Wednesday, May 6, 2015

Κατσικάκι φρικασέ

Μετά από ένα μικρό διάλειμμα λίγων ημερών, είμαι πάλι εδώ. Στο διάστημα αυτής της μιας εβδομάδας έγιναν πολλά. Δεν θα σταθώ στα άσχημα αλλά στο όμορφα.

Τις προηγούμενες μέρες βρέθηκα στην Κομοτηνή για μια βάπτιση. Έχω να σας πω και να σας δείξω πολλά, αλλά μέχρι να ανασυνταχτώ και να τα ετοιμάσω, σας  γράφω μια αγαπημένη μου συνταγή, συνταγή που με κάνει να ανατρέχω στα παιδικά μου και εφηβικά μου χρόνια.

Το φρικασέ είναι ένα φαγητό που μας έφτιαχνε η μάνα μου συχνά, γιατί μας άρεσε πολύ. Ήταν τόσο ευέλικτη με αυτό το φαγητό, που το έκανε όχι μόνο με τα συνηθισμένα υλικά αλλά και με άλλα κρεατικά (ακόμα και με μπριζόλες) και λαχανικά. Εδώ δεν το έφτιαχψνα συχνά, επειδή στην κόρη μου δεν αρέσουν ούτε τα κρεατικά πολύ αλλά κυρίως τα αυγοκοφτά. Οπότε, από τότε που λείπει, όλο και το φτιάχνω. Συνήθως το κάνω τέτοια εποχή, με μερίδες κατσικιού που έχω φυλάξει από το Πάσχα.

Στο επόμενο ποστ ετοιμαστείτε για ταξιδιάρικο ποστ με ανατολίτικες γεύσεις και όχι μόνο!




Κατσικάκι φρικασέ
Υλικά
750 γρ. κατσίκι ψαχνό σε μερίδες
1 μεγάλο μαρούλι
1 μικρό μάτσο άνηθο, ψιλοκομμένο (χωρίς τα κοτσανάκια)
2-3 κ. σ. ελαιόλαδο
4-5 κρεμμυδάκια φρέσκα ψιλοκομμένα
1 μικρό ξερό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
αλάτι
πιπέρι
2 αυγά
χυμό ενός λεμονιού ή και περισσότερο


Εκτέλεση
Πλένουμε το κατσίκι και το αφήνουμε να στραγγίξει.
Ροδίζουμε το κατσίκι σε αντικολλητικό τηγάνι χωρίς λάδι για περίπου 10 λεπτά, γυρίζοντάς το 2-3 φορές.
Τοποθετούμε το κατσίκι σε χύτρα (ή κοινή κατσαρόλα).
Στο τηγάνι, βάζουμε 2-3 κ. σ. ελαιόλαδο, ρίχνουμε τα κρεμμύδια και σωτάρουμε για 2-3 λεπτά.
Βάζουμε κι αυτά στη χύτρα, βάζουμε τη χύτρα στη φωτιά και ρίχνουμε ζεστό νερό να καλύπτει το κρέας.
Κλείνουμε τη χύτρα για 30 λεπτά.
Στο μεταξύ, πλένουμε, καθαρίζουμε και κόβουμε σε μικρά κομμάτια (όχι υπερβολικά ψιλά) το μαρούλι.
Καθαρίζουμε, πλένουμε και ψιλοκόβουμε τον άνηθο.
Όταν περάσει το 30λεπτο, ανοίγουμε τη χύτρα, αλατοπιπερώνουμε προσθέτουμε τα λαχανικά και αφήνουμε να βράσουν (10-15 λεπτά, ή όσο χρειαστεί να μαλακώσουν) με ανοιχτή τη χύτρα.
Όταν ετοιμαστούν τα λαχανικά σβήνουμε τη φωτιά και ετοιμάζουμε το αυγολέμονο.
Χτυπάμε τα ασπράδια των αυγών χώρια, για μερικά λεπτά με σύρμα (δεν χρειάζεται να στέκονται απόλυτα σε μαρέγκα).
Προσθέτουμε και τους κρόκους και ενσωματώνουμε
Προσθέτουμε και το χυμό λεμονιού.
Αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και με κουτάλα, μεταφέρουμε όσο περισσότερο ζουμί μπορούμε, μέσα στο μπωλ με τα αυγά, πάντα ανακατεύοντας με σύρμα.
Όταν μεταφέρουμε όσο μπορούμε, βάζουμε το μίγμα των αυγών στην κατσαρόλα σιγά-σιγά και κινώντας κυκλικά.
Σερβίρουμε ζεστό.

5 comments:

  1. τα λατρευω τα φρικασε και τα φιαχνω αρκετα συχνα. η συνταγη μου προερχεται απο την μαμα και ειναι ακριβως οπως και η δικη σου. τελεια!!!!!

    ReplyDelete
  2. Πολύ μου αρέσει! Δεν το πολυφτιάχνω για τους ίδιους λόγους.......τι θα κάνουμε με τις κόρες; χαχα :)

    ReplyDelete
  3. Έχω πολλά χρόνια να το φτιάξω, ο ένας δεν ήθελε τα χόρτα ο άλλος το αυγολέμονο οπότε το στερούμαι κι εγώ που μου αρέσει.

    ReplyDelete
  4. Τέλειο τό φρικασέ σου Κική!!!Μού έδωσες ιδέα νά τό φτιάξω πολύ σύντομα!!
    Αρέσει πολύ στόν άντρα μου!!Καλό βράδυ!!!Φιλιά!!

    ReplyDelete
  5. Ελπίζω τα άσχημα να είναι περαστικά Κική μου ...

    Μόνο εγώ το τρώω..καλύτερα για μένα. Θέλω μπόλικα χορταρικά, λεμόνι και πιπέρι...
    Ετσι τρώω ολόκληρο κατσίκι ή αρνί...
    Πολύ ωραίο είναι.

    Φιλιά

    ReplyDelete