Monday, March 14, 2011

Τρούφες πορτοκάλι-φουντούκι

Δεν μου αρέσει να πετάω φαγητά. Μου αρέσει να βρίσκω τρόπους να τα ανακυκλώνω και μου αρέσει ακόμα περισσότερο να βρίσκω τρόπους να εκμεταλλεύομαι όλα τα μέρη των φρούτων, λαχανικών κλπ.

Όλη η φιλοσοφία του βιβλίου "Λικεράκια και σερμπέτια" είναι βασισμένη πάνω σ΄ αυτή την αρχή. Πώς θα γίνει, να μην πεταχτεί τίποτα. Μπορεί τα φρούτα που απομένουν από ένα λικέρ να έχουν χάσει πολλές τις ιδιότητές τους (χρώμα, βιταμίνες, κλπ), αλλά τα περισσότερα μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε μετά την εκχύλιση. Βέβαια, με αυτά τα φρούτα που απομένουν από τα λικέρ, άνετα μπορείς να γίνεις ντίρλα αν φας λίγα, γιατί είναι εντελώς μεθυσμένα.

Πολλά από τα φρούτα που μένουν, μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε σε γλυκά, ενώ τις φλούδες από τα εσπεριδοειδή, μπορούμε να τις κάνουμε τρουφάκια, όπως τα τρουφάκια μανταρινιού που είχα γράψει παλιότερα. Μάλιστα, επειδή οι φλούδες έχουν εκχυλιστεί σε αλκοόλ, δεν χρειάζονται ξεπίκρισμα, που σε άλλη περίπτωση θα έπρεπε οπωσδήποτε να κάνουμε.

Την περασμένη Πέμπτη που γυρίσαμε την εκπομπή, είχα μόλις φιλτράρει λικέρ πορτοκάλι, οπότε έφτιαξα τρουφάκια πορτοκαλιού. Τη συνταγή δεν την έχω στο βιβλίο, γιατί πόσες να βάλω πια; Σας τη γράφω λοιπόν εδώ, και αν κάνετε λικέρ πορτοκάλι ή λεμόνι, ή εσπεριδοειδών, εκμεταλλευτείτε τις φλούδες μετά. Είναι νηστίσιμο, νόστιμο, μυρωδάτο και μεθυσμένο!

Τρούφες πορτοκάλι-φουντούκι
Υλικά
300 γρ. φουντούκι τριμμένο στο μούλτι
Φλούδες από 8 πορτοκάλια Μπορείτε να βάλετε μόνο από 4 (όσα δηλαδή είναι για μία δόση λικέρ πορτοκαλιού, ή όσες θέλετε και σας αρέσουν στη γεύση).
100 γρ. λικέρ πορτοκάλι
150 γρ. ζάχαρη άχνη
1 κ. σ. μαρμελάδα (χρησιμοποίησα βερύκοκο)
ζάχαρη κρυσταλλική ή άχνη για επικάλυψη

Εκτέλεση
Τρίβουμε τα φουντούκια και τις φλούδες στο μπλέντερ.
Ανακατεύουμε όλα τα υλικά εκτός από τη μαρμελάδα. Αφήνουμε λίγα λεπτά να ενωθούν όλα τα υλικά, έτσι ώστε να πλάθονται. Αν δυσκολεύεται το μίγμα να ενωθεί και διαλύεται, προσθέτουμε τη μαρμελάδα και ανακατεύουμε καλά.
Παίρνουμε με το κουτάλι ποσότητα σαν ένα μικρό καρύδι, το σφίγγουμε στη γροθιά μας και πλάθουμε μπαλάκια. Βρέχουμε τα χέρια μας με νερό, αν κολλάει το μίγμα.
Κυλάμε τα τρουφάκια σε ζάχαρη κρυσταλλική ή άχνη.

Στα χαρτάκια είναι τρούφες πορτοκάλι και χωρίς χαρτάκια, τρούφες μανταρίνι.

Tip:
Αν τα τρουφάκια σας αρνούνται να πλαστούν, βάλτε μέσα λίγη μαρμελάδα. Η μαρμελάδα θα δέσει τα υλικά. Την πρώτη φορά που τα έκανα, δεν χρειάστηκε. Τη 2η ήταν απαραίτητο. Στα τρουφάκια λεμονιού (με φλούδες από λιμοντσέλο) ήταν επίσης απαραίτητο.
Σ' αυτές τις τρούφες, χρησιμοποίησα ψημένο φουντούκι, που πιστεύω ότι ήταν πιο ξερό από το αν ήταν ωμό. Ίσως γι αυτό χρειάστηκα τη μαρμελάδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άλλο ξηρό καρπό επίσης. Γενικά οι φλούδες που είναι πολύ λεπτές, χωρίς ψίχα, όπως το μανταρίνι, χρειάζονται κάποιο ενωτικό υλικό για να δέσουν.

Αφιερωμένο στην ξαδέρφη μου Κική...

Καλή εβδομάδα!

20 comments:

  1. Πάλι νοστιμιές μας κερνάς Κική!!! Και το "κακό" είναι ότι είναι και νηστίσιμα άρα ιδανικά για αυτή την περίοδο! Και έλεγα από Δευτέρα πάλι δίαιτα...

    ReplyDelete
  2. αχ!υπέροχα!και λατρεμένη γευση!!ευχαριστούμε καλή μου!!!
    καλή εβδομάδα!
    ...irida...

    ReplyDelete
  3. Μετα απο ποσα αρχιζουμε το τραγουδι Κικη?

    ReplyDelete
  4. Κική μου, πόσο καιρό κρατούν? Έχω το λόγο μου που ρωτάω...
    Μπορείς να μου φυλάξεις μερικά παρακαλώ? Σε μερικούς μήνες θα είμαι εκεί (μέχρι και ο Π. με έχει πάρει χαμπάρι)! Φιλάκια

    ReplyDelete
  5. Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!
    Κόλλησα το μικρόβιο "τρουφάκια" σε άλλους και τα έφτιαξαν το Σ/Κ
    Φιλάκια!

    ReplyDelete
  6. Πω-πω τι ωραία :-))
    Κάπου ταυτιστήκαμε στις δημιουργίες τούτες τις μέρες.
    Μόλις τελειώσουν τα δικά μου, θα κάνω νέα παραγωγή με την δική σου συνταγή Κικίτσα.

    ReplyDelete
  7. Πολύ γλυκά ξεκινάει η εβδομάδα μας Κικίτσα:)

    ReplyDelete
  8. Deli,θα πάρω κι από τα δύο,νόστιμα φαίνονται!
    Τα είδα στο βιβλίο,μα μόνο λικεράκια φτιάχνω ως τώρα-γίνεται το 44.Των παιδιών είναι έτοιμο και τους άρεσε πολύ!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  9. Πάρα πολύ ωραίο.Ότι πρέπει για κέρασμα.

    ReplyDelete
  10. Ωραία ιδέα τα μεθυσμένα τρουφάκια!
    Το λιμοντσέλο είναι από τα αγαπημένα μου λικέρ, φαντάζομαι πόσο ωραία θα γίνονται με τις λεμονόφλουδες από αυτό!
    Παντού νόστιμες νηστίσιμες συνταγές βλέπω αυτές τις μέρες!

    ReplyDelete
  11. Καλή εβδομάδα Κική μου!!!
    Μούρλια οι τρουφίτσες σου, μεθυστικότατες...

    ReplyDelete
  12. Σε είχα στο μυαλό μου γιατί μόλις έκανα το σιρόπι για το λιμοντσέλο!!!
    Καταχωρείται για εκτέλεση!
    Σμουατς!

    ReplyDelete
  13. Δηλαδή μπορώ να χρησιμοποιησω τις φλούδες πορτοκαλιου από το λικερ ?

    Πιασε καμιά 10 τρουφάκια :)

    Φιλιά

    ReplyDelete
  14. Μέχρι εδώ κάτω μοσχομυρίσανε...Και είναι και νηστίσιμα. Υπέροχη συνταγή.

    ReplyDelete
  15. Ναι, ναι κι είχες μόλις φιλτράρει το λικεράκι, και δεν είχες τι άλλο να κάνεις, και να οι τρουφίτσες, και να ξεροσταλιάζω εγώ.
    Μπράβο σου καλή μου Κικόν, φύλαξέ μου μερικές.
    Νένα

    ReplyDelete
  16. Κορίτσια ευχαριστώ για τα σχόλια!

    Δημιουργία, στα 6! χαχα!

    Αγγελική, κρατάνε πολύ θεωρητικά, αλλά δεν μένουν για να δω πόσο!

    Μάριον ναι!

    ReplyDelete
  17. Μέχρι τώρα ξέραμε τα τρουφάκια σοκολάτας!Τα τρουφάκια σου δεν θέλουμε μόνο να τα μάθουμε αλλά και να τα φάμε!!!!

    Καλώς σε βρήκαμε!

    ReplyDelete
  18. Τώρα τα μάθατε κι αυτά! Καλωσήρθατε!

    ReplyDelete
  19. Μου φαινεται πρωι πρωι θα πιασω δουλεια παλι ....πολυ πολυ γλυκια καληνυχτα......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τις έκανες; Σου άρεσαν;

      Delete