Tuesday, November 15, 2011

Κανελόνια γεμιστά με μπρόκολο και ξινομυζήθρα, σε ζύμη από κρέπα: Ο μανάβης ξαναχτυπά!

Θυμάστε τη συνταγή που μου είχε δώσει ο μανάβης μου για ρώσικη σανγκρία; Ε, ο μανάβης μου ξαναχτύπησε! Όχι καλέ! Δεν χτύπησε ο ίδιος. Ξαναείπε συνταγή θέλω να πω! Είχα λοιπόν περάσει μια φορά με την Πέννυ, η οποία μένει κοντά στο μανάβικο. Μετά, έκανα κάμποσο καιρό να ξαναπεράσω, γιατί δεν με έβγαζε κατά κει ο δρόμος, οπότε, μία μέρα που η Πέννυ πήγε για ψώνια της λέει: Γιααααα πες στην Κική να περάσει. Έχω συνταγή να της πω.
Μια και δυο, επήγα. Και μου τη λέει:
-Θα φτιάξεις μία ζύμη σαν αυτή που φτιάχνεις για κρέπες, αλλά μπόλικη. Δηλαδή τουλάχιστον με 8 αυγά!!!
-Εβουρλίστηκες παιδάκι μου που θα βάλω 8 αυγά στο φαγητό; Μετά θα πάμε όλοι για εξέταση χοληστερίνης!
-Καλά...Εσύ βάλε λιγότερα....Θα τη φτιάξεις λοιπόν και στο τέλος θα βάλεις και ένα νεροπότηρο κρασί.
-Α θα μεθύσουμε κιόλας!
-Μετά, θα γεμίσεις τα κανελόνια με φέτα. Αν δεν θες φέτα, μπορείς και με πατάτα.
-Μωρε βουρλισμένε...φαντάζεσαι να γεμίσω όλα τα κανελόνια με φέτα πόσα λιπαρά θα έχει το φαγητό; Για την πατάτα δεν το συζητώ, Το προσπερνάω...
-...Μετά, θα ρίξεις από πάνω το χυλό της κρέπας και θα το αφήσεις να τον πιει. Και μετά θα το ψήσεις.
-Και μετά θα το φας εσύ αυτό, γιατί οι δικοί μου χλωμό το βλέπω...
-Κάνε το και θα δεις...



Η ιδέα για φέτα ή πατάτα, δεν μου άρεσε. Το 1ο μου φάνηκε παχυντικό, το 2ο αηδία (χεχε). Αλλά έλα που με έτρωγε η περιέργεια να δω πώς θα γινόταν αυτό το πράμα! Σκέφτηκα λοιπόν να τα γεμίσω με κάτι που να μου αρέσει, οπότε...Ξινομυζήθρα και μπρόκολο. Μετρίασα το κρασί γιατί δεν μου αρέσει έτσι κι αλλιώς και το έκανα. Επίσης, το αποτέλεσμα θυμίζει κρέπα με κρέπα! Χαχα! Επειδή υπάρχουν 2 ζύμες. Άρα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη γέμιση απευθείας για κρέπες.
Ένα είναι σίγουρο. Τη 2η μέρα, ήταν πολύ καλύτερο από ό,τι ήταν φρέσκο!


  
Κανελόνια γεμιστά με μπρόκολο και ξινομυζήθρα, σε ζύμη από κρέπα
Υλικά για ένα μέτριο ταψί (χρησιμοποίησα μακρόστενο πυρέξ)
250 γρ. κανελόνια (1 κουτί)
για τη γέμιση
700 γρ. μπρόκολο
2-3 κ. σ. ελαιόλαδο
λίγο αλάτι
½ κούπα νερό
400 γρ. ξυνομυζήθρα
για το μίγμα κρέπας
2 ½ κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις
2 κούπες γάλα
1 κούπα κρασί * (χρησιμοποίησα ξηρό)
5 αυγά *
4 κ. σ. καλαμποκέλαιο ή άλλο σπορέλαιο ή λιωμένο βούτυρο/μαργαρίνη
λίγο αλάτι
λίγο λάδι και λίγη τριμμένη φρυγανιά για το ταψί

Εκτέλεση
Πλένουμε το μπρόκολο και το κόβουμε σε πολύ μικρές φουντίτσες.
Το σωτάρουμε με το λάδι για 5 λεπτά ανακατεύοντας, προσθέτουμε το νερό και το αφήνουμε να βράσει μέχρι να πιει το νερό. Δοκιμάζουμε και αν είναι πολύ σκληρό, προσθέτουμε λίγο νερό ακόμα και βράζουμε για λίγο ακόμα. Δεν θέλουμε να λιώσει.
Αφήνουμε στην άκρη να κρυώσει και το κόβουμε σε ακόμα πιο μικρά κομμάτια.

Φτιάχνουμε το μίγμα της κρέπας.
Χτυπάμε σε μπλέντερ όλα τα υλικά για το μίγμα.

Λαδώνουμε ένα μέτριο μακρόστενο πυρέξ και το πασπαλίζουμε με φρυγανιά.
Τρίβουμε με το χέρια μας την ξυνομυζήθρα μέσα στο μπρόκολο, αλατίζουμε ελαφρά και ανακατεύουμε.


Παίρνουμε ένα-ένα κανελόνι και το γεμίζουμε με κουταλάκι ή ακόμα καλύτερα με το χέρι μας με το μίγμα του μπρόκολου. Βάζουμε αρκετή γέμιση, να γεμίσει καλά.
Συνεχίζουμε έτσι με όλα τα κανελόνια, μέχρι να γεμίσει το ταψί.
Ρίχνουμε το μίγμα της κρέπας από πάνω, να πάει παντού και αφήνουμε να σταθεί το φαγητό μία ώρα. Μετά τη μία ώρα, γυρίζουμε τα κανελόνια από την άλλη πλευρά και αφήνουμε να μείνουν έτσι άλλη μισή-μία ώρα.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς και ψήνουμε το φαγητό για 30-40 λεπτά. Μόλις αρχίζει το μίγμα της κρέπας και πήζει (γίνεται σχετικά γρήγορα, βγάζουμε το ταψί και με τη βοήθεια μιας σπάτουλας ή κουταλιού/πηρουνιού, βυθίζουμε τα κανελόνια (επειδή επιπλέουν), έτσι ώστε να πατήσουν απαλά στο ταψί και να περάσει το μίγμα της κρέπας και από πάνω. Σκοπός είναι να μην μείνει από κάτω όλο το μίγμα κρέπας, γιατί κάνει χοντρή ζύμη καθώς ψήνεται.
Όταν ψηθεί, αφήνουμε να κρυώσει λίγο, κόβουμε σε κομμάτια και σερβίρουμε.



Tips:
Αν δεν σας αρέσει η γεύση του κρασιού, μην το βάλετε. Η γεύση παραμένει έντονη, ενώ είναι πολύ καλύτερο την επόμενη μέρα (ειδικά παγωμένο). Αν δεν είστε φίλοι του κρασιού, αφαιρέστε το ή μειώστε την ποσότητα.

Επειδή φοβήθηκα ότι το μίγμα της κρέπας θα ήταν λίγο, πρόσθεσα αλεύρι και ένα αυγό. Να φανταστείτε ότι η πρόταση του μανάβη μου ήταν 8 (!!!) αυγά! Το μίγμα της κρέπας δεν το έλεγξα γρήγορα, με αποτέλεσμα να μείνει το περισσότερο κάτω και να κάνει μια χοντρή ζύμη κάτω (7-8 χιλιοστά) και πολύ λεπτή από πάνω. Την επόμενη φορά που θα το κάνω, θα βάλω 4 αυγά, 2 κούπες αλεύρι, 2 κούπες γάλα, ½ κούπα κρασί, καλαμποκέλαιο και αλάτι. Αν δεν θέλετε κρασί ή δεν θέλετε χοντρή ζύμη, χρησιμοποιήστε αυτή την αναλογία. Θεωρώ υπερβολή την πολλή ζύμη, γιατί ζύμη κρέπας και ζύμη κανελονιών είναι too much!

Την επόμενη μέρα, που η γεύση του κρασιού είχε καταλαγιάσει, ήταν πολύ καλύτερο σε γεύση και μάλιστα, τρώγοντάς το κρύο από το ψυγείο.

Αν δεν είστε φαν του μπρόκολου ή της ξυνομυζήθρας, μπορείτε να τα αντικαταστήσετε με φέτα και άλλο λαχανικό, π.χ. πιπεριά ή ντομάτα χωρίς σπόρια (μιαμ), ή σπανάκι.

Προχτές μου έλεγε για αγριογούρουνο με μαυροδάφνη. Δεν θέλετε να ξέρετε πόση μαυροδάφνη ήθελε να βάλω για μαρινάρισμα. Δεν θα την κάνω! Είναι ασύμφορος! χαχα!

15 comments:

  1. Deli,σίγουρα θα μου αρέσει,μόνο που δε συμφωνώ με τη ζύμη πάνω στη ζύμη,προτιμώ τη δική μου λάιτ μπεσαμέλ.
    Σήμερα τι είχα για φαγητό;Πένες με μπρόκολο ογκραντέν,με μπεσαμέλ βεβαίως και διάφορα τυριά.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  2. Περίεργο μανάβη έχεις!
    Από τη μια προτείνει ζύμη κρέπας για κάλυψη, αντι για μπεσαμέλ και από την άλλη μιλάει για το Θεϊκό αγριογούρουνο με την Μαυροδάφνη!

    Αυτό το αγριογούρουνο με γαργάλησε και θα αναγκαστώ να πάω στο Μοδιάνο, πληγωμένος άνθρωπος, με το κρύο!

    Τις Καλημέρες μου!!!!

    ReplyDelete
  3. Tα ζήλεψα, άσε που και το σπανάκι στον κήπο μας πνίγει, αλλά ο γιόκας μου αν δεν έχει κρέας μέσα το κανελόνι δεν το αγγίζει. Τις προάλλες μου είπε οτι το σουφλέ με λαχανικά είναι ιεροσυλία!!!!!
    Θα φτιάξω όμως μια σειρά μόνο για μένα!!

    ReplyDelete
  4. Εγώ έκανα χοληστερίνη πρόσφατα σε όλη την οικογένεια η μόνη που τσιμπάει λίγο είναι η δική μου και ξέρω το λόγο. Οπότε θα κάνω την αυθεντική συνταγή του μανάβη σου!!!
    Καλημέρα.

    ReplyDelete
  5. Τρελό ατομάκι ο μανάβης σου!!! Πρωτότυπο το φαγητο! Όσο για την ξυνομυζήθρα με το μπρόκολο... ρισπέκτ!!!

    ReplyDelete
  6. Το μπρόκολο με τα ζυμαρικά μου αρέσει ούτως ή άλλως σαν συνδυασμός. Αφού μπαίνει και ξινομυζήθρα πρέπει να είναι πολύ καλό το περιεχόμενο . Πολύ πρωτότυπη η κάλυψη.

    ReplyDelete
  7. Λες να ΄χει δίκιο ο μανάβης σου; Θα την δοκιμάσω!!
    Φιλάκια

    ReplyDelete
  8. Πολυ ψαγμένος μανάβης..χιχι..
    Τα κανελλόνια μου αρέσουν. Σίγουρα ο συνδυασμός με την ζύμη της κρέπας είναι ενδιαφέρον.. Μήπως να έβαζες την γέμιση (χωρίς τα κανελλόνια) και από πάνω τη ζύμη για κρέπες?
    Πάντως θα ήθελα να το δοκιμάσω έτσι όπως το έκανες. Δείχνει ωραίο στις φωτο
    Φιλιά

    ReplyDelete
  9. Κοίτα να δεις πόσες παραλλαγές θα βγουν από τη συνταγή του μανάβη σου (εγώ ψαρεύω αντίστοιχα ιδέες από τον ψαρά).
    Λοιπόν η ιδέα κανελόνια με την κρέπα από πάνω σίγουρα δε μου άρεσε, ο συνδυασμός μπρόκολο με φέτα ή μυζήθρα επίσης όχι, αλλά μου αρέσει πολύ ο συνδυασμός κουνουπίδι με μπλε τυρί ή μπρόκολο με τόνο και μου έδωσες την ιδέα να τους δοκιμάσω σε γέμιση κρέπας (χώρια εννοείται).
    Να με συμπαθάς όμως, το βασικό που κρατάω από το ποστ είναι το αγριογούρουνο στη μαυροδάφνη, ακούγεται Ολύμπιο :-)
    Χαιρετισμούς από Παρίσι

    ReplyDelete
  10. Πολύ ενδιαφερον φαινεται! Νομιζω θα προτιμησω τη δικη σου προταση για μονη κρέπα!

    ReplyDelete
  11. Αντε να δω τι αλλο θα σε μαθει ο μαναβης να φτιαχνεις.

    ReplyDelete
  12. Της άλλαξες τα φώτα της συνταγής!!χαχααχ!! Ακου 8 αβγά....ρώτα τον αν είναι σίγουρος ότι σου προτείνει φαγητό ή καρυδόπιτα!χαχααχχ!! Υπέροχο και κρατάω για παρασκευή τη δική σου πρόταση...αλλά περιμένω να μου πεις για το αγριογούρουνο γιατί τσιτώθηκα...Φιλιά!!!

    ReplyDelete
  13. Πάντως δεν μπορείτε να πείτε! Έχω μανάβη πρώτο πράμα! χαχα! όσο για το αγριογούρουνο, θυμήθηκα μια πολύ ωραία συνταγή που έχω και θα σας τη γράψω!
    Φιλιά σε όλους!

    ReplyDelete
  14. Τον ξερω τον μαναβη σου Κικη!! Ειναι και &%&*^&*μω τους μαναβηδες. Ηταν και ο δικος μας μαναβης οταν ηταν στην παλια του θεση. Τωρα που αλλαξε ειναι κομματακι αβολα, αλλα οποτε βρει ευκαιρια η μαμα τον επισκεπτεται!! χεχεχε :)
    Αυτο το αγριογουρουνο με τη μαυροδαφνη...με ιντριγκαρει πιο πολυ οφειλω να πω..Φιλακιααααααα!!

    ReplyDelete
  15. Χριστίνατον ξέρεις ε; Χαχα! Άπαιχτος! Κι εμένα δεν με βολεύει η περιοχή, αλλά όλο και περνάω!

    ReplyDelete