Thursday, March 6, 2014

Πώς καθαρίζουμε γαρίδες

Την απέχθειά μου για το καθάρισμα ψαριών την ξέρετε. Το περίεργο είναι ότι με τα μικρά θαλασσινά δεν νιώθω τόσο χάλια. Για χταπόδι κλπ δεν το συζητάμε. Τέσπα, με τις γαριδούλες δεν έχω κανένα πρόβλημα :-)


Όταν ήμουν μικρή που η μάνα μου τηγάνιζε γαρίδες μικρούλες, δεν πετάγαμε τίποτα. Τις τρώγαμε με τα "φλούδια" έτσι τρυφερές και νόστιμες που ήταν. Δεν μπορώ πραγματικά να καταλάβω, γιατί στο σούπερ μάρκετ πουλάνε καθαρισμένες και προβρασμένες γαρίδες. Δεν παίρνω ποτέ! Όλη η νοστιμιά είναι στο τσόφλι τους και στη γεύση που αφήνουν όταν βραστούν με αυτά. Οπότε γιατί να τα πουλάνε έτσι; Προχτές που έψαχνα να δω αν έχει ακαθάριστες, ένας κύριος μου μίλησε επειδή είδε ότι έψαχνα και λέει: μην παίρνεις ποτέ γαρίδες καθαρισμένες! Τους βάζουν γύρευε τι και μυρίζουν! Μυρίζουν δεν μυρίζουν, προτιμώ τις φρέσκιες ή έστω κατεψυγμένες αλλά όχι προβρασμένες!

Προχτές που τις καθάριζα σκέφτηκα να τραβήξω ένα βιντεάκι για να δείξω πώς τις καθαρίζουμε. Το σκέφτηκα αφού είχα βγάλει όμως όλα τα κεφάλια, οπότε στο βιντεάκι θα δείτε ότι απλά τραβάω απαλά το κεφάλι που ουσιαστικά έχω ενώσει ξανά για τις ανάγκες του βίντεο. Στις μεγάλες γαρίδες όπως εδώ, βγάζουμε το αντεράκι γιατί πικρίζει. Εδώ το έκανα με τη βοήθεια ενός μυτερού εργαλείου. Στις μικρές ομολογώ ότι δεν το κάνω. Αν θέλετε να αποφλοιώσετε εντελώς τη γαρίδα, τότε αφού κόψτε το κεφάλι, χωρίστε το κάτω μέρος της γαρίδας που έχει τα πόδια στα δύο τραβώντας και βγάλτε το κέλυφος. Στη συνέχεια βγάλτε και το αντεράκι. Αν δεν την αποφλοιώσετε, το βγάζετε όπως δείχνω εδώ.

Οι έμπειρες νοικοκυρές μη γελάτε! χαχα! Υπάρχουν και νέες νοικοκυρές που δεν ξέρουν να καθαρίζουν γαρίδες ;-)

8 comments:

  1. Πρέπει νά τό δείξω στίς κόρες μου!!Ωραίο καί χρήσιμο τό βιντεό σου Κική μου!!Φιλάκια!!

    ReplyDelete
  2. Καλά έκανες και το έδειξες γιατί οι νέες κοπέλες δεν ξέρουν από που να αρχίσουν! Τα βίντεο βοηθούν απίστευτα, ειδικά όταν είναι μικρά και περιεκτικά όπως το δικό σου! Ευχαριστούμε πολύ Κική!

    ReplyDelete
  3. Έχεις δίκιο για τις γαρίδες τις προβρασμένες. Είναι εντελώς άνοστες!!! Δεν νομίζω ότι είναι τόσο δύσκολο να καθαριστούν και να τις βράσουμε...
    Φιλάκια!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλώς την!
      Έτσι όπως τα λες!

      Delete
  4. μπραβο σε ευχαριστουμε!! Κατατοπιστικοτατη.

    ReplyDelete