Thursday, April 19, 2012

Τι να κάνω τα αυγά που περίσσεψαν από το Πάσχα - Αυγά τουρσί


Αν σας έμειναν κόκκινα αυγά από το Πάσχα και αναρωτιέστε τι θα τα κάνετε, έχετε 2 επιλογές.
Α. Τα πετάτε στην πρώτη προεκλογική συγκέντρωση που θα δείτε, ανεξαρτήτου ποιου κόμματος είναι. Όχι μόνο στους πολιτικούς. Μιλάω και για τους οπαδούς! Το θέλει ο έλληνας το αυγό του. Θα πρέπει να σας ευχαριστήσουν μετά, που τα πετάξατε βρασμένα. Στο κάτω-κάτω, μπορεί να τους κάνετε και καλό με την οικονομική κατάσταση που επικρατεί. Θα τα φάνε για βραδινό! ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε αυτή την περίπτωση, τα πετάμε ΜΕ ΤΑ ΤΣΟΦΛΙΑ. Ή να το πετάξεις, ή να μην το πετάξεις!
ΒΟΥ. Μια άλλη πρόταση είναι να τα κάνετε τουρσί και έτσι να έχετε ανά πάσα στιγμή μεζεδάκι έτοιμο για μπυροκατάνυξη με φίλους. Εναλλακτικά, ουζοκατάνυξη ή κρασοκατάνυξη. Είναι ευέλικτο το μεζεδάκι, τι νομίζετε;


Ο βασικός τρόπος, είναι να κάνετε ένα λαδόξυδο, ή ξύδι και μετά λάδι, μέσα στα οποία θα βουτήξετε τα αυγουλάκια σας. ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε αυτή την περίπτωση, τα βγάζουμε τα τσόφλια ε; Δεν είναι συνταγή για προεκλογική συγκέντρωση αυτή!


Μπορούμε να βάλουμε μέσα τα μυρωδικά που θέλουμε: δάφνη, πιπέρια, τσίλι πιπεριές, κόλιαντρο, κίμινο, σκόρδο, δεντρολίβανο κλπ.


Καθαρίζουμε τα αυγά και τα βάζουμε σε βάζο που κλείνει. Στην προκειμένη περίπτωση που έκανα μόλις δύο αυγά πριν το Πάσχα για να τα φωτογραφίσω, χρησιμοποίησα πιπέρια, δεντρολίβανο και σιναπόσπορο.

Γεμίζουμε με το ξύδι της αρεσκείας μας. Αν προσθέσετε ένα μέρος μπαλσάμικο, τα αυγά σας θα πάρουν ένα καφετί χρώμα.
Μέσα στο ξύδι, προσθέτουμε τα μυρωδικά που επιλέξαμε. Για πιο έντονη γεύση μπαχαρικών, μπορούμε, πριν βάλουμε το ξύδι στο βάζο, να το ζεστάνουμε μαζί με τα μυρωδικά. Σε αυτή την περίπτωση, θα το αφήσουμε να κρυώσει πριν το βάλουμε στο βάζο (εγώ δεν το έκανα και ήταν μια χαρά).
Αν τα αυγά έρχονται στην επιφάνεια, στριμώξτε 2 καλαμάκια από σουβλάκι σταυρωτά, για να κάνουν υποβρύχιο όσο θα πρέπει να μείνουν στο ξύδι.
Βάζουμε το βάζο στο ψυγείο για 48 ώρες.


Όταν περάσει το 48ωρο, σουρώνουμε τα αυγά από το ξύδι και γεμίζουμε το βάζο με λάδι.
Το λάδι που θα βάλουμε, μπορεί να είναι σκέτο ή να βάλουμε αρωματισμένο (εδώ χρησιμοποίησα λάδι που είχα σε λιαστές ντομάτες και είχε μέσα τα δικά του μπαχαρικά).
Για το αρωματισμένο λάδι, ζεσταίνουμε λάδι με μυρωδικά της αρεσκείας μας. Αφήνουμε να κρυώσει και μετά το προσθέτουμε στο βάζο.


Το βάζουμε στο ψυγείο και μετά από 2-3 μέρες είναι έτοιμα για κατανάλωση.
Διατηρούνται στο ψυγείο για μήνες!

Μία άλλη παραλλαγή, είναι να αφήσετε τα αυγά μέσα στο αρωματισμένο ξύδι και να μην βάλετε λάδι καθόλου. Τα αυγά θα είναι πιο ξιδάτα έτσι. Όταν τα σερβίρετε, περιχύστε τα με λάδι ή λίγη μαγιονέζα για να μαλακώσει η γεύση τους.

Κάπου διάβασα επίσης ότι αν τα αφήσετε μόνο σε ξύδι, μπορείτε να τα συντηρήσετε και εκτός ψυγείου χωρίς να πάθουν τίποτα για μήνες. Δεν το έχω δοκιμάσει και δεν θυμάμαι και πού το διάβασα. (update: εδώ το διάβασα, ευρέθη!)


Όσοι παρακολουθούσατε παλιά το χάνγκρυ, θα θυμάστε το ποστ με τα αυγά τουρσί. Αργότερα, η Σταυρούλα Μ, είχε γράψει το δικό της τρόπο στο hungry for life. Διαβάστε εκεί το άρθρο αν θέλετε επιπλέον πληροφορίες. Τη συνταγή την έμαθα από αυτά τα δύο άρθρα και από την εμπειρία που αποκτάμε με τα χρόνια.



Tip:
Αν έρθει κανένας πολιτικός να ζητήσει την ψήφο σας μέρες που 'ναι, φροντίστε να έχετε φτιάξει από πριν αυγουλάκια με το πιο δυνατό ξύδι που έχετε, 2 κιλά πιπέρι μέσα, σκόρδο, μπούκοβο, καυτερές πιπεριές, πιπέρι πέρι-πέρι και ό,τι άλλο καυτερό σκέφτεστε. Προλαβαίνετε! Κεράστε τον, ρωτήστε αν του αρέσουν και παρατηρήστε τα μούτρα του καθώς θα σας λέει τι νόστιμα που είναι, ενώ γίνεται κατακόκκινος από το κάψιμο στο λάρυγγα! Αν σας ζητήσει νερό, πείτε του ότι δεν έχετε γιατί σας το έκοψαν επειδή δεν είχατε να πληρώσετε τα χαράτσια. Μην ξεχάστε να φοράτε το πιο αθώο και πλατύ χαμόγελό σας καθώς τα λέτε αυτά :-)

Άντε βρε! Καλά κεράσματα!

31 comments:

  1. Ευχαριστουμε πολυ Κική, για τους πολιτικους εχω βαψει αυγα παγωνισια....χεχεχεχεχε

    ReplyDelete
  2. Κική, καλημέρα. Νομίζω ότι τελευταία θα πρέπει να είσαι σε μεγάλα κέφια και αυτό βγαίνει στα κείμενα των αναρτήσεων σου. Τα ευχαριστιέμαι ιδιαίτερα και μου φτιάχνουν τη διάθεση. Το σημερινό είναι το κάτι άλλο.!!
    Η ιδέα της συντήρησης των βραστών αυγών, είναι χρησιμότατη, σε όσους αρέσουν τα μεζεδάκια μάλιστα. Και η ανακύκλωση του λαδιού... τίποτα δεν πετάμε!! Έχω την εντύπωση, κάπου το έχω διαβάσει και εγώ, ότι οι λαοί της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, συντηρούν τα βραστά αυγά με σε ξύδι, ίσως και λόγω της ζέστης που έχουν εκεί.
    Καλά δεν τους λυπάσαι τους καημένους και θέλεις να τους ρίξεις 2 ΚΙΛΑ καυτερό πιπέρι; Αλλά θα μου πεις και αυτοί τον λυπήθηκαν τον Ελληνικό λαό; Μήπως έχεις δίκιο τελικά και το καυτερό τους το θέλουν; Μήπως αποκτήσουν και γευση, οι άγευστοι και οι άχρωμοι;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Συμπληρωματικές πληροφορίες για τα αυγά τουρσί: Η Αγλαία Κρεμέζη στο βιβλίο της "Το Μεσογειακό Κελάρι", αναφέρει ότι παρόμοιο τρόπο συντήρησης, χρησιμοποιούσαν και οι Εβραίοι Σεφαραδίτες, που ζούσαν στις ακτές της Μεσογείου. Έβραζαν τα αυγά σε σκεύος μαζί με κρεμμυδόφυλλα και νερό. Τα συντηρούσαν, καθαρισμένα φυσικά, σε ξύδι.

      Delete
    2. Ειρήνη πράγματι είχα όρεξη όταν το έγραφα.
      Και γιατί να τους λυπηθώ; Αυτοί μας λυπήθηκαν που μας έφεραν σ' αυτή την κατάσταση;
      Ευχαριστούμε για τις συμπληρωματικές πληροφορίες!

      Delete
  3. Πρώτη φορά ακούω αυγά τουρσί και φαίνονται πού νόστιμα.Εγώ τα τρώω πολύ συχνά γιατί μου ανεβάζουν το σίδηρο.Αλλά για τους πολιτικούς δεν νομίζω ότι είναι αρκετά.Φυλακή χρειάζονται όλοι,ένας ένας που θα περνάει από τον εισαγγελέα,στήσιμο στα 6 μέτρα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Και φυλακή! Και φυλακή!

      Delete
  4. Κική μου πρωτότυπη συνταγή, μου αρέσει πολύ η ιδέα!!!
    Η εισαγωγή σου καταπληκτική.Να σαι καλά!!!!:)))
    Φιλιά πολλά!!!

    ReplyDelete
  5. Έφτιαχνα παλιά αυγά τουρσί με τη συνταγή της Ελένης Χιόνη από το hungry. Καλά που μου τα θύμησες! Και η δική σου είναι και πιο απλή!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κι εγώ είχα φτιάξει παλιά. Τώρα στη βιασύνη βγήκε πιο απλή!

      Delete
  6. Ti ιδέα!!!!!

    χρόνια πολλά Κική μου!

    ReplyDelete
  7. Αγαπητή μου Κική
    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.
    Χρόνια πολλά σε σένα και την οικογένειά σου.
    Μαζύ σου στην πρώτη επιλογή για το περίσσευμα των πασχαλινών αυγών. Στα κεφάλια των πολιτικών και αυτών που θα χαραμίσουν το χρόνο τους για να πάνε να τους ψηφίσουν. Και προσοχή στο σημάδι. Κανένα να μην πάει χαμένο.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χρόνια πολλά και καλά!
      Έτσι, έτσι!

      Delete
  8. Αν και δεν μου έχουν μείνει... μου αρέσει πολύ πολύ!!!!!!!!!!!!
    Καλό Σαβ/κο!!!

    ReplyDelete
  9. Χρόνια πολλά και πάλι Κική!!
    Φοβερή η ιδέα σου για τα αβγά! Κι εγώ ξεμένω πάντα με πολλά και ψάχνω τρόπους να τα χρησιμοποιήσω. Έτσι δεν τα έχω δοκιμάσει ποτέ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να λοιπόν μια ιδέα! Χρόνια πολλά!

      Delete
  10. Πολύ μου έρεσε η ανάρτηση σου, χαχα!
    Ωραία η ιδέα σου, έχω πολλά αυγά θα το κάνω σίγουρα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μαράκι πώς με βρίσκεις; χαχα!

      Delete
  11. ΚΙΚΗ ΜΟΥ ΠΟΛΥ ΩΡΑΕΣ ΓΕΥΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ!!!!!!!!
    ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΠΟΥΓΕΛΩΜΑ ΒΕΒΑΙΑ...ΚΑΛΟ!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  12. τι ιδεα. δεν ειχα ξανακουσει αυγα τουρσι. με ελκυουν σαν μαγνητης!!!

    ειρηνη

    ReplyDelete
  13. Ομολογώ ότι έχω πολλές μέρες να περιδιαβάσω στα φιλικά και μη blogs και δεν είδα την ανάρτηση.
    Έκανα και εγώ με την συνταγή της Κας Χιόνη, από το Kefalonia.net.gr
    Πράγματι πολύ ενδιαφέρουσα αυτή η συντήρηση, που παίρνει και την νοστιμιά του ξυδιού.

    Μια μικρή ένσταση για τους πολιτικάντηδες! Τα αυγά πρέπει να είναι ωμά και μάλιστα να έχουν και την χαρακτηριστική οσμή των "σεσηπότων ωών", δηλαδή να είναι και κλούβια!!!!!!!!!!

    Καλό Σ/Κ και Χρόνια Πολλά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κλούβια Σταύρο μου! Κλούβια τους αξίζουν!

      Delete
  14. Λογω διαφορων τρεχαματων, πολυ καιρο ειχα να σερφαρω στις μπλοκογειτονιές. Νασαι καλα Κική μου μου το θυμισες να κανω αυγα τουρσι. Του Πασχα βεβαια οχι, αλλα μιας και οι κοτες τις μαμας εχουν κεφια το επομενο ΣΚ θα φερω πρωτη υλη. Πρεπει να υπαρχει μεζεδακι για τα εκτακτα τσιπουρακια του καλοκαιριου. Ευχαριστώ πολύ για την αναφορά, αλλα και εγω από το HUNGRY ειχα παρει την ιδεα. Φιλιαααα!!!!
    ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ Μ

    ReplyDelete
  15. Το θυμάμαι που είχες πάρει την ιδέα από το χάνγκρυ. Άλλωστε το ποστ σου το αναφέρει νομίζω! Άμα κάνεις και με χωριάτικα αυγά, θα είναι σούπερ!
    Φιλάκια πολλά!

    ReplyDelete
  16. Τα έκανα δοκιμαστικά, εξάλλου τρία αυγά είχαν μείνει μόνο από το Πάσχα,με ξίδι και λάδι και ό,τι μπαχάρια είχα (κυρίως δεντρολίβανο) και έγιναν τέλειος μεζές ,χτες τα δοκιμάσαμε!Σήμερα έβαλα να γίνουν κι άλλα με αυγά που μου'φεραν από το χωριό! Ευχαριστούμε πολύ για τις οδηγίες!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κι εγώ έβαλα λίγα που είχαν μείνει :-)
      Παρακαλώ!

      Delete