Wednesday, July 9, 2014

Μαρμελάδα σύκο

Με χάσατε; Πέρασα λίγες μέρες μακριά από τη μαγειρική και το blogging. Μαζί με το χορευτικό μας συγκρότημα Φιόρο του Λεβάντε, βρεθήκαμε στην όμορφη Ρόδο, για να συμμετάσχουμε στο 9ο φεστιβάλ παραδοσιακών χορών στην Κρεμαστή Ρόδου, καλεσμένοι από τον Πολιτιστικό σύλλογο Κρεμαστής "Η Πρόοδος". Η φιλοξενία από το σύλλογο, ήταν κάτι παραπάνω από τέλεια! Μας ξενάγησαν, μαγείρεψαν για μας οι ίδιοι, μας παρείχαν φιλοξενία καταπληκτική. Ανάμεσα στα νόστιμα φαγητά που μας πρόσφεραν, ήταν και Ροδίτικοι κεφτέδες, συνταγή που (δεν κρατήθηκα και) ζήτησα από την κυρία που τους έφτιαξε μια και ήταν πεντανόστιμοι! Μόλις βρω ευκαιρία θα τη γράψω!

Για την ώρα, σας γράφω τη συνταγή για μία από τις πιο αγαπημένες μου μαρμελάδες. Σας έχω πει ότι τα σύκα σαν φρούτο δεν τα τρώω; Ω ναι! Υπάρχουν και κάποια πράγματα που δεν τα τρώω! χαχα!  Παρόλο που είμαι μια αθεράπευτη γλυκατζού, για άγνωστους προς στιγμήν λόγους, δεν μου αρέσουν τα γλυκά φρούτα. Προτιμώ τα πιο ξινά. Το σύκο παραείναι γλυκό για τα γούστα μου. Επίσης δεν μου αρέσουν και για άλλον ένα λόγο αλλά καλύτερα να μην τον πω! χεχε!

Μπορεί να μην τα τρώω σαν φρούτο, αλλά πρώτον πεθαίνω για γλυκό κουταλιού και λικέρ και δεύτερον θεωρώ ότι σαν μαρμελάδα είναι μία από τις καλύτερες.

Τις μαρμελάδες τις κάνω συνήθως σε αναλογία δύο μέρη φρούτο, ένα μέρος ζάχαρη. Αυτή τη μαρμελάδα, επειδή τα σύκα είναι πάρα πολύ γλυκά, την έχω φτιάξει και με λιγότερη ζάχαρη. Αν το κάνετε κι εσείς, φροντίστε να "δέσετε" τη μαρμελάδα καλά, για να μην μουχλιάσει. Όπως και να έχει, με λιγότερη ή περισσότερη ζάχαρη, τα φρούτα που έχουν πολλή υγρασία, θέλουν καλό δέσιμο.




Μαρμελάδα σύκο
Υλικά
1 κιλό σύκα ώριμα
1/2 κιλό ζάχαρη
λίγο χυμό λεμονιού (πχ μισό λεμόνι)

Εκτέλεση
Πλένουμε και καθαρίζουμε καλά τα σύκα από τα φλούδια και τα λευκά τους μέρη.
Τα κόβουμε στη μέση και τα καλύπτουμε με τη ζάχαρη (ή τα βάζουμε σε στρώσεις με τη ζάχαρη). 
Τα αφήνουμε να ζουμιάσουν για μισή-μία ώρα. Όσο πιο ώριμα είναι, τόσο λιγότερο χρόνο θέλουν. Μπορείτε ακόμα να τα βάλετε στην κατσαρόλα και να ανακατέψετε τα υλικά μερικές φορές με κουτάλα. Αυτό επιταχύνει τη διαδικασία του ζουμιάσματος και δεν χρειάζεται να περιμένετε.
Βράζουμε σε δυνατή φωτιά για 10-15 λεπτά.
Σβήνουμε τη φωτιά, πατάμε με το ειδικό εργαλείο τα φρούτα να λιώσουν όσο θέλουμε και τα αφήνουμε να σταθούν μέχρι την επόμενη μέρα.
Την επόμενη μέρα τα ξαναβράζουμε για ένα δεκάλεπτο (προσοχή γιατί τα λιωμένα φρούτα είναι εύκολο να "πιάσουν". Αν εξακολουθεί να είναι πολύ ζουμερή η μαρμελάδα μας, βράζουμε για λίγο ακόμα. 
Προσθέτουμε το χυμό λεμονιού , ανακατεύουμε και φυλάμε σε καθαρά βάζα (τοποθετούμε ανάποδα τα βαζάκια αν θέλουμε να φυλαχτούν εκτός ψυγείου. Μετά το άνοιγμα χρειάζεται ψυγείο).

Είναι ίσως η μόνη μαρμελάδα που λιώνω μόνο με το εργαλείο. Λιώνεται εύκολα και μου αρέσει να βρίσκω κομματάκια σύκου!

9 comments:

  1. Τι ωραία μαρμελαδιτσα;;;;

    ReplyDelete
  2. Τελεια!!!!!! Φαινεται απο το χρωμα της οτι ςιναι εξαιρετικη αλλα κι απο το μελωμα της.
    Εγω το ακριβως αντιθετο απο σενα. Δεν τρωω μαρμελαδες με εξαιρεση του καστανου αλλα πεθαινω για συκα ωμα. Επειδη ομως η αγαπη μου για τα συκα ειναι τεραστια θα ετρωγα και τη μαρμελαδα τους ευχαριστως.
    Καληνυχτα!!!!

    ReplyDelete
  3. Αααααα... Ειμαι πολυ περιεργη και ανυπομονω για τους κεφτεδες επισης. Φιλια ξανα!

    ReplyDelete
  4. Εμένα μου αρέσουν τα σύκα, παλιότερα δεν τα πολυέτρωγα.
    πάντως συμφωνώ η μαρμελάδα τους είναι πολύ ωραία.

    Πολύ καλή έγινε Κική.

    Καλοφάγωτη :)

    ReplyDelete
  5. λατρευω τα συκα παγωμενα και φρέσκα! η μαρμελάδα αυτ'η είναι από τις αγαπημένες μου...το συκο ως μαρμελάδα, το έχω δοκιμάσει σε πολλές παραλλαγές,με ροδάκινο,με κρασί και μπαχαρικά,με πορτοκάλι...σκέτη όμως με ενα λουβί βανιλια είναι η πιο αγαπημένη μου

    ReplyDelete
  6. Υπέροχη συνταγή Κική μου!!Είναι η αγαπημένη μου μαρμελάδα!!Βάζω καί λίγο κανελίτσα!!
    Καλοφάγωτη!!Φιλάκια!!

    ReplyDelete
  7. Τα σύκα είναι από τα πιο νόστιμα φρούτα! Τα βάζω ωμά σε σαλάτες, σε γλυκά, κάνω μαρμελάδες αλλά και του κουταλιού! Καλοφάγωτη η δική σου!! Καλό βράδυ Κική μου!!

    ReplyDelete
  8. Τα σύκα μου αρέσουν φρέσκα, κατ'ευθείαν από την συκιά, αλλά είναι ακόμα νωρίς!!!! Από μικρή όμως, είχα μάθει την μαρμελάδα σύκο γιατί η μαμά μου την έφτιαχνε κάθε χρόνο.
    Περιμένω να δώ την συνταγή για τους ροδίτικους κεφτέδες!
    Καλό βράδυ!

    ReplyDelete
  9. Αριάδνη ευχαριστώ!

    Χρυσαυγή πωωω...μαρμελάδα κάστανο! Τι είπες τώρα!

    Μάριον ευχαριστώ!

    Κουκ, εγώ πάλι μαγειρεμένα ;-)

    Ντίμη και δική μου!

    Λίλια κι εμένα μου αρέσουν σε φαγητά!

    Μαριάννα, κι εγώ από τη μάνα μου την έμαθα.

    ReplyDelete