Friday, July 22, 2011

Ρολά μελιτζάνας με τυρί και ντομάτα

Εδώ και λίγο καιρό, η Μαρία Βερυβάκη, φανατική υποστηρίκτρια της κρητικής κουζίνας (και πολύ καλά κάνει), είχε γράψει ένα ποστ για την κρητική διατροφή και χάριζε μερικά βιβλία με κρητικές συνταγές.





Ήμουν κι εγώ, μία από τις τυχερές, που μάλιστα το πήρα χαμπάρι αρκετές μέρες μετά, αφού λόγω υποχρεώσεων δεν προλαβαίνω να κάνω βόλτες στα άλλα μπλογκ εδώ και κάνα μήνα. Το βιβλίο έφτασε και παράκληση της Μαρίας προς τους τυχερούς, ήταν να μαγειρέψουν κάτι μέσα από το βιβλίο, για να αποδειχτεί, πόσο εύκολο είναι να φτιάξεις μια μεσογειακή συνταγή. Φυσικά, για μας εδώ στην Ελλάδα, είναι πανεύκολο!

Λόγω έλλειψης χρόνου, αλλά και λόγω έρωτος που έχει γεννηθεί τα τελευταία χρόνια με τις μελιτζάνες, διάλεξα μια εύκολη και γρήγορη συνταγή με μελιτζάνες, που δεν είχα ξανακάνει. Σας τη συστήνω ανεπιφύλακτα! Μαρία, ευχαριστώ πολύ για το βιβλίο!

Ρολά μελιτζάνας με τυρί
Υλικά
2 μελιτζάνες
4-5 ώριμες ντομάτες τριμμένες
1 μικρό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
φέτα
αλάτι
πιπέρι
θυμάρι
ελαιόλαδο
Εκτέλεση
Κόψτε τις μελιτζάνες σε πολύ λεπτές φέτες (κάτω από μισό εκατοστό) και βάλτε τις σε ένα μπωλ με νερό για κανά μισάωρο. (Εγώ έβαλα και αλάτι στο νερό).
Μέχρι να ξεπικρίσουν οι μελιτζάνες, φτιάξτε μια σάλτσα με τις ντομάτες.
Μαράνετε το κρεμμύδι στο λάδι, προσθέστε τις ντομάτες, αλατοπίπερο και θυμάρι και αφήστε τις να βράσουν 15-20 λεπτά.
Στραγγίστε καλά τις μελιτζάνες.
Σε ένα ταψάκι, βάλτε μία-μία μελιτζάνα, λαδώστε τη ελαφρά και πάνω της, βάλτε λίγη τριμμένη φέτα (εγώ έβαλα ένα κομμάτι). Ρολάρετε τη μελιτζάνα και κλείστε τη με μία οδοντογλυφίδα.



 Από πάνω, περιχύστε με τη σάλτσα ντομάτα και ψήστε το φαγητό στο φούρνο για ένα μισάωρο.


Tips: Επειδή έβλεπα ότι οι μελιτζάνες μου έσπαζαν κάποιες κατά το τύλιγμα, αποφάσισα να τις ψήσω πρώτα λίγο στο γκριλ. Έτσι, πάνω σε ταψί έβαλα λαδόκολλα, λάδωσα ελαφρά τις μελιτζάνες και τις έψησα για μισή ώρα. Μετά, τις γέμισα με ένα κομμάτι φέτα την καθεμιά, τις τύλιξα και τις έκλεισα με οδοντογλυφίδα. Συνέχισα το ψήσιμο πάλι στο γκριλ για 15-20 λεπτά.




Update: Ξέχασα να πω ότι η ποσότητα που χρησιμοποίησα ήταν μικρή επίτηδες. Το βιβλίο έλεγε διπλάσιες μελιτζάνες.

18 comments:

  1. καλημέρααα!!!!υπέροχοοοοο!!θα το φτιάξω σήμερα κιολας....ευχαριστούμε!!!!!

    ReplyDelete
  2. Και εγω θα το δοκιμασω και εχω γινει τελευταια super fan της μελιτζανας! ειναι που καταφερα να μου αρεσουν χωρις να τις περασω απο το τηγανι.

    ReplyDelete
  3. τώρα έρχομαι!
    eggplant (aubergine) is one of my favorite foods - it is a heavenly summer vegetable which has that meaty flavour, making it a perfect substitute for protein in a vegetarian meal

    ReplyDelete
  4. Έχω μια μεγάλη αγάπη για τις μελιτζάνες γενικώς, και βρίσκω πολύ ωραία τούτη τη συνταγή..
    Θα την κάνω μες τη βδομάδα.
    Καλημέρες

    ReplyDelete
  5. Μες το μυαλό μου είσαι! Και έψαχνα να βρω τι θα προσφέρω αύριο βράδυ στους καλεσμένους μου!

    ReplyDelete
  6. Ειναι θεϊκό μεζεδάκι και προσφέρεται για πολλές παραλλαγές (μοσχαράκι, ρεγκάτο, κεφτεδάκι, λουκάνικο) ότι θες βάζεις...
    Βέβαια με τη φέτα μένει καθαρά ελληνικό και του πάει και τρελά!!!

    Και εγώ τις ψήνω μετά το πρώτο φιάσκο που μου βγαιναν κορδελίτσες..χαχαχα!!!

    Καλημέρα Κικίτσα και καλό ΣΚ!!!

    ReplyDelete
  7. koritsaki!!!!!!!!!! ti nostimo mageirepses pali!

    ReplyDelete
  8. Δηλώνω κι εγώ φαν της μελιτζάνας, της φέτας και της ντομάτας φυσικά!
    Ο πιο τεμπέλικος αλλά εξίσου νόστιμος και ελαφρύς συνδυασμός της αγίας αυτής τριάδας, είναι ροδέλες μελιτζάνας, ντοματάκια και κομματάκια φέτας στο φούρνο, λαδάκι, ρίγανη αν θέλουμε και το ψήνουμε σε ταψί περίπου όπως το μπριάμ!
    -σύμπτωση αλλά αυτό έφαγα χτες!

    Ωραίες οι τελευταίες σου μεσογειακές, καλοκαιρινές συνταγές πάντως! :)

    ReplyDelete
  9. νοστιμοτατο! οι μελιτζανες παντα αξιζουν να φιαχτουν και ετσι ειναι υπεροχες!

    ReplyDelete
  10. ..xm kai arketo psomaki gia tin saltsoulaaaaaa...teleio..troo kai tin fotografia ....kikiiii..kalisperees apo to zesto agrinio

    ReplyDelete
  11. Φαίνεται νοστιμότατο!
    Στείλε κανένα πιατάκι, τον ξέρεις τον καημό μου!!!
    Καλό ΣΚ!

    ReplyDelete
  12. Δοκίμασέ τις και με ξινομυζήθρα. Είναι πολύ καλές!

    ReplyDelete
  13. Καλησπέρα. Ένα βραβείο σε περιμένει στο http://helengrblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Ιριδα ευχαριστώ! Το έφτιαξες;

    Κικίτσα!!! Καλώς τηνε! Κι εγώ δεν τις περνάω από τηγάνι ποτέ!

    Μαρία ευχαριστώ για το βιβλίο. Κι εγώ τα τελευταία χρόνια έχω αγαπήσει τις μελιτζάνες περισσότερο από ποτέ! Είναι από τις βασίλισσες των καλοκαιρινών λαχανικών!

    Ρεγίνα, αν σου αρέσουν οι μελιτζάνες, θα σου αρέσει κι αυτό το φαγητό!

    ReplyDelete
  15. Αγγελική τις έφτιαξες; Είναι μούρλια!

    Έφη ωραιες ιδέες μου δίνεις! Α κι εσύ τις έψησες ε; Μωρέ άγια κάναμε και οι δύο!

    Καροτάκι είδες;;; :-)

    Νταρκ σεφ, ωραία ιδέα!
    Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  16. Great συμφωνώ!

    smile βρε καλώς το! Τελικά δεν βεθήκαμε πριν φύγεις!

    Μαράκι όταν έρθεις θα σου φτιάξω! ;-)

    Vita τα σάλια μου! Πεθαίνω για ξινομυζήθρα!!!

    Helengr καλωσηρθες κι ευχαριστώ!!!

    ReplyDelete
  17. το καλοκαίρι τρεναίνομαι να πειράματίζομαι με τις μελιτζάνες...ποιός θα το περίμενε όταν μικρή δεν ήθελα καν να τις βλέπω!!! κι αυτά τα ρολάκια φαίνονται τόσο λαχταριστά!!!αλλά επειδή φάγαμε μουσακά σήμερα καλύτερα να μην το παρακάνω...είναι κι αύριο μέρα!!! Φιλιά!!

    ReplyDelete
  18. Αρτι κάπως έτσι ήμουν κι εγώ μικρή. Δεν τις παρασυμπαθούσα!

    ReplyDelete