Thursday, March 17, 2011

Τιάρες γεμιστού κουνουπιδιού

Η Πέννυ με εκπλήσσει κάθε φορά που μου στέλνει συνταγή! Άκου τιάρες γεμιστού κουνουπιδιού! Εντυπωσιακό και μόνο από το όνομα! Με μπέρδεψε επίσης λίγο με τα χρώματα του κιμά. Νόμιζα πως οι φωτό με το σκουρόχρωμο κιμά ήταν το μαγειρεμένο φαγητό (παρασυρμένη από το χρώμα του ψημένου κιμά), ενώ ήταν το ανάποδο. Στην ερώτησή μου, ήρθε η απλή απάντηση: Όταν φτιάχνουμε γιουβαρλάκια, δεν ανοίγει με το βράσιμο το χρώμα του κιμά; Άδικο έχει; Συνταγή, φωτό και περιγραφή, της Πέννυς. Ευχαριστώ Πέννυ!

Τιάρες γεμιστού κουνουπιδιού
Υλικά για τις Τιάρες γεμιστού κουνουπιδιού
2 μικρά κουνουπίδια
Λίγο αλάτι + 1 κ. σούπας ξύδι [για τον καθαρισμό των κουνουπιδιών]
2 κ. σούπας έξτρα Ελληνικό παρθένο ελαιόλαδο [για το μαγείρεμα]

Γέμιση
300 γρ. άπαχο μοσχαρίσιο κιμά αλεσμένο 2 φορές
1 μικρό αυγό
½ φλιτζάνι φρυγανιά ή σκόνη πουρέ πατάτας
Sel aux aromates [αλάτι με μπαχαρικά Προβηγκίας]
3 στήμονες κρόκου Κοζάνης μέσα σε ½ φλιτζανάκι του καφέ ζεστό νερό
μίγμα πιπεριών [άσπρου, μαύρου, ροζ, κόκκινου]
1 κ. σούπας έξτρα Ελληνικό παρθένο ελαιόλαδο

Προετοιμασία / Εκτέλεση
1] Καθαρίζουμε τα φύλλα και τα κοτσάνια από τα 2 μικρά κουνουπίδια σκάβοντας προσεχτικά, μ’ ένα μαχαίρι για να μη διαλυθεί, το μίσχο του κάθε κουνουπιδιού από την πίσω πλευρά και αφαιρώντας όσο πιο πολύ σκληρό τμήμα του μπορούμε.

2] Αφήνουμε τα 2 κουνουπίδια μέσα σε αλατισμένο νερό + 1 κ. σούπας ξύδι για λίγα λεπτά για να καθαρίσουν καλά από χώματα και μικροοργανισμούς. Ξεπλένουμε και στραγγίζουμε.

3] Αναμιγνύουμε όλα τα υλικά της γέμισης, προσθέτουμε μόνο το φιλτραρισμένο νερό από τον μουλιασμένο κρόκο Κοζάνης, αυξομειώνουμε ανάλογα την ποσότητα φρυγανιάς ή σκόνης πουρέ πατάτας και ζυμώνουμε ώσπου να αποκτήσουμε μια εύπλαστη ομοιόμορφη μάζα. Ελέγχουμε τη γεύση [αλάτι, πιπέρι…]

4] Χωρίζουμε τη γέμιση σε 2 μέρη. Προσπαθούμε να «γεμίσουμε» το κάθε κουνουπίδι από την πλευρά του μίσχου με τη μισή ποσότητα γέμισης πιέζοντας με απαλές κινήσεις ώστε η γέμιση του κιμά να διεισδύσει όσο πιο πολύ γίνεται στο βάθος του κουνουπιδιού ανάμεσα στα μπουκετάκια του.
Επαναλαμβάνουμε το ίδιο με το 2ο κουνουπίδι και την άλλη μισή γέμιση.

5] Τοποθετούμε στο καλάθι ατμού τα 2 γεμιστά κουνουπίδια, προσθέτουμε τις 2 κ. σούπας έξτρα Ελληνικό παρθένο ελαιόλαδο και 1 ½ - 2 φλιτζάνια ελαφρώς αλατισμένο νερό. Βράζουμε στον ατμό ελέγχοντας προσεκτικά και συχνά τα κουνουπίδια να μην παραβράσουν.
Στο τέλος τα κουνουπίδια πρέπει να είναι λίγο τραγανά.

6] Βάζουμε το καλάθι σε μια πιατέλα και αφήνουμε να κρυώσουν για να μπορούν να κοπούν σε όμορφες φέτες 1 ½ - 2 εκατοστών πριν το σερβίρισμα.

7] Συνθέτουμε το πιάτο μας στολίζοντάς το με τιάρες γεμιστού κουνουπιδιού και ροζέτες πατάτας της Δούκισσας (click ici πουθα έλεγε και η Πέννυ, χεχε).

Ποια Δούκισσα θα αρνιόταν και ποιος Δούκας θα αντιστέκονταν άραγε?....

update: Αρκούν 5-7 λεπτά σε κλειστή χύτρα (αφού σφυρίξει) για να ετοιμαστεί το φαγητό. Ξεκινήστε σε δυνατή θερμοκρασία, χαμηλώστε αφού σφυρίξει η βαλβίδα και σε λίγα λεπτά είναι έτοιμο. Αν βάλετε ένα μόνο κουνουπίδι μεγάλο (άρα και περισσότερη γέμιση) θα θέλει λίγα λεπτά περισσότερο προκειμένου να βράσει η γέμιση στο κέντρο.
Το ζουμάκι που απομένει στην κατσαρόλα, δέστε το με χυμό μισού λεμονιού και 1 κουταλάκι αλεύρι, για να έχετε μια ωραιότατη σαλτσούλα για το φαγητό σας.

39 comments:

  1. Μου αρέσει πολύ το κουνουπίδι ενώ με τον κιμά έχω ένα θέμα.Κατά συνθήκη σιτίζομαι με αυτόν.Αυτό όμως το πάντρεμα είναι θεσπέσιο.Μπράβο...μπράβο...μπράβο!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. απίστευτηηηηηη συνταγήηηηη!μπράβο !!!ευχαριστούμε!!!!
    ...i....

    ReplyDelete
  3. Δεν μπορούσα να φανταστώ όταν έκανα το "κλικ" τι θα έβλεπα!
    Αριστουργηματικές!

    ReplyDelete
  4. Μάρα, κι εμένα νομίζω ότι θα μου αρέσει το πακετάκι αυτό!

    ίριδα ευχαριστώ!

    Βίτα, μήπως μπορούσα εγώ;;; χαχα!

    ReplyDelete
  5. Είναι να μην ακούσω τιάρα....αμέσως τρέχω! Μεγαλοπρεπές ασυζητητί!

    ReplyDelete
  6. Xaxaxaxa φαινεται καταπληκτικο! με τρωει η περιεργεια, θα το φτιαξω που θα μου παει...

    ReplyDelete
  7. Τιάρες όνομα και πράγμα!
    Είναι πολύ εντυπωσιακές και φαντάζομαι και νόστιμες!

    ReplyDelete
  8. Με έφαγε η περιέργεια να δω τι είναι αυτό με το τόσο περίεργο όνομα!!
    Υπέροχο!!

    ReplyDelete
  9. Πολύ πρωτότυπο! Είμαι σίγουρη πως θα μου αρέσει! Μπράβο στην Πέννυ:)

    ReplyDelete
  10. Να ένα διαφορετικό φαγάκι!
    Ωραία ιδέα!!!!

    ReplyDelete
  11. Πως σου ήρθε αυτό τώρα??? Θα μας τρελάνεις τελείως.....Σούπερ!!!
    Καλό μεσημέρι!

    ReplyDelete
  12. Deli μου όμορφο και νόστιμο φαίνεται,μια γεύση άγνωστη!
    Δύσκολο στην εκτέλεση νομίζω χιχι..
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  13. Ουάου δε λες τίποτα... Πολύ γουστάρω! Και αναρωτιόμουν τι διαφορετικό να μαγειρέψω το ΣΚ. Ευχαριστούμεεεεεεεε

    ReplyDelete
  14. Εχει κάτι το βορειοευρωπαϊκό αυτό...

    Σουρρεαλιστικό και ενδιαφέρον!

    ReplyDelete
  15. Εντυπωσιακότατο!!!!

    ReplyDelete
  16. Καλέ, μαζέψου. Δε σε προφταίνω πια!
    Γειά στα χέρια σου τα πρωτότυπα.
    Νένα

    ReplyDelete
  17. εντυπωσιακό !!!!!!!!!αν και δεν τρώγω καθόλου κουνουπίδι,εντυπωσιάστηκα σε σημείο να θέλω να το δοκιμάσω!!
    Καλό βράδυ!!

    ReplyDelete
  18. πάει... εσύ θα μας χαζέψεις εντελώς! :)
    όντως πολύ εντυπωσιακό!!!

    ReplyDelete
  19. Καλά η παρουσίαση του πιάτου όλα τα λεφτά!!! Σου ανοίγει την όρεξη βρε παιδί μου με το που θα το αντικρίσεις!!!

    ReplyDelete
  20. Τι εντυπωσιακό και εκλεπτυσμένο πιάτο με κουνουπίδι!
    Η προσθήκη του αρωματικότατου και αγαπημένου κρόκου Κοζάνης, είμαι σίγουρη πως θα κάνει τη διαφορά!
    Μπράβο στην Πέννυ και σε σένα που μας το έδειξες!

    ReplyDelete
  21. Για ορεκτικό σε ένα καλό τραπέζι ταιριάζει υπέροχα.

    ReplyDelete
  22. Σ'ευχαριστώ που μοιράστηκες αυτήν την αγαπημένη μου συνταγή "Τiares de chou fleur" με τόσους φίλους. Και όπως σου είχα πει, πιο light δε γίνεται!!
    Merci et Gros Bisous!!

    ReplyDelete
  23. πολύ ιδιαίτερο και πολύ πολύ όμορφο!!!

    καλό σ/κ

    ReplyDelete
  24. πολύ ιδιαίτερο και πολύ πολύ όμορφο!!!

    καλό σ/κ

    ReplyDelete
  25. Αυτές οι τιάρες είναι αξιοζήλευτες!

    ReplyDelete
  26. Και αναρωτιόμουνα τι θα δω μόλις διάβασα τον τίτλο!!
    Έξυπνη ιδέα!

    Τρελοτουρίστρια

    ReplyDelete
  27. Απίθανη κατασκευή και τέλεια!!
    Φιλιά από τη Βουδαπέστη.

    ReplyDelete
  28. Πραγματικές τιάρες!
    Μπράβο

    ReplyDelete
  29. Λίλα χαχα! Δική σου η τιάρα! Προσκυνώ! Χαχα!

    Benikos κι εγώ θα τις φτιάξω!

    Χαρα υποθέτω πως είναι νοστιμοτατες!!!

    Ξανθή, εμένα να δεις! Χαχα!

    marie συμ,φωνω! χαχα!

    Μαράκι όντως είναι πρωτότυπο!

    ReplyDelete
  30. Έλενα, να ξεφύγουμε λιγάκι!

    Έφη, της Πέννυς ήρθε! χεχε!

    Ελένη, δεν νομίζω να είναι και πολύ δύσκολο!

    Angel το εφτιαξες;

    Κωνσταντινε η Πέννυ είναι γαλλοελβετομεγαλωμένη! ;-)

    Μανουσίνα ναι!

    Νένα, not me! Penny! χαχα!

    ReplyDelete
  31. Ριρή σε παρέσυρε ε; Αντε να δούμε!

    Μπέττυ, δεν το είχα σκοπό!! Χαχα!

    Μαρίνα, σαν να σου λέει "φάε με"!

    Νταρκ σεφ, ευχαριστούμε!

    Σόφη ναι!

    Πέννυ, εγω ευχαριστώ για την τόσο ασυνήθιστη συνταγη!

    ReplyDelete
  32. Χαρούλα πείνασες; Να σου βάλω; ;-)

    Μαρία ευχαριστώ! Επίσης!

    Κατερίνα, λαμποκοπάνε! χαχα!

    Τρελοτουρίστρια κι εγώ!

    Μαρία!!! Ζηλεύω! Να περάστε καλά!

    Πόπη ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  33. Κικί μου τι καταπληκτικό που είναι αυτο το φαγητό! Και τι πάντρεμα... τέλειο, έτσι ισως το φάει και ο άντρας μου το καημένο το κουνουπιδάκι που πάντα το προσπερνά!
    Φιλιά πολλά πολλά!

    ReplyDelete
  34. Όντως είναι ιδιαίτερο και ίσως μπορεί να παρασύρει και δύσκολους! Φιλάκια!

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. Ε λοιπόν τις έφτιαξα εχτές και είμαι κατενθουσιασμένη!!!! Το αποτέλεσμα είναι γευστικότατο (είχα τις αμφιβολίες μου αρχικά για να πω και την μαύρη μου αλήθεια) ενώ από εμφάνιση δεν πιάνονται... Περισσότερο με δυσκόλεψαν/παίδεψαν οι ροζέτες παρά οι τιάρες. :-p
    Είναι πραγματικά πολύ εύκολο φαγητό στην παρασκευή του..
    Χίλια μπράβο στην Πένυ και στην Αγγελικούλα που μοιράζονται την έμπευση τους μαζί μας καθημερινά!

    ReplyDelete
  37. Πολύ χαίρομαι που το λες! Εγώ ακόμα δεν το έχω δοκιμάσει, αλλά τώρα που το λες, πρέπει! Μπράβο!

    ReplyDelete