Wednesday, December 3, 2008

Νηστίσιμο κέικ σοκολάτας

Μια συνταγή που υιοθέτησα εδώ και χρόνια από το παλιό hungry, ήταν η συνταγή της Ραλού, (η οποία έχει ένα μοναδικό τρόπο να περιγράφει) για κέικ σοκολάτας και μάλιστα νηστίσιμο. Έγινε από τα αγαπημένα μου, αφενός μεν γιατί μπορούσα να χαρώ σοκολατογλυκό στη νηστεία, αφετέρου δε χρειαζόταν αυγά, κάτι που βόλευε όχι μόνο σε νηστεία, αλλά και σε περιόδους που δεν είχα αυγά στο ψυγείο και ήθελα κέικ. Αρέσει δε και στα παιδιά μου, οπότε γράφτηκε στις αγαπημένες συνταγές μου.
Ζήτησα την άδεια από τη Ραλού να ποστάρω το κέικ της.
Η Ραλού το λέει ενάρετο.
Εγώ το λέω κολασμένο. Γιατί; Γιατί πολλές φορές η ευχαρίστηση μέσα στη νηστεία, προκαλεί ενστάσεις. Για όσους νηστεύουν λοιπόν, για όσους αποφεύγουν τα αυγά, και για όλους όσους επιθυμούν, πάμε να φτιάξουμε το σοκολασμένο κέικ και ας το φάμε χωρίς ενοχές.

Σο-κολασμένο νηστίσιμο κέικ
Υλικά για το κέικ
2 και 1/2 φλυτζάνια αλεύρι που φουσκώνει μόνο του.
1 και 1/4 φλυτζάνι ζάχαρη
1/2 φλιτζανιού κακάο
3 κουταλάκια του γλυκού baking powder
2 βανίλιες
9 κουταλιές σούπας ηλιέλαιο ( ή καλαμποκέλαιο)
1 και 1/2 φλιτζάνι νερό

Υλικά για την γλάσσο
3 κουταλιές σούπας κακάο
5 κουταλιές σούπας νερό
2 και 1/2 φλυτζάνια ζάχαρη άχνη
1/2 φλυτζάνι μαργαρίνη (π.χ. βιτάμ)

Το φτιάχνουμε;
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 175 βαθμούς.
Βουτυρώστε ή λαδώστε μια φόρμα ή ταψάκι και αλευρώστε το.
Φτιάξτε το κέικ εύκολα και απλά ανακατεύοντας μέσα σε ένα μπωλ όλα τα υλικά χωρίς μίξερ.
Θα γίνει ένας πολτός λίγο πιο αραιός από αυτόν του κλασσικού κέικ.
Χρειάζεστε ένα ταψάκι μικρό (ή φόρμα) περίπου 28-30 εκατ.
Μην ξεχνάτε ότι δεν θα φουσκώσει πολύ αφού δεν έχει αυγά. Αλλά θα γίνει αρκετά αφράτο ειδικά αν έχετε πετύχει την σωστή θερμοκρασία στο φούρνο.
Ο χρόνος ψησίματος στον δικό μου φούρνο δεν ξεπερνάει τα 35 λεπτά.
Το κέικ έχει ψηθεί καλά αλλά δεν έχει στεγνώσει τελείως. Δοκιμάστε με ένα μαχαίρι ή σουβλάκι.
Αφήστε το να κρυώσει σε μια σχάρα και κόψτε το οριζόντια σε δύο δίσκους.

Φτιάξτε το γλάσσο για την επικάλυψη και τη γέμιση:
Σε κατσαρολάκι ανακατέψτε όλα τα υλικά να διαλυθούν και να δέσουν.
Αφήστε το να κρυώσει για να πήξει.
Αλείψτε την εσωτερική επιφάνεια του κέικ με λίγο από το γλάσσο και συναρμολογήστε το ξανά.
Καλύψτε όλη την εξωτερική επιφάνεια με το υπόλοιπο και έτοιμο το γλυκάκι.

TIPS: Επειδή η άχνη δεν διαλύεται εύκολα και στην αρχή η επικάλυψη έχει ελαφρά κριτσανιστή υφή, συνήθως φτιάχνω μια μεγαλύτερη ποσότητα και την διατηρώ στο ψυγείο για μελλοντική χρήση. Όσο μένει τόσο πιο απαλή γίνεται.
Αν θέλετε να το αποφύγετε, φτιάξτε ένα γλάσσο με 2 πλάκες κουβερτούρα (είναι νηστίσιμη), και την μαργαρίνη με το νερό. Ή μην βάλετε καθόλου γλάσσο. Το κέικ είναι καλό και σκέτο, ειδικά αν δεν παραψηθεί και έχει τρυφερή υφή.
Για το κέικ μια άλλη παραλλαγή που φτιάχνω παίρνει και λίγη κανέλα για την μυρωδιά.
Και ένα μικρό τρικ που χρησιμοποιώ σε όλα μα όλα τα γλυκά:
Μην ξεχάσετε να βάλετε ελάχιστο αλάτι στο κέικ και στην επικάλυψη.
Το αλάτι τονίζει την γεύση στα γλυκά και τα κάνει πιο νόστιμα.
Επίσης αν βάλετε κανέλα στο κέικ, βάλτε μαζί και λίγο –ελάχιστο- μαύρο πιπέρι.
Σας φαίνεται περίεργο;
Δοκιμάστε το και θα δείτε.

Η συνταγή και ο τρόπος παρασκευής είναι της Ραλού, εκτός από κάνα δύο σημεία που πρόσθεσα εγώ. Η Ραλού το φτιάχνει σε ταψάκι. Εγώ το κάνω σε φόρμα και αυτό της φωτό δεν έχει γέμιση στη μέση.
Ευχαριστώ Ραλούκα!

Update: Τα TIPS ανήκουν στη Ραλού!

47 comments:

  1. Κόλαση δε θα πει τίποτα Deli!Τι κάνεις μες στα μεσάνυχτα και ψάχνομαι για γλυκό!
    Πολύ ωραίο και υγιεινό-τα μικρά μυστικά σου με εκπλήσσουν κάθε φορά-πόσα πράγματα αγνοούσα-κανέλα και πιπέρι,ε;Για αλάτι ήξερα μόνο απ΄όσα γράφουν διάφορες συνταγές,μα ποτέ δε λένε το λόγο.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  2. Κολασμένο ή ενάρετο... θα το ονειρεύομαι, αγαπητή Κική....
    Θα το μετατρέψω να το κάνω σε κούπα σε 5 λεπτά...

    ReplyDelete
  3. Ελένη σας μπέρδεψα γι΄ αυτό μόλις έβαλα update! Από τα πολλά tips που γράφω, φάνηκε ότι έγραψα εγώ τα τιπ, αλλά αυτή τη φορά ανήκουν στη Ραλού!

    Αγγελική, κουπάτο! χαχα!

    ReplyDelete
  4. Τα εύσημα λοιπόν στη Ραλού!
    Πάντως διαβάζω όλα σου τα tips και πολύ προσεκτικά μάλιστα,μπορείς να μάθεις τα μυστικά της κουζίνας που ελάχιστοι ή κανένας οδηγός μαγειρικής δεν γράφει.
    Περιμένω το...επόμενο μάθημα.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  5. Κολασμενη αρετή
    η μήπως Εναρετη κολαση?


    Γιαμι γιαμι!!!!



    φιλι

    ReplyDelete
  6. καλημέρα...και ευχαριστούμε για την γλυκιά σου συνταγή.Είναι ότι πρέπει για τις μέρες αυτές.
    Φιλιά

    ReplyDelete
  7. Τέλειο!!!
    Θα το φτιάξω οπωσδήποτε!! Έκλεψα και μπουκίτσα!!
    Α! Σα γέμιση και λίγη μαρμελάδα πορτοκάλι ή φράουλα δε θα ήταν άσχημη!!
    Φιλιά!!

    Τρελοτουρίστρια

    ReplyDelete
  8. Ευχαριστούμε Ραλού-Κική για την συνταγή, για τις συμβουλές, για όλα.

    Αχ αυτές οι φόρμες τι ομορφες που είναι!!!! βρήκα και μια που ήταν ενα μεσαιωνικό κάστρο, αλλα δεν την πήρα-δεν χωράνε πια τα ντουλάπια μου τίποτα.

    ReplyDelete
  9. Ειχα ξεχασει πως είχα γράψει αυτά τα τιπς!
    Αλήθεια Κική μου, μέχρι να φτάσω στο τέλος και να δω το animation νόμισα ότι είναι δικά σου και σκεφτόμουν :
    Ε! τα μεγάλα πνευματα συναντώνται!!
    Τα μαγειρικά πνεύματα εννοώ καλέ!

    Α! Και μην ακούσω σχόλια για την ηλικία μου και αυτό που δεν έρχεται μόνο του ε;!

    Αντε! θα το φτιάξω την Κυριακή το γλυκάκι για τα καλωσορίσματα των καινούριων πατουσακίων!

    ReplyDelete
  10. Μας σοκο-λάζετε άσχημα και οι δύο;-)
    Μ'αυτό το κεκάκι βρίσκεις αφορμή να νηστέψεις για να το απολαύσεις!! Αν και εκτός νηστείας, μια χαρά το απολαμβάνεις θα έλεγα!

    ReplyDelete
  11. Κική, ένα θα "πω": τρέχω

    (όχι να περιμενω την Ελενη, που μ' έπρηξε με τα μπισκότα "σε λίγο" και "σε λίγο". ΤΩΡΑ μονη μου :)))

    ReplyDelete
  12. Ενάρετο δεν ειναι..ενάρετος ειναι ο χαλβάς του μπακάλη και βαριά βαριά και κανα γλυκό του κουταλιού.
    Αυτο δεν ειναι ενάρετο επαναλαμβάνω, διότι η φωτό και μονο με έχει κολάσει και με απομάκρυνε ενα βήμα ακόμα απο τον παράδεισο!
    Τέλειο γλυκάκι!

    ReplyDelete
  13. το θέλω το ενάρετο, το θέλω ως κολασμένη :)

    ReplyDelete
  14. Ελένη, κάθε τιπ και ένα μάθημα! Στο τέλος της χρονιάς θα σας εξετάσω! χαχα!

    Φαραώνα και τα δύο!!!

    Δήμητρα ευχαριστώ! Καλή επιτυχία με το βιβλίο!

    Τρελοτουρίστρια εσύ το τσίμπησες και έψαχνα ποιος; Χαχα!
    Και με γέμιση μαρμελάδα, πάλι κολασμένο θα είναι! χεχε!

    Μαρία μου, ούτε εμένα χωράει τίποτα. Μην ξεχνάς ότι έχω και μικρή κουζίνα, χεχε! Όμως χώνω συμπράγκαλα μέχρι και κάτω από το τραπέζι...

    Ραλού, κι εγω είχα ξεχάσει τα τιπς! Διβάζοντάς τα έλεγα: θα μπορούσα να τα είχα γράψει εγώ! χαχα!
    Το πιπέρι στα τιπς είναι όλα τα λεφτά! (ξέρεις ότι κυκλοφορούν σοκολάτες στο εξωτερικό με καυτερή πιπεριά ε; ΣΟΥΠΕΡ).

    Με το καλό να δεχτείς τα βελουδένια πατουσάκια!

    Έλενα, σε νηστεία ή μη, μπορούμε να σοκολαστούμε!

    Μαριλένα, ΤΡΕΧΑ και κάνε το. Για σένα το έβαλα!

    Αγγελική, άντε και κανα υποβρύχιο, χεχε! Σοκολασμένο σου λέω παιδί μου!!!

    Witch, εγά πάλι θέλω το κολασμένο η ενάρετη!
    :-)))

    ReplyDelete
  15. Τη νηστεία την κάνουμε για να αγιάσουμε...Αλλά εσύ απ'ό,τι βλέπω και τη νηστεία κόλαση την έκανες!

    ReplyDelete
  16. Από άποψη ονομασίας ( ενάρετο - σο-κολασμένο ), Ραλού -Κική σημειώσατε 2! Σο-κολασμένο, μικρή Ραλού μου, σο-κολασμένο!

    ReplyDelete
  17. Αθώος ο πειρασμός σας... Φαίνεται πολύ λιχουδιαστός, αν τον τολμήσω όμως, είμαι σίγουρη πως θα κάνω τα πουλάκια της γειτονιας παχύσαρκα... :)
    Δεν την έχω τη ζαχαροπλαστική, δεν την έχω :(

    ReplyDelete
  18. Δημιουργία δεν πταίω εγώ! Η Ραλού με παρέσουρε! :-)))

    Διονύση μου είδες; Με παρασέρνουν στον σο-κολασμένο δρόμο ενώ εγώ δε θέλω :-)))

    Ισιδώρα καλέ πάλι τα πουλάκια έβαλες στόχο; Θα τα κάνεις τετράπαχα! Δοκίμασε. Είναι εύκολο!

    ReplyDelete
  19. εγώ θέλω αυτό της τελευταίας φωτό, που είναι κάτι ανάμεσα σε καθεδρικό και την όπερα του Σίδνευ:))

    ReplyDelete
  20. Χαρτουλίνι, όποιο και να πάρεις, το ίδιο είναι. Στο πάνω πιάτο είναι κομμάτι από τον κάτω καθεδρικό/όπερα!

    ReplyDelete
  21. Ακομα και εγω που δεν νηστευω το βρισκω καλη ιδεα αυτο το κεικ γιατι νομιζω πως δεν ειναι πολυ επιβαρυμένο απο λιπαρα και θερμιδες!

    ReplyDelete
  22. όταν διαβάζω όλες τούτες τις νηστίσιμες συνταγές σκέφτομαι το εξής..η νηστεία μήπως είναι μια άλλη κουζίνα π.χ. βεγκαν να πω? ή μήπως έχει να κάνει με την εγκράτεια? δλδ την μεγαλοβδομάδα ξεσκιζομαστε σε γαριδοκαραβιδοαστακούς μαζι μ αυτα κατεβάζουμε χ (όπου χ τήνει στο συν απειρο) κρασιά, τρώμε άπειρες μερίδες λουκουμάδες (στου Μητσακάκη είναι γλυκό χιτ της περιοχής ) όπου τεινουμε να σπάσουμε τα μηχανάκια που μετράνε το ζαχαρο ...αναρωτιέμαι είναι όλα αυτά νηστεία ? ή εξαπατούμε ολίγον τους εαυτούς μας ...
    πάντως αν και νηστίσιμο μοιάζει κολασμένο ...

    ReplyDelete
  23. Πουαντερί κι εγω σε περιόδους μη νηστείας το φτιάχνω.

    Νατάσσα μου, με τσιγκλάς να πω κάτι το οποίο έσβησα όταν έγραφα το ποστ για να μην προκαλέσω γκρίνιες. Συμφωνώ μαζί σου. Σαβουρώνουμε αστακουδάκια και γαριδούλες νούμερο 0 (λέμε τώρα) αλλά νηστεύουμε. Επίσης, έχουμε κακία για τους διπλανούς αλλά κατά τ' αλλα νηστεύουμε. Η νηστεία θέλει εγκράτεια και όχι μόνο στο φαγητό. Σίγουρα η νηστεία είναι βέγκαν και το βέγκαν είναι τρόπος ζωής. Πχ, εγώ είμαι χορτοφάγος. Σημαίνει ότι σέβομαι και τη νηστεία απαραίτητα; Όπως και να 'χει, η νηστεία πολλές φορές ξεφεύγει από τη διάσταση που έχει. Λιχουδιές παραδοσιακές υπήρχαν και υπάρχουν στη νηστεία: χαλβάς, υποβρύχιο, γλυκά κουταλιού. Από κει και πέρα, όλα τα έφτιαξε ο άνθρωπος προς τέρψην. Για να κάνει πιο νόστιμη και εύκολη αυτή την περίοδο. Δεν το κατηγορώ καθόλου αυτό και παίρνω ένα κομμάτι για το απογευματινό καφεδάκι μου :-)

    ReplyDelete
  24. Κική μου, χθές το βράδυ έφτιαξα το κέηκ (χωρίς το γλάσο) το οποίο ήταν υπέροχο, αφράτο-αφράτο και φουσκωτό.
    Οι τρεις άντρες του σπιτιού που δοκίμασαν, εκφράστηκαν με τα καλύτερα λόγια.
    Μπράβο στη Ραλλού για την συνταγή και σ'εσένα που την ξανάφερες στην επιφάνεια και την θυμηθήκαμε και εμείς οι παλιοι του hungry.

    ReplyDelete
  25. Catελινάκι μου, χαίρομαι! Να είσαι καλά! Φιλιά!

    ReplyDelete
  26. Καλέ τι "μικρή κουζίνα" μου τσαμπουνάτε! Εδώ είναι κολαστήριο!! και οι αναρτήσεις μόνο μικρές δεν είναι....
    Θέτω επι τραπέζης μια ιδέα, που μου έχει δώσει ο θείος Σταμάτης ο Ζαχαροπλάστης.
    Γλάσο!! Η εύκολη λύση, ειναι βανίλια, υποβρύχιο, αραιωμένο με λίγο νερό, σε μπρικάκι να ζεσταθεί λίγο (για να λιώσει) και με χρώμα ζαχαροπλαστικής να γίνει ότι χρώμα θέλουμε. Το σπατουλάρουμε στο κεκάκι και μια χαρά, σε ότι χρώμα θέλουμε....
    φιλιά

    ReplyDelete
  27. Γλυκό - Κερασο - Ζουζούνα, καλωσήρθατε στο κολαστήριο η Μικρή Κουζίνα :-)
    Την ιδέα σου την ξέρω και την τιμώ. Κάποτε, μια αποτυχημένη προσπάθεια να φτιάξω βανίλια (υποβρύχιο) κατέληξε ωραιότατο γλάσσο και γέμιση σε κέικ. Μερσί που μοιράστηκες τη γνώση του θείου σου μαζί μας.

    ReplyDelete
  28. Κική το κεικ σοκολατα φαίνεται τέλειο.... θα το δοκιμάσω.. Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  29. το εκανα κ εγινε τελειο οτι πρεπει για τη νηστεια ....κ μετα τη νηστεια το συνοδευεισ με παγωτο ανετοτατα!!!!ευχαριστω!!!

    ReplyDelete
  30. Είναι σκέτο βλακεία, το έκανα και το έκοψα και έγινε κομματάκια.... Μην το κάνει κανείς!!! Η γνώμη μου είναι αυτή και τα υλικά πήγαν τζάμπα. Μην το βάζεις στην φόρα κυρά μου γιατί θα έχεις μεγαλύτερα σχόλια από τα δικά μου!

    ReplyDelete
  31. Υπάρχει και το πλέξιμο και είναι μόδα τελευταία! Σκέψου το...κυρά μου!

    ReplyDelete
  32. Καλησπέρα κι από μένα, με λίγα χρονάκια καθυστέρηση :)

    Τέλειο... υπέροχο κέικ. Ότι πρέπει για νηστεία αλλά και για όσους προσέχουν τη διατροφή τους. Το δοκίμασα με τις εξής παραλλαγές:
    - αλεύρι ολικής άλεσης αντί για λευκό αλεύρι (αν και νομίζω με κανονικό αλεύρι θα είναι καλύτερο)
    - canderel αντί ζάχαρη
    - το γλάσο βγήκε υπέροχο ακόμα και χωρίς μαργαρίνη

    Το δοκίμασαν οι δύο άντρες της ζωής μου (το αίσθημα και ο κολλητός μου) και το λάτρεψαν!

    Άμα το αφήσεις να κρυώσει λίγο κόβεται πολυυυυύ εύκολα χωρίς να γίνει κομματάκια :)

    Την επόμενη εβδομάδα θα το δοκιμάσω με λιγότερο γλάσο και με γέμιση μαρμελάδα (κάποιος το εισηγήθηκε και μου άρεσε πολύ σαν ιδέα)!

    Ευχαριστούμε πολύ για τη συνταγή!

    Φιλάκια
    Μ

    ReplyDelete
  33. Καλέ δεν σε απέτρεψε το παραπάνω σχολιάκι να το κάνεις; :-)))
    Ευχαριστούμε για τις παραλλαγές. Είναι καλό να γράφοντα από όσους κάνουν τις συνταγές, γιατί βοηθούν αυτούς που δεν τις έχουν κάνει! Γίνεται ωραίο και σε ταψάκι. Πρόσεξε τη μαρμελάδα, γιατί συνήθως πάει στον πάτο και καίγεται!

    ReplyDelete
  34. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΤΕ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ Η ΣΥΝΤΑΓΗ, ΕΓΩ ΑΠΟΨΕ ΤΗΝ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΑΝΑ, ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟ!!!! ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΖΗΛΕΨΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΥΓΑ!!! ΤΟ ΓΛΑΣΟ ΤΟ ΠΕΡΑΣΑ ΟΣΟ ΗΤΑΝ ΖΕΣΤΟ ΑΠΟ ΣΟΥΡΟΤΙΡΑΚΙ ..... ΤΕΛΕΙΟ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΛΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ. "(ΜΑΓΕΙΡΑΣ)

    ReplyDelete
  35. Είναι παλιά αλλά πάντα επίκαιρη! Και αρέσει σε όλους (εκτός από τους άσχετους καιπαράξενους). Χτες την έκανα σε κάπ κέικς και άρεσε πολύ! Σ' ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  36. ΕλευθερίαApril 14, 2012 at 4:02 PM

    Η συνταγή για το κέικ ήταν υπέροχη!!!Το έφτιαξα Μεγάλη Πέμπτη που είχα τα γενέθλια μου, μια και όλοι νηστεύαμε, και έκανε θραύση!!! Εγώ έβαλα την κανέλα και το πιπεράκι, και όντως δίνουν τσαχπινιά στη γεύση...Επίσης το γλάσο το έφτιαξα με κουβερτούρα, νεράκι και βουτυράκι και ήταν άψογο! Θα το φτιάχνουμε και εκτός νηστείας, γιατί δεν έχει να ζηλεψει σε τίποτα τα υπόλοιπα γλυκά!!!
    Σ' ευχαριστούμε για τη συνταγή!

    ReplyDelete
  37. Μεγάλη Πέμπτη είχε και ο γιος μου και του το εκανα για τα γενέθλιά του σε ταψάκι, με το γλάσο, λιωμένη κουβερτούρα από πάνω και τρούφα. Τέλειο ήταν! Κι εγώ το φτιάχνω συχνά εκτός νηστείας!
    Παρακαλώ!

    ReplyDelete
  38. Πολύ νόστιμο και σοκολατένιο το κέικ!το δοκίμασα χτες, μόνο που τελικά χρειάστηκε αρκετά περισσότερο από τα 35΄στο φούρνο.Δεν είναι μόνο για νηστεία είναι για όλον τον καιρό!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εξαρτάται από τον φούρνο! :-) Κι εγώ το φτιάχνω εκτός νηστείας. Χαίρομαι που σου άρεσε!

      Delete
  39. Υπέροχοοο το κέικ!!! Το έχω λατρέψει!! Δοκιμάστε να βάλετε και ξύσμα πορτοκαλιού και χυμό πορτοκαλιού αντί για νερό! Είναι μια ενδιαφέρουσα παραλλαγή! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε! Θα το δοκιμάσω!

      Delete
  40. Παιδί Βιολί Το ΑληθινόMarch 11, 2014 at 12:28 AM

    Είναι καταπληκτικό όντως το κέικ! κι εγώ βάζω χυμό πορτοκάλι (στυμμένο) συχνά, μας ταιριάζει πολύ! όμως έχω ένα πρόβλημα συνήθως και μ'αυτό το κέικ και με τα αρτύσιμα. Ακόμα κι αν ακολουθήσω κατά γράμμα τη συνταγή, (σχεδόν) πάντα χρειάζεται να προσθέσω περισσότερο νερό (ή γάλα), έως και διπλάσιο. Τι γίνεται λάθος;

    ReplyDelete
  41. Μπορεί να φταίει η ποιότητα του αλευριού ή η θερμοκρασία των υλικών. Αν βάλεις πχ έναν παγωμένο χυμό ή ζεστό λάδι, δεν θα πάρουν την ίδια ποσότητα αλευριού. Γιατί όμως θεωρείς ότι χρειάζεται περισσότερο υγρό; Έχεις δοκιμάσεις να το ψήσεις με την ποσότητα που λέει η εκάστοτε συνταγή ή είναι στούκας και γι΄αυτό προσθέτεις υγρό;

    ReplyDelete
  42. Παιδί Βιολί Το ΑληθινόMarch 11, 2014 at 12:56 AM

    Όλα είναι σε θερμοκρασία δωματίου. Σήμερα για παράδειγμα, έκανα ακριβώς τη συνταγή, με όσο νερό λέτε, αλλά πόρρω απείχε από χυλό το μείγμα! Ήταν μια βρεγμένη μάζα στο κέντρο του μπωλ, οπότε πρόσθετα νερό μέχρι να γίνει χυλός. Τελικά έβαλα 3 φλιτζ. νερό. Τις περισσότερες φορές πάντως δε χρειάζεται τόσο νερό, αλλά σχεδόν πάντα χρειάζεται να προσθέσω. Τα αρτήσιμα συχνά μου βγαίνουν σε ρευστή μορφή (σαν το μέλι).

    ReplyDelete
  43. Περίεργο...Αν θες στείλε μειλ λέγοντας τι μάρκες υλικά χρησιμοποίησες και αν έκανες ακριβώς ό,τι λέει η συνταγή. Στη ζαχαροπλαστική η παραμικρή αλλαγή μπορεί να αλλάξει το αποτέλεσμα...Αν δεν σε νοιάζει, πες τα κι εδώ...

    ReplyDelete
  44. Χαίρε Κικίτσα, πολύ εύκολο και ωραίο το κέικ, μου αρέσει ιδιαίτερα η ιδέα της κανέλας και του πιπεριού!!! Έχω δοκιμάσει σοκολάτα με πιπέρι όπως είπες πιο πάνω και είναι το κάτι άλλο! Φιλάκια :)

    ReplyDelete