Monday, October 13, 2014

Γλυκό κουταλιού μελιτζανάκι


Ένα από τα πιο αγαπημένα μου γλυκά κουταλιού, είναι το μελιτζανάκι. Γλυκό που θυμίζει τα παιδικά μου χρόνια. Μαζί με το βύσσινο και το σταφύλι δεν έλειπε από τα τεράστια τάπερ στα ντουλάπια της μάνας μου. Στις δικές μου μνήμες, το μελιτζανάκι έχει μέσα μυγδαλάκι και όχι καρύδι όπως έχω συναντήσει σε άλλες νοικοκυρές από άλλα μέρη.


Αυτό το γλυκό το έχω στερηθεί για χρόνια γιατί εδώ δύσκολα φέρνουν "περίεργα" υλικά κι αν φέρουν είναι λίγη ποσότητα και για λίγο. Δεν τα παίρνεις χαμπάρι έγκαιρα και τελειώνουν. Τελευταία όμως έχω ανακαλύψει ένα μανάβικο (ο Άλεξ για τους ζακυνθινούς) που είναι θησαυρός. Ποικιλία μεγαλύτερη και από τη Βαρβάκειο. Να είναι καλά ο άνθρωπος να φέρνει και να φτιάχνουμε.


Γλυκό κουταλιού μελιτζανάκι
Υλικά
1.300 γρ. μελιτζανάκι (30-32 περίπου κομμάτια)
1.200 γρ. ζάχαρη
2 φλυτζάνες νερό
1 κ. γ. γαρίφαλα
1 ξύλο κανέλλας
χυμό μισού λεμονιού
αμύγδαλα χωρίς φλούδα, όσα είναι τα μελιτζανάκια (ή και παραπάνω)


Εκτέλεση
Καθαρίζουμε τα μελιτζανάκι στο πάνω μέρος, κυκλικά και κωνικά, όπως κάνουμε με τις μπάμιες.
Κάνουμε μια μικρή χαρακιά στο κέντρο τους, ίσα για να χωράει ένα αμύγδαλο.
Πλένουμε τα μελιτζανάκια και τα αφήνουμε στην άκρη.
Βάζουμε αρκετό νερό σε κατσαρόλα να βράσει.
Όταν βράσει, βάζουμε μέσα τα μελιτζανάκια και τα βράζουμε για 5-10 λεπτά ή μέχρι να τρυπιούνται. Δεν τα βράζουμε πάρα πολύ, γιατί αλλιώς θα «μαζέψουν» και θα φαίνονται άσχημα μετά.
Τα σουρώνουμε, βάζουμε κρύο νερό στην κατσαρόλα και το αλλάζουμε 2-3 φορές στην αρχή, έτσι ώστε να παραμείνει κρύο.
Τα αφήνουμε στο νερό ένα 24ωρο και αλλάζουμε νερό αρκετές φορές.
Την επόμενη μέρα, σουρώνουμε τα μελιτζανάκια.
Τρυπάμε ένα-ένα με οδοντογλυφίδα ή καλαμάκι για σουβλάκι, από την κορυφή μέχρι την άλλη άκρη.
Πιέζουμε ελαφρά να φύγει το νερό.
Γεμίζουμε το κάθε μελιτζανάκι με ένα αμύγδαλο και τα αφήνουμε στην άκρη να σουρώνουν.
Φτιάχνουμε σιρόπι με τη ζάχαρη, τα κανελλογαρίφαλα και το νερό, το οποίο βράζουμε για 5 λεπτά.
Προσθέτουμε τα μελιτζανάκια και τα βράζουμε άλλα 5-7 λεπτά.
Σβήνουμε τη φωτιά και αποσύρουμε την κατσαρόλα.
Την επόμενη μέρα, ξαναβράζουμε τα μελιτζανάκια 5-10 λεπτά για να δέσει καλά το γλυκό.
Στο τέλος, βάζουμε το χυμό λεμονιού, αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και φυλάμε σε γυάλινα βάζα.

Καλή εβδομάδα!

12 comments:

  1. Πολύ ωραίο! Γεια στα χέρια σου :)

    ReplyDelete
  2. Υπέροχο φαίνεται και αν και δεν το έχω φτιάξει θα το δοκίμαζα άνετα.Φιλιά

    ReplyDelete
  3. Και εγώ με αμυγδαλάκι το έχω συνδυασμένο αυτό γλυκό! Πραγματικά πολύ πετυχημένο φαίνεται! Μπράβο, χρυσοχέρα μου Κική!

    ReplyDelete
  4. Από τα αγαπημένα μου γλυκά κουταλιού!!

    ReplyDelete
  5. Τα τελευταία χρονια μου αρεσουν τα γλυκα του κουταλιού και ειδικα τα σπιτικα!
    Καλή συνέχεια στη μερα μας :)

    ReplyDelete
  6. θεικό,ότι πιο ωραιο υπάρχει από γλυκό του κουτουλιού!!!!
    Μπράβο Κικη!!!!!

    ReplyDelete
  7. Καλησπέρα. Και γω με αύγδαλο το έχω συνδέσει αυτό το γλυκό. Δεν το αναφέρεις αλλά υποθέτω ότι τα αμύγδαλα που χρησιμοποιείς είναι ψημένα και όχι ωμά. Απορία που την έχω χρόνια και κανείς δε μου τη λύνει: γιατί τρυπάς το μελιτζανακι απ' άκρη σ' άκρη; Έχω δει να το κάνουν σχεδόν σε όλα τα γλυκά του κουταλιού αλλά όσες φορές έφτιαξα κολοκύθι και καρπούζι, δεν τα τρύπησα από περιέργεια την πρώτη φορά, είδα ότι είχαν ρουφήξει εντελώς το σιρόπι, έκτοτε δεν τα τρύπησα ποτέ και πάντα το σιρόπι ποτίζει κανονικά και μέχρι μέσα. Τι παίζει; Μήπως γίνεται για άλλο λόγο;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Νομίζω ότι κανένας δεν τρυπάει τα γλυκά για να ρουφήξουν σιρόπι. Νομίζω ότι τα τρυπάνε για να βγει το νερό που έχουν συγκρατήσει και να μην αλλάξει η ισορροπία σε νερό και ζάχαρη που προσθέτουμε στη συνέχεια. Τουλάχιστον εγώ γι΄αυτό το κάνω και μόνο σε καρύδι και μελιτζανάκι. Το σύκο το τρυπάω επίσης πχ. Τρύπα ένα μελιτζανάκι και άσε ένα άλο ατρύπητο. Ζούληξέ τα και τα δύο και δες ποιο θα βγάλει εύκολα νερό. Τώρα αν εσένα σε βολεύει να μην τα τρυπάς πολύ απλά συνέχισε έτσι.

      Delete
  8. ΩΩΩΩ!!! Καλοφάγωτο!!! Εγώ τα ξεφλουδίζω και πέρα από τη "διαμπερή" χαρακιά για το αμύγδαλο δεν τα τρυπώ άλλο. Συμφωνώ με το αμυγδαλάκι, μία φορά από τη φούρια μου δεν το είχα καβουρδίσει, μια χαρά βγήκε και σκέτο αλλά ψηφίζω καβουρδισμένο και εγώ... Σματς σμουτς!

    ReplyDelete
  9. Καλοφάγωτο Κικη μου και του χρόνου!

    ReplyDelete
  10. Τό αγαπημένο μου γλυκό κουταλιού Κική!!Εχω νά τό φτίαξω πολλά χρόνια!!
    Σού πέτυχε!!Διάφανο καί μέ τό αμυγδαλάκι του!!Τέλειο!!Καλοφάγωτο!!

    ReplyDelete
  11. Με Πόσα βάζα μαγιονέζας ανταλλάσεις ένα μικρούλι τέτοιο;;;;;;χαχαχαχχα ανταλλαγή ,όχι αστεία!

    ReplyDelete