Friday, May 15, 2009

Φασολάκια λαδερά

Τα καλοκαιρινά λαχανικά έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους. Η χαρά μου χαρά! Μου αρέσουν πολύ τα φαγητά του καλοκαιριού και ιδιαίτερα τα λαχανικά. Ας φτιάξουμε φασολάκια λαδερά που είναι κατάλληλα και για δίαιτα αν δεν τα τιγκάρουμε στο λάδι.


Φασολάκια
Υλικά για 4 άτομα
1.400 γρ. φασολάκια
3 πατάτες μικρές καθαρισμένες και κομμένες στη μέση
3 καρότα καθαρισμένα και κομμένα σε χοντρά μακρόστενα κομμάτια
1/2 ποτήρι κρασιού λάδι
1 κύβο λαχανικών ΒΙΟ
1 κ. σ. ξερό μαϊντανό ή λίγο φρέσκο ψιλοκομμένο
1 κουτί ντοματάκια περασμένα από το μούλτι ή 4-5 φρέσκιες ντομάτες
προαιρετικά:
3-4 μικρά κολοκυθάκια

Εκτέλεση
Καθαρίζουμε τα φασολάκια εξωτερικά από τις ίνες. Αν έχετε το ειδικό εργαλειάκι η δουλειά γίνεται πολύ εύκολα και γρήγορα. Για όλα αυτά τα φασολάκια εκανα μισή ώρα να τα καθαρίσω με το εργαλείο.
Πλένουμε τα φασολάκια και τα αφήνουμε να στραγγίξουν.
Βάζουμε το λάδι σε χύτρα.
Γυρίζουμε στην κατσαρόλα τα φασολάκια με το λάδι μέχρι να γίνει έντονο πράσινο το χρώμα τους.
Όταν αλλάξουν όλα χρώμα, προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά και κλείνουμε τη χύτρα για 20 λεπτά σε μέτρια φωτιά.
Κλείνουμε το μάτι και αφήνουμε άλλα 10 λεπτά να πάρει όλη τη θερμότητα και να ηρεμήσει η χύτρα.
Ανοίγουμε, δοκιμάζουμε και αν χρειάζεται συνεχίζουμε για λίγο το βράσιμο για να πάρει τα υγρά και να γίνει το φαγητό μας έτσι όπως το θέλουμε.

Το φαγητό μπορεί να γίνει και με κατεψυγμένα φασολάκια για πιο γρήγορα, αλλά δεν έχουν την ίδια νοστιμάδα σαν τα φρέσκα.

Επιβάλλεται να τα φάμε με φέτα :-)))

Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά που αρχίζουν σήμερα πανελλήνιες! Όπως λέω σε όλα τα παιδιά, ούτε η αρχή είναι, ούτε το τέλος. Πάνω απ' όλα η ψυχική και σωματική τους υγεία!

21 comments:

  1. Αρακάς και φασολάκια, τα αγαπημένα μου καλοκαιρινά φαγητα. Καρότο εγώ μόνο στον αρακά βάζω, θα το δοκιμάσω και στα φασολάκια.

    ReplyDelete
  2. Deli,καλοκαιράκι με αγαπημένα λαδερά,ελαφρά και νοστιμότατα!
    Αύριο φασολάκια έχει το πρόγραμμα από τον καταψύκτη μου.Δεν αγοράζω ακόμη,περιμένω να φανούν από τους ντόπιους παραγωγούς(σήμερα σκάσανε μύτη τα ντόπια κολοκυθάκια)-γενικά αγοράζω λαχανικά εποχής.
    Αυτό το εργαλείο τέλειο!Για να μην έχω καθάρισμα αγοράζω ποικιλία που δε χρειάζεται.Θα δοκιμάσω τα καροτάκια,γιατί κι εγώ μόνο στον αρακά τα βάζω.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  3. Το πιο αγαπημένο μου λαδερό είναι τα φασολάκια. Τα φρέσκα όμως, γιατί τα κατεψυγμένα των ΣΜ δεν έχουν καμία σχέση σε νοστιμιά!
    Καροτάκια και πατατούλες βάζω κι εγώ, τα "γλυκαίνουν".
    Η μαμά μου έβαζε και κολοκυθάκια συνήθως!

    ReplyDelete
  4. Με φέτα δεν το συζητώ και πολύ μάλιστα.Όλα τα λαδερά τη φετούλα τους τη θέλουν.

    ReplyDelete
  5. ωραία χρώματα, και ακόμη πιο ωραία γευση, αχ μύρισε καλοκαιράκι

    ReplyDelete
  6. Τέλειο φαγητό και από τα πολύ αγαπημένα μου.
    Στον Πύργο κάνουν και το "τουρλού" με διάφορα λαχανικά μεσα, που φυσικά δεν μπαίνουν από την αρχή (κολοκυθάκια, μπάμπιες, μελιτζάνα, πατατούλες)

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    ReplyDelete
  7. Κική θέλω φασολάκια λαδερά τώρα!Περιμένω πως και πως να εμφανιστούν ντόπια τρυφερα φασολάκια για να κάνω και νομίζω ότι θα φάω μία κατσαρόλα μόνη μου.Έτσι ακριβώς τα κάνω κι εγώ,δεν προσθέτω καθόλου νερό,βγάζουν πολλά υγρά από μόνα τους,μόνο φρέσκια ντομάτα!Επιτέλους καλοκαίρι!
    Πολλά φιλιά

    ReplyDelete
  8. Το πρόγραμμά μας έχει φασολάκια την επόμενη βδομάδα! Με μια κουταλιά λάδι ανά μερίδα, είναι σούπερ! Μπράβο Κική μου, φιλιά!

    ReplyDelete
  9. 1 μερίδα στο 4 πλιζζζ, με μερικές πατατούλες παραπάνω :)

    και άνευ φέτας, ζε με νοιάζει!

    ReplyDelete
  10. Κική, αγαπάμε φασολάκια, αγαπάμε κι εσενα και "καλη επιτυχία" ευχόμαστε στα διαγωνισματα σας!!

    φιλιά :))

    ReplyDelete
  11. Τέλεια τα φασολάκια, με φρέσκια ντοματούλα και λίγη φέτα για συνοδευτικό... Από τα πολύ αγαπημένα καλοκαιρινά φαγητά. Την επόμενη φορά θα δοκιμάσω να βάλω και λίγα καροτάκια...

    ReplyDelete
  12. Αχ!! Σήμερα έκανα φασολάκια, δήθεν για εύκολο φαγητό, και πήρα να τα καθαρίσω χωρίς το μηχάνημα... Κική μου, 3 τέταρτα παιδευόμουν: τι σε σημεία ήταν μαλακά, τι είχανε σκληρές ίνες, τι κομματιάζονταν στη μέση... είδα και απόειδα η χριστιανή!

    Εντέλει η κουζίνα απαιτεί και τον εξοπλισμό της!!

    ReplyDelete
  13. Τώρα λίγο ..αρνάκι τι θα σου έφταιγε μέσα με λίγη καυτερή πιπεριά έτσι για νοστιμιά.Όταν η Αχτίδα μου κάνει λαδερά με κυνηγά με μάτι άγρυπνο μη φάω κάτι άλλο..Μου αρέσουν πολύ τα φασολάκια μα ..βάζω και το κρεατάκι μέσα για μυρωδιά!

    ReplyDelete
  14. Big mama, κι εμένα ο αράκας είναι ο αγαπημενος μου!

    Ελένη και τα αμπελοφάσουλα τέλεια δεν είναι;

    Έλενα, όντως τα κατεψυγμένα δεν είναι το ίδιο...

    Ελένα, με φέτα, με φέτα!

    Γαστεροπλήξ καλοκαιράκι επιτέλους!

    Γλαρένια εγώ κάπως έτσι κάνω το μπριάμ, αλλά όλα μαζί!

    Λίλα, γιατί δεν απορώ που συμφωνούμε πάλι; :-)))

    Μαρί Τζιρίτα, όπως τα λες. Μισό ποτηράκι του κρασιού λάδι είναι για όλη την οικογένεια...

    Μαγισσούλι εφτασεεεεεεεεε...

    Μαριλένα ευχαριστουμε! Τα ζόρια θα είναι του χρόνου για μας, στην 3η λυκείου...
    Φιλάκια.

    Μπέττυ, αγαπημένο για πολλούς όπως φαίνεται!

    Αγνή, αυτή η ώρα που θέλουν για καθάρισμα, με έχει οδηγήσει πολλές φορές στα κατεψυγμένα στο παρελθόν...

    Δημήτρη! Κι εδώ κρετάκι; Θα το πω στην αχτίδα! Χαχα!

    ReplyDelete
  15. κάτι τέτοιες συνταγούλες για μένα είναι πολύ χρήσιμες!

    ReplyDelete
  16. Deli μου,τα αμπελοφάσουλα σαλατίτσα είναι νοστιμότατα!Όμως λέγοντας για την ποικιλία,που δε θέλει καθάρισμα,εννοώ κάποια φασολάκια στρογγυλά,μεγαλύτερα από τα αμπελοφάσουλα.Τα κίτρινα,σου αρέσουν;Είναι πολύ γλυκά και νόστιμα.

    ReplyDelete
  17. Ε λοιπόν δεν είχα σκεφτεί ποτέ να βάλω πατάτες και κολοκυθάκια μαζί με τα φασολάκια. Μου έδωσες ιδέα :-)

    ReplyDelete
  18. Καλημέρα Κική!
    Αγαπημένο καλοκαιρινό πιάτο μαζί με τα γεμιστά! Τα προγραμματίζουμε για την επόμενη εβδομάδα. Φεύγω σε λίγο για τη λαϊκή!!
    Τα σχόλια στο "una cucina" άνοιξαν!!! Σε προσκαλώ να τα εγκαινιάσεις επίσημα :)
    Καλό ΣΚ

    ReplyDelete
  19. Νατάσσα, ξερω, ξέρω!

    Ελένη, κατάλαβα ότι δεν εννοούσες τα αμπελοφάσουλα, απλά τα θυμήθηκα και τα ανέφερα γιατί είναι πολύ νόστιμα. Και τα κίτρινα (καναρίνια τα λεμε εδώ) μας αρέσουν πολύ!

    Σοφία, δοκίμασε!

    Γιώργο! Γεμιστά! Μιαμ!
    Καλή αρχή στην κουζίνα!

    ReplyDelete
  20. Τα έφτιαξα χθες βράδυ και έγιναν πολύ ωραία!!

    Θα τα ξαναφτιάξω, γιατί είναι ένας καλός τρόπος να τρώμε και κολοκυθάκια που συνήθως τα βάζουμε μόνο σε σούπες.

    Η συνταγή αυτή μπαίνει αμέσως τώρα στις πιο αγαπημένες μου :-)

    ReplyDelete
  21. Σοφία, πολύ χαίρομαι! :-)))

    ReplyDelete