Monday, June 18, 2012

Πώς αποξηραίνουμε ντομάτες στο φούρνο. "Λιαστές" ντομάτες φούρνου

Οι λιαστές ντομάτες είναι σίγουρα ένα πολύ γκουρμεδιάρικο μεζεδάκι, πολυαγαπημένο και πεντανόστιμο. Μπορούν να φαγωθούν σκέτες ή να προστεθούν σε σαλάτες, ζυμαρικά, πίτσες κλπ. Για τα καλά της ντομάτας έχω ξαναγράψει. Το λυκοπένιο που περιέχει (ιδιαίτερα η μαγειρεμένη ντομάτα), είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, που τα οφέλη του θα πρέπει να είναι αιτία για να καταναλώσουμε ντομάτες καθημερινά.


Το να φτιάξεις λιαστές ντομάτες είναι εύκολο. Χρονοβόρο λίγο, αλλά εύκολο. Κατά καιρούς όμως με ρωτούν πώς μπορούν να φτιάξουν "λιαστές" ντομάτες στο φούρνο. Λιαστές δεν είναι, αφού δεν γίνονται με ήλιο, αλλά αποξηραμένες είναι και μάλιστα νοστιμότατες. Μερικοί λόγοι για τους οποίους κάποιος θα προτιμούσε να κάνει αποξηραμένες ντομάτες στο φούρνο αν απορείτε, είναι οι εξής: απουσία ήλιου (παρασκευή το χειμώνα ή σε μέρη που δεν έχει μεγάλη ηλιοφάνεια), έλλειψη εξωτερικού χώρου που λιάζεται, παρουσία καυσαερίου, έλλειψη χρόνου κλπ.
Οπότε, εκεί η τεχνολογία μας δίνει μια παρόμοια λύση. Ας φτιάξουμε λιαστές ντομάτες μαϊμού λοιπόν, στο φούρνο. Εσείς επιλέγετε με ποιον τρόπο θα τις κάνετε!



Πώς αποξηραίνουμε ντομάτες στο φούρνο
Υλικά
ντοματίνια βελανίδια ή plum Κρήτης (όσα χωράει το ταψί-δείτε tips)
λίγο ελαιόλαδο
αλάτι και πιπέρι
προαιρετικά 1 πρέζα ζάχαρη

Εκτέλεση
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 100-120 βαθμούς.
Κόβουμε τις ντομάτες στα 2 ή στα τέσσερα αν είναι μεγάλες και τις τοποθετούμε στριμωχτά σε ταψί με την κομμένη πλευρά προς τα πάνω (μπορούσα να βάλω άλλα τόσα όπως βλέπετε).
Ραντίζουμε ελαφρά με ελαιόλαδο και πασπαλίζουμε με (λίγη ζάχαρη), αλάτι και πιπέρι.

 



Ψήνουμε για περίπου 2,5-3 ώρες, ή μέχρι οι ντομάτες να συρρικνωθούν.





Την πρώτη φορά τις έψησα για 2 ώρες γιατί δεν ήθελα να ξεραθούν πολύ και γιατί δεν είχα πολύ χρόνο να περιμένω. Δεν με πείραζε, γιατί ήθελα να τις χρησιμοποιήσω άμεσα.
Αν δεν χρησιμοποιήσετε άμεσα τις ντομάτες, βάλτε τις στο ψυγείο και χρησιμοποιήστε τις μέσα στις επόμενες 1-2 μέρες.
Αν θέλετε να τις αποξηράνετε εντελώς, θα τις διατηρήσετε μετά όπως έχουμε πει στις λιαστές ντομάτες.
Τις έχω φτιάξει με ζάχαρη και άνευ και ήταν το ίδιο νόστιμες.

Tips:
Αν ο φούρνος σας έχει αέρα, υποθέτω ότι μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε. Ο δικός μου δεν έχει, γι΄αυτό και ποτέ δεν αναφέρω ψήσιμο σε αέρα.

Η ποιότητα της ντομάτας που θα χρησιμοποιήσετε, να είστε σίγουροι ότι εξασφαλίζει και τη νοστιμιά τους. Αν βάλετε άνοστα ντοματάκια τσέρις, δεν θα είναι το ίδιο με το να χρησιμοποιήσετε μακρόστενα ντοματάκια Κρήτης ή Σαντορίνης. Και φυσικά, να είναι ελληνικά!

Ετσι για την ιστορία, οι ντομάτες που βλέπετε ήταν μισό κιλό. Μένουν πολύ λίγες μετά το ψήσιμο, οπότε, στριμώξτε όσες περισσότερες μπορείτε στο ταψί, ή βάλτε να ψήνονται 2 ταψιά ταυτόχρονα αν ο φούρνος σας το επιτρέπει.

Φτιάξτε επίσης λιαστές ντομάτες (με ήλιο) κάνοντας κλικ εδώ.

Καλή εβδομάδα!

38 comments:

  1. ευχαριστουμε πολυ πολυ!!

    ReplyDelete
  2. Μωρέ και οι "μαϊμού" ωραιότατες είναι και ευκολότατα γίνονται!!!
    Καλή βδομάδα Κική μου, φιλιά!

    ReplyDelete
  3. Τι ωραία!
    Να που μάθαμε πώς να φτιάχνουμε τις δικές μας λιαστές ντομάτες!
    Ευχαριστούμε Κική, φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μπορείς να τις κάνεις και με ήλιο Ερμιόνη. Υπάρχει και αυτή η συνταγή στο μπλογκ! ;-)

      Delete
  4. Καλημέρα Κική μου. Πολύ χρήσιμη ανάρτηση, ευχαριστούμε!
    Φιλιά!!!

    ReplyDelete
  5. Ενας λόγος που θα τις έφτιαχνα εγώ στο σπίτι είναι ότι του εμπορίου είναι πολύ αλμυρές ... οπότε με τη δική σου συνταγή μπορώ να τις φέρω στα γούστα μου.

    Φιλιά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ίσως εξαρτάται από τη μάρκα. Εκείνο που μου είχε κάνει εντύπωση στις σαντορινιές (χειροποίητες βέβαια) ήταν ότι δεν ήταν καθόλου αλμυρές! Τέλειες!

      Delete
  6. Καλημερα!!!!!!!Ειναι πολυ νοστιμες οι λιαστες ντοματες της Κικης,περυση πρωτη φορα εφτιαξα λιαστες ντοματες με την βοηθεια της Κικης και εγιναν φαντασικες!!Ειχα ολο το χειμωνα τις δικες μου λιαστες ντοματες!!!Δεν ξερω αν οι λιαστες ντοματουλες του φουρνου γινονται τοσο νοστιμες οσο του "ηλιου".Θα φτιαξω και φετος!
    Κικη μου σε ευχαριστω πολυ για την συνταγη και την βοηθεια!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να είσαι καλά! Θα σου αρέσουν και του φούρνου, είμαι σίγουρη!

      Delete
  7. Deli,αυτή την ιδέα τη βρίσκω τέλεια,γιατί το λιάσιμο είναι πιο περίπλοκο-αυτή μου πάει καλύτερα,πάντα τη βολή μου κοιτάζω χιχι...
    Φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαχα! Ό,τι πρέπει για σένα!

      Delete
  8. χαίρομαι πολύ που βρήκα το blog σας!
    είναι πολύ λαχταριστό :)

    ευδοκία

    ReplyDelete
  9. Πάντα είναι χρήσιμες αυτές οι αναμνήσεις.....εγώ φέτος αποξήρανα το χαμομήλι στο φούρνο γιατί έβρεχε συνέχεια και θα μου σάπιζε!!

    ReplyDelete
  10. Τέλειες γίνονται κ εγώ τις φτιάχνω συχνά, εύκολα κ ακούραστα!

    ReplyDelete
  11. Καλημερα Κικη!!Πολυ χρησημη η συνταγη σου,θα την δοκιμασω!Αποφευγης το λιασημο εξω!Μπραβο Κικητσα!Φιλακια στην Ζακυνθουλα μας!!

    ReplyDelete
  12. Τί μου θύμησες!
    Έζησα 1 χρόνο Θηρασιά Σαντορίνης και εκεί τα 'άνυδρα' έδιναν κι έπερναν.
    Οι κυρίες έφτιαχναν τα λιαστά τους ντοματίνια και πολλές παρασκεύαζαν και πελτέ!!
    Αξέχαστες εμπειρίες και γεύσεις.
    Και 'φουρνιστές' βέβαια οι ντομάτες μια χαρά γίνονται.
    Καλημέρα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Έζησες εκεί; Σοβαρά; Πέρυσι είχα πάει! Τι φοβερά ντοματάκια ε; Τα νοστιμότερα που έχω φάει!

      Delete
  13. Συχνά τις φτιάχνω στο φούρνο κι εγώ :-). Συχνότερα κάνω συνδυασμό των δύο τεχνικών

    ReplyDelete
  14. Οι συνταγές είναι τόσο ωραία παρουσιασμένες που φεύγω αμέσως για το σουπερμάρκετ να αγοράσω κεράσια και ντοματάκια...
    Ευχαριστώ
    Ξένος

    ReplyDelete
  15. Πριν λίγες μέρες έφαγα τις νοστιμότερες λιαστές ντοματούλες της ζωής μου!!!Θέλω να μοιραστώ μαζί σας τη συνταγή που μου έδωσε η καλή μου φίλη Χαρά.Αφού έχουμε στεγνώσει τα ντοματάκια -στον ήλιο ή στο φούρνο-βράζουμε σε κατσαρόλα τρία μέρη λευκό κρασί και ένα μέρος ξύδι και ρίχνουμε τα ντοματάκια μέσα να βράσουν για πέντε λεπτά περίπου.Μετά τα σουρώνουμε και τα στραγγίζουμε απλώνοντας τα σε χαρτί κουζίνας.Οταν κρυώσουν τα φυλάμε σε γυάλινα βαζάκια με φετάκια σκόρδου,ρίγανη και ολόκληρα πιπέρια, στριμωχτά για να χωρέσουν πολλά ντοματάκια και γεμιζουμε με λάδι.Τα βάζουμε στο ψυγείο και τα καταναλώνουμε μετα από δύο εβδομάδες.Τρώγονται ωμά σε σαλάτα.Καλή όρεξη!!!!! Μάχη.

    ReplyDelete
  16. Ευχαριστούμε για τη συνταγή! :-)

    ReplyDelete
  17. ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ ΤΟ SITE ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΧΩ ΞΕΤΡΕΛΑΘΕΙ. ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΗ ΑΥΤΗ ΘΑ ΤΗΝ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΣΙΓΟΥΡΑ.. ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΟΝΟ. ΕΑΝ ΜΠΟΥΝ ΣΕ ΒΑΖΑΚΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΑΣ ΠΟΥΜΕ?

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ..ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαίρομαι :-)
      Και για πολύ περισσότερο από ένα χρόνο διατηρούνται! Στα βαζάκια θα πρέπει να έχει λάδι ή να έχουν αποξηρανθεί πολύ αν δεν μπουν σε λάδι.
      Ευχαριστω!

      Delete
  18. EINAI ΥΠΕΡΟΧΟ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΚΑΤΙ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ. ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΩΣ Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ. ΟΙ ΛΙΑΣΤΕΣ ΝΤΟΜΑΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΜΟΥ, ΤΙΣ ΒΑΖΩ ΣΧΕΔΟΝ Σ' ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΑΛΑΤΕΣ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΜΕ ΜΑΚΑΡΟΝΑΔΑ. ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΒΡΗΚΑ ΤΥΧΑΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ SITE!

    ReplyDelete
  19. Χανιωτακη Μαιρη email maryanatoli@hotmail.comJune 18, 2013 at 5:18 PM

    Καλα εγιναν τελεια. Ειμαι τυχερη γιατι παραγω τοματακια plum στην Ιεραπετρα δυο χρονια τωρα και μαλιστα βιολογικα και να πω την αληθεια δεν ειχα δοκιμασει να τα αποξηρανω.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν!

      Delete
  20. Τυχαία έπεσα στην ιστοσελίδα σου και ενθουσιάστηκα!! Θα έχω να διαβάζω για μεεεερες! Έφτιαξα τις λιαστες φουρνου στι οποίες όμως έβαλα και λιγο βαλσαμικο προς το τέλος του ψησηματος. Απλά καταπληκτικές!!! Τις έβαλα σε βάζο με λάδι και στο ψυγείο. Φυσικά θα φτιαξω κι άλλες γιατι δεν θα μας φτάσουν!! Συνέχισε αυτο που φτιαχνεις γιατι ότι ειναι με μεράκι ομορφαίνει τη ζωή μας. Σε φιλώ Μορφω.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πολύ χαίρομαι που σου αρέσει το μπλογκ μου! Ελπίζω να σου φανεί ρήσιμο και στο μέλλον! :-)
      Ευχαριστω!

      Delete