Wednesday, December 31, 2008

Σαλάτα τούρτα

Ο παλιός χρόνος φεύγει και φεύγει με άσχημα γεγονότα χαραγμένα στην καρδιά μας. Για να καλωσορίσουμε τον καινούριο και να τον καλοπιάσουμε, ας φτιάξουμε μια εντυπωσιακή σαλάτα.


Υλικά για μια πιατέλα όπως στη φωτό
3 πατζάρια βρασμένα να κρατάνε (μετάφρασις=όχι νιανιά). Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και κονσέρβα χωρίς ξύδι ή από Σ.Μ. βρασμένα και συσκευασμένα.
10 μέτρια καρότα να κρατάνε
8 μέτριες πατάτες
1 βάζο μαγιονέζα
αλάτι κατα βούληση
1 αυγό σφιχτό

Ας το φτιάξουμε
Σε μια πιατέλα στήνουμε ένα τσέρκι (το εξωτερικό μέρος από φόρμα με σούστα).

Βράζουμε τα πατζάρια και τα τρίβουμε στο χοντρό του τρίφτη. Αν είναι αλατισμένα τα πατζάρια, στίφτε τα ελαφρά να βγάλουν ζουμιά, γιατί μετά βγαίνει στην πιατέλα (ο παθών, μαθών)
Βράζουμε και τα καρότα και τα τρίβουμε κι αυτά. Τα τοποθετούμε πάνω από τα πατζάρια.

Βράζουμε και τις πατάτες, τις κόβουμε κύβους και τις ανακατεύουμε με το μισό βάζο μαγιονέζα, ή όσο χρειάζεται.

Στρώνουμε κι αυτές πάνω από τα καρότα και βάζουμε λίγη ακόμα μαγιονέζα να καλυφτούν όμορφα.

Τρίβουμε και το αυγό στο ψιλό του τρίφτη.

Τη βάζουμε στο ψυγείο τουλάχιστον για 2 ώρες ή ακόμα καλύτερα ολόκληρη νύχτα. Εγώ την άφησα μια νύχτα.
Όταν βγάλουμε το τσέρκι, (περάστε απαλά το μαχαίρι από τα τοιχώματα, ανοίξτε το και τραβήξτε απαλά προς τα πάνω), βάζετε αν θέλετε μαγιονέζα ολόγυρα από την τούρτα. Εγώ δεν έβαλα για να φαίνονται οι τρεις πάτοι της. Οι περισσότεροι την πέρασαν για γλυκό, ένας μάλιστα μου ζήτησε και κουταλάκι για να τη φάει!!!



Κα
ι το tip που λέγαμε;
Αν δεν έχει σουρώσει καλά το πατζάρι θα βγάζει συνέχεια ζουμιά στο ψυγείο. Γύρω από το τσέρκι, εξωτερικά, στριμώξτε χαρτί κουζίνας και ελέγχετε κάθε λίγο για αλλαγή. Μην το βάλετε έτσι στο ψυγείο χωρίς χαρτί γιατί την άλλη μέρα θα βρεθείτε προ εκπλήξεως.

Εύχομαι σε όλους καλή χρονιά με υγεία. Ο νέος χρόνος να φέρει μόνο ευχάριστες εκπλήξεις και να κάνει πραγματικότητα την επιθυμία τους καθενός.


ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!

18 comments:

  1. Εντυπωσιακότατη Κική μου! Και την έψαχνα αυτή τη συνταγή. Καλή χρονιά εύχομαι με υγεία και χαμόγελα.

    ReplyDelete
  2. θα την κάνω σήμερα!

    ήρθα πρωι πρωι και πηρα τη συνταγή για τη βασιλόπιττα.

    η δικη μου κουζινα ειναι υγραερίου και αν κι έχει περασει ήδη μια ωρα που την εχω στο φουρνο, απο το φοβο μου μη μου γινει σκληρη, την εβαλα σε χαμηλη θερμοκρασια κι ακομα να γινει..

    άσε που άνοιξα το φουρνο να τσεκαρω και ξεφουσκωσε.
    καλά, δεν πειράζει, νοστιμη θα γινει :)))

    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ Κικη μου κι ευχες μπόλικες σ' αφηνω, μαζι με τα φιλιά μου:)))

    ReplyDelete
  3. Μου αρεσουν πολύ τα πατζαρια και αυτή η συνταγη φαίνεται ελκυστικότατη!!:)) Mε τη νέα χρονια θα είναι από τις πρώτες που θα δοκιμάσω!

    Φιλάκια Κική, καλή χρονιά να έχεις με υγεία και πολλά ροζ χαμόγελα!

    ReplyDelete
  4. Ρένα, τη βρήκες λοιπόν! :-)
    Καλή χρονιά σε όλους σας. Να είσαστε καλά!

    Μαριλένα σε τσάκωσα. Τι έκανες πάλι; Δεν πειράζει. Νοστιμη θα είναι όπως είπες. Καλή χρονιά να έχετε! Φιλάκια γιορτινά!

    Όλγα, ευχαριστώ! Να είσαι καλά και να έχεις μια καλή-καλή χρονιά!

    ReplyDelete
  5. Τι εντυπωσιακή σαλάτα είναι αυτή;Κι εγώ για γλυκό θα την πέρναγα πάντως.Πολύ ωραία ιδέα,να είσαι καλά.
    Καλή χρονιά να έχεις, να χαίρεσαι την οικογένεια σου.
    Φιλιά

    ReplyDelete
  6. Καλή Χρονιά!!!!!!
    Και του Χρόνου!!!

    ReplyDelete
  7. Υπέροχη τουρτοσαλάτα!!Την έχω κάνει στο παρελθόν ειναι πολύ εντυπωσιακή!Την τελευταία φορά δεν μπορώ να πω πως στέφθηκε με απόλυτη επιτυχια διότι ο χρόνος με πίεζε και δεν σούρωσα καλά το πατζάρι (δεν σε άκουσα και έκανα τα δικά μου!) και ο πάτος υποχώρησε κάπως γεγονός που δεν πτώησε κανεναν και μοσχοφαγώθηκε!
    Κική μου καλή χρονιά να έχουμε όλοι μας!

    ReplyDelete
  8. Καλή χρονιά!
    Deli,πολύ εντυπωσιακή εμφάνιση!-άδικο είχε ο άνθρωπος που ζήτησε κουταλάκι;Σε γλυκάκι παραπέμπει.
    Φιλάκια!

    ReplyDelete
  9. Στην αρχη νομιζα πως ειναι τουρτα,μετα (εκπληξη!) βλεπω σαλατα... ω!
    Κικη μου να εχεις μια χρονια καλη και γεματη αγαπη.

    ReplyDelete
  10. Lila, δείχνει πράγματι εντυπωσιακή.
    Καλή χρονιά να έχεις και ευχαριστώ για τις ευχές!

    Πορφύρη, καλή χρονιά! Ευχαριστώ!

    Αγγελική, την ξέρεις από πρώτο χέρι λοιπόν!
    Καλή χρονιά με υγεία. Ευχαριστώ!

    Ελένη, κι εγώ για γλυκό θα την πέρναγα έτσι τρίπατη!
    Καλή χρονιά!

    Δημιουργία, όντως μοιάζει με τούρτα!
    Καλή χρονιά να έχουμε!
    Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  11. Καλή χρονιά Κικίτσα, ότι επιθμείς να σου φέρει το 2009!!
    Η σαλατότουρτα εντυπωσιακότατη, όπως όλα τα εδέσματά σου εννοείται!
    Περιμένουμε και την καινούρια χρονιά, να μας γεμίσεις νοστιμιές!!

    ReplyDelete
  12. Έλενα, καλή χρονιά με υγεια.
    Ευχαριστώ για τις ευχές!

    ReplyDelete
  13. Διάβασα τον τίτλο κοιτάζοντας την φωτογραφία και προς στιγμή νόμισα ότι έκανες λάθος!!!!Μετά συνειδητοποίησα ότι είναι όντως σαλάτα!Εντυπωσιακή!!!!!!
    Καλή χρονιά εύχομαι, γλυκιά και νόστιμη!!!!

    ReplyDelete
  14. Εύα, είναι σαλάτα με στολή παραλλαγής! :-)))
    Καλή χρονιά!

    ReplyDelete
  15. Κική μου, είναι πανέμορφη και νοστιμότατη! Την έχω κάνει με διάφορες παραλλαγές από τότε που την είχες ξαναγράψει. Έχω τρίψει ντάκο και έχω βάλει το τρίμα κάτω κάτω από το παντζάρι. Έχω τρίψει και πράσινο μήλο, σε μια στρώση ακόμα. Έχω αντικαταστήσει την μαγιονέζα με γιαούρτι στραγγιστό αρωματισμένο με ελάχιστο σκόρδο. Η καλύτερη έκδοση ήταν μισό γιαούρτι μισή μαγιονέζα. Επίσης από πάνω βάζω καρύδι τριμμένο, αντί για αυγό. Επίσης, όταν δεν στράγγισα σωστά τα παντζάρια και βγάζαν ροζ σάλτσα τα έβαλα όλα μαζί ανακατεμένα σε μπολ, υπέροχη ροζ σαλάτα το αποτέλεσμα!
    Οι προτάσεις σου, στο έχω πει, συνοδεύουν πάντα τα τραπέζια μου!

    ReplyDelete
  16. Αγγελική οι ιδέες σου την πάνε ακόμα παραπέρα. Θα δοκιμαστούν σε πρώτη ευκαιρία!

    ReplyDelete
  17. Καλή χρονιά!
    Φτιάχνω τη σαλάτα αυτή σχεδόν σε κάθε τραπέζι μου από τότε που την είχες ξαναγράψει και κάνει πάταγο!
    Πέρσι την είχα πάει αντί γλυκού στη γιορτή της κουνιάδας μου και ξετρελλάθηκαν όλοι!
    Ευχαριστούμε!

    ReplyDelete
  18. Βάνα καλή χρονιά! Χαίρομαι που την έκανες και σου άρεσε. Πραγματικά είναι πολύ εντυπωσιακή σε τραπέζι!
    Κι εγώ ευχαριστώ!

    ReplyDelete