Friday, August 16, 2013

Σαλάτα γλυστρίδα ή αντράκλα με τυρί κότατζ ή κατίκι Δομοκού

Η πρώτη μου γνωριμία με την κυρία αυτή, ήταν όταν ήμουνα-δεν-ήμουνα 15-16 χρονών. Είχαμε πάει επίσκεψη σε ένα σπίτι φιλικό σε ένα παραλιακό μέρος και μας έβγαλαν σαλάτα γλυστρίδα. Σκέτη με κρεμμύδι μόνο. Ο έρωτας ήταν κεραυνοβόλος. Με την πρώτη ματιά! Ακόμα κι εγώ απορούσα εξαιτίας του νεαρού της ηλικίας μου που μου άρεσε αυτή η ιδιαίτερη σαλάτα! Έκτοτε προσπαθούσα να βρω αυτό το χορταράκι το άγριο που φυτρώνει...εκεί που δεν το σπέρνεις!


Την είχα χάσει για χρόνια, ώσπου μια ωραία μέρα εδώ και 3 χρόνια, αποφάσισε να εμφανιστεί σε μια γλάστρα μου. Μα τι χαρά έκανα! Οι βρωμόγ....εεεεεεε οι γάτες μου όμως, ήθελα να πω, είχαν άλλη γνώμη. Πάνω που μεγάλωνε και θέριευε κι εγώ την ονειρευόμουνα στο πιάτο μου, οι κυρίες της αυλής που κάνουν Ο,ΤΙ θέλουν, αποφάσισαν ότι εκεί είχε αρκετή δροσιά για να παίρνουν τη σιέστα τους. Ω εκνευρισμό που μου κάνανεεεεε! Μα να την φυλάω και να την κανακεύω και να πάνε να την κάνουνε σεζλονγκ;;; Πφφφφφ... Το ίδια ακριβώς κάνανε και πέρυσι. Ούτε πρόπερσι, ούτε πέρυσι κατάφερα να τη δοκιμάσω. Φέτος όμως τους την έφερα!

Με το που είδα να εμφανίζεται, έβαλα ένα προστατευτικό μες στη γλάστρα ώστε να μην μπορούν να βολευτούν! Αφού έκανα αυτό, φρόντιζα καθημερινά να την ποτίζω, ώστε να είναι βρεγμένο το χώμα και να μην θέλουν να ξαπλώσουν εκεί. Και τα κατάφερα! Την έκανα σαλάτα!

                                            Εδώ αφού την κουτσούρεψα για τη σαλάτα μου!


Μην υποτιμάτε καθόλου αυτό το αγριόχορτο, το οποίο έχει επουλωτικές ιδιότητες, καθώς επίσης κάνει καλό στο ουροποιητικό, πεπτικό και αναπνευστικό σύστημα, αφού περιέχει κάλιο, ασβέστιο, σίδηρο, ω-3 λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες κλπ. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε εδώ, εδώ κι εδώ στη Βαγγελιώ. Το μόνο που θα πρέπει να προσέξτε μετά, είναι με ποιον θα μιλήσετε και τι θα πείτε :-) Δεν είναι τυχαία η ερώτηση του λαού: γλυστρίδα έφαγες παιδάκι μου; ;-)


Σαλάτα γλυστρίδα ή αντράκλα με κότατζ ή κατίκι
Υλικά
1 μάτσο γλυστρίδα
1 κρεμμύδι κομμένο σε φέτες
1 αγγούρι μικρό κομμένο σε φέτες
τυρί κότατζ ή κατίκι Δομοκού
ελαιόλαδο
ξύδι

Εκτέλεση
Θέλουμε και εκτέλεση;
Πλένουμε τα λαχανικά μας.
Κόβουμε τη γλυστρίδα σε μικρά φουντάκια και τα τακτοποιούμε στο πιάτο.
Γαρνίρουμε με αγγούρι και κρεμμύδι.
Βάζουμε λάδι και ξύδι.
Βάζουμε στο κέντρο τυρί κότατζ ή κατίκι Δομοκού.
Απολαμβάνουμε χωρίς τύψεις.

Ελπίζω όλοι να περάσατε καλά όπου κι αν βρεθήκατε χτες! Χρόνια πολλά σε όλες και όλους που γιόρταζαν!

Καλό σκ!

12 comments:

  1. Μες στη δροσιά αυτή η σαλάτα, βάζω μέσα στις σαλάτες μου όταν τη βρίσκω στη λαϊκή! Και με όποιο από τα τυράκια αυτά τέλεια θα έγινε! Φιλιά! :)

    ReplyDelete
  2. Δέν τήν έχω δοκιμάση ποτέ!!!Μία φίλη μου τήν φτιάχνη!!
    Ωραία συνταγή!!!Καλό Σ/Κ Κική!!Φιλάκια!!!

    ReplyDelete
  3. Χαχαχαχα!!! Πολυ ωραια ιστορια!
    Να σου πω την αληθεια μου τη γλιστριδα την ξερω απο μικρο παιδι. Τοτε ομως την χρησιμοποιουσα για τροφη στο καναρινι μου που του την εδινα και την καταβροχθιζε κυριολεκτικα. Η γιαγια μου την ελεγε αντραχλα!!!

    Που να φανταστω οτι μετα απο χρονια θα την τρωγαμε κι εμεις; Υπεροχη, δροσερη και ζουμερη η σαλατα σου Κικη μου. Θα την δοκιμασω εγω αντι του καναρινιου αυτη τη φορα!!!

    Σε φιλω πολυ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαχα! Θα τιτιβίζεις εσύ μετά! ;-)

      Delete
  4. Καλά τόση δυσκολία;; σε μας είναι γεμάτοι οι κήποι και την πετάνε στα ζωντανά!!Πέρσι έφτιαξα τουρσί και είχα όλο το χρόνο σχεδόν.
    Καλό Σ/Κ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ναι! Με δυσκολία! Ακόμα και οι κήποι αν είναι γεμάτοι, άμα έχεις σκύλους και γάτες δεν τη μαζεύεις!

      Delete
  5. Από τα αγαπημένα μου σαλατικά, ειδικά όταν συνδυάζεται με τυρί ή με γιαούρτι. Κάνει απίθανο άλειμμα τύπου τζατζίκι.
    Δεν προλαβαίνω να την ξεριζώνω από τις γλάστρες μου. Μέχρι και τουρσί την κάνω!
    Ευχαριστώ για την αναφορά.
    Φιλιά.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μακάρι να είχα τόση πολλή και εδώ!
      Παρακαλώ!

      Delete
  6. Εγώ φέτος την γνώρισα και την αγάπησα αμέσως!
    Την προσθέτω σε κάθε σαλάτα μας!
    Φιλιά πολλά

    ReplyDelete