Friday, January 15, 2021

Μοσχάρι Wellington

Ένα από τα πιο ωραία κομμάτια της δουλειάς του δασκάλου, είναι να βλέπεις τους μαθητές σου να μεγαλώνουν και να προχωράνε στη ζωή τους με τα ενδιαφέροντά τους. Ακόμα πιο ωραίο κομμάτι, είναι όταν τους γνωρίζεις ξανά από την αρχή όταν ξανασυναντηθείς μαζί τους. Κι εκεί που είχες ένα 12χρονο να το συμβουλεύεις να το προτρέπεις, να το μαλώνεις και άλλα πολλά, ξαφνικά βρίσκεσαι να μιλάς μαζί του σαν ενήλικες πλέον για τα κοινά σας και όχι μόνο ενδιαφέροντα.

Έτσι έγινε και με τον Μάρκο. Ο Μάρκος έγινε μάγειρας και πιστεύω ότι είναι καλός. Του αρέσει πολύ αυτή η δουλειά και ρουφάει τη γνώση σαν σφουγγάρι. Συχνά μιλάμε για μαγειρική και ζαχαροπλαστική, ανταλλάσσουμε απόψεις, φωτογραφίες, συμβουλές. Και είναι τόσο ωραίο!


Το παρακάτω φαγητό-ποίημα, έγινε ουσιαστικά από την πίεση του γιου μου να του το φτιάξω, αφού το έβλεπε συχνά πυκνά στο ίνσταγκραμ του  Μάρκου. Το θεωρούσα μπελά, πολύπλοκο, με πολύ χρόνο προετοιμασίας, μπελαλίδικο, είχε μοσχάρι που δεν τρελαίνομαι και γενικά μάλλον το απέφευγα. Τι λάθος!!! Τα παίρνω όλα πίσω. Και φυσικά θα το ξαναφτιάξω, γιατί είναι νόστιμο, μαλακό, ζουμερό. 

Όντως έχει μια κάποια προετοιμασία. Όντως κοστίζει αρκετά. Όντως μπορεί να ανησυχήσετε ότι δεν θα γίνει καλό (όπως εγώ). Όμως, αξίζει να το κάνετε. Άλλωστε δεν είναι ένα φαγητό που θα το φτιάξετε κάθε μέρα. Γι' αυτό εγώ διάλεξα τις γιορτές. Όλη η ανησυχία που είχα για τα παραπάνω άξιζε, γιατί με αποζημίωσε η γεύση του! Και ανυπομονώ να βρω ευκαιρία να το ξαναφτιάξω.

Μη σας φοβίσει η μεγάλη περιγραφή. Τα υλικά δεν είναι πολλά επίσης. Απλά περιγράφω αναλυτικά τα βήματα, σύμφωνα με την καθοδήγηση του Μάρκου! Ευχαριστώ Μάρκο!


Μοσχάρι Wellington

Υλικά για 8 μεγάλες φέτες περίπου

800 γρ. φιλέτο μοσχαριού (ήταν μισό φιλέτο)

1 φύλλο σφολιάτας ξεπαγωμένο

400 γρ. μανιτάρια (χρησιμοποίησα λευκά)

1 κρεμμυδάκι φρέσκο (προαιρετική προσθήκη της κόρης μου)) 

10 κάστανα βρασμένα προαιρετικά (και παραπάνω αν θέλετε

αλάτι

πιπέρι

1 κ. σ. ελαιόλαδο για τα μανιτάρια

λίγο ελαιόλαδο για το κρέας

6-7 φέτες προσούτο (το δικό μου ήταν 80 γρ. και ήταν 6 φαρδιές πολύ λεπτές φέτες)

1 αυγό για το άλειμμα 

Μουστάρδα προαιρετικά


Εκτέλεση

Βάζουμε τα μανιτάρια (και το κρεμμυδάκι) στο μπλέντερ τμηματικά και τα ψιλοκόβουμε.

Στη συνέχεια, τα βάζουμε στο τηγάνι με μια κουταλιά λάδι, αλατοπιπερώνουμε και τα γυρίζουμε στο τηγάνι για να βγάλουν τα υγρά τους. Τα αφήνουμε να πιούν όλα τα υγρά τους. Θα πρέπει να μείνουν χωρίς καθόλου υγρά. 

Σε καθαρό τηγάνι βάζουμε λίγο ελαιόλαδο.

Αλατοπιπερώνουμε το φιλέτο. Το πατάμε καλά πάνω στην επιφάνεια που το έχουμε για να κολλήσει το αλατοπίπερο. Σε αυτό το σημείο να πω ότι έδεσα το φιλέτο για να μη χαλάσει το σχήμα του στο τηγάνι και για να μπορώ εύκολα να το γυρίζω. Αν θέλετε μπορείτε κι εσείς να το κάνετε. 


Σε καυτό λάδι γυρίζουμε το φιλέτο να κάνει χρώμα από όλες τις πλευρές. Σε δυνατή φωτιά, ένα λεπτό η κάθε πλευρά, είναι οκ.


Αφού το κάνουμε αυτό, το βγάζουμε από τη φωτιά. Αν θέλετε, το αλείφετε με μουστάρδα. Εγώ ξέχασα να το κάνω, παρόλα αυτά, ήταν θεονόστιμο. Επίσης αν το δέσατε, κόψτε το σπάγκο. 

Αφήνουμε τα μανιτάρια και το κρέας να κρυώσουν.


Στα μανιτάρια πρόσθεσα τα κάστανα τριμμένα με το χέρι. Μπορείτε να τα βάλετε μαζί στο μπλέντερ ή να τα προσθέσετε μετά, όπως έκανα εγώ. Μπορείτε να μη βάλετε καθόλου. Αν το φτιάξετε Χριστούγεννα, δίνετε μια νότα γιορτινή με τα κάστανα.  

Αφού έχουν έρθει σε θερμοκρασία δωματίου και τα δύο συνεχίζετε ως εξής:

Βάζουμε ένα μεγάλο κομμάτι μεμβράνη στην επιφάνεια εργασίας.

Τοποθετούμε επάνω το προσούτο. Φροντίστε να τα τοποθετήστε έτσι ώστε να ακουμπάνε το ένα πάνω στο άλλο και να καλύψουν όλο το φιλέτο. 



Πάνω από το προσούτο βάζουμε λίγο πιπέρι και βάζουμε τα μανιτάρια, αφήνοντας τις άκρες 2 εκατοστά ακάλυπτες ολόγυρα. Η στρώση θα πρέπει να είναι λεπτή. Αρχικά είχα βάλει 500 γρ. μανιτάρια και έβγαλα μερικές κουταλιές γιατί μου φάνηκαν πολλά. 

Πάνω από τα μανιτάρια τοποθετούμε το φιλέτο.

Με τη βοήθεια της μεμβράνης, το ρολάρουμε σφιχτά. Το κυλάμε βοηθώντας με τη μεβράνη, έτσι ώστε να κλείσει καλά από όλες τις μεριές..

Τέλος, πιάνοντας τις 2 άκρες της μεμβράνης, ξαναρολάρουμε για να σφίξει ακόμα περισσότερο και το βάζουμε στο ψυγείο. 

Οι συνταγές στο ίντερνετ συστήνουν να το αφήσεις μισή ώρα στο ψυγείο πριν πας στο επόμενο βήμα. Εγώ ακολούθησα πιστά τις οδηγίες του Μάρκου και το άφησα κάμποσες ώρες. Το ίδιο έκανα και με τη σφολιάτα. Το μεσημέρι έκανα το ρολάρισμα με το προσούτο, το βράδυ το ρολάρισμα με τη σφολιάτα και έψησα την επόμενη μέρα. 

Αν βιάζεστε ή δεν καταφέρατε από την προηγούμενη μέρα να το προετοιμάσετε, αφήστε το μισή ώρα στο ψυγείου με το προσούτο-μανιτάρια και άλλη μισή με τη σφολιάτα πριν το ψήσετε. 

Οπότε, μετά από αρκετές ώρες (ή μισή) στο ψυγείο, απλώνουμε ένα μεγάλο κομμάτι μεμβράνη και βάζουμε από πάνω του ένα φύλλο σφολιάτας .

Ξετυλίγουμε από τη μεμβράνη το φιλέτο και το τοποθετούμε πάνω από τη σφολιάτα.

Πάλι με τη βοήθεια της μεμβράνης, το ρολάρουμε σφιχτά. Κλείνουμε και τα πλαϊνά με τη σφολιάτα Αν περισσεύει πολύ σφολιάτα στο κλείσιμο και στα πλαϊνά, το αφαιρούμε. 

Χτυπάμε το αυγό με ένα πηρούνι και περνάμε με ένα πινέλο την επιφάνεια του ρολού.

Κλείνουμε το ρολό με τη μεμβράνη.

Κρατώντας τις άκρες, ρολάρουμε τη μεμβράνη να σφίξει ακόμα περισσότερο το ρολό μας και το βάζουμε στο ψυγείο. 

Μετά από μισή ώρα ή την επόμενη μέρα (εγώ το έκανα την επόμενη), προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 200 βαθμούς με αέρα.

Ανοίγουμε τη μεμβράνη, περνάμε πάλι με αυγό τη σφολιάτα 

και κάνουμε σχέδια αν θέλουμε με ένα μαχαίρι στη ζύμη. 

Στρώνουμε χαρτί ψησίματος στο ταψί, βάζουμε το ρολό επάνω και ψήνουμε για 10 λεπτά στους 200 βαθμούς, και άλλα 20 λεπτά ακόμα στους 180 βαθμούς. 

Αφήνουμε το ρολό να ηρεμήσει μετά το ψήσιμο, κόβουμε και σερβίρουμε.

Προσοχή. Το ρολό μέσα είναι κόκκινο. Δεν είναι άψητο, δεν είναι αίμα. Είναι το ζουμάκι του που έχει φυλακιστεί στο κλειστό περιβάλλον. Δεν θυμίζει άψητο στη γεύση. Αντιθέτως είναι σκέτο λουκούμι. Μαλακό, ζουμερό, θεονόστιμο. Αν δεν σας έπεισα, διαβάστε εδώ 

Συνόδευσα το ρολό με πατατούλες baby με τη φλούδα τους, που ψήθηκαν σε ξεχωριστό ταψί με χυμό λεμονιού και πορτοκαλιού και ανάμικτα μυρωδικά. 

Το ρολό ήταν υπέροχο ακόμα και την επόμενη μέρα. 

Tips:

Μπορείτε να βάλετε μουστάρδα στο φιλέτο μετά το τηγάνισμα. Εγώ το ξέχασα :D

Με αυγό αλείφουμε τη σφολιάτα πριν βάλουμε τη μεμβράνη και αφού τη βγάλουμε. Το λέω γιατί το πρώτο το ξέχασα  :D

Μπορείτε να προσθέσετε φρέσκο θυμάρι στα μανιτάρια.

Πριν τυλίξουμε το ρολό με τη σφολιάτα, μπορούμε επιπλέον να το τυλίξουμε με 3-4 κρέπες που έχουμε φτιάξει. Αυτό, το κάνουμε για να μην περάσει καθόλου υγρασία στη σφολιάτα. Σκοπός είναι η σφολιάτα να μη μουλιάσει από υγρά του ρολού μας. Εγώ δεν το έκανα και δεν χρειάστηκε (από άποψη υγρών).

Τα σχέδια στη σφολιάτα μπορείτε να τα κάνετε με απλές χαρακιές με το μαχαίρι. Αν έχετε όρεξη και επιπλέον σφολιάτα, μπορείτε να κόψετε με κουπ πατ σχέδια και να τα κολλήσετε ή να κάνετε ένα τρυπητό σχέδιο πάνω στη 2η σφολιάτα και να την τυλίξετε στο ρολό. 

Οι παρακάτω φωτό είναι του Μάρκου. Δεν είναι τέλειο;


Καλή επιτυχία!

Friday, December 11, 2020

Εύκολα, οικονομικά, μαλακά λεπκούχεν χωρίς μίξερ

Εντάξει. το ομολογώ. Γίνεται του λεπκούχεν εδώ και κάνα μήνα στο σπίτι μου. Έχω δοκιμάσει 4 διαφορετικές συνταγές. Σαν καλύτερες ως τώρα, σημειώνω αυτή που έβαλα την περασμένη εβδομάδα και τη σημερινή. Αν σας αρέσουν τα μαλακά, μελένια μπισκότα, είσαστε στο σωστό σημείο. Στα συν, προσθέτω την ευκολία με την οποία γίνονται, αφού δεν χρησιμοποιείς μίξερ. 




Μαλακά απλά λεπκούχεν.

Υλικά για 24 μεγάλα

250 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις (συν λίγο ακόμα)

1,5 κ. σ. κακάο 

1 κ. γ κανέλλα 

150 ml γάλα 

125 γρ. μέλι 

125 γρ. ζάχαρη 

1,5 κ. σ μπαχαρικό για λεπκούχεν Δες τιπς)

1.5 κ. γ. μπέικιν

2 κ. σ. ηλιέλαιο



Εκτέλεση

Σε ένα μπωλ βάζουμε όλα τα υγρά υλικά και τη ζάχαρη. 

Ανακατεύουμε με σύρμα ή κουτάλι. Επιμένουμε να λιώσει το μέλι και να ενσωματωθεί. Μην σαν ανησυχεί αν δεν λιώνει η ζάχαρη εντελώς.

Προσθέτουμε τα μπαχαρικά, το κακάο και το μπέκιν ανακατεμένο με λίγο από το αλεύρι. 

Προσθέτουμε και το υπόλοιπο αλεύρι. Η δική μου ζύμη, ήταν λίγο αραιή και θεώρησα ότι θα απλώνουν πολύ καθώς θα βάζω κουταλιές στο ταψί, οπότε πρόσθεσα 50 γρ. ακόμα αλεύρι. Κρίνετε από τη δική σας ζύμη αν χρειάζεται να προσθέσετε λίγο ακόμα. Δεν θέλουμε να πλάθουμε μπισκότα. Θέλουμε να βάζουμε κουταλιές ζύμης.

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 160-170 βαθμούς με αέρα.

Ετοιμάζουμε 2 ταψιά με χαρτί ψησίματος.

Βάζουμε 1 κουταλιά της σούπας για κάθε λεπκούχεν. Μην τα βάλετε κοντά γιατί φουσκώνουν. 

Συνολικά έβγαλα 24 μαλακά μπισκότα.

Ψήνουμε για 12-14 λεπτά.

Τα βγάζουμε από το ταψί μόλις κρυώσουν. Αν θέλετε λιώνετε κουβερτούρα και τα καλύπτετε.

Αν δεν βρίσκετε μίγμα μπαχαρικών για λεπκούχεν, προσθέστε από 1/4 κουταλάκι γαρίφαλο, τζίντζερ, κάρδαμο, μοσχοκάρυδο και 1 κ. γ. κανέλλα. Ήτα δυνατά, παρόλο που δεν ήταν 1,5 κ. σ. όπως ζητάει η συνταγή. 

Καλή επιτυχία!


Thursday, December 3, 2020

Γερμανικά λεπκούχεν

 Δεν είχε τύχει να δοκιμάσω λεπκουχεν, μέχρι που με τσιγκλισε μια φίλη στο ινσταγκραμ.


Αφού δοκίμασα από το γνωστό γερμανικό κατάστημα, μου μπήκε στο μυαλό να φτιάξω. Απευθύνθηκα σε φίλες που έχουν ζήσει στη Γερμανία, διάβασα όμως και πολλές συνταγές. Χαμός. Υπάρχουν τόσες πολλές και τόσο διαφορετικές. 

Με ξηροκάρπια, χωρίς ξηροκάρπια, με αλεύρι, χωρίς αλεύρι κλπ. 

Δοκίμασα μια συνταγή μόνο με ξηροκάρπια. Ωραία αλλά δεν έμοιαζαν με αυτά που δοκίμασα και μου άρεσαν. Δοκίμασα 2η από τη φίλη μου τη Νεκταρία. Πολύ ωραία αλλά η συνταγή ήθελε διόρθωση.

Αφού της άλλαξα τα μάτια 😋, σας την παραθέτω. 


Λεπκουχεν

Υλικά για 3 ταψιά (36 κομμάτια)

130 γρ. βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου 

200 γρ ζάχαρη μαύρη

3 αυγά 

150 γρ. φουντούκια τριμμένα

250 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις 

100 γρ κόντιτα (δείτε tips)

2 κ. σ. μέλι (50 γρ)

40 ml γάλα (περίπου 4 κ. σ.)

1,5 κ. γ. μπαχαρικά για λεπκουχεν (δείτε tips) 

1 κ. κ. κανέλα 

Μία τσιμπιά αλάτι 

8 γρ. μπέκιν (περίπου 2 κ. γ.) 

2 κ. γ. κακάο 

1 κ. σ. μελάσα 

Τα 2 τελευταία προαιρετικά 


Εκτέλεση 

Χτυπάμε βούτυρο, ζάχαρη και μέλι να ασπρίσουν. 

Προσθέτουμε τα αυγά ένα ένα και στη συνέχεια τα φουντούκια, το γάλα, τα φρούτα, τα μυρωδικά, το αλεύρι με το μπέκιν, αλάτι, το κακάο και μελάσα.

Το μίγμα μας θα πρέπει να είναι ούτε πολύ σφιχτό, ούτε αραιό. Θα πρέπει όταν το βάζετε στο ταψί να στέκεται. Δεν πλάθεται όπως οι κουραμπιέδες, αλλά δεν απλώνει όπως αν βάλεις αραιή ζύμη. 

Σε ταψί βάζουμε αντικολλητικό χαρτί. 

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 160 βαθμούς με αέρα. 

Βάζουμε αραιά, μια κουταλιά σούπας υλικό. Στο ταψί θα βάλετε το πολύ 12 κουταλιές. Απλώνουν πολύ, οπότε μην τα βάλετε κοντά κοντά. 


Ψήνουμε για 15-20 λεπτά στους 160 με αέρα. 

Αφήνουμε να κρυώσουν και τα βγάζουμε με σπάτουλα. Στα δικά μου δεν χρειάστηκε σπάτουλα. Μη βιαστείτε να τα βγάλετε από το ταψί. Αν μισοκρυώσουν, βγαίνουν χωρίς σπάτουλα.


Με αυτή τη δόση, βγαίνουν 36 μεγάλα λεπκουχεν. 

Tips

Αν θέλετε σοκολάτα επάνω στα λεπκουχεν σας, λιώστε λίγη σοκολάτα κουβερτούρα και απλώστε με ένα κουταλάκι ένα λεπτό στρώμα αφού κρυώσουν.

Κακάο και μελάσα, μπήκαν για χρώμα και γεύση. Αν δεν θέλετε, μην τα βάλετε. Ειδικά τη μελάσα που είναι ακριβό προϊόν και ίσως δεν το χρησιμοποιήστε κάπου αλλού.

Αν δεν σας αρέσουν τα φρούτα (κόντιτα) μη βάλετε. Τους πάει τρελά όμως. Ακόμα καλύτερα, μπορείτε να λιώστε χουρμάδες αποξηραμένους που δεν θα τους νιώθετε καθώς τα τρώτε.

Για τα μπαχαρικά λεπκουχεν δείτε πώς μπορείτε να τα φτιάξετε εδώ, αν δεν βρείτε έτοιμο μίγμα. Εναλλακτικά προσθέστε από 1/4 κ γ γαρίφαλο, μοσχοκάρυδο, κάρδαμο, και από 1/2 κανέλα και τζιντζερ. Αν βρείτε έτοιμο μίγμα μπαχαρικών, ακόμα καλύτερα. 

Θα ακολουθήσει και άλλη συνταγή, πολύ απλή χωρίς ξηροκάρπια και φρούτα. 

Συταγή και φωτό από το κινητό λόγω έλλειψης χρόνου :)

Tuesday, November 24, 2020

Σούπα μινεστρόνε με κοτόπουλο

Αν σας αρέσουν οι σούπες, μπορείτε να δοκιμάσετε μια σούπα μινεστρόνε, με λαχανικά και ζυμαρικά όπως περιγράφεται εδώ, ή μπορείτε να προσθέσετε κοτόπουλο, όπως περιγράφω παρακάτω. Το χειμώνα, είναι ιδανικό γεύμα αλλά και ελαφρύ δείπνο. Οικονομικό, γρήγορο, εύκολο.


Σούπα μινεστρόνε με κοτόπουλο

Υλικά για 4-5 άτομα
2 πατάτες καθαρισμένες και κομμένες σε κύβους
2 καρότα καθαρισμένα και κομμένα σε κύβους
2 κολοκυθάκια κομμένα σε κύβους ή σέλερυ ανάλογα την εποχή
1,5 φλυτζάνι ψιλό μακαρονάκι κοφτό
αλατοπίπερο
1 φιλέτο στήθος κοτόπουλου κομμένο σε μικρά κομμάτια
λίγο αλεύρι
 ελαιόλαδο
1,5-2 λίτρα νερό

Εκτέλεση
Πριν βάλουμε τα λαχανικά να βράσουν, κάνουμε το εξής:



Σε ένα τηγάνι, σωτάρουμε το κοτόπουλο το οποίο πασπαλίζουμε με ελάχιστο αλεύρι. Το σωτάρουμε να πάρει χρώμα και το αφήνουμε στην άκρη. Προσθέτοντας έτσι το κοτόπουλο στο τέλος, δε θυμίζει νοσοκομειακό φαγητό :p. Φυσικά, μπορείτε να προσθέσετε κοτόπουλο βρασμένο που σας έχει μείνει από την προηγούμενη μέρα. Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και με τα λαχανικά, χωρίς αλεύρι.
Βάζουμε σχεδόν 1 λίτρο νερό να βράσει.
Όταν πάρει βράση, ρίχνουμε τα καρότα, αφήνουμε να βράσουν δύο-τρία λεπτά και προσθέτουμε τις πατάτες. Γενικά προσθέτουμε πρώτα τα σκληρά λαχανικά και συνεχίζουμε με τα πιο μαλακά. Μπορούμε να προσθέσουμε ό,τι λαχανικό εποχής θέλουμε. 
Αλατοπιπερώνουμε.
Βράζουμε κάνα 20λεπτο. Δοκιμάστε κάνα δυο από τα λαχανικά να δείτε αν είναι έτοιμα, αλλιώς βράστε μερικά λεπτά ακόμα.
Κατά τη διάρκεια του βρασίματος προσθέτουμε νερό όποτε θεωρούμε ότι χρειάζεται.
Τέλος προσθέτουμε το μακαρονάκι.
Προσθέτουμε νερό και αλατοπίπερο.

Μην παραβράσετε τα ζυμαρικά, γιατί στη συνέχεια θα λιώσουν αφού θα μείνουν σε καυτό υγρό. Σβήστε τη φωτιά όταν κρατάνε λίγο και αφήστε τα να μαλακώσουν από τη θερμότητα, 
Προσθέστε το λάδι αν είναι δυνατόν στο τέλος του μαγειρέματος για πιο υγιεινό αποτέλεσμα, αλλιώς προσθέστε το κατά τη διάρκεια.

Μπορείτε να αλλάζετε τα λαχανικά, ανάλογα με την εποχή. Η δική μου φτιάχτηκε το καλοκαίρι, γι' αυτό έχει κολοκύθι. 

Αν νηστεύετε ή δεν θέλετε κρέας, απλά αφαιρέστε το.

Tuesday, October 6, 2020

Κέικ χωρίς γλουτένη της στιγμής, στα μικροκύματα

 Η διατροφή χωρίς γλουτένη έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Όπως έχω ξαναπεί, είναι θέμα υγείας και όχι απαραίτητα μόδας. Μέχρι πριν λίγα χρόνια, οι άνθρωποι που έκαναν διατροφή χωρίς γλουτένη, δυσκολεύονταν να βρουν ακόμα και απλά πράγματα για να τραφούν (μιλάω για ό,τι έχει σχέση με άλευρα). Λόγω της μεγάλης εξάπλωσης, τώρα πια βρίσκεις τα πάντα. Σε τσουχτερές τιμές αλλά τα πάντα, ειδικά στις μεγάλες πόλεις.

Σήμερα γράφω μια συνταγή για κέικ της στιγμής στα μικροκύματα, έτσι για να γλυκαθεί κάποιος που τον έπιασε λιγούρα 😊

Κέικ της στιγμής στα μικροκύματα 

Υλικά για 2 κεκάκια 

1/4 κούπας (40 γρ.) αλεύρι χωρίς γλουτένη που φουσκώνει μόνο του 

2 κ. σ. (30 γρ.) ζάχαρη 

2 κ. σ. ηλιέλαιο 

1 κ. σ. γάλα 

1 αυγό 

1 κ. σ. κακάο χωρίς γλουτένη 

Για την επικάλυψη 

50 γρ. σοκολάτα κουβερτούρα χωρίς γλουτένη 

25 γρ. γάλα 

Εκτέλεση 

Σε ένα μπωλακι ανακατεύουμε με ένα κουτάλι ή μικρό σύρμα όλα τα υλικά. 

Μοιράζουμε το υλικό σε 2 χάρτινα μπωλακια. 

Ρυθμίζουμε τον φούρνο μικροκυμάτων στη δυνατότερη ένταση. 

Ψήνουμε το κεκάκι για λιγότερο από 1 λεπτό, για να μείνει ζουμερό. Ξεκινήστε με 30 δευτερόλεπτα, ελέγχετε με οδοντογλυφιδα πόσο ζουμερό είναι και συνεχίστε όσο θέλετε μέχρι να έχει τη σύσταση που επιθυμείτε. 

Επαναλάβετε για το 2ο κεκάκι. 

Στη συνέχεια, λιώνουμε στα μικροκύματα σοκολάτα και γάλα μαζί για λίγα δευτερόλεπτα και τη μοιράζουμε στα δύο κεκάκια.