Thursday, October 9, 2014

Ρυζόπιτα Σερρών

Η φίλη μου η Ντίνα ζει στην Κομοτηνή εδώ και λίγα χρόνια. Μιλάμε πολύ συχνά για μαγειρική και ανταλλάσσουμε ιδέες και συνταγές.  Πρόσφατα μου έδειξε φωτογραφία από τη ρυζόπιτα που έκανε η μαμά της και της ζήτησα να μου στείλει τη συνταγή. Στη ρυζόπιτα συνήθως προσθέτουν σταφίδες και καρύδια, όπως μπορείτε να τη βρείτε και με περισσότερα αυγά. Η φίλη μου όμως την έφερε στα μέτρα της, επειδή δεν θέλουν τις σταφίδες και τα καρύδια στη γέμιση. Μπορείτε επίσης να βάλετε περισσότερα φύλλα αν έτσι επιθυμείτε.


Ρυζόπιτα Σερρών
Υλικά για μικρό ταψί
1 κούπα ρύζι Σερρών τύπου Καρολίνα (όχι μεγάλη, υπολογίστε όσο ένα κεσεδάκι από γιαούρτι)
2 αυγά
1 ποτηράκι του κρασιού ζάχαρη ή και λίγο παραπάνω
1 κ. σ. κανέλλα
προαιρετικά: καρύδια και σταφίδες
5 φύλλα (η Ντίνα έβαλε χωριάτικο φύλλο Ψαχνών που κι εγώ το θεωρώ τέλειο)
ελαιόλαδο για το άλειμμα ή βούτυρο λιωμένο
προαιρετικά: αυγό για άλειμμα
άχνη ζάχαρη κανέλλα


Εκτέλεση
Βράζουμε το ρύζι σε νερό, αποσύρουμε από τη φωτιά και αν έχει νερό το σουρώνουμε.


Το αφήνουμε στην άκρη να κρυώσει και προσθέτουμε τη ζάχαρη, την κανέλλα και τα αυγά (και αν θέλουμε σταφίδες και καρύδια).
Ανακατεύουμε.


Φτιάχνουμε χειροποίητα φύλλα ή παιρνουμε έτοιμο χωριάτικο φύλλο.
Λαδώνουμε μικρό ταψί (περίπου 30 εκατοστά) και στρώνουμε κάτω τρία φύλλα, ενώ τα λαδώνουμε ένα-ένα.
Προσθέτουμε τη γέμιση.


Από πάνω, βάζουμε πάλι 2 φύλλα λαδωμένα.
Γυρίζουμε τα φύλλα σε κόθρο. 
Αν θέλουμε, αλείφουμε την επιφάνεια με αυγό ή με λάδι και νερό για να γυαλίσει.
Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 200 βαθμούς.
Ψήνουμε για 15 λεπτά στους 200 βαθμούς και για άλλη μισή ώρα στους 180.
Όταν τη βγάλουμε, πασπαλίζουμε με άχνη ζάχαρη και κανέλλα.

8 comments:

  1. Υπέροχη, ουτε εμενα μου αρεσουν οι σταφίδες!
    Καλό μας ξημέρωμα :)

    ReplyDelete
  2. Δέν τήν έχω δοκιμάσει ποτέ αλλά φαίνεται πολύ νόστιμη η πιτούλα σου Κική!!
    Θά τήν δοκιμάσω καί μέ σταφίδες,μού αρέσουν πολύ!!!Φιλάκια!!

    ReplyDelete
  3. ααα πολυ ενδιαφερουσα πιτα και αυτη,δεν την ειχα ξανα ακουσει/φαει!
    Μια δοκιμη θα με πεισει!!
    φιλια κική από κική!

    ReplyDelete
  4. Ενδιαφερουσα η σημερινή πρότασή σου, Κική! Δεν εχω φάει ποτέ, ευκαιρία να την φτιάξω !!

    ReplyDelete
  5. Ωωω έδωσες ιδέα Κική μου!!

    ReplyDelete
  6. Μου αρέσουν πολύ αυτές οι γλυκιές, πρωτότυπες πιτούλες!

    ReplyDelete
  7. Κική μου, εμένα πάλι μου αρέσουν και οι σταφίδες και τα καρύδια! Οπότε θα τα προσθέσω σε αυτήν την νόστιμη παραδοσική ρυζόπιτα από τις Σέρρες! Ο κάθε τόπος με τις νοστιμιές του!!
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ReplyDelete
  8. επιτελους.χρονια εψανα αυτη τη συνταγη.η γιαγια μου που ηταν σερραια την εκανε.και μου αρεσε παρα πολυ.τη συνταγη δεν τη ειχα καθως η γιαγια δεν ζει χρονια τωρα.και ημαμα μου δεν ηξερε.δεν ειχε ουτε καρυδια ουτε σταφιδες.και ομως ηταν τελεια.κοριτσια χιλια ευχαριστω.ποσες αναμνησεις μου ξυπνησατε.τα φιλια μου.

    ReplyDelete