Monday, January 12, 2009

Μπεζέδες

Θυμάστε όταν έγραψα τους κουραμπιέδες, που είπα πως θα φτιάξουμε μπεζέδες με τα ασπράδια; Τώρα ήρθε η ώρα. Φυσικά όχι με τα ασπράδια των κουραμπιέδων. Εκείνα μπαγιατέψανε τόσο καιρό! :-)

Από μικρό παιδί μου άρεσαν τα γλυκά. Αλλά ένα γλυκό, μου άρεσε και εξακολουθεί να μου αρέσει ακόμα. Οι μπεζέδες! Πεθαίνω για μπεζέδες!
Όταν τους βρω, είμαι ικανή να κατεβάσω μόνη μου ένα κουτί! Να νιώθω να σπάει , να θρυμματίζεται αυτό το γλυκό κάτασπρο εύθραυστο περίβλημα, χαρακτηριστικό του μπεζέ!
Και φυσικά, όπως καταλαβαίνετε, έπρεπε να μάθω πώς φτιάχνονται...
Θα έσκαγα αν δεν μάθαινα.

Θα ήμουν γύρω στα 17, ίσως και νωρίτερα που προσπαθούσα να φτιάξω μπεζέδες. Διάβαζα βιβλία ζαχαροπλαστικής, ρώταγα τη γειτονιά, ρώταγα το ζαχαροπλάστη, ρώταγα από δω, ρώταγα από κει...άδικος κόπος. Ποτέ δεν είχαν επιτυχία. Ή θα μου «κάθονταν» τ’ αυγά στο ψήσιμο, ή δε θα φούσκωναν από την αρχή κλπ κλπ. Εκείνη η έρμη η μάνα μου, ποτέ δε μου είπε «γιατί παιδάκι μου χάλασες πάλι αυγά;» ΠΟΤΕ! Μόνο γέλαγε... Η αλήθεια είναι ότι η μάνα μου ουδέποτε αρνήθηκε να βοηθήσουμε στην κουζίνα. Πάντα μας άφηνε να πλάσουμε κουλούρια, να φτιάξουμε μαζί κέικ, να διακοσμήσω κάθε χρόνο τη βασιλόπιτα... Μάλλον γι αυτό αγαπήσαμε κι εγώ και τα αδέρφια μου την κουζίνα.


Μέχρι που μια ωραία μέρα, η ενασχόληση μου με την ... ραπτική, ναι, με την ραπτική, μου έδωσε τη λύση. Τότε αγόραζα το περιοδικό Burda που είχε μέσα πατρόν για ράψιμο (είπαμε, έχω πολλά χόμπυ) και σε ένα τεύχος είχε συνταγή για μπεζέδες...!!!
Τους έφτιαξα με τη συνταγή που έλεγε....Ωωωωωωωω τι ευτυχία, στέκονταν εκεί και με κοιτούσαν φουσκωτοί και άσπροι-άσπροι...
Από τότε μόνο αυτή τη συνταγή κάνω, αν και με τα χρόνια έκανα μερικές μικρές αλλαγές, αφού στην πορεία έμαθα κι άλλα μυστικά για τους μπεζέδες.
Σας δίνω λοιπόν τη συνταγή και μερικά tips.

Μπεζέδες
Υλικά
3 ασπράδια
175 γρ. ζάχαρη (ή και λιγότερη)
1 κουταλάκι του γλυκού χυμός λεμονιού (τώρα πια δεν το προσθέτω)
1-2 βανίλιες (δεν τις έλεγε η συνταγή)

Εκτέλεση
Προθερμαίνουμε το φούρνο σε χαμηλή θερμοκρασία 50-80 βαθμούς
Χτυπάμε τα αυγά σφιχτή μαρέγκα, να στέκεται καλά. Ξεκινάμε το χτύπημα κατευθείαν με την μεγάλη σκάλα του μίξερ.



Προσθέτουμε τη ζάχαρη κουταλιά-κουταλιά, ενώ συνεχίζουμε να χτυπάμε.
Προσθέτουμε και τις βανίλιες
Στο τέλος ρίχνουμε και το χυμό λεμονιού για να γυαλίσει το
μίγμα.

Στρώνουμε σε ταψί χαρτί ψησίματος και ρίχνουμε μικρές κουταλιές από το μίγμα (δε φουσκώνουν πάρα πολύ). Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και κορνέ για να έχει σχεδιάκι. Τους βάζουμε στο φούρνο σε χαμηλή θερμοκρασία (50-80 βαθμούς) και τους ξεχνάμε για αρκετές ώρες μέχρι να στεγνώσουν καλά. Οι συγκεκριμένοι της φωτο, βγήκαν από τον φούρνο μετά από 4 ώρες περίπου.


Tips
Η συνταγή έλεγε άχνη ζάχαρη και αυτή έβαζα κι εγώ. Μια φορά όμως που είδα τη Βέφα να τους κάνει, πρότεινε άσπρη κανονική ζάχαρη. Πρότεινε δε, την τελευταία ποσότητα ζάχαρης να τη βάζουμε χωρίς να τη χτυπάμε, αλλά απλώς να την ανακατεύουμε με κουτάλι, και όχι με μίξερ, για να στέκεται το μίγμα καλύτερα και πράγματι έτσι είναι.

Εννοείται ότι τη ζάχαρη δεν τη μετράω κι εγώ ακριβώς. Μπορεί να μου πέσει και 180 γραμμάρια ή 170. Μπορείτε να βάλετε και λιγότερη (και αυτό το έχω κάνει....μιλάμε για διατριβή στους μπεζέδες)

Αν θέλετε να φτιάξετε περισσότερους ή λιγότερους προσαρμόστε την ποσότητα της ζάχαρης. Για κάθε μεγάλο αυγό είναι περίπου 50-60 γραμμάρια ζάχαρη.

Τη βανίλια την πρόσθεσα εγώ γιατί φοβόμουν μη μυρίζει to αυγό.

Σπάνια πια βάζω λεμόνι.

Μην ζεστάνετε σε δυνατή φωτιά το φούρνο γιατί όταν τους βάλετε μέσα θα πάρουν καφέ χρώμα από πάνω. Θέλει χαμηλή φωτιά και πολλές ώρες μέσα στο φούρνο, γύρω στους 80 και λιγότερο, για να μην πάρουν καφέ χρώμα. Πρέπει να μείνουν άσπροι ή έστω ανοιχτοί μπεζ. Συνήθως τους φτιάχνω το απόγευμα και τους ξεχνώ μέχρι το βράδυ αργά. Δοκιμάζω και αν είναι έτοιμοι τους βγάζω. Φυσικά μπορώ να φάω καμιά δεκαριά δοκιμάζοντας, για να σιγουρευτώ αν έχουν ψηθεί!

Οι μπεζέδες της φωτό, είναι πιο λευκοί στην πραγματικότητα, αλλά επειδή δεν χρησιμοποίησα φλας, φαίνονται πιο σκούροι. Τώρα βέβαια, έχουν περάσει στην ιστορία αφού έχουν μείνει μόνο 6!

Όσο πιο πολύ μείνουν στο φούρνο, τόσο πιο πολύ θα ξεραθούν, θα στεγνώσουν. Το θέμα είναι να ψηθούν καλά (για λόγους υγείας) και να μη μοιάζουν με ...τσίχλα.... Αν στεγνώσουν καλά, δεn μοιάζουν με τσίχλα.

Αυτό το γλυκό το συνηθίζουν σε μερικές περιοχές σε γάμους λόγω του χρώματος του.

Οσο πιο μικρό και στενό με βάθος είναι το μπωλ που θα τους χτυπήσετε, τόσο το καλύτερο. Στα ευρύχωρα μπωλ τα αυγά δεν παίρνουν τον όγκο που πρέπει. Το μπωλ πρέπει να είναι πεντακάθαρο, στεγνό και χωρίς υπολείμματα κρόκου μέσα. Επίσης ξαναλέω, χαμηλή φωτιά, πολύ χαμηλή, ακόμα και κάτω από 80 και αν χρειάζεται και μισάνοικτη η πόρτα του φούρνου.

Μπορούμε να τους φάμε σκέτους, να ενώσουμε ανά δύο με κρέμα βουτύρου (δεν το έχω κάνει ποτέ), να τους χρησιμοποιήσουμε σε τούρτες παγωτού σαν βάση, σε τούρτες απλές κλπ.

Καλή επιτυχία!

Update
Η Αγγελική Ν, έγραψε μερικά επιπλέον tip για τους μπεζέδες και τη μαρέγκα στα σχόλια. Τα μεταφέρω εδω, έτσι ώστε να είναι χρήσιμα για όλους. Ευχαριστούμε Αγγελική!

Έχω παρατηρήσει ότι τα ασπράδια διαχωρίζονται πιο εύκολα όταν είναι κρύα. Τα σπάω ένα ένα σε πιατάκι και μετά τα βάζω στο μπολ (μη γίνει καμιά στραβή και χαλάσουν όλα τα ασπράδια), τα σπάω αμέσως μόλις τα βγάλω από το ψυγείο. Μετά τα αφήνω να πάρουν την θερμοκρασία του δωματίου μισή ωρίτσα, γιατί στη θερμοκρασία αυτή γίνεται καλύτερη μαρέγκα. Επίσης προσέχω το μπολ ανάμιξης να είναι από γυαλί ή ανοξείδωτο μέταλλο. Τα πλαστικά δεν είναι τόσο καλά για την μαρέγκα. Προσοχή λοιπόν, στην αγορά του μίξερ! Το δικό μου είχε πλαστικό κάδο, με αποτέλεσμα, για χρόνια, οι μαρέγκες μου δεν πετύχαιναν!

Σχετικά με την ζάχαρη... Αν χτυπηθεί σωστά η ζάχαρη, ώστε να διαλυθεί ολοκληρωτικά στα ασπράδια, δεν έχει σημασία τι ζάχαρη χρησιμοποιείς. Αν μείνει αδιάλυτη ζάχαρη, στο ψήσιμο χαλάει ο μπεζές. Γιαυτό, αν δεν έχεις εμπειρία είναι καλύτερα να χρησιμοποιείς άχνη (ή λεπτή ζάχαρη) ώστε να πετυχαίνει καλύτερα η διάλυση. Λέγεται, ότι η μαρέγκα στέκει καλύτερα αν προσθέσει κανείς λίγη κρεμ ταρτάρ (ή σταγόνες λεμόνι όπως λες στα υλικά).

Η ζάχαρη δεν μπορεί να μειωθεί κάτω από ένα όριο. Θέλει νομίζω 1 1/2 ή και 2 κουταλιές της σούπας σε κάθε ασπράδι. Είχα προσπαθήσει να το κάνω πιο λάιτ και βγήκε... μάπα (ξεφούσκωσε στο ψήσιμο τελείως)
Update 13-01-09 για τους λάτρεις των μπεζέδων
Φωτό της φίλης μου Α, από το ταξίδι της στη Γαλλία
(ξέρει την τρέλα που έχω με τους μπεζέδες...)



Μπεζέδες ΙΙ
Για πιο ανάλαφρους μπεζέδες

67 comments:

  1. Μπεζέδες λέγονται στα ελληνικά τα meringues;;; Να και κάτι που δεν ήξερα!

    ReplyDelete
  2. Κική μου, πολύ ενδιαφέρον το ποστ σου! Και εξαιρετικά τα τιπς σου!
    Οι μαρέγκες είναι πολύ ιδιαίτερες στην κατασκευή και στο ψήσιμο! Έχω βασανιστεί και εγώ να τις πετύχω, όχι για να κάνω μπεζέδες, αλλά για τις μαρέγκες στις τάρτες λεμονιού... Οπότε καταλαβαίνεις με πόσα αυγά έχω πειραματιστεί!
    Μπορώ να συμπληρώσω μερικά τιπς?
    Έχω παρατηρήσει ότι τα ασπράδια διαχωρίζονται πιο εύκολα όταν είναι κρύα. Τα σπάω ένα ένα σε πιατάκι και μετά τα βάζω στο μπολ (μη γίνει καμιά στραβή και χαλάσουν όλα τα ασπράδια), τα σπάω αμέσως μόλις τα βγάλω από το ψυγείο. Μετά τα αφήνω να πάρουν την θερμοκρασία του δωματίου μισή ωρίτσα, γιατί στη θερμοκρασία αυτή γίνεται καλύτερη μαρέγκα. Επίσης προσέχω το μπολ ανάμιξης να είναι από γυαλί ή ανοξείδωτο μέταλλο. Τα πλαστικά δεν είναι τόσο καλά για την μαρέγκα. Προσοχή λοιπόν, στην αγορά του μίξερ! Το δικό μου είχε πλαστικό κάδο, με αποτέλεσμα, για χρόνια, οι μαρέγκες μου δεν πετύχαιναν!
    Σχετικά με την ζάχαρη... Αν χτυπηθεί σωστά η ζάχαρη, ώστε να διαλυθεί ολοκληρωτικά στα ασπράδια, δεν έχει σημασία τι ζάχαρη χρησιμοποιείς. Αν μείνει αδιάλυτη ζάχαρη, στο ψήσιμο χαλάει ο μπεζές. Γιαυτό, αν δεν έχεις εμπειρία είναι καλύτερα να χρησιμοποιείς άχνη (ή λεπτή ζάχαρη) ώστε να πετυχαίνει καλύτερα η διάλυση. Λέγεται, ότι η μαρέγκα στέκει καλύτερα αν προσθέσει κανείς λίγη κρεμ ταρτάρ (ή σταγόνες λεμόνι όπως λες στα υλικά).
    Πάντως οι μπεζέδες σου φαίνονται να είναι σαν αφρός! Μπράβο!

    ReplyDelete
  3. Πολύ ωραίοι μπεζέδες!Λες να κάνω μια ύστατη προσπάθεια να τους κανω; Διότι έχω προσπαθήσει πολλές φορές να πειραματιστώ με μαρέγκες αλλα μέχρι τώρα δεν πετυχε, έτυχε!
    Μάλλον φταιει ο τροπος που τις ψήνω ποτέ δεν έχω καταλάβει πότε ακριβώς ειναι έτοιμη η μαρέγκα.
    Παντως οπως λεει και η συνονόματη, δείχνουν αφρός!
    Η μαμά μου που εχει χέρι στα γλυκά τους κάνει εμπειρικα όπως λεει και τους ενωνει με κρέμα σοκολάτα και τα πασπαλιζει επάνω με λιγο κακάο και μοιάζουν σαν μανιταράκια.

    ReplyDelete
  4. Deli,πολύ ωραίοι!
    Να σου πω δεν μου πολυαρέσουν,αλλά σαν βάση για άλλα γλυκά είναι καλοί.Η πάβλοβα δεν έχει βάση μαρέγκα;

    Και με τη ραπτική έχεις καλές σχέσεις!Κάποτε προσπάθησα,μαθήματα παρακολούθησα,ανεπίδεκτη με τίποτα δεν τα κατάφερα.Τα παντελόνια έμαθα να τα κονταίνω.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  5. αγαπημένοι, αγαπημένοι! :)))
    όταν ήμουν νιοπαντρη, έκανα συχνά (αυτό και Πάβλοβα)

    αυτες τις μερες, μια τρελλα με τα σουδάκια μ εχει πιάσει.
    λες να κανω και μετα μπεζέδες;

    καλη βδομάδα Κική μου :))

    ReplyDelete
  6. άι λαβ μπεζέδες:)Γίνονται κι ωραία στολίδια σε χριστουγεννιάτικα γλυκά (κορμό και σπιτάκι). Έχω δει επίσης και μπεζέδες-γίγας μαρμπρέ, που φαντάζομαι ότι φτιάχνουν προσθέτοντας λίγο κακάο την τελευταία στιγμή στη μαρέγκα, ίσα να κάνει σχέδιο.
    Κική έχω παραγγελιά πάλι: τώρα που βάλατε τους μπεζέδες δε μας βάζετε και τους εργολάβους; (θυμάται κανείς πόσο τέλειος είναι ένας ολόφρεσκος εργολάβος?) Θα κάνουν καλή παρέα με την άλλη οικοδομική συνταγή, τα σπιτάκια:)

    ReplyDelete
  7. Αααααα, μα εσείς είστε πολυτάλαντη χρυσή μου!!! Ξέρετε και από ραπτική??? Μένω σπιτσλες;-)
    Δεν μου αρέσουν οι μπεζέδες, τους φτιάχνω όμως συχνά γιατί αρέσουν πολύ (αλλά πολύ μιλάμε) στον άντρα μου, ο οποίος τρώει και ... τους δικούς μου, και των παιδιών μην σου πω και τους δικούς σου αν τους βρει θα τους φάει.
    Τα tips σου εξαιρετικά και ολόσωστα όπως πάντα!!

    ReplyDelete
  8. Σοφία μαρέγκες! Η μαρέγκα, σε σχέση με τον μπεζέ, έχει λιγότερη ζάχαρη αν δεν κάνω λάθος. Μπορεί να το επιβεβαιώσει ίσως και η Αγγελική Ν. Η αλήθεια είναι, ότι μπορούμε να βάλουμε λιγότερη ζάχαρη από όση λέει η συνταγή. Το ψήσιμο πρέπει να προσέξουμε.

    Αγγελική, κι εγώ άφησα τα αυγά σε θερμοκρασία δωματίου, αλλά χωρίς να τα χωρίσω από τους κρόκους. Το θέμα με το υλικό του μπωλ δεν το έχω προσέξει. Έχω κάνει μπεζέδες σε διάφορα μπωλ. Σίγουρα παίζει ρόλο το μέγεθος. Βαθύ και στενό είναι κατάλληλο. Ευτυχ΄ως, παρόλο που το κάνω σε πλαστικό (από αυτά τα διάφανα όμως) δεν έχω πρόβλημα!
    Προτείνω να βάλουμε τα τιπς σου στο ποστ, έτσι ώστε να βοηθηθεί περισσότερο ο κόσμος που το διαβάζει; Τι λες;

    Αγγελική Λ, πότε είναι έτοιμη η μαρέγκα. Χτες, άνοιξα 2 φορές τον φούρνο (μετά από καμιά ώρα και βάλε) και ακούμπησα τη μύτη ενός μπεζέ. Κόλλησε στο χέρι μου το υλικό. Θα δοκιμάσεις μπεζέ, αφού δεις ότι έχουν ξεραθεί εξωτερικά (δλδ υπολόγισε μετά το 2ωρο). Η γεύση σου θα σε πείσει αν είναι έτοιμος ή όχι. Πρέπει α είναι ψημμένος μέχρι μέσα.

    Χαρ, και που να δει κατι τεράαααααστιους μπεζέδες που μου έστειλε μια φίλη από τη Γαλλια! Καλά που το θυμήθηκα. Να βρω να τη βάλω! Αη λαβ μπεζέδες του!
    Ομολογώ ότι εργολάβους δεν έχω κάνει ακόμα. Κανείς άλλος;

    Μάγισσα, αι λαβ μπεζεδες, μορ δαν μεζέδες! χαχα!

    Έλενα, ή να είμαι ή να μην είμαι! Χαχα!
    Αααα κατάλαβα! Αν βρεθώ δλδ μαζί με τον σύζυξ μπροστα από κυτίον με μπεζέδες, θα μπεζεδοχτυπηθούμε κανονικά!

    ReplyDelete
  9. Μπεζεδομάχη! χαχα!

    Προφανώς, Κική μου, αν βρίσκεις ενδιαφέροντα τα τιπς, αναβάθμισέ τα!
    Δεν ξέρω αν εγώ δεν είχα την πείρα και τα έριξα στο πλαστικό μπολ, πάντως με το παλιό μίξερ μου, που είναι πολύ ισχυρό, ότι και να έκανα η μαρέγκα δεν γινόταν καλή, ούτε και εύκολα! Με το που άρχισα να την κάνω σε γυάλινο μπολ με μιξεράκι του χεριού, έγινε αμέσως και όπως την ήθελα! Κάνε μια δοκιμή και πες μου!
    Η ζάχαρη δεν μπορεί να μειωθεί κάτω από ένα όριο. Θέλει νομίζω 1 1/2 ή και 2 κουταλιές της σούπας σε κάθε ασπράδι. Είχα προσπαθήσει να το κάνω πιο λάιτ και βγήκε... μάπα (ξεφούσκωσε στο ψήσιμο τελείως)

    ReplyDelete
  10. Αγγελική, σχετικά με αυτό που είπες, ξέχασα να πω/ρωτήσω κάτι πριν.
    Οι μπεζέδες, με αυτή τη συνταγή είναι πργματικά νόστιμοι. ΟΜΩΣ, δεν είναι σαν αυτούς τους έτοιμους που είναι εύθραυστοι και μέσα έχουν κενό. Είναι πιο συμπαγείς. Έχω την εντύπωση, ότι μπορεί να φταίει η ποσότητα της ζάχαρης. Πρέπει να το δοκιμάσω, με τη συμβουλή σου φυσικά ώστε να μην είναι πολύ λίγη και θα σας ενημερώσω αν άλλαξε κάτι ώς προς το εσωτερικό των μπεζέδων.
    Αν κάποιος ξέρει κάτι γι΄αυτό ή έχει δοκιμάσει με άλλη ποσότητα ζάχαρης και βγαίνει μέσα με μεγάλο κενό, ας μου πει και μένα πλλλλλιζζζζ!

    ReplyDelete
  11. Ωραιο γλυκο ελαφρυ,και αν ειναι φτιαγμενο με τον τροπο που γραφεις πρεπει να εχει και πολυ λιγη χοληστερινη πιστευω.

    ReplyDelete
  12. Είμαι 1.80 και ζυγίζων 115 κιλά. Είναι καλά; Θέλω απόψεις!

    ReplyDelete
  13. Καλοφάγωτοι οι μπεζέδες!!!

    ReplyDelete
  14. Δημιουργία, το ασπράδι, από όσα έχω διαβάσει, δεν περιέχει χοληστερίνη, οπότε είναι ελαφρύ.

    Δέσποινα ευχαριστουμε!

    ReplyDelete
  15. Ανώνυμη,115 κιλά;Υπέρβαρη σε βρίσκω!Θα έπρεπε να ήσουν 70 άντε ας πούμε 80 σύμφωνα με το ύψος σου.

    ReplyDelete
  16. Μιαμ τα μπεζεδάκια!
    Έχεις δοκιμάσει να τα γεμίσεις Κικάκι;

    Άντε να σου δώσω την ιδέα, μπας και προκύψει συνταγή για κανένα από τα περίφημα Luxemburgerli του Sprüngli στη Ζυρίχη, που τα λατρεύω.

    Είναι από ένα ημισφαιρίδιο μπεζεδάκι επάνω και κάτω με διάφορες γεύσεις, χρώματα κι αρώματα (αλλά σε πρώτη φάση τουλάχιστον μείνε εσύ στα απλά) και ανάμεσα μια πανάλαφρη κρέμα, με γεύση και χρώμα αντίστοιχη με του μπεζέ - π.χ. φράουλα, σοκολάτα, καφέ, μπανάνα.

    Σε ξεσήκωσα ή να πω κι άλλα;; :-D

    ReplyDelete
  17. να σιγοντάρω κι εγώ την Αγγελική, μιας κι εγώ τα λατρεύω τα Luxemburgerli του Sprüngli, όποτε περνάω από το αερόδρομιο της Ζυρίχης, πάω στο μικρούτσικο μαγαζάκι τους και τα τσακίζω:) Ξέρουμε συνταγή Αγγελική;;;

    ReplyDelete
  18. Αγγελική όχι. Δεν έχω δοκιμάσει να τα γεμίσω. Καλέ πως μου ξέφυγε εμένα τέτοιο γλυκό και δεν το ξέρω;;; Γεμιστά και χρωματιστά;

    Βρε Χαρτ, βρε Αγγελική, όλα εγώ θα σας τα μαθαίνω; Τι να πρωτοκάνω πια η δασκάλα; Για βάλτε μια αναζήτηση Luxemburgerli Recipe να δείτε που βγάζει μερικές συνταγές. Για ρίξτε μια ματιά και διαλέξτε. Πχ, αυτή. Μας κάνει; Αν μας κάνει, να έρθετε με τον κηδεμόνα σας! :-)

    ReplyDelete
  19. Δεν ξέρουμε, heart μου! Δεν ξέρουμε! Γι αυτό προσπαθώ να κάνω την Κικίτσα να τσιμπήσει ;-)

    ReplyDelete
  20. Μας κάνουν! Μας κάνουν! Αλλά δε μας φτάνουν!!!
    :-DDD

    Μ΄άρεσε ο χαρακτηρισμός "hamburger" στο 1ο link!!!
    :-D

    ReplyDelete
  21. και ... αντί να μας χαρακτηρίζεις ΛΥΣΣΑΡΕΣ, κοίτα να τα φτιάξεις και να μας καλέσεις!
    :-P

    ReplyDelete
  22. Κι εγώ το προσεξα το χάμπεργκερ!!! χαχαχα!

    ReplyDelete
  23. (ο κηδεμόνας λέει ότι δε θέλει να μπλέξει μαζί μας... :-P)

    ReplyDelete
  24. Να φτιάξω ορέ παιδία! Να φτιάξω και να σας καλέσω! Εξάλλου, τι είναι ο δρόμος Ζάκυνθος-Ελβετία-Αγγλία; 3 πακέτα τσιγάρα δρόμος είναι!!! χαχαχα!

    ReplyDelete
  25. μια στιγμή να λείψει κανείς και λυσσάτε, άσχετο αν μας βγάζετε εμάς το όνομα!:ΡΡΡ πάω να δω τα μπουργκερακια (ναι, ναι, έτσι ακριβώς είναι!) Α, αυτά θα τα φτιάξετε και θα μας τα στείλετε, αλαφρά αλαφρά είναι, όταν θα φτιάξετε μπακλαβά που είναι βαρύς, τότε θα έρθουμε εμείς:ΡΡΡ

    ReplyDelete
  26. ωραιότατες φαίνονται οι συνταγές που βρήκατε δασκάλα, κάτι σαν διασταύρωση μπεζέ και(το χαβά μου εγώ) εργολάβου (λόγω αμυγδάλου)πολύ ωραία κερασματάκια, αντί για τσικουλατάκια, δε βρίσκετε;;;

    ReplyDelete
  27. Heart μου, δεν τα ξέρεις καλά! Εμένα με αποκαλεί ΛΥΣΣΑΡΑ 2 φορές στις 3! Κοίτα ποια!!!
    :-PPP

    ReplyDelete
  28. 10 κλάσεις ανώτερα, καρδούλα! Και ΑΦΡΟΣ! Τι θερμίδες να χει;;
    :-D

    ReplyDelete
  29. Λυσσάξατε λυσσασμένα! Αμερικαν μπαρ μου το κάνατε εδώ μέσα! χαχαχα!
    Χαρτ, αν βρεις στην πόρτα σου μπεζέδες, δε θα φταίω εγώ. Τώρα μπεζέδες θα έρθουν; Μπεζεδόσκονη θα έρθουν; Τι να σου πω;

    Αγγελική, λυσσασμένο πατριωτάκι, σώπα γιατί θα σου βάλω μπεζέ στο στόμα. Αλήθεια μαρή πατριώτισσα. Να σου πω Εγώ στην Πάτρα, δεν τον έλεγα ποτέ μπεζέ. Μπιζέ τον έλεγα. Αλλιώς τον λέγαμε οι πελοποννήσιοι; Χαχαχα!

    Αφρός παιδιά, αφρός! Πόσες θερμίδες να έχει πια ο ριμάδης; Το θέμα δεν είναι πόσες έχει! Το θέμα είναι πόσα μπεζεδακια τρώς κάθε φορά που περνάς δίπλα! Εγώ 5-6 πάντως.

    Και για να έρθω στα λόγια της Χαρτ, εμένα αυτά μου θυμίζουν μακαρόν, όπως τα ονομάζει και η συγγραφέας του ποστ! ΜπΙζεδοφέρνουν πάντως!
    ;-)

    ReplyDelete
  30. :))
    όντως ένας αέρινος αφρός, τι θερμίδες κι αηδίες!:)) ειδικά αυτά που δίνουν κερασματικά στο μαγαζάκι είναι 0%:)))

    ReplyDelete
  31. ναυτάκια ζουμπουρλούδικα, ο κήπος είναι ανθηρός και τρώμε μπιζεδάκια με μουσική υπόκρουση Μπιζέ:) μπεζεδόσκονη κατά το αστερόσκονη?! :DDD κι εγώ είμαι άτακτη, να μου βάλετε κι εμένα μπεζέ στο στόμα! :DDD Μακαρόν;;;; γιατί ανοίγετε άλλο κεφάλαιο τώρα; Απαιτούμε ανάλυση των οιμοιοτήτων και διαφορών!

    ReplyDelete
  32. ΔΙΝΟΥΝ ΚΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑΑΑΑ;;;;;;;;;
    Αμ πες το μου να κάνω την άσχετη και να ζητήσω να δοκιμάσω ένα από κάθε γεύση!!!

    ReplyDelete
  33. δε ζητάτε ΚΑΝ Αγγελικούλα, έχουν ένα κουτί ανοιχτό με όλες τις γεύσεις, πάμε και τα δοκιμάζουμε όλα, δήθεν ποιο να διαλέξουμε:)))

    ReplyDelete
  34. Α πα πα! Πάω να φύγω! Αλλιώς θα αμαρτήσω πάραυτα και κατ΄εξακολούθησιν...

    ReplyDelete
  35. Μετά έχω άδικο εγώ που σας λέω λυσσασμένα; Επειδή, πραγματικά, ο μόνος τρόπος για να σταματήσετε είναι να φάτε έναν μπεζέ, για πηγαίνετε να δείτε τη φωτό που έβαλα κάτω κάτω στο ποστ!!!
    :-))))))))

    ReplyDelete
  36. να το πω μπεζεδοπαράδεισο ή μπεζεδοκόλαση;;;;)))

    ReplyDelete
  37. Ελένη, να σε έχειο θεός καλά! Θα το προσπαθήσω.

    ReplyDelete
  38. ΜπεζεδοΠαραδεισοΚόλασις!!!!!

    ReplyDelete
  39. Δεν μας λυπάσαι καθόλου;
    Με πέθανε η τελευταία φωτό.
    Εδώ και 1 χρόνο ψάχνω μπεζέδες και δεν βρίσκω (σνιφ, κλαψ, λυγμ).
    Να λοιπόν τι θα κάνω το ΣΚ :P

    ReplyDelete
  40. πάντα λάτρευα αυτό σου το αρθρο!
    είναι Τ Ε Λ Ε Ι Ο Ι να δω πότε θα επιχειρήσω και εγώ να τους φτιάξω.

    ReplyDelete
  41. Confused, πράγματι δεν υπάρχουν συχνά στα ζαχαροπλαστεία! Να λοιπόν τρόπος να τους φτιάχνεις!

    Μαράκι ευχαριστώ! Να τους φτιάξεις. Αφού τα καταφέρνεις!

    ReplyDelete
  42. λοιπον τους δοκιμασα
    ψηνονται τωρα αν και δεν μου φανηκε πολυ σόι η μαρεγκα μου
    ελος παντων αν δεν πετυχουν θα πω οτι εφταιγε το μιξερ
    :D

    ReplyDelete
  43. καλα δεν εγιναν εκπληκτικοι αλλα ειπαμε το μιξερ φταιει που δεν τους χτυπησε καλα.αν αγνοησεις την μυρωδια του αυγου τρωγονται...
    την αλλη φορα θα του πω να προσεξει να χτυπηθει καλυτερα το μιγμα :P

    ReplyDelete
  44. Την επόμενη φορά εύχομαι να έχεις μεγαλύτερη επιτυχία. Θέλει καλό χτύπημα και βανίλιες για τη μυρωδιά.

    ReplyDelete
  45. επειδη εχω κανει διατριβη στο συγκεκριμενο γλυκο θελουν την διπλασια ποσοτητα ζαχαρης (σε βαρος )
    απο τα ασπραδια!!!πχ 200 ασπραδια 200 κρυσταλικη ζαχαρη (χτυπημενα 15 λεπτα σε μετρια ταχυτητα)και 200 αχνη πασπαλισμενη και ανακατεμενη απαλα με το υπολοιπο μειγμα στην οποια εχουμε προσθεσει ενα κουτ.γλυκου μπεικιν παουντερ!!!ψηνουμε πανω σε λαδοκολα για 120 λεπτα στους 90 βαθμους στον αερα...(αχνη μπορουμε να αφαιρεσουμε εως την μιση!

    ReplyDelete
  46. Την ίση ποσότητας ζάχαρη-ασπραδιού, την είχα δοκιμάσει στα 20 μου, αλλα χωρίς επιτυχία. Όμως δεν κατάλαβα καλά. Βάζεις πχ 200 γρ. ασπράδια, 200 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική , ΣΥΝ 200 άχνη;;;; Μου φαίνεται πολύ μεγάλη η ποσότητα ζάχαρης. Δεν γίνονται σκληρά μέσα; Όταν έβαζα πολλή ζάχαρη, γίνονταν πολύ κρουστοί-γεμάτοι μέσα. Το θέμα του ψησίματος, είναι αδύνατον να το δοκιμάσω, γιατί ο φούρνος μου δεν έχει αέρα. Τα υπόλοιπα, δεν χάνω τίποτα να δοκιμάσω σε 2-3 αυγά.

    ReplyDelete
  47. Μπράβο μπράβο μπράβο για το μπλογκ σου και τις συμβουλές που δίνεις! Τις ακολούθησα σχεδόν κατά γράμμα, ιδού το αποτέλεσμα!

    ReplyDelete
  48. Χαίρομαι που τους εφτιαξες, που πέτυχαν και που συμφωνεί η μαμά!
    ;-)

    ReplyDelete
  49. Νατασα ΜυτιληνηDecember 9, 2011 at 7:19 PM

    Κικη μου ευχαριστουμε πολυ για την ωραια συνταγη και την λεπτομερη αναλυση.Ειναι η πρωτη μου φορα που τις προσπαθησα και θελω να ρωτησω κατι.Ποση ωρα περιπου χτυπαμε μονα τους τα ασπραδια για να γινουν μαρεγκα?Εγω τα χτυπησα 3-4 λεπτα και ειχαν φουσκωσει ως την μεση του inox δοχειου οχι ως επανω.Μετα αρχισα να προσθετω την αχνη.Μηπως ηθελε παραπανω ωρα?Επισης το τελικο αποτελεσμα με τη ζαχαρη και το λεμονι δλδ ηταν πολυ ομορφο αλλα οχι αφρατο ξερεις εμοιαζε με χτυπημενη σαντυγι μορφατ ειχε ακριβως την ιδια οψη.Εκανα μικρους μπεζεδες με το κορνε και μολις τα εβελα στο φουρνο θα τα αφησω 3-4 ωρες στους 80.Θα σου πω αυριο λεπτομερειες πως εγιναν αλλα σιγουρα δεν ειναι σαν αφρος.

    ReplyDelete
  50. Νατάσσα, το πόση ώρα, εξαρτάται από τι πόσα αυγά κλπ. Τα χτυπάς μέχρι να στέκονται. Να σηκώνεις δηλαδή το μίξερ και να σηκώνεται μαζί και το ασπράδι σφιχτά φτιαγμένο. Για λίγα αυγά, 3-4 λεπτά είναι οκ. Δεν έχω χρονομετρήσει κιόλας αλλά υποθέτω.
    Το ώς απάνω είναι σχετικό. Εξαρτάται σε τι μπωλ τα χτυπάς. Εγώ προτιμώ πάντα στενά και βαθιά μπωλ. Ζάχαρη προτιμώ πια κρυσταλλική και όχι άχνη.
    Να ελέγχεις μήπως πάρουν χρώμα στους 80. Στην ανάγκη μισάνοιξε το φούρνο ή χαμήλωσε λίγο το φωτιά.
    Καλή επιτυχία!

    ReplyDelete
  51. Νατασα ΜυτιληνηDecember 9, 2011 at 7:38 PM

    Ξεχασα αγγελικη να ρωτησω κατι ακομη.Εβαλα οσους μπεζεδες μπορουσα στο ταψι αλλα περισσεψε μαρεγκα και για δευτερη δοση.Παθαινει κατι αν την αφησω μεσα στο μπολ ποση ωρα αντεχει? γιατι τα αλλα θα αργησουν να βγουν απο το φουρνο.Τι κανω σε αυτη την περιπτωση?

    ReplyDelete
  52. Δυστυχώς όταν μένει πολλή ώρα η ζύμη αχρησιμοποίητη, δεν έχει την καλύτερη συμπεριφορά.

    ReplyDelete
  53. Οι μαρεγκες που εβγαλα εχτες ηταν τελειες!!!Παροτι εμοιαζε σαν σαντυγι παρα σαν αφρος η ζυμη τους βγηκαν πολυ ωραιες δεν επεσαν καθολου καρατησαν το ωραιο σχημα που τους εδωσα με το κορνε.4 ωρες τις αφησα 4 ασπραδια προσαρμοσα τη ζαχαρη.Τωρα το πρωι εβαλα τη δευτερη φουρνια η οποια εμεινε ολη τη νυχτα εξω αλλα δεν μου φανηκε αλλοιωμενη απλα δεν γινοτανε καλα το ελικοειδες σχημα με τον κορνε και γινανε απλες στρογγυλες πραγμα που δεν με χαλα καθολου.περιπου 60 κομματια συνολο.Αυτο μου με προβληματιζει ειναι που να τις βαλω για να μην ξεραθουν μηπως να τις τυλιξω με μεμβρανη?

    ReplyDelete
  54. Πολύ χαίρομαι που σου πέτυχαν! Όσο για τη 2η δόση, αυτό θα γινόταν. Και αφού δεν σου "νέρωσε" το μίγμα, πάλι καλά. Οι μπεζέδες είναι αφράτοι αφού ψηθούν. Πριν, μοιάζουν πράγματι με σαντιγύ.
    Λοιπόν, μην σε ανησυχεί το φύλαγμα. ΟΧΙ ψυγείο οπωσδήποτε. Να μείνουν ξεροί απ' έξω θέλουμε, οπότε, σε ανοιχτό χώρο αν δεν έχεις υγρασία. Αν έχεις υγρασία, βάλε τους σε μπωλ και κάλυψε με μεμβράνη.

    ReplyDelete
  55. Σε ευχαριστω παρα πολυ Κικη μου δεν περιμενα με την πρωτη να τους πετυχω νασαι καλα!Οσον αφορα τη δευτερη φουρνια μια χαρα αφρατοι γινανε τωρα μολις τα ειδα μονο που ανοιξανε ελαφρα πραγμα αναμενομενο αφου ειχανε ζεσταθει ολη τη νυχτα!!!Παλι καλα!Τελειο κερασμα για Χριστουγεννα,ευκολο και οικονομικο γλυκακι και κυριως δεν απαιτει πολυ χρονο κατι που με ενδιαφερει πολυ!Αντε και του χρονου

    ReplyDelete
  56. Πράγματι είσαι τυχερή που τους πέτυχες με την πρώτη!
    Άρα μια χαρά έγιναν και οι δεύτεροι! Τέλεια επιτυχία! Και του χρόνου!

    ReplyDelete
  57. Στεναχωρήθηκα. Τους εφτιαχα με αχνη 4 ασπραδια εβαλα κ 2 κουταλιες αχνη παραπανω, τους εψησα στους 80 4 ωρες αλλα εγινε το εξής: εβγαλαν ενα σιροπι απο κατω. Σε καποια σημεια κολλαει σαν καραμελα. Κ παρόλο που εμειναν τοση ωρα ειναι λιγο τσιχλα. Γιατι;

    ReplyDelete
  58. Μπορεί να φταίνε πολλά. Εγώ δεν βάζω άχνη. Μπορεί να φταίει η φρεσκάδα, μπορεί η θερμοκρασία, το χτύπημα...πολλά....

    ReplyDelete
  59. Η συνταγή σου είναι εξαιρετική, τους πέτυχα με την πρώτη φορά και χωρίς υπερβολές έφαγα σχεδόν μόνος μου δύο λαμαρίνες μπεζέδες σε 3 μέρες! Με την άδειά σου θα την χρησιμοποιήσω στο μπλογκ μου.(εννοείται με backlink στο δικό σου site)

    ReplyDelete
  60. Πολύ χαίρομαι που σου πέτυχαν και που σου άρεσαν. Θα προτιμούσα, αν θέλεις να τους βάλεις στο μπλογκ σου, να μην βάλεις ολόκληρη τη συνταγή. Βάλε το ξεκίνημα και τη συνέχεια με λινκ, για να είμαστε απόλυτα σωστοί. Τι λες;

    ReplyDelete
  61. Το δημοσίευσα αναφέροντας τα υλικά και ανακατευθύνοντας εδώ για τον τρόπο παρασκευής.
    http://olamesa.homeftp.net/syntages/mpezedes/

    ReplyDelete
  62. Σωστός και ωραίος! Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  63. Θα τα δοκιμάσω και θα σας πω, γιατί μου φαίνεται δύσκολο.

    ReplyDelete