Friday, August 14, 2009

Κορμός ψυγείου

Θυμάστε το γλυκάκι που έφτιαξα το Πάσχα; Ε, τώρα κατάφερα να γράψω τη συνταγή στο πισι. Δεν ξεχνάω τις συνταγές που έχω πει πως θα γράψω, όπως αυτή ή την κρέμα καραμελέ που θα βάλω σύντομα, αλλά δεν προλαβαίνω, ή με παίρνει μπάλλα ο καιρός με τα εποχιακά και μετά ξεμένει η συνταγή για αργότερα. Όσο έχουμε ακόμα καλοκαίρι λοιπόν, ας φτιάξουμε αυτό τον δροσερό κορμό. Εγώ έβαλα μέσα μερέντα, επειδή τα παιδιά μου ήθελαν (όπως πάντα) κάτι σοκολατένιο. Εσείς μπορείτε να προσθέσετε φρούτα ή ό,τι άλλο επιθυμείτε.

Κορμός ψυγείου
Υλικά
για το παντεσπάνι
5 αυγά
5 κ. σ. ζάχαρη
2 κ. σ. κακάο σκόνη

για τη γέμιση
1 ερμόλ ή μόρφατ
1/2 φλυτζάνι φρέσκο γάλα
5 κ. σ. μερέντα
5 κ. σ. άχνη ζάχαρη
2 κ. σ. τρούφα ή καρύδια τριμμένα

Λαδόκολλα και λάδι για το ταψί.

Εκτέλεση
Χτυπάμε το μόρφατ μερικά λεπτά μέχρι να αφρατέψει και να διπλασιαστεί.
Προσθέτουμε σιγά-σιγά το γάλα, τη ζάχαρη και τη μερέντα.
Χτυπάμε μερικά λεπτά να ενσωματωθούν.
Στο τέλος, προσθέτουμε την τρούφα ή τα καρύδια χωρίς να χτυπάμε. Απλώς ανακατεύουμε. Βάζουμε το μίγμα στο ψυγείο μέχρι να ετοιμάσουμε το παντεσπάνι.

Χωρίζουμε τα ασπράδια από τους κρόκους.
Χτυπάμε τα ασπράδια σε σφιχτή μαρέγκα και προσθέτουμε μια κ. σ. ζάχαρη.
Αφήνουμε στην άκρη.
Χτυπάμε τους κρόκους με 4 κ. σ. ζάχαρη για λίγα λεπτά.
Προσθέτουμε το κακάο και χτυπάμε να ενωθεί.
Προσθέτουμε στο μίγμα των κρόκων τη μαρέγκα και ανακατεύουμε απαλά για να μην ξεφουσκώσει.

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς.
Λαδώνουμε ένα ταψί, στρώνουμε λαδόκολλα και λαδώνουμε και τη λαδόκολλα.

Ρίχνουμε το μίγμα, γέρνουμε το ταψί να πάει παντού, αλλά δεν το βοηθάμε με κουτάλι.
Ψήνουμε για 10-15 λεπτά περίπου (ανάλογα το φούρνο) μέχρι να ψηθεί μεν το παντεσπάνι, αλλά να μην σκληρύνει.
Το βγάζουμε από το φούρνο.
Στρώνουμε μια καθαρή πετσέτα και την πασπαλίζουμε με λίγη άχνη ζάχαρη.
Πιάνουμε από τις άκρες τη λαδόκολλα με το παντεσπάνι και την αναποδογυρίζουμε πάνω στην πετσέτα.
Αφαιρούμε προσεχτικά τη λαδόκολλα.
Αφήνουμε να κρυώσει λίγο ή τυλίγουμε ΜΑΖΙ με την πετσέτα και αφήνουμε να κρυώσει.
Όταν κρυώσει, στρώνουμε πάνω του το μίγμα της γέμισης. Στις άκρες, πάνω και κάτω, βάζουμε λιγότερο μίγμα, αλλιώς θα βγει η γέμιση απ’ έξω καθώς τυλίγουμε. (Εγώ είχα βάλει πολύ γέμιση και δεν τυλίχτηκε απόλυτα σωστά. Στην ανάγκη κρατήστε λίγη, για να φαίνονται τα τυλίγματα μέσα στο γλυκό).
Τυλίγουμε σε ρολό, το μεταφέρουμε σε λαδόκολλα, το τυλίγουμε και το βάζουμε στην κατάψυξη. Μπορούμε να το αφήσουμε και στην ψύξη, αλλά θεωρώ ότι είναι πολύ καλύτερο στην κατάψυξη.
Σερβίρουμε μετά από λίγες ώρες, όταν θα έχει παγώσει.

Η γέμιση, μπορεί να διαφέρει όπως καταλαβαίνετε. Μπορεί να περιέχει φρούτα, σοκολάτα, ξηρούς καρπούς κλπ.

Αντί για μόρφατ, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κρέμα γάλακτος ή έτοιμη σαντιγύ. Αν βάλετε κρέμα γάλακτος, δεν θα βάλετε γάλα. Προσοχή στην κρέμα γάλακτος το καλοκαίρι, γιατί κόβει εύκολα από τη ζέστη. Τη συνταγή αυτή την έχω στο τετράδιό μου πάνω από 25 χρόνια, τότε που τα μόρφατ τα χρησιμοποιούσαμε πολύ στη ζαχαροπλαστική, αφού η κρέμα γάλακτος δεν ήταν τόσο διαδεδομένη.

Όπως κι αν το κάνετε, είναι δροσερό και απόλυτα καλοκαιρινό.
Κέρασμα για τη Μαρία, την Παναγιώτα, τον Παναγιώτη, τη Δέσποινα που γιορτάζουν αύριο.
Χρόνια πολλά και καλά σε όλους!

16 comments:

  1. Ευτυχώς που δεν μου αρέσουν τα σοκολατογλυκά, αλλιώς θα είχα γλύψει την οθόνη!!

    ReplyDelete
  2. Πω πω νοστιμιές!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Γειά στα χέρια σας!!!

    ReplyDelete
  3. γαστεροπλήξAugust 14, 2009 at 1:17 AM

    ωραίο δροσερό γλυκάκι, να είχα ένα κομματακι τώρα, είμαι πτώμα και έχω πολλές δουλειές μπροστά μου, είναι πειρασμός!!!

    ReplyDelete
  4. Χρόνια Πολλά σε όλους!!!ωραίο γλυκό για αυτούς που τρώνε εγώ κοιτάω μόνο και θαυμάζω!!!

    ReplyDelete
  5. Κικίτσα ! το κομμάτι της Ξανθούλας θα το πάρω εγω μαζί με το δικό μου
    γιατί..... ετσι όπως το βλέπω φαίνεται πολύ σλουρπ - σλούρπ.

    φιλια πολλά-πολλά

    ReplyDelete
  6. Χρόνια Πολλά σε όλους τους εορτάζοντες και εορτάζουσες!!Ευχαριστώ Κική για τις ευχές σου,αλλά αντί να σε κεράσουμε εμείς,που γιορτάζουμε,μας κερνάς εσύ αυτό το υπέροχο γλυκό.Έχοντας μερέντα και μόνο,δεν λέω τίποτα άλλο!!

    ReplyDelete
  7. Παίρνω κι εγώ ένα κομματάκι κι εύχομαι χρόνια πολλά και καλά σε όλους τους εορτάζοντες. Γεια στα χέρια σου Κική.

    ReplyDelete
  8. Σοφία, δεν σου αρέσουν; Τυχερηηηηηή!

    Δέσποινα ευχαριστώ! Χρόνια πολλά για αύριο!

    Ξανθή, γιατί καλέ δεν τρως; Νηστεύεις;

    Γαστεροπλήξ, τι κάνεις παιδί μου και είσαι πτώμα; Κάτσε να σου βάλω ένα να ξαποστάσεις.

    Μαρία, εσύ που γιορτάζεις, θα σου βάλω και 3ο! Χρόνια πολλά!

    Πανόπτη, δεν γιορτάζεις όπως οι ζακυνθινοί την επόμενη από τα Χριστούγεννα;
    Νομίζεις πως δεν γιορτάζω. Γιορτάζει ο καλός μου και τώρα θα πάω να κλειστώ στην κουζίνα μέχρι το βράδυ! Μεθάυριο θα σας δείξω τι και τι μαγείρεψα.

    Ρένα, ευχαριστώ! Κεράσου όσο θες!

    ReplyDelete
  9. θέλω κι εγώ καλέ, αλλά έτοιμο να μη κλειστώ στην κουζίνα!

    άντε, στείλε!
    :))

    χρονια πολλά για τον καλο σου! με υγεία και αγάπη παντα :))

    ReplyDelete
  10. Deli,το σοκολατένιο σου,θα είναι μμμ..τρέλα!Ένα κομματάκι και για μένα,γιατί όσες φορές έχω επιχειρήσει να τυλίξω ρολό,σκέτη αποτυχία.
    Χρόνια πολλά,να τον χαίρεσαι τον αντρούλη σου!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  11. ιιιιιιιιιιιι!!!!

    συγχώρεσέ την Μαγαλοδύναμε...


    ΥΓ: φρόνιμα σου λέω, φρόνιμα..
    τουλάχιστον για 5 μερες θα εισαι σεμνή.

    ReplyDelete
  12. Ο,τι χρειαζεται τωρα με τις ζεστες το γλυκακι.Οχι οτι το χειμωνα δεν το τρωμε :)

    ReplyDelete
  13. Χρόνια Πολλά και Καλά για τον αντρούλη σου!!
    Να τον χαίρεσαι και να σε χαίρεται κι αυτός!!
    Πολλές ευχές από καρδιάς:))

    ReplyDelete
  14. Μαριλένα χρόνια πολλά και σε σένα! Έλα να σε κεράσω! Φιλιά κι ευχαριστώ!

    Ελένη, κι εγώ τις πρώτες φορες δυσκολευόμουν. Προπόνηση θέλει! Χαχα! Φιλιά κι ευχαριστώ!

    Μάλιστα ω μαγισσοτάτη!!!

    Δημιουργία, είναι παντός καιρού! χεχε!

    Έλενα, ευχαριστώ πολύ!

    ReplyDelete
  15. σλουρπ σλουρπ

    Τα σαλια μου τρεξανε βρε Κικη. ΗΜΑΡΤΟΝ!!!
    Και ειμαστε και μετα απο τις διακοπες, οπου φαγαμε τον αμπακο.

    (η συνταγη αντιγραφεται και θα ειναι η πρωτη φορα που θα δοκιμασω να φτιαξω γλυκο)

    Καλημερα!
    :)

    ReplyDelete
  16. Άστα Αντώνη. Όλοι πρέπει να πέσουμε σε δίαιτα μετά τις διακοπές!

    ReplyDelete