Wednesday, March 18, 2009

Λαχανάκια Βρυξελλών

Λαχανάκια Βρυξελλών. Σας αρέσουν; Δεν σας αρέσουν; Γιατί; Επειδή πικρίζουν; Ευκαιρία να μάθουμε ένα μυστικό για να μην πικρίζουν πολύ.

Λαχανάκια Βρυξελλών σαλάτα
1 κιλό λαχανάκια φρέσκα (μπορείτε φυσικά να τα κάνετε και με κατεψυγμένα)
αλάτι
μοσχοκάρυδο
λαδολέμονο

Καθαρίζουμε λίγο τα εξωτερικά φυλλαράκια από τα λαχανάκια. Αυτό γίνεται πιο εύκολα, αν κόψετε λίγο από το κοτσανάκι που συγκρατεί τα φύλλα. Μετά, με το χέρι βγάζουμε τα πρώτα 2-3 φύλλα.
Βράζουμε σε αλατισμένο νερό για περίπου 20 λεπτά ή μέχρι να τρυπιούνται.

Για να μην πικρίζουν λοιπόν, προσθέτουμε μοσχοκάρυδο στο βράσιμο. Μυστικό που μου είπε η Νέλλη εδώ και χρόνια. Δοκιμάστε και θα δείτε ότι έχουν διαφορά στη γεύση.
Φάτε τα σαν σαλάτα, συνοδευτικό σε κάποιο άλλο φαγητό.

24 comments:

  1. Αλήθεια?? Μοσχοκάρυδο στα λαχανάκια?? Εγώ δεν τα πολυσυμπαθώ, αλλά στους γιους μου παραδόξως αρέσουν.
    Θα το δοκιμάσω λοιπόν!

    ReplyDelete
  2. Deli,μ΄αρέσουν πολύ!Εμένα δε μου πικρίζουν,ίσως γιατί μ΄αρέσουν αυτές οι γεύσεις-λες γι΄αυτό να μην τα τρώνε;Θα εφαρμόσω το tip και θα δούμε.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  3. ωραία τα λαχανάκια, καιρό έχω να φάω, εγώ βέβαια ποτέ τα λαχανικά δεν τα βράζω σε νερό, μόνο στον ατμό, αλλά για δοκιμή στη γεύση, θα τα πασπαλίσω πριν τα βάλω στον ατμό, να δω τι γεύση θα πάρουν, αν και εμένα ποτέ δε μου πίκρισαν, μάλλον γλυκίζουν θα έλεγα, ούτε και σε κανέναν άλλο από την οικογένεια και φίλους, μήπως επειδή δεν τα βάζουμε στο νερό; αυτό πρέπει να το εξετάσω, έχει ενδιαφέρον.

    ReplyDelete
  4. Εγώ πάντα κατεψυγμένα παίρνω παιδιά του Μ.Στάθη, τα βράζω και είναι ολόγλυκα. Αυτό.Δεν καταλάβα γιατί τα βρίσκεται πικρά?

    ReplyDelete
  5. Ωραίο τιπ! Σε ευχαριστώ!
    Μήπως έχεις και καμιά ιδέα για την μυρωδιά όταν μαγειρεύονται?

    Συνονόματη Αγγελική, δεν ξέρω αν τα λαχανάκια που αγοράζεις έχουν κάποια ιδιαιτερότητα, ή κάποια επεξεργασία, αλλά και εγώ νομίζω ότι τα φρέσκα πικρίζουν ελαφρά. Και υπάρχουν άνθρωποι που τους αρέσει και άλλοι που δεν τα βάζουν στο στόμα τους!

    ReplyDelete
  6. Έλενα δοκίμασε και θα δεις!

    Ελένη, η αλήθεια είναι ότι η πικράδα είναι κάτι σχετικό. Εμένα που μου αρέσουν οι γλυκές γεύσεις, αυτά μου φαίνονται μια σταλιά πικρά.

    Γαστεροπλήξ, 3 στις 4 φορές μου φαίνονται πικρά. Όχι πολύ. Απλά αφήνουν μια πικράδα...

    Αγγελική, είτε φρέσκα, είτε κατεψυγμένα, μου αφήνουν μια πικράδα. Την τελευταία φορά που τα έφαγα στην πεθερά μου χωρίς μοσχοκάρυδο, ήταν γλυκά! Μου έκανε εντύπωση μάλιστα γιατί ποτέ δεν έχω βράσει και να είναι γλυκά!

    Αγγελική Ν. Όχι δυστυχώς. Κανένα τιπ...
    Προς στιγμή ανησύχησα πως μόνο εγώ τα νιώθω πικρά. Μα και με τη Νέλλη, γι αυτό ακριβώς συζητήσαμε το τιπ: για την πικράδα! Ποιος ξέρει τώρα;. Ίσως είναι θέμα γούστου η γεύση τους...

    ReplyDelete
  7. μια φορά έφαγα και δεν μου άρεσαν.
    απ' την άλλη, τα πικρά μ' αρέσουν πολύ.

    θα δοκιμασω ξανά λοιπον.

    καλο μεσημερι και φιλιά :))

    ReplyDelete
  8. για την μυρωδιά μπορείτε μέσα στο νερό που τα βράζετε να βάλετε μια φέτα ψωμί ή 1/3 ποτηριού γάλα

    ReplyDelete
  9. Μαριλένα, δοκίμασε και πες μας! Φιλιά!

    Γαστεροπλήξ, μερσί για το τιπ!

    ReplyDelete
  10. Λαχανάκια Βρυξελλών, τι μου θύμησες… Τα έπαιρνε η γιαγιά μου από την λαϊκή (πανάκριβα τότε αλλά και τώρα), τα έβραζε, τα έφτιαχνε σαλάτα και εξαφανιζόντουσαν σε χρόνο dt! Κατά ένα περίεργο τρόπο από τότε που σταμάτησε η γιαγιά μου να πηγαίνει λαϊκή (βλ. οστεοπόρωση), σταμάτησε να έρχεται και ο μανάβης που τα έφερνε. Πλέον δύσκολα τα βρίσκω.

    ΥΓ.: Μας αρέσει πολύ το blog σου και θέλουμε να το παρουσιάσουμε στο επόμενο τεύχος του I COOK GREEK (μηνιαίο free press μαγειρικής). Αν έχεις χρόνο και διάθεση θα ήθελα να σε ρωτήσω κάποια πράγματα σχετικά με το blog, τη μαγειρική και τη Ζάκυνθο. Μια μικρή συνέντευξη δηλαδή… online (είναι και λίγο μακριά η Ζάκυνθος). Πληροφοριακά, στο προηγούμενο τεύχος παρουσιάσαμε τις Συνταγές της Καρδιάς και τα κορίτσια μας είπαν τα καλύτερα λόγια (άσε τα κεράσματα, πήρα 2 κιλα!!!). Τι λες λοιπόν;

    ReplyDelete
  11. Adam, εύχομαι να βρεις ξανά σύντομα λαχανάκια αφού συνδέονται και με αναμνήσεις με τη γιαγιά σου.

    Ευχαριστώ για τα καλά λόγια για το μπλογκ μου. Το email μου είναι στη διάθεσή σου για ό,τι θέλεις να ρωτήσεις (στο προφίλ και πλευρική στήλη). Θα είναι χαρά μου να με φιλοξενήσετε στο I cook greek. Είχα δει το αφιέρωμα στα κορίτσια, άλλωστε γνωριζόμαστε από παλιά!

    ReplyDelete
  12. Αρέσουν πολύ στο σύζυγο τα λαχανάκια. Συνήθως έχω κατεψυγμένα. Εγώ σωτάρω λίγα αμύγδαλα φιλέ μαζί με λίγο σκόρδο και κρεμμυδάκι, αλάτι και πιπέρι. Ρίχνω τα λαχανάκια και λίγο κρασί και μαγειρεύω για 10 λεπτά. Στο τέλος ρίχνω λίγη μαύρη ζάχαρη και λίγη μουστάρδα. Είναι σαν λίγο γρασαρισμένα.

    Με το καλό να σε δούμε στο I COOK GREEK!

    ReplyDelete
  13. Καλά, πού να το φαντασθεί κανείς το μυστικό για την πικρίλα! Και είναι τόσο υγεινα!Κική θα τα δοκιμάσω...

    ReplyDelete
  14. Μας αρέσουν τα λαχανάκια, και το έχουμε σημειώσει ήδη το μυστικό!
    Γιά το καθάρισμα των φυλλαρακίων δεν το συζητάμε, μεγάλη φασαρία...

    ReplyDelete
  15. Θα τα δοκιμασω ετσι Κικη, γιατι παλια τα ειχα φτιαξει αλλα δεν μου αρεσε τοσο η γευση τους.

    ReplyDelete
  16. Τώρα θα σ΄τη σπάσω αν πω "μπλιάαααχχχ" ;

    (Ωραίοι τρόποι, ε;; - Έρχομαι στο blog σου μετά από τόσο καιρό και εκφράζομαι έτσι... Αλλά τι περιμένεις από Φελοφοννήσια;; :-P)

    Με αηδιάζουν, τα σιχαμερά μπαλάκια όπως και νά ναι.
    (Ήρθαν και οι Βέλγοι να μας πουν πώς βρωμάνε οι γριες που δεν ελέγχουν κάποιο σφιγκτήρα...)

    ReplyDelete
  17. Αχούυυυυ! δεν μου αρέσουν καθόλου,όταν έμεινα στο Βέλγιο μετά το γάμο μου το έβλεπα σε όλα τα πιάτα μαζί με βραστές πατάτες, απαραίτητο γαρνίρισμα για τους Βέλγους μαζί με τα Σοκρού που μέχρι τώρα αγοράζει ο άνδρας μου και σοτάρει με βούτυρο και τα τρώει!

    ReplyDelete
  18. Φαίνονται χαριτωμένα ΄έτσι μικρά που είναι!
    Περιέργως πως, δεν τα έχω δοκιμάσει ποτέ..ίσως γιατί δεν έχω δει ποτέ φρέσκα.

    ReplyDelete
  19. Big mama στη Γερμανία κάνουν και μια πολύ αραιή μπεσαμέλ για συνοδεία. Τελικά είναι θέμα γουστου τα λαχανάκια.

    Όλγα , δοκίμασε. Το μοσχοκάρυδο τους δίνει ωραία γεύση!

    Κωνσταντίνε , μα πώς κάνετε έτσι για 2-3 φυλλαράκια;

    Δημιουργία , μια δοκιμή θα σας πείσει.

    Άλλη Αγγελική !!! Μαρή! Τι έχεις με τα λαχανάκια και τους φέρεσαι έτσι βάρβαρα; χαχαχα! Αυτό περί σφυγκτήρα και Βέλγων να μου το εξηγήσεις ΜΕ ΜΕΙΛ πλιζζζζζζζζζζ!
    Χαχα!

    Αχτίδα , έπηξες σο λαχανάκι ε; Χαχα! Δεν πειράζει!

    Μαγισσούλα , πώς σου ξέφυγε λαχανικό εσένα; Για δοκίμασε... Υπάρχουν φρέσκα...Θα βρεις!

    ReplyDelete
  20. Δεν πρόκειται για το σφιγκτήρα των Βέλγων, αλλά όλων των γέρων... (καλά! Τα υπόλοιπα με mail :-P)

    Κοίτα πάντως μη δώσεις αυτή τη συνταγή στο I cook greek!

    ReplyDelete
  21. Την πρωτη φορα που εκανα τα εφαγε ο κουβας δε τρωγοντουσαν με τιποτα, καλυτερο το φαρμακι..
    ρωτησα μια γερμανιδα γειτονισα και μου πε να βαζω 1 κουταλια ζαχαρη στο ζεματισμα,
    δεν τα πολυθελουν οι μεγαλοι, η μικρη μου τρελαινετε, τα εμαθε στον παιδικο. Την επομενη που θατα βαλω στο προγραμμα θα βαλω και μοσχοκαρυδο! καληνυχτα

    ReplyDelete
  22. Αγγέλικα!!! Χαχαχαχα! Όχιιιιιι!!! Δεν θα δώσω αυτή! Θα δώσω ζακυνθινή συνταγή τζόγια μου!!!

    Luna, είπα κι εγώ μην είμαι η μόνη που μου φαίνονται πικρά! Χαχα! Άκου ο κουβάς! Κάτι είχε πάρει το αυτί μου για τη ζάχαρη. Δοκίμασε όμως και με μοσχοκάρυδο και θα δεις.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  23. θα το δοκιμασω!Ευχαριστουμ ε για τις πληροφοριες;!

    ReplyDelete