Tuesday, August 25, 2015

Μαρμελάδα σύκο με μπαχαρικά

Η φίλη μου η Μαρίνα, μου στέλνει συνταγή για μαρμελάδα σύκο, για να τη δοκιμάσω. Θα μοσχομυρίσει όλο το σπίτι σου μου λέει. Μαρμελάδα σύκο έχω βάλει της λέω στο μπλογκ, αλλά θα τη δοκιμάσω από περιέργεια. Είναι όντως πάρα πολύ αρωματική και πεντανόστιμη. Η μαρμελάδα σύκο είναι από τις πιο αγαπημένες μου. Πόσο μάλλον τώρα που έγινε μυρωδάτη!



Η αναλογία για τη ζάχαρη είναι ένα προς ένα, πολύ μεγάλη κατά τη γνώμη μου αφού εδώ και πολλά χρόνια τις κάνω ένα προς μισό. Έλα όμως που ήταν πεντανόστιμη! Η αλήθεια είναι ότι μείωσα τη ζάχαρη λίγο από την ποσότητα που μου έδωσε η Μαρίνα, αλλά και πάλι είναι αρκετή.

Τα σύκα είναι γλυκά από μόνα τους και γι' αυτό δεν χρειάζονται πολλή ζάχαρη. Όμως αν παραμειώσετε την ποσότητα, υπάρχει ο φόβος να μουχλιάσει η μαρμελάδα σας. Για δοκιμή πάντως, δοκιμάστε τη με τις αναλογίες που δίνω κι ας φαίνεται αρκετή η ζάχαρη :-)


Μαρμελάδα σύκο με μπαχαρικά
Υλικά
1 κιλό σύκα ώριμα
800 γρ. ζάχαρη (1 κιλό έλεγε η συνταγή)
10 γαρίφαλα
3 ξύλα κανέλλας
λίγο μπράντυ για βρέξιμο (εγώ έβαλα λικέρ σύκο)

Εκτέλεση
Πλένουμε και καθαρίζουμε καλά τα σύκα. Όσο πιο καλά τα καθαρίσουμε από το άσπρο  που έχουν κάτω από τη φλούδα, τόσο πιο ωραίο και σκούρο χρώμα θα έχει η μαρμελάδα μας. Εγώ ανακάτεψα σύκα με πράσινο χρώμα εξωτερικά και σύκα με μαύρο χρώμα, τα οποία είναι πιο σκούρα και μέσα και έκανε καταπληκτικό χρώμα.
Κόβουμε στα δύο τα σύκα και τα βάζουμε στην κατσαρόλα.
Σκορπάμε τα γαριφαλάκια να πάνε παντού.
Βάζουμε και τα ξύλα κανέλλας ανάμεσα στα σύκα.
Καλύπτουμε με τη ζάχαρη, βρέχουμε με λίγο μπράντυ (εγώ έβαλα λικέρ σύκο "Λικεράκια και σερμπέτια" σελ. 112) και την αφήνουμε ένα 12ωρο.
Βράζουμε αρχικά δυνατά και στη συνέχεια σε μέτρια φωτιά για 20 λεπτά περίπου.
Ξαφρίζουμε καθώς βράζει και ανακατεύουμε συχνά για να μην κολλήσει. Η μαρμελάδα σύκο δεν θέλει ιδιαίτερο λιώσιμο γιατί τα φρούτα λιώνουν από μόνα τους, γι' αυτό είναι εύκολο να κολλήσει όμως. Πατάτε όσο θέλουμε με την πρέσα λαχανικών. Εμένα μου αρέσει να βρίσκω κομμάτια.
Είναι από τις ωραιότερες μαρμελάδες που υπάρχουν (αρκεί να μην έχεις θέμα με τα σποράκια ;-) )

Καλή εβδομάδα!

1 comment: