Thursday, November 15, 2012

Τα μπισκότα της μαμάς-η νηστίσιμη εκδοχή

Θυμάστε τα μπισκότα της μαμάς; Εκείνα που έκανα για να θυμηθώ τα μπισκότα της παιδικής μου ηλικίας; Ε, όταν  τα έκανα, προέκυψαν και σε νηστίσιμη εκδοχή από λάθος! Αυτά παθαίναι όποιος κάνει πολλά πράγματα ταυτόχρονα! χαχα!



Είμαι λοιπόν στην κουζίνα μου, με το παλιό τετράδιο συνταγών μου και προσαρμόζω τη συνταγή μπισκότων της μάνας μου στα μέτρα μου. Ζάχαρη, οκ, αλεύρι οκ, μαργαρίνη οκ, όλα καλά! Πάμε!
Και αρχίζω να πλάθω η κυρία. Και καθώς πλάθω, το ματάκι μου πέφτει λίγο πιο πέρα από το μπωλ με τη ζύμη μου. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ;;;; ΟΥΠΣ!!! ΤΑ ΑΥΓΑ!!!! Ξέχασα τ' αυγάαααα! Άντε ξανά μανά ζύμωμα να ενσωματώσω τώρα τα αυγά που ξέχασα. Αλλά, μια στιγμή! Τα ξέχασα που τα ξέχασα, δεν ψήνω μερικά να δω πώς είναι στη νηστίσιμη version;


Και έψησα μερικά και ήταν νοστιμότατα. Λεπτά και τραγανά!

Μια και άρχισε επίσημα η νηστεία των Χριστουγέννων, η πιο ελαφριά και εύκολη νηστεία που υπάρχει στην παράδοσή μας, δοκιμάστε τα αν νηστεύετε, ή αν για κάποιο λόγο αποφεύγετε τα αυγά!

Τα μπισκότα της μαμάς-η νηστίσιμη εκδοχή
Υλικά
125 γρ. μαργαρίνη
2 βανίλιες
250 γρ. περίπου αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
150 γρ. ζάχαρη
1 σφηνάκι λικέρ ή κονιάκ
προαιρετικά
μαρμελάδα


Εκτέλεση
Χτυπάμε με μίξερ τη μαργαρίνη με τη ζάχαρη.
Προσθέτουμε το λικέρ και τις βανίλιες.
Συνεχίζουμε το χτύπημα με τους ζυμωτήρες του μίξερ και προσθέτουμε αλεύρι, μέχρι να έχουμε μια απαλή ζύμη που δεν κολλάει στα χέρια.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 160 βαθμούς.
Σε καθαρή επιφάνεια ανοίγουμε με το χέρι ή με πλάστη τη ζύμη σε πάχος μισού εκατοστού περίπου (αν κολλάνε στην επιφάνεια πασπαλίστε ελαφρώς με αλεύρι) και κόβουμε με κουπ πατ μπισκοτάκια. Αν δεν έχετε κουπ πατ, κόψτε με ένα ποτηράκι του λικέρ.
Στρώνουμε χαρτί αντικολλητικό σε ταψί και τοποθετούμε τα μπισκοτάκια στο ταψί (όχι κολλητά). Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για 15 λεπτά.
Όταν κρυώσουν εντελώς, ενώνουμε αν θέλουμε τα μπισκοτάκια ανά δύο με μαρμελάδα.

20 comments:

  1. Νομίζω θα προτιμήσω τη διώροφη εκδοχή με μαρμελάδα στο μεταξύ τους και θα χτυπήσω κανά ...(το νούμερο συμπλήρωσέ το εσύ, εγώ θα τρώω)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μα μαρμελαδίτσα είναι τέλεια!

      Delete
  2. Λες να τα φτιάξω;;
    Καλημέρα!!

    ReplyDelete
  3. Τελικά, από λάθος φτιάχνονται οι καλύτερες συνταγές! Θα ήθελα καμιά δεκαριά μπισκοτάκια με ένα ποτήρι ζεστό γάλα...

    ReplyDelete
  4. Deli,κάποιες φορές η παράλειψη έχει καλό αποτέλεσμα!
    Έτσι θα τα προτιμούσα!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  5. Κι εγώ θα τα δοκιμάσω. Έτσι κι αλλιώς ότι έχω κάνει από τα χεράκια σου έχει επιτυχία!!!

    ReplyDelete
  6. Τέλεια φαίνονται!! Τραγανά και μυρωδάτα!!
    Θα δοκιμαστούν άμεσα..
    Φιλιά :)

    ReplyDelete
  7. Ωραία είναι αυτά τα ευτυχή ατυχήματα Κική μου!
    Το συγκεκριμένο μάλιστα είναι και επίκαιρο εν όψη των Χριστουγέννων!
    Έτσι όμορφα όπως τα βλέπω στη φωτογραφία, σίγουρα θα έβαζα και μαρμελάδα και θα τα ένωνα 2-2!
    Φιλιά πολλά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ωραία ατυχήματα όντως! :-)

      Delete
  8. Ωραιότατη και η νηστίσιμη εκδοχή των μπισκότων της μαμάς
    Τα μπισκοτάκια δείχνουν τραγανά και πολύ νόστιμα!
    Φιλιά Κικίτσα!

    ReplyDelete
  9. Είδες τι σκαρώνεις πάνω στη φούρια σου? χααχαχχαχ!
    Αυτά θα δοκιμαστούν άμεσα! Φιλιά! Καλό βράδυ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εμ! Άμα είσαι σε φούρια! χαχα!

      Delete
  10. Τέλεια Κική!!Φιλάκια!!

    ReplyDelete
  11. Φυσικά και μπορούν να μας προκύψουν εξαιρετικά αποτελέσματα απο μια αβλεψία Κική μου, και τα νηστίσιμα πολλές φορές είναι πιο γευστικά από τα αρτήσιμα :-)

    ReplyDelete