Monday, January 28, 2013

Σουτζουκάκια

Θυμάστε την ταινία Πολίτικη κουζίνα; Που ο παππούς έλεγε στη Δωροθέα -που περίμενε τον καλό της για φαγητό- να βάλει κανέλλα στους κεφτέδες αντί για κύμινο επειδή το κύμινο -έλεγε- κάνει τους ανθρώπους να κλείνονται στον εαυτό τους, ενώ η κανέλλα τους φέρνει πιο κοντά; Ε, αυτό το κύμινο κάνει τη διαφορά στα σουτζουκάκια!

Μπορείτε να τα κάνετε τούρμπο αν τα τηγανίσετε, ή να τα κάνετε πιο ελαφριά αν τα ψήσετε στο γκριλ. Μπορείτε να τα βράσετε ακόμα-ακόμα μαζί με τη σάλτσα για εντελώς  ελαφριά εκδοχή. Αν δεν βαριέστε τη διαδικασία, προτείνω αυτή με το ψήσιμο στο γκρλ!

Ψημένα στο γκριλ και βουτηγμένα στη σάλτσα τους

Σουτζουκάκια
Υλικά για τα σουτζουκάκια
500-600 γρ. κιμά μοσχαρίσιο
3 φέτες ψωμί χωριάτικο μουσκεμένες στο παρακάτω κρασί
¼ κούπας κρασί
1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
3 σκελίδες σκόρδο λιωμένες
1 κ. γ. κύμινο
1-2 κ. σ. ελαιόλαδο
1-2 κ. σ. ξύδι
αλάτι
πιπέρι
Υλικά για τη σάλτσα
400 γρ. ντομάτες
1 κρεμμύδι
2 σκελίδες σκόρδο λιωμένες
1 κ. γ. ζάχαρη
αλατοπίπερο
2-3 κ. σ. ελαιόλαδο


Εκτέλεση
Μουσκεύουμε το ψωμί στο κρασί.
Το στύβουμε και το προσθέτουμε στον κιμά, μαζί με τα υπόλοιπα υλικά.
Αφήνουμε το μίγμα του κιμά για μία ώρα στο ψυγείο.
Στη συνέχεια έχουμε τις εξής επιλογές:
Μπορούμε να αλευρώσουμε και να τηγανίσουμε τα σουτζουκάκια. Μπορούμε επίσης εναλλακτικά να τα ψήσουμε σκέτα στο γκριλ πρώτα, ή μαζί με τη σάλτσα τους.
Τέλος, μπορούμε να μην κάνουμε τίποτα από τα δύο και τα προσθέτουμε στη σάλτσα (μοιάζουν περισσότερο βραστά, αλλά είναι νόστιμο και πιο υγιεινά από τηγανητά).

Προετοιμασία για ψήσιμο στο γκρλ

Προετοιμασία για ψήσιμο στο γκριλ μέσα στην έτοιμη σάλτσα
Ψημένα με την παραπάνω μέθοδο


Βρασμένα μαζί με τη σάλτσα

Φτιάχνουμε τη σάλτσα.
Σωτάρουμε στο λάδι το κρεμμύδι και το σκόρδο, προσθέτουμε και τα υπόλοιπα υλικά και βράζουμε για 15 λεπτά με ανάλογο νερό.
Στην περίπτωση που θελήσουμε να τα βάλουμε στη σάλτσα, πλάθουμε μακρόστενα σουτζουκάκια, τα προσθέτουμε στη σάλτσα και βράζουμε (ή ψήνουμε) για ακόμα 20 λεπτά.
Αν τα τηγανίσουμε/ψήσουμε, τα προσθέτουμε στη σάλτσα αφού ετοιμαστεί και τα βράζουμε μαζί για λίγα λεπτά.
Στις παραπάνω φωτό πορείτε να δείτε την εμφάνιση που έχουν ανάλογα με ποιο τρόπο ια τα φτιάξουμε.
Σερβίρετέ τα με πουρέ, πατάτες τηγανητές ή ζυμαρικά.

Καλή εβδομάδα!

30 comments:

  1. Από τα αγαπημένα μου φαγητά!

    ReplyDelete
  2. Στην πρώτη εκδοχή μαζί με τις πατάτες Κική είναι ότι πρέπει. Εγώ έτσι τα ψηφίζω. Πάντως δεν ξέρω αν κλείνονται οι άνθρωποι με το κύμινο, αλλά αυτό είναι το μυστικό για τέλεια γεύση στα σουτζουκάκια!

    Ξελιγώθηκα βραδιάτικα!!!

    Καλή εβδομάδα σου εύχομαι!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ούτε εγώ το ξέρω! Στην ταινία το έλεγε ;-)
      Κι εδώ είναι φανατικοί της πατάτας!
      Ευχαριστώ! Επίσης!

      Delete
  3. Τί μου κάνεις τώρα τέτοια ώρα και πεινάω, και είναι και κοντινές οι φωτό;;!!! Τί ήθελα κι έκανα κλικ;;;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Υποφέεεεεεεεεεεεερω, υποφέεεεεεεεεερω πολύυυ!

      Delete
  4. Τα σουτζουκάκια τα τρώμε με πολύ κύμινο!
    Υπέροχο φαγάκι Κική μου, καλή εβδομάδα!
    Φιλιά πολλά!

    ReplyDelete
  5. Κι εγώ στο φούρνο τα κάνω Κική μου και γίνονται πολύ ελαφριά και πεντανόστιμα! Έχεις απόλυτο δίκιο για το κύμινο! Σουτζουκάκια χωρίς κύμινο δεν είναι σουτζουκάκια! Οι φωτογραφίες σου με ξελίγωσαν!!!
    Φιλάκια!

    ReplyDelete
  6. Deli,εξαιρετικό και νόστιμο!
    Στο φούρνο τα προτιμώ και φυσικά-από τα λίγα που γνωρίζω-κύμινο .
    Καλή εβδομάδα-φιλιά!

    ReplyDelete
  7. Καλή εβδομάδα Κική μου με νοστιμότατη επιλογή! Μας έκανες να ξερογλυφόμαστε πάλι. Ψηφίζω με μπόλικο κύμινο και πατατούλα τηγανιτή ως πιάτο κλασικό της γιαγιάς.
    Φιλιά.

    ReplyDelete
  8. Σουτζουκάκια χωρίς κύμινο, δεν λένε!
    Τα ταράζω στο κύμινο, και "κλειστό" άνθρωπο δεν θα με έλεγες χα χα χαα
    Και στο σκορδάκι βεβαίως!
    Οπως και να μαγειρευτούν Κικίτσα μου, υπέροχο φαγάκι θα προκύψει!
    Χρόνια τώρα έχω υιοθετήσει το ψήσιμο στην γάστρα, χωρίς προηγούμενο τηγάνισμα.
    Οι φωτός σου μας ξελίγωσαν!!
    Φιλιά, καλή βδομάδα!

    ReplyDelete
  9. Από τα αγαπημένα φαγητά του συζύγου μου.
    Θα σε φίλαγε τώρα αν σε είχε κοντά του.
    Κι εγώ στην γάστρα τα κάνω!
    Πολλά φιλιά

    ReplyDelete
  10. Καλησπέρα Κική!!Τέλεια η συνταγή σου!!Καί εγώ τά ψήνω δέν τά τηγανίζω!!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!!

    ReplyDelete
  11. Ωραίο φαγακι Κική.Και εγώ μετά από διάφορες δοκιμές έχω καταλήξει στο εξής πρώτα τα ψήνω στο γκριλ και μετά κανονικά τα βάζω και βράζουν λίγο με την σάλτσα στη κατσαρόλα.

    ReplyDelete
  12. Κική μου πάρα πολύ ωραία και προτιμώ να τα ψήνω!Ξελιγώθηκα κοιτώντας τα!!!!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  13. Καλά εγώ το κύμινο το έχω πιο συχνό κι απ' το πιπέρι. Δεν μπορώ να φανταστώ σουτζουκάκια χωρίς αυτό!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τόσο συχνά το χρησιμοποιείς; :-)

      Delete
  14. κύμινο και σκόρδο δε λείπουν ποτέ απτον κιμά!λατρεμένα!

    ReplyDelete
  15. ωχ!! δε το πιστεύω! χαχα! ουτε στο ίδιο σπίτι να ζούσαμε Κική μου!!!

    ReplyDelete