Monday, February 4, 2013

Χορτόπιτα και σπανακόπιτα με τη βοήθεια του αρτοπαρασκευαστή και του μηχανήματος που ανοίγει φύλλο

Πέρυσι σας έγραφα για τη χρήση του αρτοπαρασκευαστή που τον ξαναέβαλα μπροστά. Τα μηχανήματα στην υπηρεσία της ταχύτητας και της ευκολίας. Ή απλά, αν δεν προλαβαίνετε να ζυμώσετε εσείς, ας το κάνει κάποιος άλλος για σας!

Κάθε φορά που γράφω ποστ για χορτόπιτα εδώ, μετά τρέχω να βρω χόρτα για να ξανακάνω. Αυτή τη φορά έκανα το ανάποδο. Ήξερα ότι θα βάλω το ποστ αυτό και έφτιαξα χορτόπιτα πριν λίγες μέρες. Με τον παραδοσιακό τρόπο: ζυμαράκι και άνοιγμα φύλλου στο χέρι.

Το παρακάτω ποστ δεν έχει να δείξει κάτι καινούριο. Είναι απλά μια υπενθύμιση για το πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε τα μηχανήματα που κατά καιρούς αγοράζετε, αν έχετε την ίδια τρέλα με μένα με τα κουζινικά gadgets.
Ξεκίνησα να φτιάξω χορτόπιτα και σπανακόπιτα με τη βοήθεια του αρτοπαρασκευαστή και του μηχανήματος που ανοίγει φύλλο. Η ποσότητα των υλικών έτυχε και ταίριαξαν απόλυτα! Αν σας μείνει φύλλο ή υλικό, μην αγχώνεστε. Πάντα υπάρχει μια λύση για όλα. Στο μεταξύ, αφού έκανα τόσο κόπο να τα φτιάξω, μετά ξέχασα να τραβήξω μια φωτογραφία της προκοπής! Πώς με βρίσκετε; :-p

 
Χορτόπιτα και σπανακόπιτα με τη βοήθεια του αρτοπαρασκευαστή και του μηχανήματος που ανοίγει φύλλο
Υλικά για τα φύλλα
2 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις
2 κούπες αλεύρι σκληρό
½ κούπα ελαιόλαδο
2 κ. γ. αλάτι
4 κ. σ. ξύδι
νερό χλιαρό

για τη χορτόπιτα χρησιμοποίησα
800 γρ. άγρια χόρτα
1 ματσάκι μάραθο
1 κρεμμυδάκι φρέσκο
λίγη φέτα
αλάτι
πιπέρι
3-4 κ. σ. ελαιόλαδο

για τη σπανακόπιτα χρησιμοποίησα
300 γρ. σπανάκι
3 πράσα
5 κρεμμυδάκια φρέσκα
λίγη φέτα
αλάτι
πιπέρι
2-3 κ. σ. ελαιόλαδο
επιπλέον
ελαιόλαδο για το άλειμμα των φύλλων

Τι έκανα:
Έβαλα στους 2 κάδους του αρτοπαρασκευαστή τα υλικά, μοιρασμένα στη μέση. Έβαλα να ζυμώσει στο πρόγραμμα για ζύμωμα. Το πρόγραμμα για ζύμωμα, ζυμώνει και μετά φουσκώνει τη ζύμη. Αυτό υποθέτω ότι μπορεί να διαφέρει από μηχάνημα σε μηχάνημα. Άφησα να ζυμώσει τις ζύμες για 10-15 λεπτά και μετά το σταμάτησα (το πρόγραμμα του δικού μου αρτοπαρασκευαστή για ζύμωμα, διαρκεί 20 λεπτά).
Άφησα τις ζύμες εκεί στους κάδους να ξεκουραστούν και συνέχισα με τη γέμιση της 1ης πίτας. Καθάρισα (ήταν σχεδόν καθαρισμένα), έκοψα, έπλυνα και σωτάρισα τα χόρτα στο λάδι.
Πρόσθεσα το κρεμμυδάκι, τον μάραθο και λίγο νερό για να μαλακώσουν όσα δεν είχαν τρυφερούς βλαστούς. Τα άφησα να βράσουν κάνα δεκάλεπτο.
Μετά, αφού κρύωσαν, πρόσθεσα λίγη φέτα και αλατοπίπερο.
Έστρωσα χαρτί σε ταψί.
Με το μηχάνημα που ανοίγει φύλλο, έκανα τα φύλλα μου. Μακρόστενα για μπαστούνια ή σαλιγκάρια.
Όταν κάνετε φύλλο στο μηχάνημα, μην ξεχνάτε να περνάτε ένα ζυμαράκι στην αρχή, για να καθαρίσετε το μηχάνημα από τυχόντα υπολείμματα από προηγούμενη χρήση. Πετάξτε το και συνεχίστε με τα υπόλοιπα φύλλα.
Με διαβάθμιση 1-7, έφτιαξα φύλλα στο 4, ξεκινώντας από το 1. Αν το φύλλο σας φαίνεται τραχύ, περάστε το δύο φορές από κάθε σκάλα, ξεκινώντας από την 1η και καταλήγοντας στην 4η.
Έτσι, έφτιαξα 9 μπαστουνάκια με χορτόπιτα, άλλα πιο μικρά και άλλα πιο μεγάλα. Δεν μου έφτασε η ζύμη του ενός κάδου και συνέχισα με τη 2η.


Μέχρι να ψηθεί το 1ο ταψί με χορτόπιτα, έφτιαξα τη γέμιση της σπανακόπιτας.
Σωτάρισα τα ψιλοκομμένα πράσα και κρεμμυδάκια στο λάδι, πρόσθεσα το σπανάκι αφού το καθάρισα, το έκοψα κομμάτια και το έπλυνα. Το σπανάκι έβγαλε υγρά (δεν πρόσθεσα καθόλου νερό) και άφησα να βράσουν μέχρι να εξατμιστεί (κάπου ένα δεκάλεπτο πάλι).
Μετά, αφού κρύωσε, πρόσθεσα λίγη φέτα και αλατοπίπερο.
Η σπανακόπιτα έβγαλε 4 μπαστουνάκια. Ούτε μετρημένα να τα είχα τα υλικά!


Οι πίτες ψήθηκαν στους 180 βαθμούς για 30-35 λεπτά, αφού αλείφτηκαν καλά με ελαιόλαδο. Αφού έγινε η φασαρία, άξιζε να μπει λίγη πίτα στην κατάψυξη.

Έτσι όπως ήταν άψητες, μέσα σε μεταλλικό ταψάκι στρωμένο με χαρτί ψησίματος, μπήκε λίγη σπανακόπιτα. Ήταν ιδανική λύση για μία επόμενη φορά.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

24 comments:

  1. Deli,σπανακοχορτόπιτα έφτια κι εγώ χτες με φυλλαράκι από τα χεράκια μου-ένα πάνω ένα κάτω-καλή έγινε,δοκίμασαν κι οι φίλες μου-τους άρεσε.
    Να σου δώσω συνταγή για το δικό μου φύλλο:το ζυμώνω με βιτάμ και αντί νερό,σόδα και γίνεται τραγανό.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  2. Μία μηχανή φύλλου την έσπασα σύντομα σύντομα τη δεύτερη την έχω στο ντουλάπι, μου φαίνεται πολύ πιο εύκολο το άνοιγμα με το χέρι.
    Πίτα όμως θέλω με άγρια χόρτα!!
    Καλή εβδομάδα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κι εμένα μου φαίνεται εύκολο με το χέρι αλλά παλιότερα λόγω έλλειψης χώρου το χρησιμοποιούσα το μηχάνημα. Εδώ τα άγρια χόρτα τα βρίσκεις και στα μανάβικα.

      Delete
  3. Κική μου πιτούλα από τα χεράκια σου κι ας είναι και αρτοπαρασκευασμένη!!!! :)

    ReplyDelete
  4. Τι κρίμα που είμαστε μακριά. Θα σου φορτωνόμουν να μου στείλεις μπαστουνάκια!
    Καλή εβδομάδα εύχομαι

    ReplyDelete
  5. Υπέροχα τα μπαστουνάκια σου Κική μου! Πώς γίνεται να μου στείλεις μερικά τώρα που πεινάω... ;-)

    ReplyDelete
  6. Καλημέρα Κική μου!!!Έτσι ζυμώνω τα φιλαράκια για της πίτες μου στον αρτοπαρασκευαστη για λιγότερο κόπο και καλύτερο ζύμωμα,ανοίγω όμως τα φιλαράκια με το χέρι γιατί δεν εχω αυτήν την καταπληκτική μηχανή.

    ReplyDelete
  7. Αρτοπαρασκευαστή δεν έχω, έχω όμως αχρησιμοποίητη μηχανή για φύλλο.
    Λες να κάνω την αρχή; Με έβαλες σε μεγάλο πειρασμό με τα μπαστουνάκια σου!
    Καλή εβδομάδα Κική μου.

    ReplyDelete
  8. Κική μου δείχνουν νοστιμότατα τα μπαστουνάκια σου!Στείλε κανένα!!!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  9. Το μηχανάκι καλά λες είναι στο ντουλάπι.
    Είσαι πειρασμός... και αύριο έχει λαϊκή!

    ReplyDelete
  10. Κική μου, εμένα μου αρέσουν πολύ!!!!!!

    ReplyDelete
  11. Ωραία συνταγή Κική μου!Υπέροχα καί πολύ νόστιμα τά μπαστουνάκια σου!!Αυτό τό μηχάνημα μού έλυσε τά χέρια!!Τό λατρεύω!!Καλό μεσημέρι!Φιλάκια!!

    ReplyDelete
  12. Εγώ προσωπικά ΜΑΖΙ ΣΟΥ, Κική μου.
    Και ειδικά σήμερα σχεδόν ταυτιστήκαμε οι μαγείρισσες.
    Για μένα πάντως ο αρτοπαρασκευαστής είναι πολύ σημαντικός βοηθός εδώ και πολύ καιρό.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σύμπτωση! Κι εσύ πιτούλα!

      Delete