Monday, July 21, 2014

Κεφτέδες Ροδίτικοι

Στη Ρόδο που ήμασταν όπως σας είπα είχαμε πολύ καλή φιλοξενία. Ένα από τα καλύτερα της φιλοξενίας, ήταν ότι η κ, Τσαμπίκα, η γυναίκα του προέδρου του πολιτιστικού συλλόγου, μαγείρευε καθημερινά για 60 άτομα περίπου. Άξια μαγείρισσα και πολύ καλή!
Όπου κι αν μας ξεναγούσαν το πρωί, στις 3-3.30 μας γύριζαν στο σύλλογο, όπου ΟΛΑ ήταν στρωμένα και μας περίμεναν. Όλα σερβιρισμένα, όλα έτοιμα. Ήταν φανερό, ότι είχαν εμπειρία από φιλοξενία.
Όλα τα φαγητά που φάγαμε ήταν πάρα πολύ νόστιμα. Μία μέρα, μαζί με το κύριο φαγητό, σέρβιραν και κεφτέδες για μεζέ. Εγώ που δεν τρελαίνομαι για κρέας, δεν έδωσα και μεγάλη σημασία. Στο άκουσμα όμως ότι είναι Ροδίτικοι και τους φτιάχνουν αλλιώς, έπρεπε να δοκιμάσω. Και δοκίμασα. Και σταματημό δεν είχα μετά. Προτίμησα να αφήσω το κυρίως πιάτο για να φάω κεφτεδάκια τα οποία ήταν υπέροχα. Ρώτησα να μάθω ποια τους έφτιαξε και έτσι κατέληξα να γράφω τη συνταγή.

Να διευκρινίσω δύο πράγματα για τη συνταγή:
1) στη Ρόδο, φτιάχνουν κεφτέδες με διάφορους τρόπους. Η συγκεκριμένη συνταγή, είχε χοιρινό ψιλοκομμένο. Ρώτησα τι μέρος του χοιρινού, μου είπε: ό,τι μου βάλει ο χασάπης :-) Ο χασάπης τους το ψιλοέκοβε. Εδώ που τους έφτιαξα, ο χασάπης δεν έπαιζε να μου τον ψιλοκόψει, οπότε του ζήτησα να μου περάσει το χοιρινό (από μπούτι μου έβαλε γιατί τέτοιο βάζουν λέει στον χοιρινό κιμά) μόνο μια φορά από τη μηχανή του κιμά.
2) η κ. Τσαμπίκα δεν μου ανέφερε αν έβαζε αυγό, ξέχασα να ρωτήσω κι εγώ και όταν αποφάσισα να τους κάνω αναρωτήθηκα. Θεωρητικά θα έβαζα για να δέσει το μίγμα, οπότε έβαλα. Σε διάφορες συνταγές που είδα στο ίντερνετ επίσης είδα ότι έχει αυγό. Αν μας διαβάζει κάποια/ος από τη Ρόδο και ξέρει, ας με διορθώσει.


Ροδίτικοι κεφτέδες
Υλικά (για 30-35 κεφτέδες)
1/2 κιλό χοιρινό ψιλοκομμένο ή μια φορά περασμένο από τη μηχανή του κιμά
2 μεγάλα κρεμμύδια τριμμένα στον τρίφτη και στυμμένα καλά
1 μέτρια ντομάτα ξεσποριασμένη και τριμμένη στον τρίφτη του κρεμμυδιού
1 αυγό
αλατοπίπερο
κύμινο (έβαλα ένα κουταλάκι)
λίγο δυόσμο
3 κ. σ. αλεύρι (ή όσο χρειαστεί για να πλάθεται)
αλεύρι και ελαιόλαδο για το τηγάνι

Υλικά
Σε ένα μπωλ βάζουμε όλα τα υλικά εκτός από το αλεύρι, αφού τα προετοιμάσουμε όπως γράφω παραπάνω.
Ζυμώνουμε και προσθέτουμε αλεύρι για να δέσει το μίγμα. Αν είναι καλά στυμμένα τα κρεμμύδια, δεν χρειάζεται πολύ.
Σε ένα πιάτο βάζουμε αλεύρι.
Παίρνουμε μισή κουταλιά μίγμα και πλάθουμε κεφτέδες.
Τους αλευρώνουμε, τινάζουμε το περιττό αλεύρι και κάνουμε το ίδιο για αρκετούς κεφτέδες ώστε να γεμίσουμε το τηγάνι μας.
Ζεσταίνουμε το λάδι σε αντικολλητικό τηγάνι.
Τηγανίζουμε αρχικά σε δυνατή φωτιά και στη συνέχεια χαμηλώνουμε. Τηγανίζουμε για λίγα λεπτά από κάθε πλευρά.
Τους βάζουμε σε χαρτί κουζίνας να τραβήξει τα λάδια και απολαμβάνουμε.

Η φωτό είναι τραβηγμένη στη Ρόδο από τον φίλο μου τον Αλέξανδρο που μάλλον θα κάνει καριέρα σαν φωτογράφος. 
Τέλος, να πω ότι της κ. Τσαμπίκας ήταν πιο νόστιμοι από τους δικούς μου :-D

Καλή εβδομάδα!

Update: Η κ. Τσαμπίκα διευκρινίζει ότι δεν βάζει ούτε φρυγανιά, ούτε αυγό. (Πράγματι το μίγμα πλαθόταν και χωρίς αυγό...). Επίσης, άλλοι βάζουν δυόσμο ενώ άλλοι μαϊντανό. Η Μαρία, φίλη από τη Ρόδο, βάζει αυγό, αλλά απ' ό,τι κατάλαβα, εκεί φτιάχνουν κεφτέδες με διάφορους τρόπους. Αναμένω συνταγές από τη Μαρία!

20 comments:

  1. συνηθως η ντοματα κοβεται το χερι σε μικρα τετραγωνακια και ο δυοσμος μπολικος,αλλες βαζουμε και μαιντανο.

    ReplyDelete
  2. Αααα ευχαριστώ για τη διευκρίνιση! Για τον μαϊντανό μου το είπαν!

    ReplyDelete
  3. Δεν αναφέρεις ψωμί, φρυγανιά άρα είναι πιο κρεατένιοι, έτσι; Ενδιαφέρουσα εκδοχή, του γούστου μας! Αλλωστε ποιός αντιστέκεται στα κεφτεδάκια; Σμουτς Κικίτσα μου και καλή εβδομάδα! :)

    ReplyDelete
  4. Πώς λέμε "η εποχή των τσιγγάνων"; Φαίνεται αυτή η περίοδος είναι "η εποχή των κεφτέδων"!!! Μοσχομυριστοί οι κεφτέδες σου κυρία μου!!!!

    ReplyDelete
  5. Δεν ξέρω για το αν της κ. Τσαμπίκας ήταν πιο νόστιμοι, αλλά τα υλικά που έβαλες και η όψη τους δείχνουν πολύ νόστιμους κεφτέδες. Απορία ίδια με την Έφη έχω και εγώ σχετικά με ψωμί/φρυγανιά γιατί δείχνουν πολύ αφράτοι στην φωτογραφία. Θα τους δοκιμάσω πάντως,όπως τους λες!

    ReplyDelete
  6. Λοιπόν αγαπητή μου Κική, next time θα κάνω τα κεφτεδάκια μου όπως μας τα λες. Μου αρέσει η ιδέα να είναι ψιλοκομμένο το κρέας και όχι εντελώς πολτοποιημένο!

    ReplyDelete
  7. κικη εννοεις κιμας κομμενος με το μαχαιρι? στρογγυλοι ειναι εαν καταλαβα καλα, σωστα?

    υγ. τι μου θυμησες με το ονομα Τσαμπικα. πριν κατι αιωνες, στο δημοτικο εαν θυμαμαι καλα, ειχα εναν συμμαθητη που τον ελεγαν Τσαμπικο!

    καλη βδομαδα

    ReplyDelete
  8. Εφη μόνο το αλεύρι έχει σαν ενωτικό στοιχείο, που ειλικρινά, αν είναι καλά στυμμένο το κρεμμύδι σχεδόν δεν χρειάζεται.

    Μάρθα, ελληνικό καλοκαίρι γαρ!

    Σοφία στη φωτό είναι αυτοί που φάγαμε στη Ρόδο αλλά και οι δικοί μου έτσι αφράτοι βγήκαν. Χωρίς ψωμί. Μόνο λίγο αλεύρι και πολύ κρεμμύδι.

    Λίλια εγώ που το φοβόμουν το ψιλοκομμένο, μου άρεσε πολύ εκεί που το έφαγα. Περισσότερο από το δικό μου που ήταν κιμάς.

    Ειρήνη ναι. Η Τσαμπίκα μου είπε ότι τους το ετοιμάζει ο χασάπης, ενώ ο εδώ χασάπης μου έλεγε ότι έχουν μηχανές που χοντροκόβουν τον κιμά. Εγώ εκεί κατάλαβα ότι τους το κόβει με το χέρι.
    Ναι. Στρογγυλοί.

    ReplyDelete
  9. Μμμμμ,νόστιμοι οι Ροδίτικοι κεφτέδες σου Κική!!!Θά τούς δοκιμάσω!!
    Καλή εβδομάδα!Φιλάκια!!

    ReplyDelete
  10. τον κοβουν με δυο μαχαιρια οι παλιες Ροδιτισσες,φαινεται ευκολο δεν εχω δοκιμασει ποτε.Οσο για το αβγο εξαρταται αλλες βαζουμε αλλες οχι.Δεν υπαρχει συνταγη η καθε μια βαζει οτι θελει.Η ντοματα παντως φαινεται μεσα οπως και το κρεμμυδι.Στα Κοσκινου τα κανουν ετσι οπως περιγραφεται στην συνταγη.

    ReplyDelete
  11. υπεροχοι!εγώ κανω με χοιρινο κιμα(κ σωστα σου ειπε ο χασαπης,απο μπουτι βαζω) κ ντοματα,αλλα χωρίς κυμινο!πολυ ενδιαφερον!!αυγα δεν βαζω ποτε στα κεφτεδακια...και ο τριμμενος κολιανδρος τους παει

    ReplyDelete
  12. χαχαχαχαχα το κύμινο κάνει τη διαφορά!
    Μοιάζουν με λουκάνικα! Το χοιρινό είναι από τα αγαπημένα μου κρεατικά!

    ReplyDelete
  13. Κύμινο, λοιπόν!!!! Να ένα ροδίτικο μυστικό που κάνει τη διαφορά!! Να'σαι καλά, Κική για τη νόστιμη συνταγή!! Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού να'χεις!

    ReplyDelete
  14. Φαίνονται πολύ νόστιμοι οι κεφτέδες! Λατρεύω το κύμινο, στον κιμά είναι το αγαπημένο μου μπαχαρικό!! Γι΄αυτό έχω και αδυναμία στα σουτζουκάκια, χιχι!

    ReplyDelete
  15. kim σ' ευχαριστω και πάλι για τα τιπς! Πολύ θα ήθελα να δω το κόψιμο με μαχαίρια! Α ρε οι παλιες τι ξέρανε...!

    ReplyDelete
  16. Τατιάνα έτσι!
    Κι εμένα επίσης!

    ReplyDelete
  17. Μυρωδία ναι! Το κύμινο! ;-)

    ReplyDelete