Thursday, January 17, 2013

Γλυκό κουταλιού φιρίκι

Ένα από τα χαρακτηριστικά της ελληνικής κουζίνας, είναι γνωστό ότι είναι τα γλυκά κουταλιού, για τα οποία έχουμε μιλήσει αρκετές φορές. Δυο λέξεις, που καλά-καλά δεν μπορείς να τις μεταφράσεις σε άλλη γλώσσα, μια και τα γλυκά κουταλιού δεν τα συναντάς εύκολα σε πολλές χώρες.

Λατρεύω τα γλυκά κουταλιού και μάλλον είμαι η μόνη στην οικογένεια. Τ' αγαπάω πολύ, γιατί πέρα από το γεγονός ότι μου αρέσουν τα φρουτένια γλυκά, είναι γλυκά με λίγες θερμίδες, καθόλου λιπαρά, ιδανικά για να ξεγελιέσαι σε δίαιτα ή όταν προσέχεις τη διατροφή σου. Δεν υπάρχει καλύτερο επιδόρπιο από ένα λάιτ γιαουρτάκι με γλυκό κουταλιού από πάνω. Τώρα βέβαια, για να πω την αλήθεια, μερικές φορές δεν τρώω γιαουρτάκι με γλυκό κουταλιού, αλλά γλυκό κουταλιού με λίγο γιαουρτάκι :-) Ε, εκεί πάνε βόλτα και οι δίαιτες και οι διατροφές όπως καταλαβαίνετε....


Τα φιρίκια δεν τα είχα κάνει ποτέ γλυκό κουταλιού, μέχρι πριν 2-3 χρόνια. Ο έρωτας ήταν κεραυνοβόλος! Αν δεν έχετε κάνει φιρίκι γλυκό, κάντε το! Είναι από τα ωραιότερα γλυκά κουταλιού που υπάρχουν και πάει τόσο πολύ το άτιμο με το γιαουρτάκι!


Γλυκό κουταλιού φιρίκι
Υλικά 
1 κιλό φιρίκια (ζυγισμένα πριν καθαριστούν)
900 γρ. ζάχαρη
500 ml νερό
χυμό 1/2 λεμονιού
2 ξύλα κανέλλας
επιπλέον
χυμό ενός λεμονιού και νερό για το καθάρισμα
αμύγδαλα ξεφλουδισμένα (τα διπλάσια από τα μήλα ή όσα επιθυμείτε-μην ψάξετε να τα βρείτε στη φωτό, γιατί δεν έβαλα όταν τα φωτογράφησα)


Εκτέλεση 
Πλένουμε καλά τα μήλα.
Μέσα σε ένα μπωλ, βάζουμε νερό και το χυμό ενός λεμονιού.
Καθαρίζουμε με το ειδικό εργαλείο ή με ένα μυτερό μαχαίρι το εσωτερικό τους.
Καθαρίζουμε εξωτερικά τη φλούδα τους.
Ένα-ένα που καθαρίζουμε, το βάζουμε στο μπωλ με το νερό και λεμόνι, για να μην μαυρίσουν. Συνεχίζουμε έτσι με όλα τα μήλα.
Βάζουμε τη ζάχαρη, τις κανέλλες και το νερό (μισό λίτρο) να βράσουν.
Από την ώρα που αρχίζουν αν βράζουν, χρονομετράμε 3 λεπτά.
Όταν περάσουν τα 3 λεπτά, ρίχνουμε τα μήλα στο σιρόπι και αφήνουμε να βράσουν κι αυτά μαζί για 5 λεπτά.
Αποσύρουμε από τη φωτιά και αφήνουμε το γλυκό να σταθεί μέχρι την επόμενη μέρα.
Την επόμενη μέρα, βράζουμε τα μήλα για άλλα 5-10 λεπτά.
Στο τέλος, προσθέτουμε τα αμύγδαλα και το χυμό λεμονιού.
Φυλάμε σε καθαρά βάζα.

41 comments:

  1. Aχ Κικίτσα, με ξελίγωσες!!! Κι εμένα μ'αρέσουν τα ΣΠΙΤΙΚΑ γλυκά του κουταλιού και που να βρω τα υλικά εδώ..Μάλλον θα φάω μερικά νοερά και θα στείλω και τη Μαρία που έχει ιδιαίτερη αδυναμία στα φιρίκια!
    Καλή σου νύχτα,Φιλάκια!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κάποια φρούτα όμως μπορείς να τα βρεις και να φτιάξεις ε;

      Delete
  2. Αρκεί να βρεις και καλά φιρίκια!!
    Καλημέρα!!

    ReplyDelete
  3. Φοβερή φωτό, ωραιότατο σχήμα. Μπράβο! Καλά μαγειρέματα... Ε.

    (όταν το είχα κάνει, μάλλον τα παράβρασα και ήταν λίγο κομποστέ αλλά γευστικότατα)

    ReplyDelete
  4. Καλημέρα Κική μου, αχ πρωι πρωι ξελιγώθηκα!!!Μου αρέσει πάρα πολύ αυτό το γλυκάκι!!!
    Φιλιά πολλά!

    ReplyDelete
  5. εχεις δικιο για τον ορισμο. δυσκολομεταφραστος.
    αχ και να ειχα ενα φιρικι τωρα!!!
    καλη σου μερα

    ReplyDelete
  6. Πω πω βαλτή είσαι πρωϊνιάτικα!!!

    ReplyDelete
  7. τρελαίνομαι για γλυκά του κουταλιού και ειδικά για το συγκεκριμένο!!! μιαμ!!

    ReplyDelete
  8. Κι εμένα μου αρέσει πάρα πολύ αυτό το γλυκό. Με αμύγδαλο στο κέντρο του... Πολύ ωραίο!

    ReplyDelete
  9. Καλημέρα Κική!Αυτό τό γλυκό,τό έφτιαχνε η πεθερά μου,καί κάποιες φορες καί εγώ!!Βάζω σέ κάθε φιρίκι ένα γαριφαλάκι,τό πέτυχες!!Ωραίο χρώμα!!Φιλάκια!!

    ReplyDelete
  10. Το λατρεύω αυτό το γλυκό! Το συνδυάζω πάντα με γιαουρτάκι και είναι σκέτη απόλαυση!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κι εμένα με γιαουρτάκι μου αρέσει πολύ!

      Delete
  11. Deli,ωραίο φαίνεται και με γιαουρτάκι-όπως λες-άριστο!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  12. Κική, ένας λόγος που μου αρέσει το συγκεκριμένο γλυκό του κουταλιού, είναι το ντελικάτο άρωμα και η γεύση του μήλου, που αφήνει ωραία αίσθηση στο στόμα όταν το γευόμαστε. Σου έγινε πολύ ωραίο, Κική. Καλοφάγωτο!
    Καλό βράδυ.

    ReplyDelete
  13. Κική μου σου έγινε υπέροχο!!!
    Και σκέτο και με γιαουρτάκι, είναι σκέτη απόλαυση!
    Φιλάκια, καλό απόγευμα!

    ReplyDelete
  14. Κική μου με ξεσηκώνεις! Φαίνεται υπέροχο και φίνο! Θα τοφτιαξω(γιαπρώτη φορά θα φτιάξω γλυκό του κουταλιού) και ελπίζω να το πετύχω! Πάντως έχεις δίκιο, τα γλυκά του κουταλιού έχουν γλυκια αλλά λεπτή γεύση και είναι ελαφριά και υγιεινό.να το απολαύσεις το δικό σου με καλή παρέα! Φιλάκια!

    ReplyDelete
  15. Και μένα μου αρέσει το γλυκό κουταλιού με γιαουρτάκι, ειδικά μετά από ένα τσιμπούσι με παιδάκια, είναι ότι πρέπει για να αλλάξει η γεύση! Πολύ ωραίο χρώμα σου πήρε!

    ReplyDelete
  16. Κυρία, κυρία.....delivery κάνετε???? Από τα πιο λατρεμένα μου γλυκά του κουταλιού και δεν έχω φτιάξει ποτέ μου!!!!!!!!

    ReplyDelete
  17. Πολύ φίνο το φιρίκι! Τι ωραία που θα πήγαινε τώρα με το απογευματινό καφεδάκι μου!

    ReplyDelete
  18. το δοκιμασα αι εγω!!!Βγήκε πολύ πολύ ωραίο, μπράβο σου!!!!

    ReplyDelete
  19. καλοφαγωτο!υπεροχο φαινεται!

    ReplyDelete
  20. Κική μου καλημέρα.Έφτιαξα το φιρίκι και έγινε καταπληκτικό.
    Φιλιά πολλά
    Ιωάννα από Λυγουριό

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλώς την Ιωάννα! Χαίρομαι που το έφτιαξες και σου άρεσε!

      Delete
  21. Πολύ πετυχημένο και πολύ ωραίο χρώμα,γεια στα χερια σου!

    ReplyDelete