ReplyDelete
  4. Φτου φτου!
    Καλή σοδειά Κική!
    Κι εμείς βάζουμε κήπο και απολαμβάνουμε τα υπέροχα αρώματα!
    Να 'μαστε καλά να βάζουμε κάθε χρόνο:)))

    ReplyDelete
  5. ...Βάλε και μια χωριάτικη!

    ReplyDelete
  6. Deli,πολύ ωραίος ο κήπος σου!Και πιο καλά που θα έχεις αγνά λαχανικά!Από τα μυρωδικά μου λείπει η μαντζουράνα-να βάλεις και δενδρολίβανο,λεβάντα.Λαχανικά βάλαμε πέρυσι,αλλά για φέτος δεν το βλέπω.Εγώ δεν πολυασχολούμαι και ο άντρας μου δεν προλαβαίνει.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  7. Κική, αρχίζω να σε ζηλεύω.... μα... πότε προλαβαίνεις? δε μου λες κι εμένα το μυστικό?

    ReplyDelete
  8. Εξαιρετικός ο λαχανόκηπος, είσαι σωστή μαγείρισσα, με δικά της υλικά και μυρωδικά. Ενα tip θα σου δώσω, μην χάνεις την επαφή με το κήπο σου επειδή α) θα λείψεις και β) δεν πέρασε ο κηπουρός. Βάλε τώρα αυτόματο πότισμα, δεν κοστίζει πολύ (έχω βάλει στις δικές μου ζαρντινιέρες που έχουν μυρωδικά, πατάτες, κρεμμύδια, σκόρδα, ντομάτες, ρέβες και άνθη βέβαια) εδώ και 2 χρόνια και υπάρχει τέλεια παραγωγή συνεχώς. Πόσο μάλλον αν είναι να φυτεύεις τα περίφημα Ζακυνθινά κρεμμύδια!!
    Κάντο και θα με θυμηθείς

    ReplyDelete
  9. Κικί καλή συγκομιδή σου εύχομαι!! Θα περιμένω τις συνταγές απο τη σοδειά του λαχανόκηπου! Φιλιά και καλό σου βράδυ!!

    ReplyDelete
  10. Βρήκα επιτέλους ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ!!!!
    Πόλύ καλή!

    ReplyDelete
  11. Κωνσταντίνε και 48 να είχε δεν θα μου 'φτανε...

    Ξανθή ναι. Είμαι τυχερή... Ευχαριστώ!

    Βάνα, άντε, καλή σοδειά να έχουμε οι αγρότισσες! χαχα!

    Διονύση, έφτασεεεεεεεεεεεεεε!

    Ελένη! Ξέχασα να πάρω λεβάντα και δεντρολίβανο!!! Φτουυυυ!

    Μαριέλα, δεν προλαβαόίνω...Μένουν άλλες δουλειές πίσω...Χτες με βοήθησε ο άντρας μου και φυτέψαμε μαζί...

    Μαρίνα, αυτόματα ποτιστήρια είχα αλλά εδώ στο νησί έχουμε διάφορα προβλήματα που δεν τα φαντάζεσαι. Κατ΄αρχήν δεν έχουμε συνεχή ροή. Επειδή δεν έχουμε συνεχή ροή, αποθηκεύουμε νερό σε βυτία. Αυτό το νερό δεν είναι πεντακάθαρο και επειδή αποθηκεύεται βουλωνουν τα βρυσάκια τα αυτόματα και πρέπει να είσαι εκεί να τα ξεβουλώνεις. Είναι τόσο μεπλάς που φέτος είπαμε να μην βάλουμε αυτόματο πότισμα. Καλύτερα να τα ποτίζουμε με το χέρι... όσο για τον κηπουρό, δεν είναι κηπουρός. Είναι ένας αγρότης που περιποιειται το χωράφι και οργώνει με τρακτέρ...

    Πλεκτό εγκώμιο, ευχαριστώ! Μακάρι να βγουν διάφορα και αν μαγειρέψουμε!

    Μαριέλα τη βρήκες; Κι εμένα μου την έδωσε η νύφη μου που πήγα στην Πάτρα και την είδα επιτέλους!
    Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  12. Υπάρχει τότε το σύστημα ΥδροΠοτ, http://www.kotsaki.gr/details2.php?lang=1&wh=1&the1id=6&the2id=&the3id=&theid=6&open1=6&open2=&open3=&thepid=258&theq=&lang=1, που μπορείς να βάλεις΄. Μπορείς βεβαια να αγοράσεις τις σακουλίτσες αυτές, αλλά μπορείς να προσαρμόσεις και την ιδέα στις ανάγκες σου, μιά που το αυτόματο πότισμα είναι απαγορευτικό στο νησί σου. Αγοράζεις μερικά μέτρα σκοινί απο στουπί ή απορροφητικό σπάγγο. Τον κόβεις σε κομμάτια, ένα ανά μικρή γλάστρα και βάζεις τη μία του άκρη βαθιά στο χώμα. Την άλλη του άκρη τη βάζεις μέσα σε ένα κουβά με νερό. Μία μεγάλη γλάστρα μπορεί να πάρει και 3 σχοινάκια, ή ένας κουβάς να τροφοτεί πολλές γλάστρες.

    ReplyDelete
  13. θα περιμένουμε το sequel post με τη σοδειά! εύχομαι να ξεχειλήσουν τα κοφίνια!:)

    ReplyDelete
  14. Μαρίνα, ευχαριστώ για τις πληροφορίες.

    Χαρτ, κι εγώ το εύχομαι αν και εδώ σε μένα το έδαφος δεν είναι πλούσιο.

    ReplyDelete
  15. ευγε και άριστα και μπράβο!!

    βρε Κική μου, πες μου σε παρακαλώ (έκανα ερωτηση και σ' αλλο μπλογκ, αλλά δεν μου απάντησαν) τη μέντα, ποτε την κλαδεύουμε;
    πες γιατί θα σκάσω..

    φιλιά πολλά!

    ReplyDelete
  16. Αχ, τι όμορφα! Όταν ασχολείσαι με τη γη και τα φυτά νοιώθεις μια ηρεμία!
    Πριν από χρόνια φύτευα λαχανικά στον κήπο μου! Όμως δεν προλάβαινα, είχα και τις γάτες του γείτονα που βάζαν και αυτές... λίπασμα στο σκαλισμενο χώμα και σταδιακά σταμάτησα! Έφτιαχνα φράουλες, κολοκύθες κίτρινες, κολοκυθάκια, ντομάτες, πιπεριές, μελιτζάνες, μαρούλια, σκόρδα, κρεμμυδάκια...Τώρα έχω μόνο αρωματικά: μέντα, βασιλικό, λουίζα,δάφνη, δενδρολίβανο, λεβάντα, μαντζουράνα, μαιντανό και σέλινο! Τα βρήκα σε καλή κατάσταση, με το αυτόματο πότισμα και χάρηκα πολύ!

    ReplyDelete
  17. Μαριλένα, δεν έχω ιδέα! Ρώτα στο αρωμακουκιν και θα σου απαντήσει η Εύα που ξέρει! Ή ρώτα στο μπλογκ της.

    Αγγελικη, μα δεν είναι υπέροχο να έχεις τα δικά σου υλικά; Νιώθεις περήφανη και ξέρεις (σχεδόν) τι τρως!

    ReplyDelete