Friday, March 25, 2011

Κέικ με αρωματική ζάχαρη πορτοκαλιού και σάλτσα σοκολάτας

Να κεράσω; Οκ, γιορτάζω και δεν είχα σκοπό να κάνω ανακοίνωση ότι γιορτάζω, αλλά ξέρω ότι πολλοί από σας το ξέρετε και θα ευχηθείτε, κι εγώ θα είμαι μια γαϊδούρα να μην έχω κάτι να σας τρατάρω! Οπότε, σας κερνάω ένα απλό και ταπεινό, αλλά πολύ μυρωδάτο και σοκολατένιο κέικ. Στο κέικ έχει αξιοποιηθεί το ξύσμα πορτοκαλιού, που χρησιμοποίησα για να φτιάξω αρωματική ζάχαρη. Μπορείτε να αρωματίσετε με ξύσμα από μανταρίνι, νεράντζι, περγαμόντο, ακέρωτα και αράντιστα φυσικά.


Κέικ με αρωματική ζάχαρη πορτοκαλιού και σάλτσα σοκολάτας
Υλικά
200 γρ. μαργαρίνη ή βούτυρο
200 γρ. ζάχαρη, αρωματισμένη με ξύσμα πορτοκαλιού*
3 κ. σ. κακάο
4 αυγά σε θερμοκρασία δωματίου
½ κούπα γάλα (100 γρ.) σε θερμοκρασία δωματίου
300 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
1 σφηνάκι λικέρ πορτοκαλιού ή άλλο
για τη σάλτσα σοκολάτας
1 κ. σ. μαργαρίνη ή βούτυρο
1 κ. σ. γάλα
1 κ. σ. κακάο κοσκινισμένο
4 κ. σ. άχνη ζάχαρη κοσκινισμένη


Εκτέλεση
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 160-170 βαθμούς.
Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε μια φόρμα για κέικ. Ακόμα καλύτερα, την πασπαλίζουμε με κακάο ή σκόνη σοκολάτα.
Μέσα σε ένα μπωλ, χτυπάμε όλα τα υλικά για 5 λεπτά με μίξερ.
Βάζουμε το υλικό στη φόρμα και ψήνουμε για 45 λεπτά, ή μέχρι να βγαίνει καθαρή η λάμα ενός μαχαιριού. Δεν πρέπει να στεγνώσει το κέικ.
Όταν ψηθεί, βγάζουμε το κέικ από το φούρνο, το ξεφορμάρουμε και το αφήνουμε να κρυώσει σε σχάρα.

Φτιάχνουμε τη σάλτσα σοκολάτας.
Σε μεταλλικό μπωλ, ζεσταίνουμε το βούτυρο να λιώσει, προσθέτουμε το γάλα και το κακάο και όταν ενοποιηθούν, προσθέτουμε και τη ζάχαρη.
Ανακατεύουμε για λίγο, σβήνουμε τη φωτιά, ανακατεύουμε καλά τη ζάχαρη στο μίγμα και όταν το μίγμα γίνει χλιαρό, το βάζουμε στο κέικ. Το μίγμα δεν είναι αρκετό για να καλύψει όλη την επιφάνεια του κέικ. Αν θέλουμε, διπλασιάζουμε την ποσότητα.

Για να φτιάξουμε ζάχαρη αρωματισμένη με ξύσμα πορτοκαλιού, χρειαζόμαστε 1 κιλό ζάχαρη και το ξύσμα από 4 πορτοκάλια.
Ξύνουμε στον τρίφτη τα πορτοκάλια και αφήνουμε το ξύσμα να στεγνώσει φυσικά για 2-3 ώρες (ή και περισσότερες, αλλά μην το αφήσετε να στεγνώσει εντελώς), ανακατεύοντας περιοδικά. Ενώνουμε το ξύσμα με τη ζάχαρη και φυλάμε σε βάζα. Διατηρείται για πάρα πολύ καιρό. Μπορείτε με την αρωματική ζάχαρη να αρωματίσετε κέικ, τσάι κλπ.

Ποιος μπορεί να αντισταθεί στη σοκολάτα; Πάντως όχι εγώ! Ιδού η απόδειξη!


Θέλω να ευχηθώ χρόνια πολλά στη φίλη μου Αγγελική Ν, στο Χαρτουλίνι μου εκεί στην Αγγλία και σε όποιοα φίλη ή φίλο γιορτάζει και δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή, διότι το μυαλό μου είναι σούπα από την κούραση και τη νύστα! :-)))

Τέλος, να σας ενημερώσω ότι το βιβλίο "Λικεράκια και σερμπέτια", το κέρδισε το αστεράκι μας και χάρηκα πολύ! Αστεράκι, περιμένω να μου πεις πώς σου φάνηκε όταν έρθει στα χέρια σου! Να σας πω επίσης, ότι με συγκινήσατε πολύ από τα πολύ ωραία σχόλια που διάβασα από όλους και όλες στο μπλογκ της Πέννυς. Χαίρομαι που σας αρέσει το μπλογκ μου, τα βιβλία μου και εγώ, που όσοι με ξέρουν, γνωρίζουν πολύ καλά ότι όπως ακριβώς είμαι και στη ζωή μου, είμαι κι εδώ! Σας ευχαριστώ πολύ!

Λοιπόν, τι περιμένετε; Κεραστείτε!

45 comments:

  1. Βουτάω ένα μεγάααααλο κομμάτι από το κέικ!!!!!!! σλουρπ!!!

    Μιλάμε ΧΑΡΗΚΑ ΠΑΡΑ ΜΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ που το κέρδισα!!! χεχεχεχεχε
    Ευχαριστώ πολύυυυυυυυυυυυυυυυυ

    Έχω να φτιάξω λικεράκιααααααα ουυυυυυ

    Φιλάκια γλυκά!!!

    ReplyDelete
  2. Πάρε, πάρε! Χαχα! Κι εγώ χάρηκα. Μακάρι να υπήρχε ένα για τον καθένα, αλλά χαίρομαι που πήγε σε κάποια που αγαπάει την κουζίνα και τις ζύμες όπως κι εγώ! Να το χαρείς!

    ReplyDelete
  3. Ευτυχώς που ήρθα από τις πρώτες και θα προλάβω να κεραστώ απο το ταπεινό αλλά πεντανόστιμο κέικ. Χρόνια σου πολλά με υγεία. Επίσης θα ήθελα να σου πω ότι έφτιαξα το λικέρ κακάο και πάω για την δεύτερη δόση, διότι εξαφανίστηκε.

    ReplyDelete
  4. Kαλέ κορίτσιιιιιιιιιι!!!!!!!!!! ιιιιιιιιι ντροπή μου!!!!
    ξεχάστηκα μέσα στην χαρά μου για το βιβλίο και δεν σου ευχήθηκα!!!!
    ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Πολύχρονη και χαρούμενη.
    Να είσαι καλά και πάντα επιτυχίες.

    Παίρνω κομμάτι για τον πρωϊνό καφέ;)

    Χρόνια Πολλά.

    ReplyDelete
  6. Χρόνια πολλά και καλά!
    Σου εύχομαι μέσα από την καρδιά μου κάθε ευτυχία και επιτυχία!
    Πολλά φιλιά!

    ReplyDelete
  7. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ!!!

    ReplyDelete
  8. Χρόνια Πολλά κι από εδώ!!!!
    Πάντα Γερή και Δημιουργική!!!

    ReplyDelete
  9. ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΕΡΗ, ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ. ΤΟ ΚΕΙΚ ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ, ΘΑ ΤΟ ΦΤΙΑΞΩ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΕΓΩ ΘΑ ΚΕΡΑΣΤΩ ΕΝΑ ΚΑΦΕΔΑΚΙ (ΕΙΠΑΜΕ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ)
    ΦΙΛΙΑ ΠΟΛΛΑ
    ΤΖΕΝΗ

    ReplyDelete
  10. Σου ευχόμασρε όλοι μας ολόψυχα

    K αλόχρονα
    Ι σορροπημένα
    Κ εφάτα
    Ή ρεμα Χ ρ ό ν ι α!!

    BONNE FETE! Gros Bisous!

    ReplyDelete
  11. Χρόνια πολλά Κική με υγεία κι ευτυχία.
    Νασαι πάντα καλά και δημιουργική.

    Πολλά φιλιά

    ReplyDelete
  12. Χρόνια Πολλά Κική μου! Υγεία ευτυχία, χαρές και επιτυχίες πάντα!
    Φιλιά

    ReplyDelete
  13. θα προτιμούσα να έρθω στο Τζάντε σήμερα, να ευχηθώ και να κεραστώ, αλλά επειδή είναι χάλια οι συγκοινωνίες, κίνηση στους δρόμους, τα γνωστά:Ρ, εύχομαι από εδώ, πολύχρονη, χαρούμενη, ευλογημένη ζωή, πάντα καλόκαρδη και γενναιόδωρη, πάντα χαμογελαστή, ό,τι κι αν συμβεί (αν δε φούσκωσε το σουφλέ, αν δεν έπηξε οι κρέμα:) Ευχαριστώ πολύ και για τις δικές μου ευχές!

    ReplyDelete
  14. κυλία, heart n soul εδώ, όχι Amalthea!

    ReplyDelete
  15. para-kelsoscooks το έφτιαξες και σου άρεσε; Αχ τι καλά! Είναι από τα πιο απλά και εύκολα! Ευχαριστώ!

    Αστέτι, είναια πό τη χαρά! χαχα! Ευχαριστω!

    Θαλασσένια,
    Δήμητρα,
    Δύσπιστε,
    Ξανθή,
    Τζένη,
    Πέννυ,
    Μάριον,
    Βίτα (χρόνια πολλάαα!)
    Χαρτ (σε τσάκωσα, χαχα)

    ευχαριστώ πολύ όλες και όλους για τις ευχές!!!

    ReplyDelete
  16. Χρόνια σου πολλά!!


    (Αυτό το θέμα με τις πατρινιές Αγγελικές...)

    ReplyDelete
  17. Χρόνια Πολλά!!Ό,τι επιυμείς!Να χαίρεσαι την οικογένειά σου!!!
    Θέλω να το φτιάξω αυτό το κέικ,φαίνεται εύκολο και νόστιμο!

    ReplyDelete
  18. Κική μας χρόνια σου πολλά και καλά. Πολλά φιλιά
    Λένια και manousina

    ReplyDelete
  19. Χρόνια Πολλά , και Καλά!!!Πάντα να μας κερνάς γλυκά οπως σήμερα και νάσαι ετσι ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΉ, ΑΠΛΉ,Η ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΚΙΚΗ!!!!!
    φΙΛΙΑ ΠΟΛΛΑ

    ReplyDelete
  20. χρόνια πολλά, γλυκά σαν και σένα και τα καλούδια σου!
    Με υγεία, δημιουργίες και όλα όσα ονειρεύεσαι!
    Παίρνω το κέικ και φεύγωωωωωω

    ReplyDelete
  21. Kάποιο πουλάκι μου είπε ότι γιορτάζεις και ήρθα αμέσως να σου ευχηθώ. Χρόνια Πολλά και καλά!!! Να έχεις πάντα υγεία, δύναμη και χαρά!! Να χαίρεσαι όλα τα αγαπημένα σου πρόσωπα και να χαρίζεις σ΄όλους μας όλα αυτά τα όμορφα που ξέρεις και αγαπάς!!
    Παίρνω ένα κομματάκι από το κέρασμά σου και σε χαιρετώ!!
    Τα φιλιά μου

    ReplyDelete
  22. Είναι γνωστό ότι δεν μπορώ να αντισταθώ στη σοκολάτα. Έχω αυτή την αδυναμία βρε παιδί μου, οπότε θα πάρω ένα κομματάκι. Χρόνια Πολλά και Ευτυχισμένα!

    ReplyDelete
  23. xexe θα το φτιάξω και θα κεραστώ ένα κομμάτι!
    πολλές ευχές και από εδώ
    σε φιλώ

    ReplyDelete
  24. Θα σου ευχήθώ το ίδιο που ευχήθηκα και στη Vita: πολύχρονη και πολύχρωμη!!!!
    Το ποια είσαι φαίνεται από τον τρόπο που γράφεις -απλά και κατανοητά- όπως και από το πως μιλούσες και αστειευόσουν στην εκπομπή!!! Ακριβώς έτσι σε είχα φανταστεί, μια γυναίκα της διπλανής πόρτας, μια φίλη, που έχει ταλέντο στη μαγειρική και στη ζαχαροπλαστική, αλλά και στο να μας μεταδώσει τις γνώσεις της!Αααααα.........ξέχασα....και στη φωτογραφία!!!!
    Και του χρόνου, να'σαι καλά να μας κεράσεις και από κοντά-ανοιχτή πρόσκληση ήταν αυτό...το κατάλαβες εεε;;;

    ReplyDelete
  25. Χρόνια πολλά !!!!!!!! εύχομαι ότι καλύτερο !!!!! και του χρόνου να είμαστε καλά και να μας ξανακεράσεις !!!

    καλό τριήμερο

    ReplyDelete
  26. Χιλιόχρονη , γερή & ευτυχισμένη να είσαι Κική! το κεικ σου απίθανο!

    ReplyDelete
  27. Κική μου γιορτάζεις σήμερα;; Να ζήσεις και ό,τι επιθυμείς! Να είσαι πάντα καλά και να σε χαίρονται όλοι όσοι σε αγαπούν!!
    Πολλά φιλιά!

    ReplyDelete
  28. Deli κι από εδώ χρόνια πολλά!
    Τι νόμιζες,δε θα ερχόμουν για γλυκάκι;Είναι και με σοκολατίτσα μυρωδάτο.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  29. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!
    ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΑ!!!!
    ΧΡΟΝΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑΑΑΑΑ!!!!!!!
    ΟΤΙ Επιθυμείς ...
    στην αγκαλιά σου να το βρείς!!!
    ...irida...

    ReplyDelete
  30. ΑΦΗΝΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΔΩ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΩ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΓΛΥΚΟ.ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ.

    ReplyDelete
  31. Χρόνια πολλά και από εδώ!! Ελπίζω να έμεινε ενα μικρο κομματάκι γλυκό και για μένα!

    ReplyDelete
  32. Χρόνια σου Πολλά, και να Χαίρεσαι όσο περισσότερο μπορείς.

    ReplyDelete
  33. Χρονια πολλα,καλα και ευτυχισμενα.

    ReplyDelete
  34. Κωνσταντίνε, ευχαριστώ! Συνήθισέ το! Χεχε!

    Δέσποινα,
    Μανουσίνα,
    Ριρή,
    Πόπη,
    ευχαριστώωω!

    Αnthivolon, ένα Χαρούμενο πουλάκι στο είπε; Χαχα! Ευχαριστλω!

    Κατερίνα,
    Νατάσσα,
    ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  35. Μαρίνα, όπως με είδες, έτσι είμαι και στην πραγματικότητα. Χαχα! Ευχαριστώ!

    Μαρία,
    Αφροδίτη,
    Μάγδα,
    Ελένη,
    ευχαριστώωω!

    Να είσαστε όλες και όλοι καλά!

    ReplyDelete
  36. Ίριδα,
    Σκρουτζ,
    Μαριάννα,
    Ρεγγίνα,
    Δημιουργια,
    σας ευχαριστώ πολύ!

    ReplyDelete
  37. θα παρω ενα μεγαλο κομματι να το συνοδευσω με τον καφε μου!φαινεται πολυ αφρατο και αρωματικο!

    ReplyDelete
  38. Πέρασα για χρόνια πολλά και με την ευκαιρία θα πάρω κι ένα κομμάτι !!! Το μεγάλο αριστεράααα!!!

    Χρόνια σου πολλά , με υγεία αγάπη κι ευτυχία!!!

    ReplyDelete
  39. Κική καλώς σε βρήκα! Να σου ευχηθώ κι εγώ Χρόνια Πολλά με πολλή υγεία και πολλή χαρά! Οι συνταγές σου είναι καταπληκτικές και σίγουρα θα τις δοκιμάσω!

    ReplyDelete
  40. Κική γιορτάζεις;δεν το είχα καταλάβει.
    Χρόνια πολλά ότι επιθυμείς να γίνει πραγματικότητα.
    Ευχαριστούμε για το κέρασμα, πολύ νόστιμο το κέικ.
    Φιλιά.

    ReplyDelete
  41. Κικίτσα μου χρόνια πολλά και καλά!
    Καθυστερημένες οι ευχές μου μιας και λείπαμε για το τριήμερο και πριν από λίγο επιστρέψαμε!
    Από καρδιάς εύχομαι ότι επιθυμείς!!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  42. Κική κάπως καθυστερημένα σου στέλνω τις ευχές μου!!Να είσαι καλά και να σε χαίρονται οι δικοί σου!Και καλές δημιουργίες!

    ReplyDelete
  43. Ειρήνη,
    Μαρία,
    Χριστίνα,
    Μαρία,
    Έλενα,
    Αθηνά,
    Σας ευχαριστώ για τις ευχές!

    ReplyDelete
  44. Καλά κάνω και δεν διαβάζω συχνά συνταγές τον τελευταίο καιρό. Πως να συμμαζέψω τα κιλά που μετά μπαίνω στην κουζίνα και αντιγράφω;
    Νένα

    ReplyDelete