Monday, March 16, 2009

Καροτοσαλάτα με ροδόνερο. Εξωτική και νηστίσιμη

Εδώ και καιρό η Νένα μου έστειλε μια πολύ ενδιαφέρουσα σαλάτα καρότου του Βαγγέλη Δρίσκα, προτρέποντάς με να τη δοκιμάσω και αν μου αρέσει να τη βάλω στο μπλογκ. Η σαλάτα ήταν πολύ νόστιμη. Δεν θα μπορούσα να τη βάλω εδώ αν δεν ρωτούσα τον κ. Δρίσκα. Το έκανα και ιδού η σαλάτα! Νόστιμη, εξωτική και νηστίσιμη. Νένα, κ. Δρίσκα, ευχαριστώ!

Καροτοσαλάτα με ροδόνερο
Υλικά:
1/2 κιλό καρότα τριμμένα στον τρίφτη του κρεμμυδιού
χυμό μισού λεμονιού
χυμό ενός πορτοκαλιού
μια πρέζα κύμινο τριμμένο σκόνη
ελαιόλαδο
αλάτι
σταφίδες ξανθές
2 κ. σ. ροδόνερο
ελάχιστη κανέλα

Εκτέλεση:
Ανακατεύουμε όλα τα υλικά και αφήνουμε στο ψυγείο για 1-2 ώρες

Όταν διάβασα τα υλικά, δεν ήξερα αν θα μου αρέσει το κύμινο και η κανέλλα στη σαλάτα. Τελικά και τα δύο πήγαιναν πάρα πολύ. Το κύμινο και η κανέλλα είναι μαστ.
Σταφίδες εγώ έβαλα 1-2 κουταλιές σούπας. Εμένα που μου αρέσουν οι γλυκές γεύσεις στα φαγητά, μου άρεσε πάρα πολύ και την έχω φτιάξει ήδη δύο φορές. Να πω επίσης ότι χρησιμοποίησα μαστιχόνερο γιατί στη Ζάκυνθο ροδόνερο γιοκ…
Η σαλάτα είναι πλούσια σε Β-καροτένιο, σίδηρο, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία. Το καρότο κάνει καλό στα μάτια, στο δέρμα, είναι ασπίδα κατά του καρκίνου και της χοληστερίνης και είναι προτιμότερο να τρώγεται ωμό.
Με τόσα καλά, το μόνο που μένει είναι να τη δοκιμάσετε!

Καλή εβδομάδα!

18 comments:

  1. από νιόπαντρη φτιάχνω καροτοσαλάτες διάφορες, με το καρότο τριμμένο, σε φλούδες, σε λεπτές ροδέλες, κυρίως με λεμόνι και χυμό πορτοκαλιού ή με μηλόξιδο.
    οι περισσότεροι έβρισκαν περίεργη την ιδέα, αλλά τους άρεσε.
    με κύμινο και κανέλα δεν έτυχε ποτέ να φτιάξω, αφού λες πως του ταίριαξε το άρωμα τους θα σε εμπιστευθούμε και θα δοκιμάσουμε για αλλαγή.

    ReplyDelete
  2. Πολύ νόστιμη φαίνεται η σαλάτα. Συγχαρητήρια για το Blog. Πέρασα πολλές όμορφες ώρες σήμερα εδώ.

    ReplyDelete
  3. Deli,το καροτάκι πολύ μ΄αρέσει!Το βάζω σε κάθε σαλάτα,αλλά και σε πολλά φαγητά.
    Η κανέλα και το κύμινο φαντάζομαι θα είναι καλές επιλογές,εκείνο που με χαλάει είναι το ροδόνερο.Σε γλυκά,φαγητά δε μ΄αρέσει-το αφήνω λοιπόν για beaute.
    Ηιδέα σου για μαστιχόνερο τέλεια!
    Καλή εβδομάδα-φιλιά!

    ReplyDelete
  4. Καροτοσαλάτα με σταφίδες φτιάχνω πολύ συχνά. Τα αρωματικά με ενθουσίασαν, θα την δοκιμάσω.

    ReplyDelete
  5. Φανταστική σαλάτα! Κική και Νένα τι μου θυμίσατε! Την έχω πρωτοφάει στην Γαλλία.

    Είναι κλασσική Μαροκινή συνταγή "salade de carotte au cumin a la marocaine". Στην Γαλλία, που η κουζίνα της έχει πολλά μαροκινά στοιχεία, συχνά κόβουν το καρότο σε ροδέλες και το βράζουν για λίγα λεπτά. Χρησιμοποιούν καμιά φορά σκορδάκι, αντί για κρεμμύδι. Πολλές φορές βάζουν και φρέσκο κόλιαντρο. Η καινοτομία του κ Δρίσκα είναι το ροδόνερο, που κάνει την σαλάτα πολύ πιο αρωματική. Θα της πηγαίνει και το ανθόνερο, που θα ενισχύει και το άρωμα του πορτοκαλιού!
    Είναι καταπληκτική σαλάτα!

    ReplyDelete
  6. Κική καλημέρα.
    Απο μέρες ήθελα να σου γράψω για την κρέμα που μου έστειλες για τα μάτια, είναι καταπληκτική και έχει πολύ ωραίο άρωμα.
    Φιλιά Δήμητρα

    ReplyDelete
  7. Κική καλημέρα από Κομοτηνή
    Η σαλάτα σου είναι πολύ πρωτότυπη για τα δικά μας γευστικά δεδομένα, αλλά θα κάνω μια μικρή δόση για μένα, μια που δεν προβλέπω να την τρώνε τα ζουζούνια μου (άσε που έχουμε ακόμα απαγορευτικό για τις σταφίδες και για τα ωμά λαχανικά).
    Επίσης, να σου πω ότι την Τετάρτη θα πάρουμε και στην Κομοτηνή μια άλλη γεύση από ... Ζάκυνθο, καθώς έρχεται ο παραμυθάς σας, ο Δημήτρης Αβούρης.
    Φιλιά από Κομοτηνή

    ReplyDelete
  8. Kική, το ροδόνερο, μόνο στη μούρη έχω δοκιμάσει να το βάλω, αλλά μου 'φερε αλλεργια το ρημάδι!

    τωρα, θα το βάλω στα καροτα.
    για να δουμε, θα μ' αρεσει;

    καλη βδομαδα

    ReplyDelete
  9. Πολύ χάρηκα Κική μου που σου άρεσε. Και χαίρομαι που τη μοιράστηκες μαζί μας. Είναι αλήθεια πως ό,τι δοκίμασα του κ. Δρίσκα είναι από πολύ ωραίο έως κκκόλαση. ΄Ισως πρέπει να τον ρωτήσουμε μια κι έξω αν μπορούμε να βάζουμε κάποιες συνταγές του γιατί θα μπορούσα να σας δώσω ακόμα κάτι.

    ReplyDelete
  10. πραγματικά είναι πρωτότπυπη kiki, άσε που κάνει και για μάσκα προσώπου :)

    ReplyDelete
  11. Γαστεροπλήξ κι εγώ έφτιαχνα σχεδόν σαν τη δική σου. Με τα μπαχαρικά δεν την είχα δοκιμάσει. Δοκίμασε και πες μου.

    Βig mama ευχαριστώ πολύ. Να έρχεσαι αν κερνιέσαι.

    Ελένη δοκίμασε με μαστιχόνερο ή χωρίς καθόλου νερό.

    Έλενα περιμένουμε εντυπώσεις.

    Αγγελική ακριβώς! Μαροκινή. Έτσι μου τη σύστησε η Νένα. Εγω δεν την ειχα δοκιμάσει ποτέ με αυτά τα μυρωδικά.

    Δήμητρα , τις ευχαριστίες θα τις μοιραστώ μαζί με τη μαγισσούλα που μου έμαθε όλα αυτά. Φιλιά!

    Μανούλα απ' την Κομοτηνή κάνε την για σένα. Ούτως ή άλλως μισό κιλό δεν είναι πολλά καρότα. Κι εγώ έτσι δοκιμαστικά την έκανα και τελικά μας άρεσε πολύ.

    Μαριλένα , αν το φοβάσαι, παράλειψέ το.

    Νένα , εγώ λέω το εξής: αφου πηγαίνεις στα σεμινάριά του και γνωρίζεστε καλύτερα, ρώτησέ τον και αν έχεις το οκ, ευχαρίστως να βάλω ο,τι μου στείλεις. Κι εγώ ευχαριστώ για τη συνταγή που μοιράστηκες μαζί μου.

    Μαγισσούλα , είδες; Δύο σε ένα! Φροντίζω ΚΑΙ για το δερματάκι μας!

    ReplyDelete
  12. Τρελαίνομαι για τους συνειρμούς της Μάγισσας,οτιδήποτε φαγώσιμο το βλέπει σαν beaute,αλλά καιτης Heart που το πάει κατ΄ευθείαν στο φαγητό.
    Απίθανοι οι διάλογοί τους!

    ReplyDelete
  13. Τα καρότα μας αρέσουν πολύ μα είμαι διστακτικός με τις σταφίδες..η Αχτίδα μου θα μου φέρει τη σαλάτα στο κεφάλι αν τις δει μέσα! Καλημέρα..

    ReplyDelete
  14. Ιδιαίτερη σαλάτα, θα την δοκιμάσω κι εγώ ατομικά για βραδινό (ε, με κάτι ακόμη για συνοδεία, μην πάει ξεροσφύρι η εξωτική γεύσις!)
    :)

    ReplyDelete
  15. Ελένη συμφωνώ! ΤΟ γέλιο!

    Δημήτρη! χαχα! Ζόρικη η αχτιδούλα!

    Ισιδώρα! Γιατί καλέ να μην τη φάτε σκέτη το βραδάκι;
    :-)))

    ReplyDelete
  16. Ξέχασα. Για την μαμά στην Κομοτηνή. Μην χάσετε τον παραμυθά μας. Θα σας αρέσει πολύ. Τον γνωρίζω τον Δημήτρη και ειναι καλός σ' αυτό που κάνει...

    ReplyDelete
  17. μοιαζει με αυτη που ειχα βαλει κι εγω στο μπλογκ...το ροδονερο μου ακουγεται χαρμα!

    ReplyDelete
  18. Κουκ, ακριβώς το ίδιο είχα σκεφτεί όταν είχα δει τη σαλάτα εκείνη στο μπλογκ σου!

    ReplyDelete