Monday, July 25, 2011

Ντοματοκεφτέδες Σαντορίνης

Επηρεασμένη από τις γεύσεις που δοκίμασα στη Σαντορίνη, έφτιαξα ντοματοκεφτέδες πριν λίγες μέρες. Οι ντοματοκεφτέδες και η φάβα ήταν must στη Σαντορίνη. Τόσο must, που στα μανάβικα έβρισκες δυόσμο που χρειάζονται, πράγμα που εδώ, δεν βρίσκεις ούτε στο μεγαλύτερο και καλύτερο σούπερ μάρκετ. Βέβαια, λογικό είναι, αφού είναι κάτι που καταναλώνουν καθημερινά. Είναι κάτι σαν τα δικά μας νεροκρέμμυδα, που όπου πας τα βρίσκεις. Η νοστιμιά των ντοματοκεφτέδων εκεί, πηγάζει από τα ντόπια ντοματάκια, που δεν χρειάζονται ούτε ξεφλούδισμα, ούτε ξεσπόριασμα. Ντοματοκεφτέδες Σαντορίνης χωρίς αυτά, δεν είναι οι ίδιοι, έχουν όμως τη νοστιμιά ενός ελληνικού πιάτου. Παρόλο που δεν τηγανίζω, γι' αυτούς έκανα μια εξαίρεση. Τηγανίστε τους σε πολύ και καφτό λάδι, ενώ στη συνέχεια χαμηλώστε τη φωτιά. Μετά, απλά απολαύστε τους!


Ντοματοκεφτέδες Σαντορίνης
Υλικά για 15 περίπου κεφτέδες
½ κιλό ντομάτες μέτριες (3-4), ή ακόμα καλύτερα, ντοματάκια Σαντορίνης
1 μέτριο κρεμμύδι (ή και περισσότερο)
φρέσκο δυόσμο ψιλοκομμένο (εγώ έβαλα 1 κ. σ. ξηρό, γιατί δεν είχα φρέσκο)
αλατοπίπερο
αλεύρι που φουσκώνει μόνο του (χρησιμοποίησα περίπου 10 κουταλιές)

Μαντέψτε ποια το δάγκωσε!

Εκτέλεση
Πλένουμε τις ντομάτες και τις ξεσποριάζουμε. Τις δικές μου τις ξεφλούδισα επίσης. Αν έχετε Σαντορίνης, δεν χρειάζεται να τις ξεσποριάσετε, γιατί δεν έχουν πολλά σπόρια. Στις άλλες, είναι απαραίτητο, για να μην μείνουν πολλά ζουμιά.
Τρίβουμε σε τρίφτη τοις ντομάτες ή τους κάνουμε ένα γρήγορο πέρασμα από το μπλέντερ, ώστε να ψιλοκοπούν, αλλά όχι να πολτοποιηθούν.
Τρίβουμε το κρεμμύδι στο μπλέντερ ή στον τρίφτη και το προσθέτουμε στις ντομάτες.
Προσθέτουμε το δυόσμο, αλατοπιπερώνουμε και βάζουμε αλεύρι στο μίγμα, τόσο, ώστε να έχουμε ένα πηχτό χηλό και η κουταλιά που θα βάζουμε στο τηγάνι να μην διαλύεται. Εγώ έβαλα περίπου δέκα γεμάτες κουταλιές αλεύρι, αλλά αυτό εξαρτάται από το πόσο ζουμερό είναι το μίγμα. Αν θέλετε να δείτε αν χρειάζεται άλλο αλεύρι, τηγανίστε σε καυτό λάδι μία κουταλιά από το μίγμα. Αν απλώνει ή δεν μπορείτε να το γυρίσετε από την άλλη πλευρά, θέλει κι άλλο.


Τηγανίζουμε σε καυτό λάδι, αλλά χαμηλώνουμε τη φωτιά αφού βάλουμε τις κουταλιές με το μίγμα στο τηγάνι. Τηγανίστε και από τις 2 πλευρές για λίγα λεπτά, μέχρι να πάρουν χρώμα.
Αφήστε τους για λίγο σε χαρτί κουζίνας και απολαύστε τους με σαλάτα, ή με τζατζίκι!

Καλή εβδομάδα!

20 comments:

  1. τι μας κανεις με την σαντορινη!!!!!
    πανεμορφοι οι ντοματοκεφτεδες!

    ReplyDelete
  2. Μμμμ... υπέροχοι φαίνονται! Έχω και κάτι ντομάτες βιολογικές πολύ νόστιμες, οπότε θα φτιάξω λίγους το βράδυ. Μια ερώτηση μόνο: δε θυμάμαι αν έχω αλεύρι που φουσκώνει μόνο του στο ντουλάπι, μπορώ αντί γι' αυτό να βάλω κοινό αλεύρι με λίγο μπέικιν πάουντερ ή νομίζεις πως δε θα πετύχει;

    ReplyDelete
  3. Νοστιμότατο μεζεδάκι !!!Με πατάτες τηγανητές,σαλάτα και μπυρίτσα....Θεικές γεύσεις!!!!
    Καλή Εβδομάδα!!!

    ReplyDelete
  4. !!!ευχαριστούμε!!!
    ...irida...

    ReplyDelete
  5. Τους λατρεύω!!! θέλωωωωωωωωωωωωω

    ReplyDelete
  6. Αχχχχχχχχχχ τρελαίνομαι!!!
    Μέχρι εδώ μοσχοβόλησαν...

    Καλή εβδομάδα Κικίτσα μου

    ReplyDelete
  7. Έχω φτιάξει δυο φορές φέτος.
    Καλή εβδομάδα!!

    ReplyDelete
  8. Εκπληκτικοί, και οι ντοματοκεφτέδες (που τους βρίσκεις και σε άλλα κυκλαδονήσια) και η φάβα που έιναι αξεπέραστη.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τους βρίσκεις και σε άλλα κυκλαδονήσια αλλά σαν της Σαντορίνης πουθενά!!!! Κάποια πράγματα πρέπει να τα λέμε !!

      Delete
  9. Ντοματοκεφτέδες Σαντορίνης... αχ Κική μου τί μου κάνεις;; Δεν έχω φτιάξει ποτέ και θέλω απεγνωσμένα να φτιάξω. Θα ακολουθήσω την συνταγή σου!
    Μου κάνει εντύπωση που λες πως δεν βρίσκεις δυόσμο πάντως.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  10. Τώρα τελευταία τους έχω μάθει τους ντοματοκεφτέδες και μου αρέσουν πολύ! Να είχα τώρα!

    ReplyDelete
  11. Από τους μεζέδες που θα μου μείνουν αξέχαστοι, όταν ήμουν στην Σαντορίνη!!!
    Καλή βδομάδα Κικίτσα!

    ReplyDelete
  12. mazi me ena potiraki lefko pagomeno krasi ,,,, psofao ,,, !!!

    ReplyDelete
  13. Ακριβώς έτσι τους φτιάχνω κι εγώ, μόνο που τις ντομάτες τις ψιλοκόβω με το μαχαίρι αντί να τις τρίψω... πεντανόστιμοι οι άτιμοι, είναι must σε όλα τα καλοκαιρινά τραπεζώματα!
    Φιλάκια Κικίτσα!

    ReplyDelete
  14. Καλημέρα και ευχαριστώ για τα σχόλια!

    Ειρήνη δεν πειράζει να βάλεις αλεύρι με μπέκιν μαζί!

    Μάγδα δεν υπάρχει δυόσμος στα μανάβικα ή στο σούπερ μάρκετ. Μόνο από φίλους βρίσκεις ή φυτεύεις.

    Καλή εβδομάδα σε όλους!

    ReplyDelete
  15. Θέλω καιρό να τους φτιάξω αυτούς τους κεφτέδες, μου φαίνεται ήλθε η ώρα.Ευτυχώς που μου θύμισες να πάω να ποτίσω το δυόσμο μου!!
    Φιλιά

    ReplyDelete
  16. Είναι πεντανόστιμος μεζές, αλλά έχει άλλη νοστιμιά όταν τους τρως στην Σαντορίνη!!!

    ReplyDelete
  17. Μαρί, Μανουσίνα να τους φτιάξετε! Είναι τέλειοι!

    ReplyDelete
  18. ήμουν σίγουρη ότι θα εβαζες αυτή την συνταγή ....έκανα να ρωτησω την Κα Ελευθερια την συνταγή όσο ειμασταν στην Σαντορινή αλλά δεν κάνα γιατί ήμουν σίγουρη ότι θα την έβρισκα εδώ :) !!!
    σου στέλνω 'ενα γλυκό φιλί και ένα νοερό κέρασμα !

    ReplyDelete
  19. Έφαγες βέβαια έ; Κι εγώ ρώτησα τη Βασω και έκανα στο περίπου αυτό που φαντάστηκα! :)

    ReplyDelete